Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Κυριακή, Οκτωβρίου 23, 2011

Άγ.Ιάκωβος ο Αδελφόθεος

 Μακαριστού Μητρ. Αυγουστίνου Καντιώτου

σημερινς γιος άκωβος, πρς διάκρισιν π τος λλους μωνύμους του, νομάζεται δελφόθεος, δελφς δηλαδ το Θεο. Ατ λέξι σκανδαλίζει πολλος κα διερωτνται· Γιατί νομάζεται δελφόθεος; Εχε Χριστς λλα δέρφια; χι· κατ σάρκα δν εχε. Διότι Χριστός, Κύριός μας, δν γεννήθηκε πως γεννηθήκαμε λοι μες, κατ φυσικ τρόπο· γεννήθηκε κατ τρόπο περφυσικό· γεννήθηκε «κ Πνεύματος γίου» κα π τ καθαρώτατα σπλάχνα τς περαγίας Θεοτόκου. Παναγία πρξε παρθένος· παρθένος προτο ν γεννήσ, παρθένος ταν γέννησε, παρθένος μετ τ γέννησι το Χριστο. Δηλαδή, ειπάρθενος· κα γι᾿ ατ μες ο ρθόδοξοι τν νομάζουμε «ειπάρθενο».
Μ τότε πς άκωβος νομάζεται δελφόθεος; νομάζεται τσι διότι, σύμφωνα μ τν παράδοσι τς κκλησίας, δίκαιος ωσήφ, μνηστρ τς περαγίας Θεοτόκου, εχε προηγουμένως λλη σύζυγο, ποία πέθανε. π κείνην εχε ποκτήσει παιδιά. Στ μάτια τν νθρώπων τ παιδι ατ θεωροντο δέρφια το ησο. Τέσσερα παιδιά του ταν γόρια, να δ π ατ νομαζόταν άκωβος, κα τσι πρε τ πίθετο δελφόθεος.
Τ δέρφια το Χριστο στν ρχ δν τν πίστευαν. ταν ναστήθηκε κ νεκρν, τότε πίστεψαν κι ατοί, πίστεψε κα άκωβος. άκωβος μως διακρίθηκε π τος λλους. γαποσε τ νηστεία. γαποσε τν προσευχή· προσευχόταν μέρα – νύχτα, διαλείπτως. κανε δ κα γονυκλισίες τόσο πολλές, στε τ γόνατά του εχαν γίνει σν τς καμήλας.
ταν πιστς κα γαπητς στν κκλησία. Τν ναγνώριζαν λοι. τσι γινε κα πρτος πίσκοπος τς κκλησίας τν εροσολύμων.
λλ᾿ πως πάντοτε μία δρσι προκαλε ντίδρασι, τσι κα γιος άκωβος μισήθηκε π τος ουδαίους. Τν συνέλαβαν κα τν δήγησαν στ δικαστήριο. Κι πως δίκασαν ο βραοι τ Χριστ κα τν πρωτομάρτυρα Στέφανο, τσι δίκασαν κα τν γιο άκωβο. Τν κατεδίκασαν σ θάνατο, κα πέθανε μαρτυρικς. Τν δήγησαν στ πτερύγιο το ναο, δηλαδ στ κρο τς στέγης, κι π ᾿κε τν ρριξαν κάτω. Κα ν ταν κόμη ζωντανός, τν θανάτωσαν κτυπώντας τον μ᾿ να ξύλο. Προτο ν ξεψυχήσ παρεκάλεσε τ Θε ν συχωρέσ τος δημίους του.
http://www.augoustinos-kantiotis.g

 Μακαριστού Μητρ. Αυγουστίνου Καντιώτου

σημερινς γιος άκωβος, πρς διάκρισιν π τος λλους μωνύμους του, νομάζεται δελφόθεος, δελφς δηλαδ το Θεο. Ατ λέξι σκανδαλίζει πολλος κα διερωτνται· Γιατί νομάζεται δελφόθεος; Εχε Χριστς λλα δέρφια; χι· κατ σάρκα δν εχε. Διότι Χριστός, Κύριός μας, δν γεννήθηκε πως γεννηθήκαμε λοι μες, κατ φυσικ τρόπο· γεννήθηκε κατ τρόπο περφυσικό· γεννήθηκε «κ Πνεύματος γίου» κα π τ καθαρώτατα σπλάχνα τς περαγίας Θεοτόκου. Παναγία πρξε παρθένος· παρθένος προτο ν γεννήσ, παρθένος ταν γέννησε, παρθένος μετ τ γέννησι το Χριστο. Δηλαδή, ειπάρθενος· κα γι᾿ ατ μες ο ρθόδοξοι τν νομάζουμε «ειπάρθενο».
Μ τότε πς άκωβος νομάζεται δελφόθεος; νομάζεται τσι διότι, σύμφωνα μ τν παράδοσι τς κκλησίας, δίκαιος ωσήφ, μνηστρ τς περαγίας Θεοτόκου, εχε προηγουμένως λλη σύζυγο, ποία πέθανε. π κείνην εχε ποκτήσει παιδιά. Στ μάτια τν νθρώπων τ παιδι ατ θεωροντο δέρφια το ησο. Τέσσερα παιδιά του ταν γόρια, να δ π ατ νομαζόταν άκωβος, κα τσι πρε τ πίθετο δελφόθεος.
Τ δέρφια το Χριστο στν ρχ δν τν πίστευαν. ταν ναστήθηκε κ νεκρν, τότε πίστεψαν κι ατοί, πίστεψε κα άκωβος. άκωβος μως διακρίθηκε π τος λλους. γαποσε τ νηστεία. γαποσε τν προσευχή· προσευχόταν μέρα – νύχτα, διαλείπτως. κανε δ κα γονυκλισίες τόσο πολλές, στε τ γόνατά του εχαν γίνει σν τς καμήλας.
ταν πιστς κα γαπητς στν κκλησία. Τν ναγνώριζαν λοι. τσι γινε κα πρτος πίσκοπος τς κκλησίας τν εροσολύμων.
λλ᾿ πως πάντοτε μία δρσι προκαλε ντίδρασι, τσι κα γιος άκωβος μισήθηκε π τος ουδαίους. Τν συνέλαβαν κα τν δήγησαν στ δικαστήριο. Κι πως δίκασαν ο βραοι τ Χριστ κα τν πρωτομάρτυρα Στέφανο, τσι δίκασαν κα τν γιο άκωβο. Τν κατεδίκασαν σ θάνατο, κα πέθανε μαρτυρικς. Τν δήγησαν στ πτερύγιο το ναο, δηλαδ στ κρο τς στέγης, κι π ᾿κε τν ρριξαν κάτω. Κα ν ταν κόμη ζωντανός, τν θανάτωσαν κτυπώντας τον μ᾿ να ξύλο. Προτο ν ξεψυχήσ παρεκάλεσε τ Θε ν συχωρέσ τος δημίους του.
http://www.augoustinos-kantiotis.g

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...