Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Δεκεμβρίου 17, 2011

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ Ομιλία του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Αντινόης κ.κ Παντελεήμονος

Μέσα από τις προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης ο Κύριος προετοίμαζε την ανθρωπότητα να δεχτεί τον αναμενόμενο Μεσσία, που θα είναι ο ίδιος Θεός ενσαρκωμένος. Θα έμενε και θα συνανεστρεφόταν ανάμεσα στους ανθρώπους. Στον Μωϋσή δίνει την υπόσχεση, ότι θα στήσει την σκηνή Του ανάμεσα στον Ισραηλιτικό λαό, και θα είναι Θεός τους και αυτοί θα είναι λαός Του (Λευτ. 26:11, 12). Περισσότερο από κάθε άλλον Προφήτη ο Ησαΐας προανήγγειλε, ότι ο Θεός θα λάμβανε σάρκα ανθρώπινη και σαν Θεάνθρωπος θα συναναστρεφόταν μεταξύ των ανθρώπων. Ακόμη και το όνομα Εμμανουήλ που δόθηκε από τον Άγγελο σημαίνει: ο Θεός είναι μαζί σας.
Ο άνθρωπος δεν είναι σε θέση να γνωρίζει, πώς ο Θεός έλαβε την ανθρώπινη φύση. Ο νους του ανθρώπου παρά το φωτισμό και τη θεία Χάρη δεν είναι σε θέση να κατανοήσει στο βάθος το «μέγα της ευσέβειας μυστήριον», δηλαδή, το πως ο Θεός γεννιέται τέλειος άνθρωπος και την ίδια στιγμή ο άνθρωπος δέχεται όλη τη φλόγα της Θεότητας χωρίς να συγχέονται οι δύο φύσεις.
Ο Θεός Λόγος αναλαμβάνει όλη την ανθρώπινη φύση εκτός απο την αμαρτία. Η ανθρώπινη φύση δέχεται όλη την Υπόσταση του Θεού Λόγου και την ίδια στιγμή ο Υιός μένει αχώριστος μαζί με τον Πατέρα και το Άγιο Πνεύμα γεμίζοντας τα σύμπαντα με τη θεϊκή παρουσία Του. Και είναι παρών όχι τμηματικά, αλλά ο όλος Θεός σ’ όλη τη δημιουργία και σε κάθε σημείο της δημιουργίας. Σ’ αυτή την απανταχού παρουσία του Θεού Λόγου εκφράζεται ο Εμμανουήλ, που σημαίνει, ο Θεός είναι μαζί μας.
Η παρουσία και παραμονή του Θεού ανάμεσα στους ανθρώπους, είναι η παρουσία της σωτηρίας, η πηγή των δωρεών και των χαρίτων. Η παρουσία του Θεού Λόγου στην ανθρώπινη ιστορία υπήρξε προσφορά λύτρωσης, που τόσο πολύ ποθούσε ο άνθρωπος και δεν μπορούσε να βρει. Ο Θεός Λόγος με την ενσάρκωσή Του φέρνει την Ουράνια Βασιλεία του Θεού στους ανθρώπους και στη συνέχεια επεκτείνεται στην αιωνιότητα. Ο Θεός θα ερχόταν με ένα τρόπο αισθητό για να φωτίσει τη διάνοια του ανθρώπου με την διδασκαλία Του. Με τον αγιασμό της ανθρώπινης φύσης θα την απελευθέρωνε από τη δουλειά των παθών. Η καρδιά και η συνείδηση του ανθρώπου θα καθαριζόταν από την αμαρτία και θα τους απάλλασσε από το τυραννικό αίσθημα της ενοχής. Με την ενσάρκωσή του Λόγου αποκατεστάθηκε η σχέση του ανθρώπου με το Θεό Πατέρα και ο άνθρωπος αξιώνεται της κατά Χάρη υιοθεσίας. Η ενσώρκωση του Θεού Λόγου άνοιξε τον Παράδεισο και κατέλυσε την εξουσία του Διαβόλου. Έπρεπε να προηγηθεί η ενανθρώπηση στη Βηθλεέμ, για να πραγματοποιηθεί η λυτρωτική θυσία στο Γολγοθά.
Η ανθρωπότητα μετά από την πτώση των πρωτοπλάστων σκλαβώθηκε εξ ολοκλήρου στα αμαρτωλά πάθη. Η καρδιά των ανθρώπων ήταν στραμμένη στο κακό από τη νεανική τους ηλικία. Τόσο πολύ διαότράφηκε η φύση του πλάσματος, ώστε ο Θεός αποφασίζει να μην παραμείνει το Πνεύμα Του ανάμεσα στους ανθρώπους, εξ αιτίας της αμαρτωλότητας τους. Με τη λυτρωτική Θυσία ο Χριστός καθιστά ε,:είνους που πιστεύουν στο όνομά Του, όχι δούλους, αλλά φίλους και συγκληρονόμους Του στην Ουράνια Βασιλεία. Η παρουσία πλέον του Κυρίου μέσα στην Ορθόδοξος Εκκλησία είναι αιώνια. Ο Εμμανουήλ, ο Υιός του Θεού, ο Υιός της Παρθένου Μαρίας είναι μέσα στην Εκκλησία και χαρίζει στους πιστούς την σωτηρία μέχρι το τέλος των αιώνων.
Πόσες και πόσες φορές όμως ο Ιησούς Χριστός δεν κάλεσε τους ανθρώπους της εποχής Του και δεν καλεί, σήμερα, όλους τους ανθρώπους να δεχτούν την διδασκαλία Του; Πλησιάσανε οι γιορτές των Χριστουγέννων. Πόσοι όμως από εμάς ετοιμαστήκαμε κατάλληλα για να υποδεχτούμε τον Χριστό μέσα στις καρδιές μας; Όλοι ασχοληθήκαμε με την καθαριότητα των σπιτιών μας. Όλοι τρέξαμε να κάνουμε τα ψώνια του σπιτιού, να ετοιμάσουμε τα γλυκά, να αγοράσουμε καινούρια ρούχα και δώρα γιορτινά. Μέσα σ’ όλες αυτές τις φασαρίες των ημερών πόσοι από εμάς φροντίσαμε να ετοιμάσουμε τον εσωτερικό χώρο της ψυχής μας για να υποδεχτούμε το Ουράνιο Βρέφος της Βηθλεέμ; Πόσοι από εμάς στρέψαμε τις σκέψεις μας στους αδελφούς μας που έχουν πραγματική ανάγκη; Πόσοι συγχώρεσαν εκείνους που τους έβλεψαν; Πόσοι έτρεξαν στην Ιερή Εξομολόγηση για να καθαρίσουν την ψυχή τους από τα σφάλματα της περασμένης χρονιάς; Αλλά, αγαπητοί μου αδελφοί, πόσες οικογένειες δεν κλαίνε και υποφέρουν αυτές τις ημέρες, εξ αιτίας του «τζόγου» που οργιάζει την περίοδο αυτή;
Άνθρωποι, που εργάστηκαν σκληρά στο πέρασμα του χρόνου, μέσα σε λίγες ώρες βρίσκονται απένταροι και ανήμποροι να αγοράσουν ακόμη τα πιο απαραίτητα τρόφημα του σπιτιού. Και για όλα αυτά φταίνε τα χαρτιά, τα ζάρια και τα τόσα άλλα τυχερά παιχνίδια, που τυφλώνουν τον άνθρωπο και αιχμαλωτίζουν την καρδιά του με τις ψευδο-ελπίδες για κάποιο εύκολο κέρδος που θα του χαρίσουν γρήγορο πλουτισμό. Πόση πίκρα προξενούμε στο Βρέφος Χριστό αυτές τις ημέρες, όταν αντί την ημέρα των Χριστουγέννων να τρέξουμε με προθυμία στην Εκκλησία καθόμαστε στα σπίτια μας, ή στα καφενεία;
Ο Χριστός γεννιέται στις καρδιές των ανθρώπων, όταν και εμείς ανοίξουμε τις πνευματικές φάτνες των ψυχών μας και Τον υποδεχτούμε με πίστη και αγάπη. Ο Χριστός γεννιέται και ο άνθρωπος αναγεννιέται. Αγαπητοί μου, με την αφορμή της υψίστης γιορτής που θα γιορτάσουμε σε λίγες μέρες, ας ευτρεπίσουμε την προσωπική μας φάτνη, ώστε ο Εμμανουήλ να μην παραμείνει μιά θεωρητική ουτοπία, αλλά να ενσαρκωθεί σε μιά πραγματικότητα στην προσωπική μας ζωή.
Πηγή:http://vatopaidi.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...