Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, Φεβρουαρίου 28, 2012

Τυπικόν της 29ης Φεβρουαρίου 2012


Τετάρτη: Τοῦ Ὁσίου Πατρός  ἡμῶν  καί Ὁμολογητοῦ 
 Κασσσιανοῦ  τοῦ Ῥωμαίου.
 
Ὅλαι αἱ  Ἀκολουθίαι, ὡς προδιετυπώθησαν.
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ ΔΩΡΩΝ
«Εὐλογημένη ἡ Βασιλεία...».
Ὁ Προοιμιακός – Τά Εἰρηνικά καί τά· «Πρός Κύριον...»
ἤτοι τό ΙΗ΄ Κάθισμα τοῦ Ψαλτηρίου.
Εἰς τό·«Κύριε, ἐκέκραξα...».
Ἑσπέρια: 
1.– Τό Στιχηρόν Ἰδιόμελον τοῦ Τριῳδίου· 
«Νηστεύοντες ἀδελφοί σωματικῶς...», δίς καί τό 
ὁμόηχον Μαρτυρικόν· «Εἴ τις ἀρετή...». 
2.– Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια· 
«Φεγγοβόλους ὑμᾶς ὡς ἀστραπάς... 
– Ἀρετῶν Ἠλιού... 
– Ἀπόστολοι θεῖοι...» καί 
3. Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τῆς Ὁσιομάρτυρος ἐκ τοῦ 
Μηναίου (1ῃ Μαρτίου)· 
«Πρότερον ἀσκήσασα... 
– Καρδίας ταῖς αὔλαξι... 
– Νεκρούς ἐξανέστησας...» εἰς 4, τό πρῶτον δίς.
Δόξα, Καί νῦν: 
Τό συνακολουθοῦν Προσόμοιον Θεοτοκίον· «Χαίροις ἡλιόμορφε...».
Εἴσοδος.
«Φῶς ἱλαρόν...» (χῦμα), ὁ Ἱερεύς· «Ἑσπέρας» ὁ ἀναγνώστης·
 «Προκείμενον» καί ἐν συνεχείᾳ τό Ἀνάγνωσμα ἐκ τῆς Γενέσεως, 
τό ἀκολουθοῦν ἕτερον Προκείμενον μετά τοῦ στίχου 
αὐτοῦ καί ἐμμελῶς· «Κέλευσον», ὁ Ἱερεύς ἱστάμενος πρό τῆς
 Ἁγίας Τραπέζης καί 
κρατῶν εἰς τήν δεξιάν λαμπάδα ἀνημμένην καί ἐξηρτημένον
 θυμιατήριον, ἐκ­φωνεῖ· «Σοφία, ὀρθοί», στραφείς δέ πρός τόν 
λαόν καί ἐξελθών εἰς τά Βημόθυρα ἐπιλέγει· 
«Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσι», ἀκολούθως ὁ Ἀναγνώστης
 τό β΄ Ἀνάγνωσμα ἐκ τῶν Παροιμιῶν. 
Εἰς τό τέλος τοῦ Ἀναγνώσματος ὁ Ἱερεύς πρός τόν Ἀναγνώστην·
 «Εἰρήνη σοι» καί εὐθύς· «Σοφία», ἱστάμενος μετά 
θυμιατοῦ πρό τῆς Ἁγίας Τραπέζης καί θυμιῶν
 αὐτήν, ψάλλει τό· «Κατευθυνθήτω...», τό ὁποῖον 
ἐπαναλαμβάνουσιν οἱ Χοροί ἐναλλάξ τετράκις,
 τοῦ Ἱερέως θυμιῶντος κύκλῳ ἑκάστην πλευράν
 τῆς Ἁγίας Τραπέζης καί ἀπαγγέλλοντος τούς οἰκείους
 στίχους. Ἐπανερχόμενος δέ πρό τῆς Ἁγίας Τραπέζης, 
ψάλλει τήν ἀρχήν τοῦ·«Κατευθυνθήτω...» μέχρι καί 
τοῦ· «ὡς θυμίαμα ἐνώπιόν σου...», ὁπότε ἐξέρχεται 
εἰς τά Βημόθυρα καί θυμιᾷ συγχρόνως τήν εἰκόνα 
τοῦ Χριστοῦ, ὁ α΄ Χορός συμπληροῖ τόν στίχον ἀπό
 τοῦ· «ἔπαρσις τῶν χειρῶν μου...» καί ἑξῆς, τοῦ Ἱερέως 
θυμιῶντος τόν λαόν.
Ἐκτενής μέχρι καί τοῦ· 
«Ἔτι δεόμεθα ὑπέρ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἡ­μῶν...» 
καί ἐν συνεχείᾳ ἡ λοιπή Ἀκολουθία τῆς Λειτουργίας
 τῶν Προηγιασμένων Δώρων συμφώνως πρός τήν
 Ἱερατικήν φυλλάδα καί τήν τοῦ Τυπικοῦ διάταξιν (σσ. 330-332, § 21).
Τῷ ἑσπέρας:
   Τό Μέγα Ἀπόδειπνον καί τό γ΄ τμῆμα τοῦ Μεγάλου Κανόνος.
 Τό Εὐαγγέλιον τῆς Παννυχίδος τῆς Τετάρτης α΄ ἑβδομάδος
 Νη­στειῶν. «Εἶπεν ὁ Κύριος· ἔχετε πίστιν Θεοῦ...» 
(Μᾶρκ. ια΄ 23-26, Ματθ. ζ΄ 7-8).
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...