Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Μαρτίου 31, 2012

Κυριακή Ε' Νηστειών (Μαρίας της Αιγυπτίας) (Μαρκ. ι’, 32 - 45) κήρυγμα επί του Ευαγγελίου του Ιωάννη Δήμου Θεολόγου - Φιλολόγου



από την ιστοσελίδα του:  www.sostikalogia.com
Στη σημερινή ευαγγελική περικοπή μεταξύ των άλλων βλέπουμε τα παιδιά του Ζεβεδαίου, Ιάκωβο και Ιωάννη ,να έρχονται προς τον Ιησούν  και να του λένε. Διδάσκαλε, θέλουμε να μας κάνεις αυτό που θα σου ζητήσουμε. Αυτός δε τους είπε· τι θέλετε να σας κάνω; Εκείνοι απάντησαν, όταν ως ένδοξος βασιλιάς καθίσεις στο βασιλικό θρόνο της Ιερουσαλήμ, δώσε μας να καθίσουμε ένας εκ δεξιών σου και ένας εξ αριστερών σου. Ο δε Ιησούς τους είπε· δεν ξέρετε τι ζητάτε. Μπορείτε να πιείτε το ποτήριον  του πόνου και του μαρτυρίου  το οποίο εγώ πίνω, και να βαπτισθείτε το βάπτισμα του αίματος το οποίο εγώ βαπτίζομαι; Εκείνοι δε χωρίς καλά καλά να σκεφθούν του είπαν, μπορούμε. Ο δε Ιησούς είπε  σ’ αυτούς Το μεν ποτήριον του μαρτυρίου το οποίον εγώ πίνω, θα το πιείτε  και το βάπτισμα της οδύνης και του αίματος και της θυσίας, το οποίο εγώ εντός ολίγου θα βαπτισθώ, θα το βαπτισθείτε.  Είπε δε αυτό ο Κύριος, γιατί και οι Απόστολοι θα δοκίμαζαν οδύνες και διωγμούς εξ αιτίας της πίστεως στο Χριστό. Το να καθίσετε όμως εκ δεξιών μου και εξ αριστερών μου, δεν είναι στην εξουσία μου να το δώσω σε όποιον απλώς  μου το ζητήσει, αλλά θα δοθεί  στους άξιους,  που θα ζήσουν δηλαδή σύμφωνα με το Ευαγγέλιο και θα αγωνισθούν, για τους οποίους άλλωστε και έχει ετοιμασθεί.
Το πάθος της πρωτοκαθρίας παρακολουθεί ανέκαθεν πολλούς ανθρώπους, οι οποίοι διεκδικούν συστηματικά να είναι πρώτοι στον κύκλο του περιβάλλοντός τους. Ιδιαίτερα οι Φαρισαίοι και οι Γραμματείς  είχαν  ως επιδίωξη την πρωτοκλισία στα δείπνα και την πρωτοκαθεδρία στις συναγωγές. Η αδυναμία αυτή των Φαρισαίων δυστυχώς παρουσιάζονταν  σε κάθε εποχή, όπου άνθρωποι κάθε κοινωνικής τάξης λαχταρούν να αναδειχθούν, να  καταλάβουν  επίσημες  θέσεις  και  να αναδειχθούν. Και βέβαια δεν θα κατηγορήσει κανένας την προσπάθειά τους αυτή, αρκεί να συνοδεύεται από τη διάθεση να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο και να μη μετέρχονται μέσα απαράδεκτα και τρόπους σκοτεινούς.
Από της εμφανίσεως όμως του Ιησού Χριστού  στον κόσμο, εγκαινιάστηκε μία άλλη μέθοδος  άγνωστη μέχρι τότε. Η μέθοδος αυτή είναι εντελώς  αντίθετη από αυτή που καθιέρωσαν οι άνθρωποι.  Όταν αγανάκτησαν οι υπόλοιποι μαθητές στο αίτημα που διατύπωσαν προς το Χριστό ο Ιάκωβος και  ο Ιωάννης, τους κάλεσε ο  Κύριος   και τους είπε. Ξέρετε ότι αυτοί που προβάλλονται σαν άρχοντες των  εθνών  συμπεριφέρονται προς τους λαούς σαν να  ήταν  απόλυτοι  κύριοι  αυτών. Και εκείνοι  που κατέχουν ανάμεσα στους ανθρώπους  μεγάλα   αξιώματα   κάνουν  κακή  χρήση  της  εξουσίας τους  και καταδυναστεύουν  αυτούς  σαν να τους έχουν δούλους τους.
Δεν πρέπει όμως να παρατηρείται σε σας τέτοια εγωιστική τάση και  συμπεριφορά. Αλλά όποιος θέλει να αναδειχθεί μέγας μεταξύ σας, ας γίνει υπηρέτης σας. Και  όποιος από σας θέλει να γίνει πρώτος, πρέπει να γίνει δούλος όλων και να συμπεριφέρεται με την ταπεινοφροσύνη, την υπομονή και την υπακοή του δούλου.  Γατί  και  ο υιός του ανθρώπου δεν ήλθε να εξυπηρετηθεί από τους ανθρώπους, αλλά να τους εξυπηρετήσει,  και να δώσει την ψυχή του λύτρον και αντάλλαγμα για να ελευθερωθούν πολλοί από την ενοχή της αμαρτίας  και  τον αιώνιο θάνατο.
Ας έχουμε λοιπόν πάντοτε υπ' όψη μας τα παραπάνω  σωτήρια λόγια που είπε ο Κύριος στους μαθητές Του,  ας. ακολουθούμε το παράδειγμά Του με ταπείνωση, και  ο ταπεινών εαυτόν  υψωθήσεται. Αμήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...