Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Δεκεμβρίου 15, 2012

Αποστολικό ανάγνωσμα Κυριακής ΙΑ' Λουκά: Ερμηνεία εις την προς Κολασσαείς επιστολή του Παύλου της ΚΘ' Κυριακής (Αρχιεπίσκοπος Αστραχάν και Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)


(Κολ. γ' 4-11)

- Κατά την ημέρα της δευτέρας παρουσίας, ο Χριστός θα φανερωθεί και στους πιστούς και στους απίστους και όλοι θα γνωρίσουν ότι Αυτός είναι ο ζωοδότης και παντοδύναμος Θεός. Μόνο όμως οι νικητές της αμαρτίας θα απολαύσουν την θεία δόξα.

- Ποιά είναι τα μέλη τα επί της γης που ζητά ο Απόστολος να νεκρώσουμε;

- Πότε μια επιθυμία μας είναι καλή και πότε κακή;

- Γιατί η πλεονεξία είναι ειδωλολατρεία;

- Υπάρχει διαφορά μεταξύ θυμού και οργής;

- Οι βλασφημίες και οι αισχρολογίες δεν μολύνουν μόνο τας ακοάς των ακουόντων αλλά και το στόμα του λαλούντος το υπό Θεού πλασθέν προς δοξολογίαν Αυτού, προς ομολογίαν της Ορθοδόξου πίστεως και προς ωφέλιμη νουθεσία του πλησίον.

- Ο Παύλος εκήρυττε πανταχού, ότι ούτε των θαυμάτων η δύναμις, ούτε της σοφίας του κόσμου η απόδειξις πείθουν κάποιον να πιστέψει στον Ιησούν Χριστόν, αλλά Αυτός ο Ιησούς Χριστός ο Οποίος είναι δύναμις και σοφία Θεού, έλκει και πείθει τους αξίους για να πιστέψουν και ενωθούν μαζί Του.

- Για ποιό σκοπό άραγε ο Παύλος προβάλλει τον Έλληνα, τον Ιουδαίο, τον περιτετμημένον και τον απερίτμητον, τον βάρβαρον και τον Σκύθην, τον δούλον και τον ελεύθερον;

Διαβάστε ολόκληρη την ερμηνεία από το "Κυριακοδρόμιο εις τας Πράξεις των Αποστόλων", του Νικηφόρου Θεοτόκη (τόμ. 2ος, σελ. 138 - Έκδοσις 1840), πατώντας εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...