Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, Απριλίου 02, 2013

Μητροπολίτης Νικόδημος Γκατζιρούλης - Η τελευταία συνέντευξή του στο Amen.gr του Νίκου Παπαχρήστου



Την τελευταία του πνοή άφησε το βράδυ της Δευτέρας ο Μητροπολίτης κυρός Νικόδημος Γκατζιρούλης, πρώην Αττικής και Μεγαρίδος, σε ηλικία 86 ετών.
Η εξόδιος ακολουθία του μακαριστού Ιεράρχη θα τελεστεί στην Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως (Νέου Στουδίου) στον Αυλώνα σήμερα το απόγευμα, στις 6. Σύμφωνα με πληροφορίες στην εξόδιο ακολουθία θα παραστούν οι Μητροπολίτες Γόρτυνος Ιερεμίας και ο Αιτωλοακαρνανίας Κοσμάς, ενώ μέχρι στιγμής η Εκκλησία της Ελλάδος δεν έχει αποφασίσει αν και πως θα εκπροσωπηθεί. 
Αξίζει να διαβάσετε την εκ βαθέων συνέντευξη που παραχώρησε ο μακαριστός Μητροπολίτης Νικόδημος, το 2010, στο Amen.gr και στην οποία μίλησε για όλους και για όλα.
- πατήστε εδώ για το Α μέρος  
πατήστε εδώ για το Β μέρος 
Ακολουθούν δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα από την συνέντευξη του Μακαριστού Μητροπολίτη Νικοδήμου στον Νίκο Παπαχρήστου:
(...)
Ν.Π.: Αδικεί την υπόθεσή σας η άποψη μερίδας της Ιεραρχίας πως όλα τα κάνετε για να επιστρέψετε στον θρόνο; Πιστεύετε λειτουργεί αποπροσανατολιστικά σε σχέση με τη δική σας άποψη περί τηρήσεως και εφαρμογής των Κανόνων; 

Μητρ.Νικόδημος:
Η εμπειρία μου, εμπειρία τριάντα έξι χρόνων και όχι τριάντα έξι ωρών, ημερών ή μηνών, δείχνει μια προσπάθεια να εξοντώσουν τον Νικόδημο. Ε, ας με εξοντώσουν. Παραπάνω τι θέλετε να κάνω;

Ν.Π.: Θεωρείτε ότι όλα αυτά που συζητήσαμε, περί αναβλητικότητας, καθυστερήσεων, δείχνουν ότι κάποιοι δεν θέλουν τον Νικόδημο στην Ιεραρχία; Μιλήσατε για εξόντωση…

Μητρ.Νικόδημος:
 Τι άλλο είναι. Πέστε μου πως αλλιώς μπορεί κάποιος να το εκτιμήσει. Τριάντα έξι χρόνια ένα πράγμα ζητάω. Δικάστε με. Αυτό έχουν το δικαίωμα, το αναγνωρίζω. Μπορούν να με δικάσουν. Να με καλέσουν να απολογηθώ για τα σφάλματα που έχω κάνει και να μου επιβάλλουν όχι μόνο τριάντα έξι χρόνια αλλά εβδομήντα δύο χρόνια αργία. Ώστε να μπορέσουν μετά να κάνουν και κάποια οικονομία και να τα κάνουν εξήντα… Και να εμφανιστούν και μεγαλόψυχοι. Δικάστε με. Λέτε ότι έχω κάνει αυτό ή το άλλο. Δικάστε με. Και έχετε όλο το δικαίωμα, όχι μόνο αργία αλλά οποιαδήποτε ποινή θέλετε να μου επιβάλλετε. Αλλά έτσι, χωρίς δίκη, ποια τιμωρία να βάλουμε στο Νικόδημο… Γίνεται αυτό; Γιατί επί τριάντα έξι χρόνια δεν με έχουν καλέσει ποτέ σε απολογία για οποιοδήποτε θέμα;

Ν.Π.: Είστε 83 ετών…

Μητρ.Νικόδημος: 
Σας είπα και πριν. Δεν θα μείνει πίσω μου ότι το αποδέχομαι (χτυπάει το χέρι στο τραπέζι). Για την επόμενη γενιά, την μεθεπόμενη. Από εκεί και πέρα τα άλλα δεν τα σκέπτομαι. Αυτό δεν θα μείνει πίσω μου (χτυπάει το χέρι στο τραπέζι).

Ν.Π.: Είστε σε μια ηλικία που μπορεί αύριο να μην ζείτε... 

Μητρ.Νικόδημος:
 Το περιμένω. Αλλά εσείς ως πιστό μέλος της Εκκλησίας δεν θα πείτε ότι μπορεί να ξαναγίνει ότι έγινε επί Νικοδήμου. Θα μείνει ότι δεν έγινε δεκτό (χτυπάει το χέρι στο τραπέζι). Ούτε ο πρώτος, ούτε ο δεύτερος, ούτε ο εκατοστός είμαι που αδίκησε το Σώμα της Εκκλησίας. Ο Άγιος Γρηγόριος ο θεολόγος, μεταξύ άλλων λέει: ««Οι συνθύται μου δυσμενείς εχθρών πέρα͵ Ουδέ τράπεζαν μυστικήν δεδοικότες…». Δηλαδή, λέει, ότι περισσότερο από τους εχθρούς δυσμενείς είναι απέναντί μου οι συνθύται μου, οι συλλειτουργοί μου, χωρίς να φοβούνται ούτε την Αγία Τράπεζα. Αδελφέ μου, μερικές φορές το επαναλαμβάνω και εγώ. Δεν ξέρω αν έχω το δικαίωμα να το επαναλάβω.
(...)
Ν.Π.: Κλείνοντας την συνέντευξη αυτή θα ήθελα να σας ρωτήσω Σεβασμιώτατε, εάν συγχωρείτε όλους όσοι, σε αυτά τα 36 χρόνια, σας πίκραναν…
Μητρ.Νικόδημος: Δεν κρατάω τίποτα για κανέναν αδελφέ μου. Είναι περιττό. Τι να κρατήσω; Εκεί είναι το θέμα; Εγώ αύριο το πρωί φεύγω… Κύριε μου, ελέησέ με. Δεν ξέρω αν στην πόρτα του Αγίου Πέτρου συναντήσω τον τάδε ή τον δείνα…(γελάει).

Ν.Π.: Συγχωρείτε όμως αυτούς που θεωρείτε ότι σας αδίκησαν;

Μητρ.Νικόδημος:
 Δεν τους σκέπτομαι καθόλου. Να αρχίσω τον κατάλογο τώρα; Κοίταξε να δεις όλοι γινόμαστε ιστορία σε κάποια φάση. Γινόμαστε ιστορία. Γυρίζεις πίσω… μπορεί να στιγματίζεις κάποια πράξη αλλά από μια απόσταση. Χρόνου, εντυπώσεων… Δεν είναι δυνατόν κανείς να κρατάει… Είναι αδιανόητο.

Ν.Π.: Θα θέλατε να είχατε αποφύγει κάποια πράγματα;

Μητρ.Νικόδημος: 
Τα λάθη μου, ναι. Όσα λάθη έχω κάνει θα ήθελα να τα αποφύγω. Δεν λέω ότι δεν έχω κάνει λάθη στη ζωή μου. Γιατί αλάθητος δεν είναι κανένας. Ούτε εγώ είμαι αλάθητος. Και θα είμαι ευτυχής εάν πουν «ξέρεις έχεις κάνει αυτό το λάθος». Και θα ζητήσω συγνώμη. Και αν το λάθος μου είναι τέτοιο που πρέπει να τιμωρηθώ, να τιμωρηθώ, γιατί όχι.

Ν.Π.: Σεβασμιώτατε, σας ευχαριστώ θερμά για την συζήτηση που είχαμε…

Μητρ.Νικόδημος: 
Και εγώ χάρηκα που σε γνώρισα αδελφέ μου…

Ν.Π.: Και όσα αφήσαμε στην επόμενη συνέντευξη…

Μητρ.Νικόδημος: 
(γελάει)…

Ν.Π.: Σεβασμιώτατε, θα ήθελα να βάλετε εσείς την τελεία σε αυτή την συζήτηση…

Μητρ.Νικόδημος: 
Κάποτε πρέπει να καθίσουμε κάτω και να δούμε τα ουσιαστικά προβλήματα της Εκκλησίας και να χαράξουμε ένα δρόμο ουσιαστικό. Και όπου κάναμε λάθη, γυρίζουμε πίσω. Δεν είναι κακό να τα ομολογήσουμε. Και όπου χρειάζεται να αναπτύξουμε πρωτοβουλίες, να τις αναπτύξουμε. 

2 σχόλια:

  1. Αλλά, τι τα ψάχνει όλα αυτα ; Τι τον νοιάζει αν θα δικαιωθεί ή όχι από τα ανθρώπινα δικαστήρια ;
    Καλύτερα δεν θα ήταν να πήγαινε σε ένα μοναστήρι, σιωπηρώς, και από εκεί να προσεύχεται για όλους μας ;

    Ανθρώπινα μιλάει, οκ, αλλά στην πορεία αυτή πάνω στην γή, κάθε στιγμή, ο καθένας είναι μόνος με μόνον Τον θεό απεναντί του......
    Ο θεός ας τον συγχωρέσει..
    ΝΔ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το να αποδέχεσαι μία αδικία σιωπηρά είναι σαν να την εγκρίνεις...
    Ανθρώπινο θεωρώ το να αντιδράσεις όταν αδικείσαι κατάφορα και με τέτοιον τρόπο
    .Όταν παραβιάζονται ασύστολα αποστολικοί και Οικουμενικοί κανόνες δεν έπρεπε κάποιος ή κάποιοι να αντιδράσουν ;
    Το όνειδος πιστεύω ανήκει σε αυτούς που δεν αντέδρασαν και η τιμή σε αυτούς που αντιστάθηκαν,δραστηριοποιήθηκαν,δεν άφησαν αυτή την υπόθεση-και άλλες παρόμοιες- να περάσει έτσι....
    Εάν είναι έτσι όπως υποστηρίζετε , τότε ο οποιοσδήποτε Πατριάρχης, Αρχιεπίσκοπος ,Επίσκοπος κ.λ.π. κατά το δοκούν θα εφάρμοζε τους Θέιους κανόνες..
    Είναι ορθό;















    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...