Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Παρασκευή, Απριλίου 26, 2013

ΤΡΕΙΣ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΡΙΜΑΙΑΣ


Πρόκειται για τη αλληλογραφία του Αγ Λουκά επισκόπου Κριμαίας (Βόϊνο Γιασινέτσκι )με το ηγούμενο Σελαφιήλ της Σιβηρίας ο οποίος είχε πνευματικό δεσμό με το Αγ Λουκά από όταν ήταν λαϊκός με το όνομα Σεργκέϊ. Ο γέροντας με τη σειρά του πρόσφερε αυτόν το πνευματικό θησαυρό –μια σειρά επιστολών από τα τέλη της δεκαετίας του 1940-σε ένα νεαρό Ρουμάνο ο οποίος εξομολογούνταν στον π. Σελαφιήλ μέχρι το θάνατό του το 2007.



ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΑΓ.ΛΟΥΚΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΡΙΜΑΙΑΣ ( 1 )

Σεργκέϊ παιδί μου

Στενοχωρήθηκες επειδή δε σε πήρα μαζί μου στη Μόσχα και στη Τασκένδη όπου πήγα μετά από παράκληση των εκεί καθηγητών ιατρικής.Πράγματι στο υποσχέθηκα αλλά δεν κράτησα τη υπόσχεση μου.

Είναι καλύτερα όμως να κάνεις υπακοή, δε θέλω να σου μαυρίσω τη καρδιά , όμως στο γράφω αυτό επειδή όπου πήγαινα κάποιος πράκτορας μα ακολουθούσε και κατέγραφε με ποιόν συναντιόμουν και με ποιόν μιλούσα .Για αυτό ήθελα να σε προφυλάξω. Σεργκέϊ καρδούλα μου γλυκιά ,γράφεις ότι πεθύμησες να με δεις.

Στο γραφείο μου έχω τη φωτογραφεία που βγάλαμε αυτό το καλοκαίρι μαζί με το πρωθιερέα πατ.Σ. τον αδερφό Θωμά και εσένα .

Κοιτώντας αυτή τη φωτογραφία αισθάνομαι πιο κοντά σου .Και να ξέρεις ότι κάθε βράδυ προσεύχομαι για εσάς και τα βήματα μας συναντιούνται αόρατα και μυστηριακά .Είναι βήματα σκέψης …προσευχής

Σεργκέϊ ακόμη δίνω ιατρικές συμβουλές ,ακόμη εγχειρίζω λίγο, αλλά οι άνθρωποι με έχουν ανάγκη .Τώρα που γέρασα δόξα τω Θεώ ,έχω πιο πολλή ώρα για προσευχή .Αγάπησα τη ιατρική ,αλλά μερικές φορές αισθάνθηκα ότι ίσως θα ήταν καλύτερα να μη γινόμουν γιατρός .Αισθάνθηκα ότι σε κάθε άνθρωπο που πέρασε ταπεινά το κατώφλι του ιατρείου μου η στον οποίο πήγα εγώ στη αίθουσα των εγχειρήσεων, μου παρουσιαζόταν στο πόνο και τη απελπισία του καθενός ο ίδιος ο Χριστός. Η ιατρική όπως κάθε επιστήμη ζητάει θυσία .Μόνο ο Κύριος θα κρίνει αν έκανα καλά ότι έκανα …

Σεργιούλη ,θυμήσου ,θυμήσου αγαπημένο μου παιδί όλα τα σύμβαντα της ζωής μας είναι μέρος της παντελώς άγνωστης οικονομίας του Θεού .Τώρα δεν καταλαβαίνουμε τη σημασία τους ,αλλά πιο αργά θα τα καταλάβουμε .Τώρα αισθανόμαστε ότι είμαστε αδικημένοι και λοιδορούμενοι κ.α. Αργότερα θα καταλάβουμε ότι από τα πάντα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα τεράστιο όφελος : τον ταπεινό λογισμό. Από τα πάντα αγαπητό μου παιδί. Σεργιούλη σε περιμένω να έρθεις να με δεις .Σε ενοχλεί εκείνο το τραύμα στο γόνατο που έχεις από το πόλεμο. Μη ξαναβάλεις επάνω φύλλα από λάχανο τουρσί γιατί θα πάθεις μόλυνση

Βάλε κομπρέσες με καθαρό οινόπνευμα ή με δυνατή βότκα αν δε βρεις οινόπνευμα ,επίδεσε το με κάτι καθαρό και κάνε επάνω του το σημείο του Σταυρού με αγιασμένο λάδι. Μην απελπίζεσαι .Εάν δε κάνεις πυρετό δεν είναι κάτι σοβαρό .Αλλά μη κάθεσαι .Έλα στις 1 Φεβρουαρίου …θα σε εγχειρήσω εάν χρειαστεί .

Το βράδυ όταν τα πάντα είναι καλυμμένα με χιόνι και ο αιθέρας ακινητοποιείται από το κρύο, τα αστέρια λάμπουν σπιθοβολώντας κατάπληκτα στο ουρανό. Εκεί ψηλά είναι τα αδέρφια μας τα αθώα αδέρφια μας που σκοτωθήκαν στο πόλεμο και οι μάρτυρες που πέθαναν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης .

Σεργιούλη ,σύντομα ,σύντομα θα συναντηθούμε όλοι.

Σε αγκαλιάζω εν Χριστώ


+ Λουκάς Βόϊνο Γιασινέτσκι 12 Ιανουαρίου 1949





ΟΙ ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΡΙΜΑΙΑΣ ( 2 )

Ο Θεός να σε ευλογεί αγαπητέ αδερφέ εν Χριστώ Σεργκέϊ

Δεν πρέπει να ζητάς συγνώμη για το θράσος –όπως εσύ λες –να μου αφήσεις στα κρυφά ένα πακέτο με ύφασμα πιο καλής ποιότητας με τη ελπίδα να φτιάξω ένα ράσο πιο καλό .Για την αγάπη σου ίσως να το κάνω ,παιδί μου αγαπημένο .Αλλά αν το φτιάξω θα ζητήσω να μου το φορέσουν στη κηδεία μου επειδή αυτά που φοράω τώρα αν και παλιά είναι καθαρά και δεν ντρέπομαι που τα φοράω .

Η συνάντηση μου μαζί σου μου προκάλεσε μεγάλη χαρά επειδή είδα ότι σε αυτούς τους σκληρούς άθεους καιρούς, ο λόγος του Θεού, τον οποίο προσπαθούν να καταπνίξουν και να συνθλίψουν στα στήθη των ανθρώπων καρποφορεί και κάνει πολλούς καρπούς στις ετοιμασμένες για αυτό καρδιές .

Μου γράφεις ότι πέρασες αυτό το πόλεμο και εκεί έχασες το καλύτερο φίλο σου το Γιούρα Κωνσταντίν Αντρέεβιτς .Μη στενοχωριέσαι ο Κύριος το πήρε κοντά Του για να ζήσει πλήρως στο φως Του. Αυτό ήταν θέλημα του Θεού .Θα συναντηθείτε αγαπητέ Σεργκέϊ, θα συναντηθείτε όλοι κάποτε ,μετά από πολλά χρόνια …Τώρα έχεις τον αδερφό Θωμά, τον θυμάμαι με είχε βοηθήσει στο Άγιο Βήμα ως νεοκώρος μαζί με το Μόδεστο και το Δημήτρη. Ο Θωμάς είναι πολύ ευαίσθητος και λεπτός ,μια ευγενική ψυχή ,να το προσέχεις είναι κάπως φιλάσθενος μου φάνηκε .
Εσύ τώρα να προσπαθήσεις να πλησιάσεις το Θεό όσο πιο πολύ μπορείς με τη προσευχή και τη άσκηση .Τήρησε το κανόνα που σου έχει δώσει ο πνευματικός σου και προσπάθησε να αισθανθείς το Θεό .

Κάνε οτιδήποτε για να Τον ζήσεις να Τον βάλεις στη καρδιά σου .Να μαλακώσει η καρδούλα σου ,Σέργιε παιδί μου ,από το άγγιγμα της χάρης ,κάθε στιγμή όταν σκέφτεσαι πόσο πολύ σε αγαπάει ο Θεός και πόσο σε προστάτεψε από το θάνατο ,αλλά κυρίως το ψυχικό θάνατο ,προστατεύοντας σε από τις βρωμιές που φέρνουν οι δαίμονες στο μυαλό των ανθρώπων κυρίως τον καιρό του πολέμου.

Ο γλυκύτατος Ιησούς να είναι πάντα στις σκέψεις σου ,να είναι ένα λιμάνι στο οποίο θα επανέρχεσαι ξανά και ξανά…Επίσης μη διστάσεις να καλείς τη Παναγία σε βοήθεια όποτε έχεις ανάγκη και όχι μόνο .

Ω παιδί μου Σέργιε δεν ξέρουμε τι καιροί θα έρθουν .Εγώ όσο περνάει ο καιρός βλέπω και πιο λίγο .Το αληθινό θαύμα βρίσκεται στο γεγονός ότι τώρα που η αποστασία είναι τροφή των ανθρώπων ,υπάρχουν ωστόσο άνθρωποι που την ξερνούν από το στόμα τους ,ενστικτωδώς σαν ένα δηλητήριο ,ψάχνοντας για τη αληθινή και ζώσα τροφή ,το λόγο του Θεού .Εσύ αποφάσισες να αφιερωθείς στο Κύριο ,είτε μπεις σε μοναστήρι είτε όχι .Εγώ σου δίνω τη ευλογία μου και μετά από χρόνια όταν εγώ θα είμαι στο χώμα ,να ευλογείς κι εσύ αυτούς που έχουν κλίση .Επειδή δεν μπορούν όλοι να καταλάβουν τη παρθενία .Μόνο αυτοί στους οποίους έχει δοθεί να καταλάβουν ,είτε με πικρές εμπειρίες από το παρελθόν ,είτε με τη λύτρωση από τρομερούς πειρασμούς όπως η λύτρωση από αιφνίδιο θάνατο.

Θα δεις Σέργιε παιδί μου ότι θα έρθουν καλοί καιροί όπου θα χτιστούν και πάλι εκκλησίες, θα γραφούν βιβλία , θα ανυψωθούν ύμνοι αλλά οι πνευματοφόροι διδάσκαλοι θα είναι τόσο λίγοι ,όπου θα τους ψάχνουν απεγνωσμένα .Τι θα υπάρχει τότε ; Μεγάλη πνευματική φτώχεια …Αλλά όποιος επιθυμεί τον Κύριο εκείνους τους καιρούς και θα αγωνίζεται να διατηρήσει τη ψυχή και το σώμα του καθαρά, ο μισθός του θα είναι πολύ μεγάλος. Αλλά εγώ δε θα ζω τότε ,εσύ όμως θα ζήσεις αυτές τις εποχές .

Σεργκέϊ μη σταματάς να διαβάζεις πνευματικά βιβλία ,αν και βρίσκονται τόσο σπάνια. Είναι όμορφη η συνήθεια σου να παίρνεις το Θωμά στο δάσος και εκεί να διαβάζετε την Αγία Γραφή και τον Αγ .Ιωάννη το Χρυσόστομο. Δυναμώστε εν Πνεύματι Αγίω έχετε θάρρος ,μην αφήνετε τον πονηρό να κάνει τη δουλεία του. Εάν θα είστε ένα ,ο Χριστός θα σας σκεπάσει με τη χάρη Του ,ενώ εσείς θα γευτείτε λίγο-λίγο την κακοπάθεια για το Χριστό η οποία καθαρίζει τη ψυχή .

Σεργκέϊ, γιέ μου, ξανάγραψε μου και ίσως θα σου απαντήσω .Δε στο υπόσχομαι γιατί δε βλέπω καλά, αλλά μου αρέσει να αλληλογραφώ . Προσεύχομαι για σένα …

Να συνεχίσεις το δρόμο σου με θάρρος με πολύ θάρρος. Χάρισε τη καρδιά σου στο Κύριο και Εκείνος θα της δώσει όλες τις βιταμίνες και όλη τη ενέργεια που χρειάζεται για να μη καταρρεύσει. Τίποτε να μη σου φαίνεται δύσκολο .

Κάποιος Άλλος αδερφέ κυβερνάει το σύμπαν και όχι οι μεγάλοι του κόσμου τούτου …Θάρρος ,θάρρος αδερφέ Σεργκέϊ, το βλέμμα ψηλά και θα δεις τον Κύριο, όταν θα κλάψεις όταν θα ψάξεις με λαχτάρα ,όταν θα ματώσεις ίσως θα Τον δεις πώς σου απλώνει το στέφανο με το αγαπητικό και παρηγορητικό χέρι Του

Με πολύ αγάπη


+Luca Voino-Lasenetsky, 1949, Απρίλιος







ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΡΙΜΑΙΑΣ ( 3 )

Αγαπημένο μου παιδί Σεργκέϊ

Γιατί θλίβεσαι ; Γιατί δακρύζεις ; Γιατί η καρδιά σου ματώνει τόσο όσο δεν την αισθάνθηκα έτσι ποτέ ;

Έτσι δίνεις δικαιώματα στο πονηρό να σε χτυπάει με δύναμη…

Μου γράφεις με δάκρυα στη καρδιά ότι η κατάσταση δυσκόλεψε στο χωριό που μένεις και ότι μηνιαίως σας φωνάζουν στη έδρα της NKVD για να δώσετε αναφορά για τις δραστηριότητες σας ‘’με μυστικιστικό περιεχόμενο’’(σ.σ του Σεργκέϊ και του αδερφού Θωμά ).Κάτι μυριστήκαν. Μου γράφεις ότι ένας αξιωματούχος σου ζήτησε να κάνεις μια μυστική αναφορά και να αναφέρεις όλα όσα κάνει ο αδερφός Θωμάς ,με ποιον συναντιέται που πηγαίνει αν λείπει από το χωριό κ.α. Εσύ μου λες καλύτερα να σε πυροβολήσουν παρά να κάνεις κάτι τέτοιο.

Καλά έκανες και αρνήθηκες .Μη φοβάσαι ,δεν έχουν πώς να σε υποχρεώσουν να το κάνεις και αν δουν ότι εσύ αρνείσαι αποφασιστικά, ίσως προσπαθήσουν άλλη μία φορά και ύστερα σε αφήσουν. Τους ξέρω εγώ…

Αγαπημένο μου παιδί ,μου γράφεις ότι η καρδιά σου διψά και ματώνει για να πας σε ένα μοναστήρι , όμως δεν έχεις καμιά βεβαιότητα που να πας . Αλλά εγώ σου λέγω: αυτή δεν είναι παρά η αρχή του τέλους .Θα έρθουν ευνοϊκοί καιροί για την εκκλησία ,όλα αυτά θα περάσουν ,αλλά η δίψα για πνευματικούς καθοδηγητές και αδερφούς που να μην ακολουθούν το δικό τους θέλημα αλλά το θέλημα του Κυρίου θα είναι πιο μεγάλη .
Όταν η εκκλησία δεν θα διώκεται θα ετοιμαστούν τα πάντα για τον ερχομό του Αντίχριστου. Εσύ Σεργκέϊ θα ζήσεις αυτούς τους καιρούς .Τότε οι άνθρωποι θα βυθιστούν σε αμαρτίες όλο και πιο μεγάλες τις οποίες τώρα ούτε δε τις μνημονεύουμε ,και θα τις κάνουν με το χαμόγελο στα χείλη ,ως έκφραση μιας ελευθερίας την οποία εμείς κλαιγόμαστε ότι τώρα εμείς δεν έχουμε .Μη με καταλαβαίνεις λάθος. Φέρω στο σώμα μου τις πληγές των σκληρών υπερασπιστών του κομμουνισμού, ότι είδα ότι άκουσα ,πόσο πόνο συνάντησα, από πού πέρασα, μονό ο Θεός ξέρει. Ο δικός μου πόνος είναι μικρότερος πολύ μικρότερος

Μη λυπάσαι πιο πολύ από όσο πρέπει .Ίσως ο Κύριος να εκπληρώσει το όνειρό σου ή ίσως να ζήσεις σε όλη σου τη ζωή σε αυτό το σπιτάκι.

Κάνε τη καρδιά σου μοναστήρι .Χτύπα εκεί το σήμαντρο, κάλεσε εκεί για αγρυπνία, θυμίασε και ψιθύρισε ακατάπαυτα προσευχές .Ο Θεός σου χάρισε τον αδερφό Θωμά . Ενίσχυσε, μιλήστε για τα ιδανικά σας , για ότι διαβάσατε στα άγια βιβλία .

Σεργκέϊ, καρδιά μου, βάλε καλά μέσα σου ότι σου λέω! Όσο πιο πολύ επικοινωνείς στα πνευματικά θέματα με αυτούς που τα δέχονται φυσικά ,τόσο πιο πολύ θα απαλλαγείς από τη θλίψη.

Και μη ξεχνάς ότι κάθε γράμμα μου προς εσένα είναι μια δήλωση αγάπης .Εγώ είμαι με εσένα . Και ο Θεός μαζί μας

Ο Χριστός εν τω μέσω ημών


+ Λουκάς Βόϊνο Γιασενέτσκι 29 Απριλίου 1949





ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ http://www.proskynitis.blogspot.com/
πηγή-http://www.razbointrucuvant.ro/Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των επιστολών σε οποιοδήποτε γραπτό μέσο(εφημερίδα,περιοδικό,βιβλίο,φυλλάδιο) κ.τ.λ.χωρις τη γραπτή άδεια της ιστοσελίδας     www.razbointrucuvant.ro

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...