Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Απριλίου 20, 2013

Κυριακὴ Ε΄ Νηστειῶν: Η μετάνοια ως στάση ζωής. π. Στυλιανός Μακρής























 Ἡ σία Μαρία  Αγυπτία,  σπουδαίαθλήτρια τς ρήμου, ποτελε λαμπρπρότυπο μετανοίας κα σκήσεως. Καττν σήμερον μέρα  κκλησία μςπενθυμίζει τ παράδειγμα τς θαυμαστς μεταστροφς το σώτου κα φιληδόνου βίου της, μεταστροφς πραγματικδυναμικς κα ξιεπαίνου, στν ποία βρίσκει φαρμογ  λόγος το Κυρίου πρς τος φαρισαίους τι «πόρνες κα τελνες εναι μπροστ π σς στν πορεία πρς τν Βασιλεία τν ορανν».
Γι τν κκλησία  μετάνοια εναι τσπουδαιότερο ργαλεο εσόδου στν Βασιλεία το Θεο· εναι τ κλειδ πονοίγει τν πόρτα τς θείας χάριτος, ατπο κα  διος  εγνώμων ληστς χρησιμοποίησε πάνω στ Σταυρό κανοιξε τν πόρτα τς δέμ· εναι  μοχλς πο σηκώνει τ μεγαλύτερο βάρος τοκόσμου, τ βάρος τν μαρτιν, κα τ κάνει πλέον νάλαφρο· εναι τ ξυγόνο τ πνευματικό, πο δίνει ζω στ νεκρ πτώματα τς μαρτίας, τ νερ ποξεδιψ τ πνευματικ νθη τς ρήμου·  μετάνοια ποτ δν κατεδίκασε, ποτδν κόλασε, ποτ δν βλαψε, ποτ δν ταν νώφελη γι ποιον τν γάπησε.
 μετάνοια σώζει· κάνει γίους τος γκληματίες, τος δίστακτους, τοςντίθεους, τος ρνητς το Χριστο, καθς τος μεταβάλλει σ φίλους καδελφούς Του, σ ποδέκτες τς ελογίας Του· μόνον σώζει, μόνον γιάζει, μόνον θεώνει, γιατ εναι νατροπ τς φθορς. Οδν μετανοίας σχυρότερον, διότιχει τν δύναμη ν σώσ τ πάντα, κόμη κα τν διάβολο, λλ δυστυχςκενος τν ρνεται αωνίως, ς πλέον μετάπειστος κα διάλλακτος.
Θέλω, δελφοί μου, ν κάνετε σήμερα να πείραμα· ν δοκιμάσετε γι τναυτό σας μία προσευχ μετανοίας, τ «Κύριε ησο Χριστέ, λέησόν με». Προσπαθστε ν τ λέτε καθ’ λη τ διάρκεια τς μέρας, ποκρινόμενοι μέσα σας γι λίγες στω ρες μέχρι τ βράδυ τν δολοφόνο, τν βιαστή, τν πόρνο, τν κλέφτη κα πατενα, τν καταχραστ το δημοσίου, τν ψευδομάρτυρα, τνγκληματία, χωρς μως ν πάψετε ν λέτε τν προσευχ ατή. Στ τέλος τςμέρας θ γίνετε μάρτυρες νς μοναδικο θαύματος, διαπιστώνοντας κάτι ποσως κάποιους π τος πειραματιζομένους θ φήσ φωνους. Κι ν κάποιοι δν κατορθώσουν ν δον τί συμβαίνει, σως μ λίγη κόμη προσπάθεια κα σσύντομο χρόνο θ ντιληφθον τ ποτέλεσμα το πειράματος.
Γι τν σία Μαρία  προσευχ τς μετανοίας δν ταν πείραμα, λλ στάση ζως, μμον στν λήθεια, κίνηση ποφασιστικ πρς συνάντηση μ τν Θεό, κατανόηση το ξω κα το σω κόσμου, νατροπ τς φαντασίας το ραίου κα νακάλυψη το ντως «ραίου παρ πάντας νθρώπους». π τν γοραορωτα τς σαρκς  σία σκήτρια περν στν σαρκωθέντα ρωτα, ποξαγόρασε μ τ Αμα Του τν νθρωπότητα κ τς κατάρας το νόμου.  σία Μαρία συνέχισε κα στν ρημο ν πιζητ τ κέρδος τς τέχνης το ρωτα,μως ατς  ρωτας δν ταν οτε χυδαος, οτε γοραος, οτε σαρκικός, οτε θεομίσητος, οτε κολάσιμος. ταν ρωτας πνευματικός, γιος, καθαρός, θεοσεβής, σωστικός, πο παιτε τν γνότητα τς καρδις, τν θικκεραιότητα, τν παρθενία, τν γκράτεια σ λες τς ασθήσεις κα τος λογισμούς.
Γι τν πορνικ κα σοδομικ κα θικς ξεχαρβαλωμένη ποχή μας ,τι ασχρ κα σάπιο κα διαστροφικ προβάλλεται μ μφαση κα τείνει νκατοχυρωθ νομικά. σοι ντιδρον σ ατ τ θικ ξεχαρβάλωμα παρουσιάζονται ς γραφικοί, πισθοδρομικο κα σκοταδιστές. Ο δθεν προοδευτικοί, ο πολέμιοι τς κκλησίας, πλανντες κα πλανώμενοι, νομίζουντι θ κατορθώσουν ν πομονώσουν τν κκλησία, λλ « λόγος το Κυρίου ο δέδεται», γιατ εναι λόγος βιωματικς στ πρόσωπα τν γίων προτύπων πο ατ προβάλλει δ κα δύο χιλιάδες χρόνια.  κκλησία εναι  χρος τν μετανοημένων μαρτωλν. Κα σο περισσότερο μαρτωλς εναι  μετανον, τόσο μεγαλύτερη ξία χει τ παράδειγμα τς μετανοίας του, πειδ κρατσβεστη τν λπίδα τς φέσεως τν μαρτημάτων.
 συντριβ τς καρδίας εναι, δελφοί μου, τ μεγαλύτερο θαμα. Νεκρς νναστηθ εναι να τίποτα μπροστ στ μετάνοια νς μαρτωλο. Προδότες,ρνητές, τελνες, πόρνοι, μοιχοί, μοφυλόφιλοι, μάγοι, κλέφτες, ψετες, δολοφόνοι, γκληματίες, πατενες, ρπαγες, μέθυσοι, ργίλοι, πονηροί, μπορον ν προστρέξουν στν γκαλι τς μεγάλης μητέρας τους, τςκκλησίας, γι ν λάβουν δωρεν τν συγχώρηση τν μαρτιν τους κα τν θεραπεία τους μέσα π τν ληθιν μετάνοια κα τν ελικριν ξομολόγηση. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...