Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Απριλίου 06, 2013

Κυριακή Γ' Νηστειών:η εποχή μας δεν αγαπά τον Σταυρό. π. Στυλιανός Μακρής





 γία μας κκλησία προβάλλει σήμερα ες προσκύνησιν τν Τίμιο κα
Ζωοποι Σταυρ το Κυρίου μας, γι ν μς νδυναμώσ στν πνευματικό μας
γώνα, καθς φθάσαμε μέχρι τ μέσα το δρόμου τς σκήσεως,
 μέχρι τ μέσον τς γίας κα Μεγάλης Τεσσαρακοστς.
 Σταυρς ποτελε τ σύμβολο τς νίκης τς ζως π το θανάτου. Εναι σύμβολο δόξης αωνίου, σύμβολο δοξασμο το νθρώπου, φο  Υἱὸςνθρώπου,  σαρκωθες Θεός, κατέβηκε π τν ορανό, μοιράστηκε θυσιαζόμενος σ λόκληρη τν νθρωπότητα, τν ποία κα νεβίβασε στδεξι το Θεο Πατρός.  Σταυρς εναι σύμβολο νίκης, πειδ προδιαθέτει τνγώνα. Κανες γωνιζόμενος δν στεφανώνεται, ἐὰν δν γωνιστ. Κα γι τος χριστιανος  Σταυρς το Χριστο γίνεται οκεος, ταν ο διοι οκειωθον τπαθήματα κα τν θυσία Του, μ σκοπ πάντοτε ν γίνουν μέτοχοι τν ορανίων στεφάνων δι τς νίκης το Σταυρο.

Τ πνεμα τς θυσίας δν φορ μως ποκλειστικ τν στάση μας πέναντι στος συνανθρώπους μας. Συνηθίσαμε, ταν γίνεται λόγος γι θυσία, νννοομε τν θυσία πρ τν δελφν.  Σταυρς μως εναι πρωτίστως θυσίαπρ τς σωτηρίας μας, θυσία πρ το καινο αυτο μας, το κατ χάριν Χριστο ν μν. Συνήθως εναι εκολότερο ν νταποκριθομε στ κάλεσμα τοπλησίον γι βοήθεια, ν συνηθέστερα θυσιαζόμαστε εχάριστα γι τοςνθρώπους πο γαπομε, γι τ παιδιά μας, τος γονες μας  γι να δανικό.μως  ν μν κατ χάριν Χριστός,  κληθες στν ξομοίωση μ τν Χριστ διτς μεταμορφώσεως τν παθν αυτός μας, βυθισμένος μέσα στ λάσπη τς φθορς, βο κα κραυγάζει μ γωνία, καθς ναζητ ν τν νασύρουμε πτν βορκο τν παθν μας, γι ν ρθωθ καθαρς κα λαμπερός, ς  ραοςν τάφου τριήμερος ξελθν Χριστός. Μς θλίβει μως, δελφοί μου, προσπάθεια ν νασύρουμε τν καινούριο αυτό μας π μέσα μας, γιατ μεταμορφωθες κα ναστηθες αυτός μας εναι τεκμήριο λλαγς, κι μες δν θέλουμε ν λλάξουμε. Τν φοβόμαστε ξαστράπτοντα, πως τ σκοτάδι φοβται τ φς, γιατ ζομε κα κινούμαστε μέσα στ σκοτάδι. Τρομάζουμε στθέα το καθαρο, γιατ συνηθίσαμε τς μαρες ποχρώσεις τς βρωμις μας ποφαντάζει καθαριότητα στ λασπωμένα κα λλήθωρα πνευματικά μας μάτια.
Σήμερα μς καλε  κκλησία ν δομε σταυρωμένο τον αυτό μας, νεκρωθέντα τ μαρτί, νεκρ γι τν μαρτία κα τν κόσμο, γι ν χαρομε δικαίως κα τν νάστασή του μέσα στς κτνες τς θείας χάριτος. Σήμερα προσκυνομε τν Σταυρ κα προσπίπτουμε νώπιόν του, ζητντας π τν σταυρωθέντα Χριστ ν μς λεήσ κα ν μς παράσχ τ δύναμη, στε νσυνεχίσουμε τν ραο γνα κατ τν παθν, π τν ποο φείλουμε νξέλθουμε καθαροί, φωτεινοί, γιασμένοι, στ βαθμ πο ποδεχόμαστε συνειδητ τ κάλεσμα τς θυσίας το αυτο μας κα νταποκρινόμαστε, συσταυρούμενοι μ τν γαπημένο μας ησο.
Κάποτε ο κοινο γονες τς νθρωπότητος θέλησαν ν γευθον π τνπαγορευμένο καρπ το ξύλου τς γνώσεως το καλο κα το κακο, γι νπρολάβουν δίχως καμία διάθεση ατοθυσίας ν γίνουν θεο χωρς τν Θεό. Τβλέπουμε ατ πλέον στν ποχή μας, πο δυστυχς δν γαπ τν Σταυρό, μλλον τν πολεμς δαιμονοκρατούμενη. Κα δν γαπ τν Σταυρό, γιατμισε τν θυσία το πρ κόσμου θυσιασθέντος ν ατησο Χριστο. Εναιποχ πο προβάλλει μ κάθε τρόπο τν θυσία πρ τάχα τς δικαιοσύνης, πρ τάχα τς ερήνης, πρ τάχα τς λληλεγγύης, πρ τάχα τς νωσης τν λαν,μως εναι ποχ πο μισε θανάσιμα τν θυσία πρ τς καλς λλοιώσεως τονθρωπίνου προσώπου κα τς ξομοιώσεώς του μ τν ληθιν Σωτρα, ποχναντία Χριστοντίθετη μ Ατν κα τς νέργειές Του, ποχ ντίθεη, καττο ντως νθρώπου κα τν καλν εκόνων Του. Ζομε στν ποχή, πουναμένεται νας ψευδομεσσίας, νας χριστς ξένος Σταυρο κατ τ πατερικςρμηνευόμενο χ ξ σγμα τα τς ποκαλύψεως.
 Σταυρς εναι πλο κατ το διαβόλου· μπροστά του φρίττει κα τρέμει πανστρατι τν δαιμόνων.  Σταυρός, δελφοί μου, εναι μαχαίρι δίκοπο, ποσκισε τν κοιλι το δη κα λευθέρωσε τ κατομμύρια τν νεκρν, εναι κλειδ σωτηρίας, πο νοιξε τν κεκλεισμένη δέμ, εναι «δνδρον εσκιόφυλλον», κάτω π τ ποο βρίσκουν παρηγορι ο κουρασμένοι διαβάτες τς σκήσεως, εναι τ κατάρτι το πλοίου τς κκλησίας ποπορεύεται πρς τ λιμάνι τς νωθεν Βασιλείας.
 Κυριακ τς Σταυροπροσκυνήσεως εναι κάλεσμα στν γιορτ το Σταυροκα 
το σταυρώματος τν παθν μας. ς νταποκριθομε μ χαρά, γι νχαρομε κα τν νάσταση, το Κυρίου κα τν δική μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...