Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τετάρτη, Ιανουαρίου 08, 2014

Αμοίβεστε με 6000 €; Μπορείτε κι εσείς να κηδέψετε το μνημόνιο…


Τις έντονες αντιδράσεις Mητροπολιτών, αλλά και της τοπικής κοινωνίας προκάλεσε η αμφίεση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Β. Διαμαντόπουλου, σαν ιερέα με την επιγραφή «Παπά Σούρας», ο οποίος με το δισκοπότηρο ανά χείρας επιχειρούσε να… «κοινωνήσει» όσους συμμετείχαν στο πρωτοχρονιάτικο καρναβάλι στο Άργος Ορεστικό. Χαρακτηριστικό το παρακάτω βίντεο:
Υπήρξε πλήθος αντιδράσεων, μέρος των οποίων παραθέτουμε παρακάτω.
Το σχόλιο του Μητροπολίτη Παύλου έχει ως εξής:
Ανοίγοντας το διαδίκτυο πληροφορήθηκα την ενέργεια του Βουλευτή Καστοριάς του ΣΥΡΙΖΑ με την οποία, στην καρδιά των μεγάλων εορτών  της Εκκλησίας μας ευρισκόμενοι επεχείρησε να ευτελίσει το ιερότερο Μυστήριο της Ορθοδόξου Εκκλησίας που είναι το Μυστήριον της Θείας Ευχαριστίας.
Υποτίθεται ότι συμμετείχε σε καρναβαλικό  άρμα που είχε σαν θέμα την «κηδεία της κρίσης»,  αλλά και ο πλέον άσχετος γνωρίζει ότι στις κηδείες δεν κοινωνούμε τους πιστούς. Άρα θεωρώ συνειδητό τον στόχο  του δια την διακωμώδηση και τον ευτελισμό της Θείας Κοινωνίας, του ιερότερου Μυστηρίου των χριστιανών. Το μόνο που απέδειξε είναι το πόσο ευτελής είναι ο ίδιος.
Έγινε λόγος εις το ότι το καρναβάλι αυτό χαρακτηρίζεται δια την «ελευθεριότητα του». Αλλά η ελευθεριότητα είναι δίκοπο μαχαίρι διότι αποκαλύπτει τα μύχια και τα κρύφια της καρδίας των ανθρώπων. Τα όρια της ελευθεριότητας τα ορίζουν ο προσωπικός πολιτισμός του καθενός, η αίσθηση του σεβασμού σε ό,τι είναι ιερό και όσιο σε μία κοινωνία, ακόμη και η διάκριση των ημερών και των στιγμών μέσα στο χρόνο. Σε αυτά τα σημαντικά πράγματα ο κ. Βουλευτής περνάει την δική του «κρίση».
Εάν αυτά δεν τα καταλαβαίνει, είναι ανόητος και γι’αυτό επικίνδυνος. Εάν τα καταλαβαίνει, είναι μοχθηρός απέναντι στην πίστη και την καρδία των χριστιανών την οποία συνειδητά επεχείρησε να πλήξει κρυπτόμενος πίσω από μία καρναβαλική εκδήλωση.
Τον συλλυπούμαι βαθύτατα δια τον πολιτισμό του!!!  Δεν ξέρω αν μέχρι τη στιγμή αυτή αν υπάρχει αντίδραση από τον αρχηγό του κόμματος εις το οποίον ανήκει. Αν όχι, διερωτώμαι απλώς: Με τέτοια πρόσωπα θα επιχειρήσει να κυβερνήσει τον τόπο;
Ακολούθησε απάντηση του βουλευτή:
Την Πρωτοχρονιά στο Άργος Ορεστικό της Καστοριάς έλαβε χώρα το πατροπαράδοτο καρναβάλι στο οποίο συμμετείχα, όπως κάνω ανελλιπώς τα τελευταία 20 χρόνια. Το φετινό θέμα ήταν όπως πάντα σατιρικό παριστάνοντας την κρίση που τελειώνει σύμφωνα με τους κυβερνώντες και πραγματοποιώντας την κηδεία της. Τον ρόλο του ιερέα ανέλαβα να υποδυθώ εγώ.
Αυτό λοιπόν στάθηκε  αφορμή, τόσο για  μια μικρή μερίδα ιερέων να σχολιάσει αρνητικά ανωνύμως, όσο και για έναν προβεβλημένο ιεράρχη τον μητροπολίτη Σιατίστης.
Η αλήθεια είναι πως δεν έπεσα από τα σύννεφα καθώς η εκκλησία παραδοσιακά αποστρέφεται κάθε αρχέγονο έθιμο, το οποίο κατάφερε να διατηρηθεί για αιώνες.
Εάν λοιπόν είχαν προκύψει οι ίδιες αντιδράσεις για έναν πολίτη ,τότε θα μιλούσαμε για μια απαράδεκτη παρέμβαση στην λογική της επιβολής των ηθικών κανόνων της επικρατούσας θρησκείας σε όλο το φάσμα της κοινωνίας, στην καθημερινότητα των πολιτών. Η εποχή στην οποία είχε γίνει κατορθωτό αυτό είναι ο Μεσαίωνας με όλη την αρνητική φόρτιση που φέρει και μόνο η αναφορά αυτής της εποχής.
Όμως η αντίδραση δεν πυροδοτήθηκε προς κάποιον από τους πολλούς πολίτες που ντύνονται ιερείς στα καρναβάλια, αλλά προς έμενα λόγω της βουλευτικής  ιδιότητας μου.
Και αυτό γεννά ένα τεράστιο ζήτημα το οποίο προκύπτει από την στρεβλή λογική της εκκλησίας, πως έχει κάθε δικαίωμα να επεμβαίνει σε ζητήματα που έχουν, κατά την εκτίμηση της, πολιτικές προεκτάσεις  και μάλιστα να προσπαθεί να διαμορφώνει τις  πολιτικές εξελίξεις.
Όλα τα παραπάνω όντως συνιστούν μια διαφορετική αντίληψη περί πολιτισμού, σε αντίθεση με το “δικό μου” πολιτισμό που  χαρακτηρίζεται από την αποδοχή του διαφορετικού, τον σεβασμό στην  θρησκευτική, σεξουαλική, πολιτική επιλογή του καθενός -αρκεί αυτή να μην στρέφεται κατά του ανθρώπου- την ελευθερία έκφρασης της οποίας το απόγειο παραμένει η σάτιρα και ο αυτοσαρκασμός.
Το κυριότερο όμως σημείο  στο οποίο ξεπέρασε τα εσκαμμένα στην ανοικτή επιστολή του ο Μητροπολίτης Σιατίστης ήταν το ζήτημα που έθεσε ευθέως προς τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για την δυνατότητα να κυβερνήσει με πρόσωπα σαν έμενα.
Εδώ και πολλές δεκαετίες από την δημιουργία του ελληνικού κράτους κάποιοι από τους ιεράρχες της εκκλησίας έχουν μπερδέψει τον Σταυρό της Ορθοδοξίας  με τον σταυρό των εκλογών και ποίμνιο τους με το εκλογικό σώμα.
Ο λαός προφανώς καλείται κάθε φορά να επιλέξει τους πολιτικούς που θα τον κυβερνήσουν όχι καθ’ υπόδειξη κάποιου ιεράρχη, αλλά με βάση την πρόταση τους για την κοινωνία που θέλουν να δημιουργήσουν.
Εδώ και χρόνια παλεύω σε όλα τα επίπεδα για μια κοινωνία ισότητας, ελευθερίας και ανεξιθρησκίας, μια κοινωνία δίκαιη και ανεκτική στην διαφορετικότητα, μια κοινωνία ίσων ευκαιριών και μηδενικής εκμετάλλευσης, μια κοινωνία με πρόσβαση όλων των πολιτών στα κοινά και κοινωνικά αγαθά, μια κοινωνία χωρίς πλούσιους και φτωχούς μια κοινωνία αλληλεγγύης στην οποία δεν θα χρειάζεται κανενός είδους φιλανθρωπία και ελεημοσύνη από κανέναν. Από τα παραπάνω λοιπόν με έκριναν οι συμπολίτες μου και από αυτά θα με κρίνουν και πάλι σύντομα, εάν αξίζω να τους εκπροσωπώ.
Και η ανταπάντηση του Σιατίστης Παύλου.
Διάβασα την ανακοίνωση του βουλευτή κ. Διαμαντόπουλου σχετικά με τα γεγονότα της πρωτοχρονιάς στην Καστοριά, στην οποία κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο πρόσωπο μου. Θέλω λοιπόν  να κάνω και εγώ μερικές παρατηρήσεις.
Ο κ. Βουλευτής ατύχησε σε όλα σχεδόν τα σημεία της ανακοινώσεως του και των επιχειρημάτων του. Χρησιμοποίησε τα γνωστά κλισέ περί μεσαίωνα, περί αντίδρασης της Εκκλησίας στα αρχέγονα έθιμα και τελικά διατυπώνει την άποψη ότι στοχοποιήθηκε λόγω της βουλευτικής του ιδιότητος. Επίσης κάνει πως δεν κατάλαβε την ουσία της αντίδρασης, τον ακριβή λόγο της αντίδρασης και άλλων Ιεραρχών και της δικής μου. Σε όλα έχει πέσει έξω.
Πριν από τριάντα (30) χρόνια σε κωμόπολη της β. Εύβοιας στο Καρναβάλι δύο παιδιά διακωμώδησαν την Θεία Κοινωνία. Έκαναν αυτό ακριβώς που έκανε ο κ. Βουλευτής. Η αντίδραση μου ήταν άμεση και σκληρή. Προς τιμήν τους τα παιδιά έκείνα κατάλαβαν το λάθος τους και ζήτησαν συγγνώμη και η τοπική κοινωνία που έχει σεβασμό στην Εκκλησία και τους τοπικούς Αγίους της στάματησε αυτή την εκδήλωση. Τα παιδιά εκείνα δεν ήταν βουλευτές και όμως δέχθηκαν την ίδια και μεγαλύτερη κριτική από ότι εσείς. Μην προσπαθείτε λοιπόν να ηρωοποιήσετε τον εαυτό σας. Δεν στοχοποιηθήκατε γιατί είσθε Βουλευτής, αλλά για την συγκεκριμένη ένέργεια σας. Δεν στοχοποιηθήκατε ακόμη επειδή κάνατε τον ιερέα, αλλά για την συγκεκριμένη πράξη της διακωμώδησης του Μυστηρίου της Θείας Κοινωνίας και μην κάνετε πως δεν το καταλάβατε.
Δεν ξέρω αν για σας υπάρχει κάτι που να είναι ιερό. Γιά μας όμως που προσπαθούμε να είμαστε πιστοί υπάρχει και αυτό είναι το πρόσωπο του Ενανθρωπήσαντος Θεού, του Ιησού Χριστού και η Θεία Κοινωνία είναι αυτός ο Χριστός. Υπάρχουν λοιπόν κάποιες κόκκινες γραμμές για τον κάθε άνθρωπο και για τους πιστούς ανθρώπους. Αν απλώς παριστάνατε τον παπά που κηδεύει την κρίση δεν θα είχε κανείς ασχοληθεί μαζί σας. Η αγανάκτηση λοιπόν όλων μας έχει αυτή την εξιδικευμένη αφορμή. Ο Άγιος Βασίλειος λέγει ότι  ο αληθινός πιστός είναι πράος και ήρεμος και δεν ενοχλείται από τις λοιδωρίες των ανθρώπων. Όταν όμως κινδυνεύει ή προσβάλετε η πίστη μας τότε γινόμαστε λιοντάρια.  Καί εσείς την καρδιά της πίστης μας εθίξατε και μάλιστα μέσα στις Άγιες ημέρες των Εορτών.
Επικαλεσθήκατε αρχέγονα έθιμα. Σπουδάσατε τα καλύτερα και θα δείτε ότι πάντα η σάτυρα αφορούσε πρόσωπα και ποτέ την πίστη των ανθρώπων. Εάν σατιρίζατε εμένα δεν θα Σας έδινα σημασία και δεν θα με απασχολούσε όπως δεν με απασχολούν οι κάποιες απρεπείς κριτικές των εκάστοτε  τοποθετήσεων μου. Ο καθένας ο,τι είναι και ο,τι έχει δίνει. Εμείς μάθαμε «λοιδορούμενοι να ευλογούμε, διωκόμενοι να ανεχόμεθα, βλασφημούμενοι να προσευχόμεθα». Εσείς λοιπόν υπερβήκατε το όριο και πλήξατε βάναυσα το κέντρο της πίστεως των χριστιανών. Προφανώς για σας τα Χριστούγεννα δεν σας είπαν τίποτα. Από όλες αυτές τις ημέρες το μόνο αξιόλογο για σας ήταν το καρναβάλι της πρωτοχρονιάς.
Μιλήσατε για μεσαίωνα, αλλά και εδώ πιαστήκατε αδιάβαστος. Πριν από πολλά χρόνια σε μια τηλεοπτική εκπομπή συμμετείχε ο νυν Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος και έτερος τις που δεν τον ενθυμούμαι. Ο συνομιλητής του Αρχιεπισκόπου άρχισε να μιλάει για Μεσαίωνα και ο Αρχιεπίσκοπος άρχισε να γελάει. Ενοχλήθηκε ο συνομιλητής και ερώτησε τον Αρχιεπίσκοπο γιατί γελάει και Εκείνος του απάντησε ότι δεν πρόκειται να απολογηθεί για κάτι που δεν αφορά την Ορθόδοξη Εκκλησία. Ναί κ. βουλευτά, διαβάστε καλύτερα την ιστορία για να δείτε ότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία ΔΕΝ υπάρχει μεσαίωνας. Αφήστε λοιπόν τα σλόγκαν και τα τσιτάτα και την ξύλινη γλώσσα σε σχέση με την Εκκλησία που χρησιμοποιείτε πολλοί από τους αριστερούς. Εξετάσατε καλύτερα μήπως μεσαίωνας είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζετε την Εκκλησία, όταν δεν της αναγνωρίζετε το δικαίωμα να μιλάει.
Όσον αφορά τον δικό σας «πολιτισμό» καλόν θα είναι να προσέξετε ιδιαίτερα τον λόγο του Μητροπολίτη Καστοριάς που δηλώνει ότι «ο,τι είναι ιερό για τον άλλο, πρέπει να είναι σεβαστό από όλους». Η ενέργεια σας αναιρεί την δήλωση σας ότι «ο πολιτισμός σας χαρακτηρίζεται από την αποδοχή του διαφορετικού και τον σεβασμό στην θρησκευτική, σεξουαλική και πολιτική τοποθέτηση του καθενός». Φαίνεται ότι αυτός ο «σεβασμός» σας εξαιρεί τους ορθοδόξους χριστιανούς της πατρίδας μας και της πόλεως σας των οποίων προσβάλατε τον πυρήνα της θρησκευτικής τους πίσεως τις ιερώτερες ημέρες της εκκλησιαστικής τους ζωής. Μην προσπαθείτε επίσης να ανακαλύψετε πολιτικές προεκτάσεις εκεί που δεν υπάρχουν. Η όμπρέλα κάτω από την οποία πήγατε να καλυφθείτε είναι διάτρητη.
Καί έρχομαι στο τελευταίο με το οποίον λέτε ότι ξεπέρασα τα εσκαμμένα, την αναφορά μου στον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Τσίπρας μου έκαμε την τιμή να χρησιμοποιήσει ένα εκτενές απόπσπασμα από κείμενο μου σε μια σημαντική συγκέντρωση της νεολαίας σας. Προφανώς αυτό δείχνει εκτίμηση και αποδοχή του λόγου μου. Έχω λοιπόν κάθε δικαίωμα όχι μόνο ως Ιεράρχης αλλά και ως πολίτης αυτής της χώρας, εκτός και εάν έχετε την άποψη ότι είμεθα πολίτες δεύτερης κατηγορίας, να τον ερωτήσω εάν ο «πολιτισμός» σας όπως εκφράσθηκε ταυτίζετε με τον πολιτισμό του κόμματος του.
Σημ. Οι φράσεις που είναι τονισμένες (bold) είναι υπογραμμίσεις του Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης.
 Η αγέλη και ο Διαμαντόπουλος
Εμφανίστηκε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλης Διαμαντόπουλος στο αργείτικο καρναβάλι για να «κηδέψει» την κρίση. Είχε ντυθεί παπάς και σε κάποια στιγμή «κοινώνησε» τους ακολούθους του που χασκογελούσαν, με ένα γουδί και ένα ξύλινο κουτάλι που παρέπεμπαν στο Άγιο Δισκοπότηρο.
Όσοι  ενοχλήθηκαν από το γελοίο φαινόμενο (μεταξύ αυτών και ο υπογράφων) σίγουρα απορούν με το μέγεθος του ανδρός. Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που ρεζιλεύονται ιερά, αξίες και ιδανικά στις κακόγουστες καρναβαλικές τσάρκες. Εδώ όμως έχουμε κάποιες «πρωτοτυπίες»:
α) Πρωταγωνιστής είναι εκλεγμένος και καλά αμοιβόμενος βουλευτής της Ελληνικής Βουλής, ο οποίος μάλιστα ανήκει σε κόμμα που διεκδικεί την εξουσία.
β) Το συγκεκριμένο κόμμα που εκπροσωπεί ο βουλευτής (υποτίθεται ότι) συνομιλεί με την Εκκλησία και κάποιοι περιμένουν πολλά.
γ) Ο συγκεκριμένος βουλευτής έχει εκφράσει ευαισθησίες για τα δικαιώματα πιστών άλλων θρησκειών στην Ελλάδα.
δ) Στην ακολουθία της κηδείας δεν υπάρχει Θεία Μετάληψη, όπως σωστά επεσήμανε σε σχόλιό του ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος. Άγνοια του θέματος εκ μέρους του βουλευτή; Υπέρμετρη βλακεία στα πλαίσια της λογικής «στο καρναβάλι όλα επιτρέπονται»; Ή λογική «τώρα που μπορούμε, ας ξεφτιλίσουμε όσα προλαβαίνουμε»;
Δικαίωμα στην τέχνη, στην ελευθερία έκφρασης και στη σάτιρα. Να μια ωραία απάντηση – λάστιχο. Όπως και με το θεατρικό έργο Corpus Christi. Κάτι συνεγκέφαλα συντροφάκια του Διαμαντόπουλου τα λέγανε τότε.
Θα αφήσω λοιπόν κι εγώ τον εαυτό μου ελεύθερο και τα δαχτυλάκια μου στο πληκτρολόγιο να εκφραστούν:
Ο άνθρωπος επιβεβαίωσε ότι σε τέτοιες «πολιτιστικές» ευκαιρίες ρεζιλεύουμε ό,τι μας πειράζει και μας βράζει και ό,τι εκφράζει αβίαστα τα απωθημένα και τα συμπλέγματα του υποσυνειδήτου και του ασυνειδήτου μας. Ο Φρόυντ χαίρεται ακόμη που υπάρχει τέτοια επιβεβαίωση της θεωρίας του στην αυγή του 2014.
Όλοι οι κομματικοί χώροι έχουν ένα μάτσο ανεγκέφαλους, ψευτοδιανοητές του τίποτα, συμπλεγματικούς κενολόγους του υπογάστριου και ανεπάγγελτους παραληρηματίες. Αλλά τούτος εδώ ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καταντήσει άσυλο. Η δε πολιτική του αυτοκτονία έχει σύστημα. Κάθε φορά που πάει να σηκώσει κεφάλι, βγαίνει ένας από δαύτους και κάνει το νούμερό του.
Του γράψαν του Διαμαντόπουλου εάν τολμάει να σατιρίσει έτσι το Ισλάμ που (υποτίθεται ότι) προασπίζεται. Ας μην πάμε τόσο μακριά. Διακωμώδηση αριστερού διανοητή να τολμήσει κανείς και θα του επιτεθούν οι υστερίες του Παπαδημούλη και οι άλλες γεροντοκορίστικες τσιρίδες για προσβολή των βάσεων της δημοκρατίας και της κοινωνικής αλλαγής.
Βέβαια, εδώ υπάρχει και η ευθύνη της αγέλης που ακολουθούσαν τον Διαμαντόπουλο. Όχι ότι μπορείς να περιμένεις πολλά από ανέργους και χαμηλόμισθους που χειροκροτούν βουλευτή των 6.000 ευρώ (τα τακτικά είναι αυτά) που «κηδεύει» στο όνομά τους την κρίση….
Εν αναμονή της αντίδρασης Τσίπρα και λοιπών προοδευτικών προσωπικοτήτων, ευπειθώς αναφέρω….. Α, και μην ξεχάσετε να δώσετε και σε μας τους πτωχοσυντηρητικούς τα σαφή όρια μεταξύ του σεβασμού στην τέχνη και των ολοσχερώς καμένων εγκεφαλικών κυττάρων….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...