Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Ιανουαρίου 04, 2014

Κυριακὴ Πρὸ τῶν Φώτων:Τα τρία βαπτίσματα.


 ρχ το κατ Μρκον Εαγγελίου μς παρουσιάζει τ κήρυγμα καβάπτισμα τς μετανοίας, τ ποο πούργησε, προετοιμάζοντας τ χαρμόσυνο μήνυμα το ρχομο τς βασιλείας το Θεο δι το Κυρίου ησο Πρόδρομος κα Βαπτιστς ωάννης.
Προάγγελος κα ωσφόρος τς σαρκωμένης ληθείας  μέγιστος τν Προφητν στ μεταίχμιο τς λλαγς το ο τς στορίας διαδραματίζει να πολλαπλ όλο. Εναι μέγιστος Προφήτης· μαρτυρε κα ρμηνεύει τ θέλημα τοΘεο στος ουδαίους, στε ν προετοιμαστον γι τν σύντομο ρχομ τοΜεσσία. Εναι μέγιστος σκητής· μολογε δι τς σκητικς πολιτείας του πς γι τν ποδοχ το θείου λόγου  νθρωπος πρέπει μπράκτως νποδεσμευθ π τ πράγματα το κόσμου. Εναι μέγιστος κρυξ τς μετανοίας· διδάσκει τν τρόπο τς πιστροφς στ Θε Πατέρα σ να θνος πο ρκετο στν τήρηση τν νομικν διατάξεων ς νταπόκριση κα πιβεβαίωση τς μετ’κείνου διαθήκης. Εναι συνάμα προεισηγητς κα παρασκευαστς τοεσαγωγικο στν πνευματικ ζω μυστηρίου ς Βαπτιστής, λλ κα τομυστηρίου τς ξομολογήσεως· προτυπώνει στος εσεβες τς ποχς του τλειτουργικ τυπικ τς κκλησίας κα τος προετοιμάζει κατάλληλα, στεκενοι ν δεχθον μετ τ δικό του βάπτισμα μετανοίας τ ες φεσιν μαρτιν «ν Πνεύματι κα πυρί».

Τ βάπτισμα το ωάννη περιορίζεται στ πλαίσιο το παλαιο κόμη κόσμου, στν ποο ποφώσκει  φθορά, μι κα δν χει ξεκινήσει τσωτηριδες ργο κα δν χει πραγματοποιηθε  θυσία το Χριστο. Γι’ ατ κασοι κολουθον ατ τ βάπτισμα, παραμένουν δέσμιοι το θανάτου. Σαφς ησος Χριστς δν εχε καμία νάγκη  ποχρέωση ν βαπτισθ, γιατ εναιναμάρτητος κα ξω π τν πίδραση τς φθορς. Γι λόγους μως συνεπείας πρς ,τι νομοθετε κα εδοκε χάριν το θείου σχεδίου τς σωτηρίας μας, ν καΝομοθέτης, γινε πήκοος το νόμου κα πογραμμς γι τν εσεβ λαό.
       Τ βαπτισμα το Κυρίου μας, πως προσυμφωνοσε κα  ωάννης, γίνεται μ γιο Πνεμα. Πραγματικά, δελφοί μου, εναι σπουδαο τ μυστήριο, ταν μπαίνουμε μέσα στν κολυμβήθρα. Ἐὰν εχαμε γυμνασμένα τ πνευματικά μας ασθητήρια, ἐὰν εχαμε τ μάτια τν γίων μας, θ βλέπαμε νδιαδραματίζονται συνταρακτικ γεγονότα.
«μοίωμα το θανάτου κα τς ναστάσεως το Χριστο», νομάζει πόστολος Παλος τ χριστιανικ βάπτισμα. Μιμούμαστε τν τριήμερο ταφκα νάσταση το Κυρίου μας μ τν τριπλ κατάδυση στ νερ κα νάδυση.λλ δετε πόσο φιλάνθρωπος εναι  Δεσπότης μας! Δν χρειάζεται νσταυρωθομε μες, γι ν ξιλεωθομε γι τς μαρτίες μας. Πέθανε κενος μία φορ γι λη τν νθρωπότητα. μες πλς Τν κολουθομε που πηγαίνει. Στν τάφο, στν δη, στν ορανό.  κολυμβήθρα γίνεται γι λους μας νας τάφος, που θάπτεται  παλαιός μας αυτός, λλ ταυτόχρονα κα μία καινούρια κοιλιά, μία καινούρια μήτρα, πο μς ξαναγενν κα μς βγάζει στ φς τςληθινς ζως. Μέσα στ νερό, κάτω π τ νερό, θάπτεται κα τ τελευταο σημεο το σώματός μας, λόκληρος  ν μν νθρωπος, κα νασταίνεται, γιατ χει προηγουμένως μολογήσει τν πίστη του στν Τριαδικ Θεό, χειπισφραγίσει δι τς θελήσεώς του τν ποδοχ το ησο Χριστο ς Σωτρα κα Λυτρωτή του. χνεύοντες τν ναστάντα Κύριο, δηγούμαστε στν λόφωτη κα νέσπερη βασιλεία Του.
Στν πορεία μως τς ζως μας  διάβολος ναλαμβάνει τ δόλιο ργο τςπιστροφς μας π τ φς τς βασιλείας στ σκοτάδι τς μαρτίας. Μςποπροσανατολίζει, μς παρουσιάζει ψεύτικα φτα, μς θαμπώνει μ τ ραα το κόσμου, τ τόσο μάταια κα ψεύτικα, γι ν μς παρασύρ στν πώλεια. Μς δείχνει τ λεωφόρο τς νέσεως, τν πολαύσεων, κμεταλλευόμενος μάλιστα τν προσωρινότητα το πιγείου βίου, στε ν μς ίξ στν παγίδα τς ματαιοφροσύνης. Διαστρέφει κα λλοιώνει τν ψη τν πραγμάτων τοκόσμου. Μς παρουσιάζει τ πρόσκαιρα ς αώνια κα τ αώνια ς καιρα.
πως λοι γνωρίζουμε τ βάπτισμα στν κολυμβήθρα γίνεται μία φορά. μωςπάρχει κι να λλο βάπτισμα, πο κα ατ πραγματοποιεται μ τν καθαρτικ δύναμη το νερο κα το γίου Πνεύματος, παρέχει πλήρη φεσημαρτιν κα μς καθιστ κα πάλι καθαρος νώπιον το Θεο. Τοτο τβάπτισμα λαμβάνει χώρα στν κολυμβήθρα τς καρδις μας, ταν ατ γεμίζει μ τ δωρ τν δακρύων μας. Εναι τ μυστήριο τς μετανοίας καξομολογήσεως, τ ποο ποκαθιστ κα πάλι τ σχέση μας μ τν Θεό. Ὁ Τίμιος Πρόδρομος κα στ πρτο βάπτισμα σήμερα μς καλε, κα στ δεύτερο.
λοι εμαστε μαρτωλοί, γι’ ατ κα λοι χουμε νάγκη ν ναβαπτιστομε στ νάματα τς μετανοίας. σο κι ν μαρτήσαμε, λίγο  πολύ, ςναλογιστομε πς  Χριστς μς σώζει δωρεάν, ρκε μες ν θέλουμε τν διτν μυστηρίων σωτηρία μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...