Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Απριλίου 12, 2014

Τα 7 πιο κραυγαλέα λάθη της ταινίας «Νώε»





Του J. Lee Grady (Charisma) / ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ

Θα ήθελα να μου αρέσει η νέα ταινία  “Noah” του Ντάρεν Αρονόφσκι. Όμως όταν την είδα συνειδητοποίησα ότι δεν βασίζεται στην Αγία Γραφή.

Από τον «Τελευταίο Πειρασμό» (The Last Temptation of Christ) το 1988, έχει να κακοποιήσει το Χόλυγουντ τόσο πολύ μια ιστορία της Βίβλου.
 
Ήθελα η ταινία να είναι καλή. Θα μπορούσε να χρησιμεύσει σαν μια δυνατή υπενθύμιση ότι ο Θεός κατέστρεψε τον κόσμο πριν από χιλιάδες χρόνια με έναν κατακλυσμό. Καλά να πάθω που περίμενα από το Χόλιγουντ να δείξει σωστά την ιστορία. Παρά τα καταπληκτικά ειδικά εφέ, το καλό καστ και ένα πλήρους κλίμακας αντίγραφο της κιβωτού του Νώε, η ταινία είναι μπερδεμένη, παράξενη και βλάσφημη (και αρκετά ‘ύποπτη’).

Υποθέτω ότι αυτό δεν πρέπει να μας εκπλήσσει. Ο (εβραϊκής καταγωγής) παραγωγός του «Νώε», Ντάρεν Αρονόφσκι*, είπε στην ‘The New Yorker’ ότι η ταινία του είναι «η λιγότερο βιβλική ταινία που έγινε ποτέ». Ο στόχος του ήταν να δημιουργηθεί μια εναλλακτική εκδοχή της ιστορίας της Γένεσης – και να είναι περισσότερο σύμφωνη με αρχαίες γνωστικές αιρέσεις παρά με την Αγία Γραφή. Και όταν η Paramount Pictures πίεσε τον Αρονόφσκι να ξαναφτιάξει το φιλμ για να ευχαριστήσει τους ευαγγελικούς χριστιανούς, εκείνος αρνήθηκε.

 
Αν υπάρχει κάτι θετικό, αυτό είναι, ότι τουλάχιστον υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι τώρα μιλάνε για μια ιστορία της Βίβλου με την οποία δεν ήταν εξοικειωμένοι. Παρακάτω είναι επτά από τις μεγαλύτερες γκάφες που υπάρχουν στη ταινία :

1. Ο Νώε δεν ήταν μακριά από το Θεό. Στην ταινία του Αρονόφσκι, ο Νώε (που τον υποδύεται ο Russell Crowe) είναι μια βασανισμένη ψυχή που ανιχνεύει μέσα από ένα όνειρο ότι ο μυστηριώδης "Δημιουργός" (ποτέ δεν ονομάζεται Θεός!) σχεδιάζει να καταστρέψει τον κόσμο με κατακλυσμό. Αλλά στη Γένεση, κεφάλαια 6-8, δείχνει την άμεση επικοινωνία που είχε ο Θεός με τον Νώε (βλ. 6:13, 7:01, 8:15). Ο Νώε ήταν στενός φίλος του Θεού και Τον καταλάβαινε.

 
2. Ο Νώε δεν έπινε κανένα τσάι παραισθησιογόνων προκειμένου να ακούσει τις οδηγίες του Θεού. Στην ταινία, ο Νώε επισκέπτεται τον παππού του, τον Μαθουσάλα (Anthony Hopkins), ο οποίος τον βοηθά να καταλάβει ότι έρχεται μια παγκόσμια καταστροφή. Στο Γένεση 6 λέει ότι ο Θεός αποκάλυψε αυτό το σχέδιο απ’ ευθείας στον Νώε, αλλά στην έκδοση του Αρονόφσκι, ο Μαθουσάλας σερβίρει στο Νώε κάποιο σκουρόχρωμο τσάι (ή μήπως καφέ;) για να τον βοηθήσει να ακούσει τη φωνή του ‘Δημιουργού’. Κανείς στην Αγία Γραφή δεν χρειαζόταν να πάρει ένα φάρμακο, ναρκωτικό ή φίλτρο για να ακούσει τον Θεό και ο Νώε σίγουρα ποτέ δεν επισκέφθηκε ένα σαμάνο.

3. Οι γιοί του Νώε δεν ήταν χωρίς γυναίκες στην κιβωτό. Στην ευφάνταστη έκδοση του Αρονόφσκι, μόνο ένας από τους γιους του Νώε, ο Σημ, έχει μια γυναίκα (Emma Watson) η οποία μένει έγκυος και κάνει δίδυμα κορίτσια που, υποθέτουμε, θα γίνουν τελικά οι γυναίκες των άλλων δύο γιων του Νώε! Ορίστε; Στην αφήγηση της Γένεσης, ο Θεός λέει στο Νώε: «Θα πρέπει να εισέλθεις στην κιβωτό, εσύ και τα παιδιά σου και η γυναίκα σου και οι γυναίκες των γιων σου μαζί σου» (Γεν. 6:18).

 
4. Δεν υπήρχαν λαθρεπιβάτες στην κιβωτό. Ο Αρονόφσκι προσθέτει τον κακό πολέμαρχο Θουβάλ - Κάιν (Ray Winstone) να μπαίνει κρυφά στην κιβωτό και να κρύβεται στις σκιές κοντά στις αρκούδες και στις κατσίκες που κοιμούνται. Στη συνέχεια προσπαθεί να σκοτώσει τον Νώε, με τη βοήθεια του γιου του Νώε, Χαμ (!) - ο οποίος είναι θυμωμένος που ο πατέρας του δεν είχε κανονίσει να του βρει μια γυναίκα πριν ξεκίνησε η βροχή.

 
5. Δεν βοήθησαν τον Νώε τίποτα γιγάντια πέτρινα πλάσματα όταν έφτιαχνε την κιβωτό. Ο Αρονόφσκι δανείστηκε αυτό την παράξενη ιδέα από τον αρχαίο εβραϊκό μυστικισμό που έλεγε ότι οι άγγελοι του Θεού που εκδιώχθηκαν από τον ουρανό μετά τη δημιουργία του (εκπεσόντες άγγελοι = δαίμονες) ήταν τυλιγμένοι από πέτρα και κυκλοφορούσαν στη γη για να βοηθούν τον άνθρωπο. Στο «Νώε», οι γίγαντες, που ονομάζεται "παρατηρητές" κόβουν το ξύλο για τη γιγάντια κιβωτό και την υπερασπίζονται από τον όχλο που θέλει να εισβάλει σε αυτήν. Όλα αυτά γίνονται για χάρη κάποιων μεγάλων ψηφιακών εφέ, αλλά η Αγία Γραφή λέει ότι ο Θεός έριξε αυτούς τους ανυπάκουους αγγέλους στην κόλαση (Β΄ Πετρου 2:04), όχι στη γη και σίγουρα δεν εστάλησαν εδώ για να βοηθήσουν την ανθρωπότητα («Ει γαρ ο Θεός αγγέλων αμαρτησάντων ουκ εφείσατο αλλά σειραίς ζόφου ταρταρώσας παρέδωκεν εις κρίσιν τετηρημένους»).

6. Ο Νώε δεν ήταν κάποιος ψυχικά διαταραγμένος δολοφόνος αποφασισμένος να σταματήσει την οικογένειά του από το να αναπαράγεται. Το δεύτερο μέρος του «Νώε» είναι το χειρότερο μέρος. Αφού αρχίζει ο κατακλυσμός, ο άνθρωπος που ο Θεός χρησιμοποιεί για να σώσει όλα τα ζώα και τους ανθρώπους από την καταστροφή, αποφασίζει ότι ο Θεός δεν θέλει η ανθρώπινη φυλή να επιβιώσει. Γίνεται ένας ψυχοπαθής και απειλεί να σκοτώσει το παιδί της νύφης του, όταν αυτό γεννηθεί! Ο Νώε της Βίβλου δεν θα είχε ποτέ προσπαθήσει να αποτρέψει τον πολλαπλασιασμό του ανθρωπίνου είδους. Ο Νώε είχε κατανοήσει ότι σε αυτόν και στην οικογένειά του είχε ανατεθεί το ξαναγέμισμα της γης (Γεν. 9:1).

 
7. Οι απόγονοι του Αδάμ δεν διατηρούσαν ένα δέρμα φιδιού ως οικογενειακό κειμήλιο. Ο Νώε γίνεται αλλόκοτος κάθε φορά που κάποιος τραβά έξω αυτό το φιδίσιο φυλαχτό. Αυτές οι σκηνές αποδεικνύουν ότι η ταινία του Αρονόφσκι έχει ως βάση όχι την Αγία Γραφή, αλλά γνωστικά κείμενα. Αιώνες πριν, κάποιοι Ιουδαίοι μυστικιστές δίδαξαν ότι ο Θεός της Γένεσης ήταν πραγματικά ένας loser και ότι ο Σατανάς ήταν ο καλύτερος θεός. Εδώ υπάρχει κρυφός υπαινιγμός είναι ότι ο Νώε χρειαζόταν την βοήθεια του Σατανά, όχι του Θεού. ["Ν": για τη λατρεία των φιδιών εδώ].

* Έχουν τα ιουδαϊκά tefillin καμία σχέση;
Στο τέλος της ιστορίας του κατακλυσμού στη Γένεση, ο Νώε συγκεντρώνει την οικογένειά του γύρω από το θυσιαστήριο και συνάπτει διαθήκη με τον Θεό. Αλλά στην ταινία, λίγο πριν εμφανιστεί το ουράνιο τόξο, ο Νώε τυλίγει το φιδίσιο δέρμα γύρω από το χέρι του και ευλογεί την οικογένειά του με αυτό*. Κατά παρόμοιο τρόπο, αυτή η ταινία είναι τυλιγμένη σε δέρμα φιδιού και γι’ αυτό θα είμαι πιο προσεκτικός την επόμενη φορά, που ένα στούντιο του Χόλιγουντ προσπαθήσει να κάνει τους Χριστιανούς να αγοράσουν εισιτήρια για ένα ακόμα "βιβλικό" blockbuster.

Διάβασε σχετικά ("Ν": οπωσδήποτε παρακαλώ) και: Οικολόγος ακτιβιστής, χίπις και σαμάνος ο «Νώε» του Αρονόφσκι

 
* ΚΟ: Ο Aronofsky γεννήθηκε στο Brooklyn της Νέας Υόρκης το 1969. Οι γονείς του Abraham και Charlotte Aronofsky, ήταν δάσκαλοι και Συντηρητικοί Ιουδαίοι. Είχε δεσμό με την εβραϊκής καταγωγής βρετανίδα ηθοποιό Rachel Weisz (γνωστή για το ρόλο της ως Υπατία στο ‘Agora’) με την οποία απέκτησε ένα παιδί. Στην ταινία του “The Wrestler” με τον Mickey Rourke υπάρχει μια σκηνή που προκάλεσε διαμαρτυρίες, καθώς δείχνει τον πρωταγωνιστή να παλεύει με κάποιον Ιρανό παλαιστή με το όνομα "The Ayatollah" (Αγιατολάχ), ο οποίος φοράει ρούχα Άραβα (οι Πέρσες δεν φορούν τέτοια ρούχα, ούτε είναι Άραβες) και κυματίζει μία Ιρανική σημαία. Νικητής αναδεικνύεται ο Αμερικάνος Rourke που παίρνει την ιρανική σημαία, την σπάει με το πόδι του και την πετάει μακριά..! Για την γνωστή ‘μαύρη’ ταινία του Αρονόφσκι, “Black Swan”, βλέπε το αναλυτικό άρθρο "Black Swan" και το Χόλυγουντ διδάσκει σατανισμό (& εδώ). Το 1998 ο Αρονόφσκι έκανε την ταινία “Pi”. Ένα από τα κυρίαρχα θέματα της ταινίας ήταν η Καμπάλα ("Ν": δηλ. ο εβραϊκός αποκρυφισμός).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...