Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Δεκεμβρίου 13, 2014

«Ώσπερ γαρ αι ημέραι Νώε, ούτως έσται και η παρουσία του υιού του ανθρώπου...»

«ΩΣΠΕΡ ΓΑΡ ΑΙ ΗΜΕΡΑΙ ΝΩΕ ΟΥΤΩΣ ΕΣΤΑΙ ΚΑΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΥΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ...»



 




Άραγε, έχουμε ποτέ σκεφθεί και συνειδητοποιήσει, γιατί ο Κύριός μας, στο ΚΔ΄(εσχατολογικό) κεφάλαιο του Ευαγγελιστού Ματθαίου, αναφέροντας όλα εκείνα τα γεγονότα και σημάδια, γνωστά και ως  «Σημεία των Καιρών», τα οποία θα συμβούν όπως δήποτε, πριν από την έλευσιν της Δευτέρας Παρουσίας Του, μας ανέφερε και το «Σημείον» του Νώε;
«Ώσπερ δε αι ημέραι του Νώε, ούτως έσται και η παρουσία του υιού του ανθρώπου. ώσπερ γαρ ήσαν εν ταις ημέραις ταις προ του κατακλυσμού τρώγοντες και πίνοντες, γαμούντες και εκγαμίζοντες, άχρι ης ημέρας εισήλθε Νώε εις την κιβωτόν, και ουκ έγνωσαν έως ήλθεν ο κατακλυσμός και ήρεν άπαντας, ούτως έσται και η παρουσία του υιού του ανθρώπου». (Ματθ. κδ’, 37-39)

Δηλαδή. «Όπως ακριβώς υπήρξαν οι ημέρες του Νώε, έτσι ακριβώς θα είναι και η παρουσία του υιού του ανθρώπου. Διότι, όπως τότε, κατά τις ημέρες που προηγήθησαν από τον κατακλυσμόν, οι άνθρωποι έτρωγαν και έπιναν ασυλλόγιστοι, νύμφευαν και πάντρευαν τα παιδιά τους μέχρι της ημέρας, που μπήκε ο Νώε εις την κιβωτόν και ούτε τότε ακόμα αυτοί, παρ΄όλα αυτά, πίστεψαν καί κατάλαβαν τίποτα, έως ότου ήλθε ο κατακλυσμός και τους παρέσυρε όλους, έτσι ακριβώς θα γίνη και με την  Δευτέρα Παρουσία του υιού του ανθρώπου».


Γιατί άραγε ο Κύριός μας, μας παραπέμπει στην εποχή του Νώε και παρομοιάζει τα έσχατα χρόνια με τα χρόνια του Νώε;
Είναι τυχαίο; Φυσικά και όχι!
Προφανώς, ήθελε να μας πει και να μας τονίσει ότι, υπάρχει μια αντιστοιχία και ό,τι ακριβώς συνέβει και έγινε στις ημέρες του Νώε, το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και θα γίνει και στην εποχή του Αντιχρίστου, δηλαδή στη δική μας εποχή.

Όπως δηλαδή, τότε, οι άνθρωποι είχαν φύγει και αποστατήσει από τη λατρεία του αληθινού Θεού, και πίστευαν σε άλλους θεούς, ανύπαρκτους, ψεύτικους, έτσι ακριβώς και σήμερα, οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν αποστατήσει από τον αληθινόν Θεόν και την Εκκλησία Του και πιστεύουν σε άλλους «θεούς» και θρησκείες, σε άλλα δόγματα, πιστεύω και θεωρίες, κάνοντας ο καθένας μια νέα θρησκεία κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του.

Και όπως τότε, οι άνθρωποι δεν τηρούσαν τις εντολές του Θεού, αλλά έκανε ο καθένας ό,τι ήθελε και ό,τι του άρεσε, έτσι ακριβώς και σήμερα.

Και όπως τότε, οι άνθρωποι είχαν υποδουλωθεί πλήρως στις διάφορες ηδονές και στα πάθη τους, έτσι ακριβώς και σήμερα.

Και όπως τότε, οι άνθρωποι, ενώ αμάρτανον, δεν είχαν καθόλου φόβο Θεού και είχαν χάσει ακόμη και τον έλεγχο και τις τύψεις της συνειδήσεώς τους, έτσι ακριβώς και σήμερα.


Αλλά και όπως τότε οι άνθρωποι, δεν πίστευαν τον Νώε, που τους νουθετούσε και τους καλούσε σε μετάνοια, λέγοντάς τους ότι έρχεται το τέλος, έτσι ακριβώς και σήμερα.
Και όπως ακριβώς τότε, ο Νώε, επί 100 ολόκληρα χρόνια προσπαθούσε να τους πείσει ότι έχει δίκιο, φτιάχνοντας ταυτόχρονα και την Κιβωτό, «και εν εκατόν έτεσι της κιβωτού τεκταινομένης»για να τους αποδείξει ότι δεν αστειευόταν, και αυτοί συνέχιζαν ήσυχοι και αμέριμνοι τη ζωή τους, έτσι ακριβώς συμβαίνει και σήμερα. ΚΑΝΕΙΣ σχεδόν δεν πιστεύει, ότι πράγματι έρχεται το Τέλος του Κόσμου, παρόλο που, πολλά χρόνια τώρα, προσπαθούμε με πολλούς και διαφόρους τρόπους, να τους προειδοποιήσουμε και να τους πείσουμε, γι’ αυτό. Αυτοί, δυστυχώς, «αγρόν ηγόρασαν»!

Και όπως τότε οι άνθρωποι, όχι μόνο δεν πίστευαν τον Νώε, δεν τον άκουγαν και δεν μετανοούσαν, αλλά και τον κορόϊδευαν, τον ειρωνεύονταν και τον χλεύαζαν, τον συκοφαντούσαν και τον κυνηγούσαν, έτσι ακριβώς συμβαίνει και σήμερα.

Και όπως τότε πράγματι έγινε ο Κατακλυσμός και κατάλαβαν οι άνθρωποι ότι ο Νώε είχε δίκιο, αλλά ήταν πλέον πολύ αργά, γιατί ο Νώε είχε ήδη εισέλθει στην Κιβωτό και είχε κλείσει τις πόρτες και ουδείς μπορούσε πλέον να εισέλθει σ’ αυτήν και να σωθεί και πνίγηκαν όλοι ανεξαιρέτως, έτσι ακριβώς θα συμβεί, δυστυχώς και σήμερα.
Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα πιστέψουν και θα συνεχίσουν ανενόχλητοι τις αμαρτίες τους, την ζωή τους, τις ασχολίες τους και τις δουλειές τους, σαν να μη συμβαίνει απολύτως τίποτε, μέχρι που σύντομα θα έλθει ένας άλλος κατακλυσμός, ο «κατακλυσμός» του Αντιχρίστου, αλλά και οι «τιμωρίες» του Θεού και θα τους «πνίξει» όλους, πριν καλά καλά το καταλάβουν...
Τότε θα πεισθούν για τα καλά, αλλά θα είναι πλέον πολύ αργά, πάρα πολύ αργά, γιατί θα έχουν χάσει και αυτή τη ζωή, αλλά και την άλλη που είναι αιώνια...



Προσέξτε όμως και κάτι άλλο πολύ σημαντικό ακόμη, σχετικό με το θέμα μας, μια φοβερή αντιστοιχία, από την αντιπαραβολή με το παράδειγμα του Νώε, για να δείτε, ότι πράγματι ισχύει αυτό που χρόνια εμείς πιστεύουμε και φωνάζουμε, ότι δηλαδή η Εκκλησία μας και οι θεοφόροι Άγιοί Της, (άρα και δια μέσου αυτών και εμείς οι αμαρτωλοί) γνώριζαν και γνωρίζουν πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας και άρα δεν μπορεί να ισχύει αυτό που ευκαίρως ακαίρως ισχυρίζονται όλοι εκείνοι που πιστεύουν ότι, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει την ημέρα και την ώρα της Δευτέρας Παρουσίας.

Ρωτάμε λοιπόν, όλους αυτούς που είναι αυτής της απόψεως και θεωρίας.
Γνώριζαν τότε οι άνθρωποι στην εποχή του Νώε, ότι έρχεται το τέλος τους; Ναι ή όχι;
Φυσικά και ΝΑΙ!!!
Οι άνθρωποι τότε, ΓΝΩΡΙΖΑΝ, δηλαδή είχαν την γνώση και την πληροφορία, αφού είχαν ενημερωθεί και προειδοποιηθεί από τον Θεόν μέσω του Νώε, ότι θα γίνει ο κατακλυσμός και το τέλος του τότε κόσμου.
Αυτοί όμως πιστέψαν; Όχι!
Το δέχθηκαν; Όχι!!
Ακολούθησε κανείς τον Νώε στην Κιβωτό, εκτός από την οικογένειά του; Όχι!!!  Αντιθέτως μάλιστα! Κορόϊδευαν και χλεύαζαν τον Νώε!

Ε! Ακριβώς το ίδιο, μας λέει ο Κύριος, θα συμβεί και στα έσχατα χρόνια.
Θα υπάρχει μεν η ΓΝΩΣΗ και η πληροφορία ότι έρχεται ο Αντίχριστος, η Δευτέρα Παρουσία και το Τέλος του ορατού αυτού Κόσμου, αλλά ο κόσμος τι θα κάνει;
Ό,τι έκανε και τότε. Όχι μόνον δεν θα το δέχεται, ούτε θα το πιστεύει, αλλά θα κοροϊδεύει και θα χλευάζει την γνώση και την πληροφορία αυτή.

Μάλιστα το περίεργο είναι, ότι ενώ όλοι αυτοί επικαλούνται το συγκεκριμένο αυτό χωρίο «περί δε της ημέρας εκείνης και ώρας ουδείς οίδεν, ουδέ οι άγγελοι των ουρανών, ει μη ο πατήρ μου μόνος» (Ματθ. κδ , 36) για να «αποδείξουν» ότι δήθεν ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να γνωρίζει τον χρόνο της Δευτέρας Παρουσίας, αγνοούν σκόπιμα και παραβλέπουν τον αμέσως επόμενο στίχο του ιδίου κεφαλαίου, που μας λέει ο ίδιος ο ΚΥΡΙΟΣ μας, ότι οι άνθρωποι ΘΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ότι έρχεται το Τέλος, όπως το γνώριζαν και τότε στην εποχή του Νώε.
«ώσπερ δε αι ημέραι του Νώε, ούτως έσται και η παρουσία του υιού του ανθρώπου. ώσπερ γαρ ήσαν εν ταις ημέραις ταις προ του κατακλυσμού τρώγοντες και πίνοντες, γαμούντες και εκγαμίζοντες, άχρι ης ημέρας εισήλθε Νώε εις την κιβωτόν, και ουκ έγνωσαν έως ήλθεν ο κατακλυσμός και ήρεν άπαντας, ούτως έσται και η παρουσία του υιού του ανθρώπου». (Ματθ. κδ , 37-39) 

Πώς λοιπόν, αυτό δεν το πρόσεξαν ούτε το είδαν όλοι αυτοί οι «σοφοί»;
Και καλά όλοι οι απλοί άνθρωποι και οι λαϊκοί. Οι κληρικοί και Μοναχοί όμως, αλλά και οι θεολόγοι δεν έπρεπε να τα γνωρίζουν όλα αυτά; Ξεχνούν ότι ποτέ δεν ερμηνεύουμε αποσπασματικά, μεμονωμένα και κατά γράμμα, ένα κείμενο και χωρίο της Αγίας Γραφής, αλλά πάντα σε σχέση και συνάφεια με την υπόλοιπη Γραφή και ιδιαίτερα όταν το χωρίο αυτό βρίσκεται στο ίδιο Κεφάλαιο και μάλιστα στον αμέσως επόμενο στίχο;


Να λοιπόν, που σύμφωνα με τον Κύριον μας Ιησού Χριστόν και την Αγία Γραφή, αλλά και τους Αγίους μας, θα γνωρίζουμε πότε θα έλθει η Δευτέρα Παρουσία του Χριστού. Άρα ΟΛΟΙ αυτοί που υποστηρίζουν το αντίθετο, έχουν άδικο, ή λένε ψέματα ή δεν ξέρουν τι τους γίνεται, δυστυχώς!

Διαφορετικά, εάν ακόμη συνεχίζουν να επιμένουν ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα και ότι έχουν δίκαιο -όλοι αυτοί που υποστηρίζουν το «ουδείς γνωρίζει»- τότε ας εξηγήσουν και ας ταιριάξουν ερμηνευτικά τους δύο αυτούς συνεχόμενους στίχους μεταξύ τους, αφού από την μία ο στίχος "36" λέει ότι κανείς δεν γνωρίζει και από την άλλη ο στίχος "37" λέει, ότι θα υπάρχει η γνώση και πληροφορία για τον Αντίχριστο και την Δευτέρα Παρουσία και ο κόσμος δεν θα το πιστεύει!
Τι γίνεται λοιπόν εδώ; Μπορεί κάποιος «σοφός» να μας απαντήσει; 

Και για να μην ισχυριστούν κάποιοι ότι αυτά είναι πάλι δήθεν ερμηνείες δικές μας (αν και τα πράγματα είναι ηλίου φαεινώτερα, αφού ακόμα και τα μικρά παιδιά γνωρίζουν ότι στην εποχή του Νώε ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ότι έρχεται το τέλος, αλλά κανείς δεν τον πίστευε) ας δούμε τι λένε οι Άγιοι της Εκκλησίας μας και συγκεκριμένα ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας για το θέμα αυτό, προς τους αιρετικούς της εποχής εκείνης, οι οποίοι στηριζόμενοι επάνω στο ίδιο αυτό χωρίο κήρυτταν ότι ο Ιησούς Χριστός δεν είναι Θεός, αφού ο ίδιος ομολογεί στο Ευαγγέλιο ότι δεν γνωρίζει πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία:
«Περί δε της ημέρας εκείνης η της ώρας ουδείς οίδεν, ουδέ οι άγγελοι εν ουρανώ, ουδέ ο υιός, ει μη ο πατήρ». (Μάρκου ΙΓ , 32)

Ο Άγιος Κύριλλος για να τους αποδείξει ότι δεν ισχύει αυτό και φυσικά ο Χριστός ΓΝΩΡΙΖΕ, ποιά απόδειξη, νομίζετε, φέρνει από την Αγία Γραφή; Ακριβώς το χωρίο που προαναφέραμε (Ματθ. κδ , 37-39).

Τους λέει λοιπόν:
«Εάν μέσα από την εικόνα και τα γεγονότα του Νώε ήθελε να μας σημάνει και προεικονίσει τον καιρό της Δευτέρας Παρουσίας Του, όταν θα έρθει να κρίνει όλη την οικουμένη, φαίνεται δε ότι δεν αγνοούσε την ημέρα που θα γινόταν ο κατακλυσμός (διότι έτσι είπε εις τον Νώε "είσελθε εσύ και οι υιοί σου στην κιβωτό, διότι εντός επτά ημερών εγώ θα φέρω κατακλυσμό εις την γην"). Άρα γνωρίζει την ώρα και την ημέρα της δικής του Παρουσίας, για να σώζεται η ομοιότητα των πραγμάτων. Και η εικόνα εκείνη του κατακλυσμού και του Νώε, αυτό ακριβώς εσήμαινε». 2  

Ας το ακούσουν αυτό όλοι οι σύγχρονοι "φωστήρες" που επικαλούμενοι το ίδιο χωρίο του Ευαγγελιστού Μάρκου (ΙΓ , 32) υποστηρίζουν και αυτοί ότι όχι μόνον οι άνθρωποι και οι άγγελοι δεν γνωρίζουν, αλλά ούτε ακόμη και αυτός ο ίδιος ο Χριστός! (Άπαγε της βλασφημίας)


Από το χωρίο λοιπόν αυτό, καταλήγουμε στο ασφαλές συμπέρασμα, ότι ΦΥΣΙΚΑ και ο Ιησούς Χριστός γνώριζε πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία Του, αφού σύμφωνα με τον ίδιο τον Κύριόν μας, ό,τι γινόταν στην εποχή του Νώε θα γίνεται και στην εποχή της Δευτέρας Παρουσίας.
Γνώριζε τότε ο Υιός, πότε θα έλθει το Τέλος;
Εάν μεταφερθούμε στην εποχή του Νώε θα δούμε ότι 7 ημέρες πριν, ο Θεός (δηλαδή ο Υιός και Λόγος του Θεού, αφού ως γνωστόν και όπως λένε οι Άγιοί μας, όλες οι εμφανίσεις και θεοφάνειες στην Παλαιά Διαθήκη έγιναν από το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, τον Υιό και Λόγο του Θεού, επειδή ακριβώς επρόκειτο να σαρκωθεί όταν θα ήρχετο το πλήρωμα του χρόνου) ενημέρωσε τον Νώε ότι μετά από 7 ημέρες θα γίνει ο Κατακλυσμός, δηλαδή θα έλθει το Τέλος.
«Και είπε Κυριος ο Θεός προς Νώε· είσελθε συ και πας ο οίκός σου εις την κιβωτόν... έτι γαρ ημερών επτά εγώ επάγω υετόν επί την γην τεσσαράκοντα ημέρας και τεσσαράκοντα νύκτας και εξαλείψω παν το ανάστημα, ο εποίησα, από προσώπου πάσης της γης». (Γένεσις ζ΄, 1-4)
Άρα, ο Υιός τότε, γνώριζε πότε θα γίνει το Τέλος.
Επομένως, αφού ο ίδιος ο Χριστός μας είπε ότι υπάρχει πλήρης αντιστοιχία μεταξύ της εποχής του Νώε και της εποχής της Δευτέρας Παρουσίας Του, τότε σίγουρα θα γνωρίζει πότε θα γίνει το Τέλος του Κόσμου.


Για όλους αυτούς τους λόγους λοιπόν, αλλά και για άλλους πολλούς, ο Κύριός μας έκανε αναφορά στον Νώε, την εποχή του και στα όσα έγιναν επί Κατακλυσμού.
Ήθελε μέσα από κει να μας πληροφορήσει, για όλα αυτά τα τόσο σπουδαία και σημαντικά πράγματα, γεγονότα, χρόνους και καιρούς, που έχουν σχέση με τον ίδιο και την σωτηρία μας.
Και ενώ όλους αυτούς τους συμβολισμούς, όπως και όλα τα υπόλοιπα, θα έπρεπε να τα γνωρίζουν και να τα διδάσκουν πρώτοι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι και υπεύθυνοι για την νουθεσία και σωτηρία μας, οι ποιμένες και διδάσκαλοι της Εκκλησίας μας, δυστυχώς, όχι μόνον δεν τα γνωρίζουν, αλλά και όταν ακούσουν γι’ αυτά δεν πιστεύουν, δεν τα δέχονται, χλευάζουν και ειρωνεύονται!
Δεν πειράζει.
Το, «ώσπερ γαρ αι ημέραι του Νώε» συμπεριλαμβάνει μέσα του και αυτό το γεγονός.
Ότι δηλαδή, οι άνθρωποι στα έσχατα χρόνια και στον καιρό του Αντιχρίστου και του ερχομού του Κυρίου μας, όχι μόνο δεν θα πιστεύουν, αλλά θα κοροϊδεύουν κιόλας και θα χλευάζουν, όπως ακριβώς γινόταν και στην εποχή του Νώε, μέχρι που ήλθε «ξαφνικά» ο Κατακλυσμός και τους έπνιξε όλους.

Λέγει πολύ εύστοχα και πετυχημένα ο λόγιος Μοναχός του 9ου αιώνος Γεώργιος ο Αμαρτωλός:
«Διότι ο Νώε επειδή είχε απομείνει ο μόνος δίκαιος και αγαθός, ανάμεσα σε τόσο πολύ πλήθος αμαρτωλών, ακάθαρτων και μοχθηρών ανθρώπων, αναγκαζόταν καθημερινά να δέχεται και να υπομένει στο έπακρον τους γέλωτες, τους χλευασμούς, τις κοροϊδίες και άλλα πολλά παρόμοια, ιδιαίτερα δε μάλιστα, όταν καθημερινά τους έλεγε για την μεγάλη συμφορά και ολοκληρωτική καταστροφή που πρόκειται να έλθει σ’αυτούς, λόγω των αμαρτιών τους, φτιάχνοντας μάλιστα ταυτόχρονα την κιβωτόν, επί εκατό ολόκληρα έτη. Δυστυχώς όμως παρόλα αυτά δεν βρέθηκε ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ  μέσα στα εκατό αυτά χρόνια που να πιστεύσει τον Νώε για όλα εκείνα που τους έλεγε επί καθημερινής βάσεως...».3  







ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

1. (Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου ΕΠΕ 22, 509)
2. ( Αγίου Κυρίλλου Αλεξανδρείας P.G. 75,373)
3. (Μοναχού Γεωργίου P.G. 110,93 A)
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...