Σάββατο, Απριλίου 09, 2011

Επιβεβαίωση της έναρξης της Επανάστασης του 1821 από τα Καλάβρυτα, και από τους Τούρκους ιστοριογράφους

( ΑΧΜΕΤ ΔΖΕΒΔΕΤ ΠΑΣΑ/ Ahmet Cevdet Pasha ,βλ. Νικ. Μοσχόπουλο , Αθήνα 1960 και επανέκδοση εκδ. Εντυπον , Αθήνα 2003)

Σύμφωνα και με τον Νικηφ. Μοσχόπουλο, στο μνημειώδες έργο του :« Πως είδαν οι Τούρκοι ιστοριογράφοι την Ελληνική επανάσταση , εν αντιπαραβολή και προς τους Έλληνας ιστορικούς», Αθήνα 1960 και επανέκδοση εκδ. Εντυπον , Αθήνα 2003 ) , ο Οθωμανός ιστορικός, κοινωνιολόγος και νομικός ανώτατος κρατικός υπάλληλος  Αχμέτ Δζεβδέτ Πασά ( Ahmet Cevdet Pasha, 1822 - 1895) , μελετητής των οθωμανικών αρχείων στο πολύτομο έργο του: «Tarih-i Cevdet and Belagat-i Osmaniyye» ,στα μέσα του 19ου αιώνα, καταγράφει και με αυτό τον τρόπο επιβεβαιώνει ( τόμοι 11-12 επ. )  πως τα επαναστατικά γεγονότα του Μαρτίου 1821 στην Πελοπόννησο ( για τους Τούρκους «ληστρικά κακουργηματικά γεγονότα (sic )» ) ξεκίνησαν από τα Καλάβρυτα, αποτέλεσαν δε την βασική αιτία απαγχονισμού του Πατριάρχη Γρηγορίου του Ε’ ( Κυριακή του Πάσχα 10/22 Απριλίου 1821  ή 19ην  Ρετζέπ στα οθωμανικά ), σύμφωνα με την διαταγή εκτελέσεώς του και τον γιαφτά  ( χαρτόνι ) που του κρεμάστηκε στο στήθος ( βλ. σελ. 103  & 183 αντιστοίχως από το βιβλίο του Νικ. Μοσχόπουλου ).

Δρ Δημ. Σταθακόπουλος



Υ.Γ: Το πρωτότυπο κείμενο της ιστορίας Tarih-i Cevdet and Belagat-i Osmaniyye, θα το βρείτε στην οθωμανική γλώσσα /γραφή  « ελεύθερο αναγνώσεως» στον ιστότοπο: http://www.archive.org/search.php?query=ahmet%20cevdet του πανεπιστημίου του Τορόντο ( Καναδά ).  Επίσης , σας στέλνω και το εξώφυλλο της ιστορίας του Α.Cevdet Pasha , το εξώφυλλο της επανέκδοσης του βιβλίου του Νικηφ. Μοσχόπουλου, καθώς και τις σελ. 103 & 108 του ιδίου βιβλίου, με τις μεταφράσεις των αποσπασμάτων από τα βιβλία του Α. Cevdet Pasha.




antibaro.gr
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά