Σάββατο, Μαΐου 14, 2011

Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, «Πλήρης αγαθών έργων» (Κυριακή του Παραλύτου)

πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 6/5/2011
«ΠΛΗΡΗΣ ΑΓΑΘΩΝ ΕΡΓΩΝ»
Γράφει ο Πρωτοπρεσβύτερος Διονύσιος Τάτσης
Ὁ Εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς, ἀναφερόμενος στὴν Ἁγία Ταβιθᾶ, τὴν ὁποία ἀνέστησε ὁ Ἀπόστολος Πέτρος, σημειώνει ὅτι «αὕτη ἦν πλήρης ἀγαθῶν ἔργων καὶ ἐλεημοσυνῶν ὧν ἐποίει». Ἦταν ὁ ἀκούραστος ἄνθρωπος, ποὺ συνεχῶς ἀγαθοεργοῦσε μὲ ποικίλους τρόπους καὶ ἐλεοῦσε τοὺς φτωχούς. Τὸ παράδειγμά της εἶναι φωτεινὸ καὶ πρέπει νὰ ἀποτελεῖ ὁδηγὸ γιὰ τὸν κάθε χριστιανό. Δὲν νοεῖται ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ νὰ μένει ἀπαθὴς καὶ ἀδιάφορος μπροστὰ στοὺς φτωχοὺς καὶ δυστυχεῖς ἀδελφούς του.
Ὑπάρχει ἡ ἐσφαλμένη ἐντύπωση ὅτι δὲν εἶναι ὅλοι ὑποχρεωμένοι νὰ ἔχουν ἔμπρακτη ἀγάπη πρὸς τοὺς φτωχούς... Μόνο οἱ πλούσιοι καὶ εὐκατάστατοι πρέπει νὰ προσφέρουν, ὑποστηρίζουν. Ἔτσι οἱ ἴδιοι μένουν ἀμέτοχοι στὴν ἀγαθοεργία. Ἀπὸ τὴν ἄλλη εἶναι πρόθυμοι νὰ δέχονται οἰκονομικὲς ἐνισχύσεις, ὑλικὰ ἀγαθὰ καὶ παντὸς εἴδους δῶρα. Αὐτὸ δείχνει ὅτι δὲν εἶναι ἀληθινοὶ χριστιανοί. Γιατὶ καὶ ὁ φτωχότερος χριστιανὸς αἰσθάνεται τὴν ἀνάγκη νὰ προσφέρει κάτι, ἔστω καὶ ἀσήμαντο, γιὰ νὰ ἐκδηλώσει τὴν ἀγάπη του, ἀλλὰ καὶ τὴν εὐγνωμοσύνη του. Ὑπάρχουν ἐπίσης καὶ φτωχοὶ προβληματικοί, οἱ ὁποῖοι ἀπαιτοῦν, ἔχεις δὲν ἔχεις, νὰ τοὺς δώσεις συγκεκριμένη οἰκονομικὴ ἐνίσχυση. Ἡ ἐπιμονή τους συχνὰ δημιουργεῖ προβλήματα καὶ ἀπογοητεύει τοὺς ἀνθρώπους τῆς ἀγάπης. Μάταια προσπαθοῦν νὰ τοὺς πείσουν ὅτι δὲν μποροῦν νὰ ἱκανοποιήσουν τὸ αἴτημά τους.

Ὁ ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ προσφέρει χωρὶς νὰ ὑπολογίζει. Δὲν περιμένει καμιὰ ἀνταπόδοση. Αἰσθάνεται ὅμως ἱκανοποίηση, ὅταν κάποιος ποὺ εὐεργετήθηκε ἀπὸ αὐτὸν τὸ ἀναγνωρίσει, προσφέροντάς του ἔστω καὶ ἕνα ἀσήμαντο πράγμα. Τὴ χαρὰ δὲν τὴ δίνει ἡ ἀξία τοῦ δώρου, ἀλλὰ ἡ διάθεση τοῦ δωρητῆ. Στὸ θέμα αὐτὸ ὑστεροῦν πολλοὶ ἄνθρωποι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά