Κυριακή, Ιουλίου 03, 2011

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ «Μὴ οὒν μεριμνήσητε εἰς τὴν αὔριον...»

Γράφει ο Ἀρχ. Ἰωήλ Κωνστάνταρος Ἱεροκήρυκας - Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καί Κονίτσης


Μάτθ. στ΄,22-33
Οδέποτε νθρωπος π μόνος του θ κατορθώσει ν φτάσει στ ποκαλυπτικ ψη πο τν δηγε διος ησος μ τν «π το ρους μιλίαν».
 να τμμα π τ θησαυρ ατ θ κούσουμε τν Κυριακ ατ στος ερούς μας ναούς.
Πο λήθεια ν σταθε κανείς;  Σ ποι διαμάντι π τος στίχους τς περικοπς ν μβαθύνει; ν πραγματικ κοινωνία μας, στω κα πειραματικά, θ θελε γι λίγο ν μβαθύνει στ θεία ατ διδασκαλία, τότε κόσμος μας θ μεταβαλλόταν σ παράδεισο. ν ο στόχοι μς ταν ψηλο κα οράνιοι, τότε λα τ προβλήματα πο μς πασχολον, κόμα κα τ πλέον τεχνικ κα πρακτικά, θ εχαν βρε τ σωστή τους...
λύση.

 κριβς μως πειδ δν θέλουμε δν χουμε μάθει ν ζομε μ τς πιταγς το λόγου το Θεο, καταντομε στε βίος μας ν γίνεται μία τυραννία, μ ποτέλεσμα ντ ν χαιρόμαστε τ ζωή μας, ν γανακτομε κα ν κινούμαστε μέσα σ μία συνεχ σύγχυση κα ταραχή.
 ν θελήσουμε ν πισημάνουμε ποι κριβς εναι κύρια ατία πο ζω μς παυσε ν εναι μορφη κα γνήσια δημιουργική, θ καταλήγαμε στ περβολικ γχος κα στν ξοντωτικ μέριμνα γι πλουτισμό.
 ταν μως στόχος μς γίνεται τόσο λικς κα λες μας ο προσπάθειες στρέφονται στ ν δουλέψουμε στ μαμωνά, τότε γινόμαστε κανο γι τ πάντα, κα θ πρέπει ν περιμένουμε τ χειρότερα. ν μάλιστα πιστς μπλέξει στ γρανάζια το εκολου πλουτισμο, νομίζοντας τι ταυτοχρόνως θ πηρετε κα τ Θεό, τότε κατάστασις καταντ τραγική, φο ξεκάθαρα: «Οδες δύναται δυσ κυρίοις δουλεύειν γρ τν να μισήσει κα τν τερον γαπήσει, νς νθέξεται κα το τέρου καταφρονήσει. ο δύνασθε Θε δουλεύειν κα μαμωνά.» (Μάτθ. στ΄, 24). Δήλ. Κανες δν δύναται ν εναι δολος σ δύο κυρίους (συγχρόνως), διότι τν να θ μισήσει κα τν λλο θ γαπήσει, στν να θ προσκολληθε κα τν λλο θ καταφρονήσει. Δ μπορετε ν εστε δολοι κα το Θεο κα το μαμων (το χρήματος).
 Μέσα στν πλότητά της λλ κα στ βάθος της π το ρους μιλία, περιέχει ατς τς μοναδικς λήθειες πο γγίζουν τν καρδι κα φέρνουν τν ερήνη στ συνείδηση το νθρώπου.
 Τ τι διος Θες προνοε γι τς νάγκες μας, ατ θ πρέπει ν μς γίνει συνείδηση κα βίωμα. χι πλς ν βρίσκεται «στ πίσω μέρος το μυαλο μας», λλ καθημερινς ν ζητομε τ χάρη Του, στε ν ποδεικνύουμε, κυρίως στν διο τν αυτό μας, τι ατ πο πιστεύουμε τ ζομε κα τ φαρμόζουμε.
 Βεβαίως, σ καμμία τν περιπτώσεων, πίστη στν πρόνοια το Θεο δ θ μς δηγήσει στν τεμπελι σ λλες παράδεκτες κοινωνικς καταστάσεις… ρχαία ρήση «Σν θην κα χείρα κίνει», χει κα δ τν φαρμογή της. Θ σχεδιάσει νθρωπος τ ζωή του κα τ πάγγελμά του, θ ργαστε πιστς κα μάλιστα ντονα, θ προσέξει ν τοποθετε τν αυτ το μέσα στ σωστ παγγελματικό του κύκλο κατ πάντα δίκαια κα σύννομα, λλ οδέποτε θ πιτρέπει στ συνείδησή του ν ξεφεύγει π τ ρια κα ν καταντ πληστος κα πιστος.
 Γι τ μεγάλο ατ πειρασμ πο κρύβεται στ σημεο τοτο, ρχεται Κύριος κα μς δείχνει τν πραγματικότητα, κα μς διδάσκει μέσ’ π τν δια τ φύση. Οτε να πουλάκι κα οτε να λουλουδάκι δν βρίσκεται ξω π τν πρόνοια το Θεο. ν λοιπν λα ατ τ ποία εναι τόσο πρόσκαιρα κα πιτέλους εναι ψυχα κα κμηδενίζονται, ν λα ατ βρίσκονται μέσα στν προνοητικ γάπη το Θεο, εναι ποτ δυνατν μες πο δημιουργηθήκαμε σύμφωνα μ τν εκόνα Του, κα προορισμ χουμε ν γίνουμε μοιοί Του, εναι δυνατν ν μς γκαταλείψει ποτέ;
 Εναι ποτ δυνατν ατς Δημιουργός μας πο γνωρίζει καλύτερα π μς τος διους τς νάγκες μας, ν μς γκαταλείπει; Κα ν μ τν γωνιώδη μέριμνα πο καταλαμβάνει τν νθρωπο, ποδεικνύεται ν χι πιστία, πάντως μως λιγοπιστία, τότε πς εναι δυνατν ν προκόψει κανες στ δικαιοσύνη το Θεο, δήλ. στν πόκτηση τν ρετν κα στν ν Χριστ ζωή;
 δη τ τονίσαμε. Θ κάνει νθρωπος ,τι εναι δυνατν ν κάνει στ ζωή του, κα κατόπιν θ πρέπει ν ερηνεύει. κε πο χρειάζεται γώνας εναι στ ν πιζητομε «Πρτον τν βασιλείαν το Θεο κα τν δικαιοσύνην ατο», κα λα τ λλα θ δοθον πιπροσθέτως π τν διο τ Θεό.
 Δυστυχς ρκετς φορς ντιστρέφουμε τ πράγματα, κα κε πο χρειάζεται ντως γώνας κα προσοχή, δείχνουμε μία καταστρεπτικ πάθεια, φήνοντας τν πνευματική μας προκοπή. Κα κε πο χρειάζεται μπιστοσύνη κα ψυχραιμία, παρουσιάζουμε περβολικ γωνία κα διάθεση ταραχς κα γχους, μ καταστρεπτικς φυσικ συνέπειες στν λη παρξή μας.
 δελφοί μου. χει λεχθε κα εναι μεγάλη λήθεια τι νθρωπος καταστρέφει τν γεία του γι ν κερδίσει χρήματα, κα κατόπιν δαπαν λη του τν περιουσία γι ν ξαναβρε τν χαμένη το γεία!
 Ατ νοοτροπία, ς τ παραδεχτομε λοι μας, ποτελε τν μεγάλη σθένεια τς ποχς μας. Τν σθένεια πο κάνει τ νοσοκομεα κα τς κλινικς ν εναι γεμάτα π παλαις λλ κα νέες ρρώστιες…
 ς φήσουμε ν γγίξει τ συνείδησή μας λόγος το σημερινο Εαγγελικο ναγνώσματος κα κάθε βράδυ πο πέφτουμε γι πνο, ντ λλων βασανιστικν σκέψεων γι τ πς θ τ βγάλουμε πέρα, ς κομε τν φων το Κυρίου ησο πο μς λέει: «Μ ον μεριμνήσητε ες τν αριον, γρ αριον μεριμνήσει τ αυτς. ρκετν τ μέρα κακία ατς» (Μάτθ. στ΄, 34). Δήλ. Ν μ μεριμνήσετε γι τν αριαν μέρα, διότι αριαν μέρα θ μεριμνήσει δια γι τ δικά της πράγματα. ρκε στν (κάθε) μέρα δική της ταλαιπωρία.
μήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά