Κυριακή, Οκτωβρίου 23, 2011

Άγ.Ιάκωβος ο Αδελφόθεος

 Μακαριστού Μητρ. Αυγουστίνου Καντιώτου

σημερινς γιος άκωβος, πρς διάκρισιν π τος λλους μωνύμους του, νομάζεται δελφόθεος, δελφς δηλαδ το Θεο. Ατ λέξι σκανδαλίζει πολλος κα διερωτνται· Γιατί νομάζεται δελφόθεος; Εχε Χριστς λλα δέρφια; χι· κατ σάρκα δν εχε. Διότι Χριστός, Κύριός μας, δν γεννήθηκε πως γεννηθήκαμε λοι μες, κατ φυσικ τρόπο· γεννήθηκε κατ τρόπο περφυσικό· γεννήθηκε «κ Πνεύματος γίου» κα π τ καθαρώτατα σπλάχνα τς περαγίας Θεοτόκου. Παναγία πρξε παρθένος· παρθένος προτο ν γεννήσ, παρθένος ταν γέννησε, παρθένος μετ τ γέννησι το Χριστο. Δηλαδή, ειπάρθενος· κα γι᾿ ατ μες ο ρθόδοξοι τν νομάζουμε «ειπάρθενο».
Μ τότε πς άκωβος νομάζεται δελφόθεος; νομάζεται τσι διότι, σύμφωνα μ τν παράδοσι τς κκλησίας, δίκαιος ωσήφ, μνηστρ τς περαγίας Θεοτόκου, εχε προηγουμένως λλη σύζυγο, ποία πέθανε. π κείνην εχε ποκτήσει παιδιά. Στ μάτια τν νθρώπων τ παιδι ατ θεωροντο δέρφια το ησο. Τέσσερα παιδιά του ταν γόρια, να δ π ατ νομαζόταν άκωβος, κα τσι πρε τ πίθετο δελφόθεος.
Τ δέρφια το Χριστο στν ρχ δν τν πίστευαν. ταν ναστήθηκε κ νεκρν, τότε πίστεψαν κι ατοί, πίστεψε κα άκωβος. άκωβος μως διακρίθηκε π τος λλους. γαποσε τ νηστεία. γαποσε τν προσευχή· προσευχόταν μέρα – νύχτα, διαλείπτως. κανε δ κα γονυκλισίες τόσο πολλές, στε τ γόνατά του εχαν γίνει σν τς καμήλας.
ταν πιστς κα γαπητς στν κκλησία. Τν ναγνώριζαν λοι. τσι γινε κα πρτος πίσκοπος τς κκλησίας τν εροσολύμων.
λλ᾿ πως πάντοτε μία δρσι προκαλε ντίδρασι, τσι κα γιος άκωβος μισήθηκε π τος ουδαίους. Τν συνέλαβαν κα τν δήγησαν στ δικαστήριο. Κι πως δίκασαν ο βραοι τ Χριστ κα τν πρωτομάρτυρα Στέφανο, τσι δίκασαν κα τν γιο άκωβο. Τν κατεδίκασαν σ θάνατο, κα πέθανε μαρτυρικς. Τν δήγησαν στ πτερύγιο το ναο, δηλαδ στ κρο τς στέγης, κι π ᾿κε τν ρριξαν κάτω. Κα ν ταν κόμη ζωντανός, τν θανάτωσαν κτυπώντας τον μ᾿ να ξύλο. Προτο ν ξεψυχήσ παρεκάλεσε τ Θε ν συχωρέσ τος δημίους του.
http://www.augoustinos-kantiotis.g

 Μακαριστού Μητρ. Αυγουστίνου Καντιώτου

σημερινς γιος άκωβος, πρς διάκρισιν π τος λλους μωνύμους του, νομάζεται δελφόθεος, δελφς δηλαδ το Θεο. Ατ λέξι σκανδαλίζει πολλος κα διερωτνται· Γιατί νομάζεται δελφόθεος; Εχε Χριστς λλα δέρφια; χι· κατ σάρκα δν εχε. Διότι Χριστός, Κύριός μας, δν γεννήθηκε πως γεννηθήκαμε λοι μες, κατ φυσικ τρόπο· γεννήθηκε κατ τρόπο περφυσικό· γεννήθηκε «κ Πνεύματος γίου» κα π τ καθαρώτατα σπλάχνα τς περαγίας Θεοτόκου. Παναγία πρξε παρθένος· παρθένος προτο ν γεννήσ, παρθένος ταν γέννησε, παρθένος μετ τ γέννησι το Χριστο. Δηλαδή, ειπάρθενος· κα γι᾿ ατ μες ο ρθόδοξοι τν νομάζουμε «ειπάρθενο».
Μ τότε πς άκωβος νομάζεται δελφόθεος; νομάζεται τσι διότι, σύμφωνα μ τν παράδοσι τς κκλησίας, δίκαιος ωσήφ, μνηστρ τς περαγίας Θεοτόκου, εχε προηγουμένως λλη σύζυγο, ποία πέθανε. π κείνην εχε ποκτήσει παιδιά. Στ μάτια τν νθρώπων τ παιδι ατ θεωροντο δέρφια το ησο. Τέσσερα παιδιά του ταν γόρια, να δ π ατ νομαζόταν άκωβος, κα τσι πρε τ πίθετο δελφόθεος.
Τ δέρφια το Χριστο στν ρχ δν τν πίστευαν. ταν ναστήθηκε κ νεκρν, τότε πίστεψαν κι ατοί, πίστεψε κα άκωβος. άκωβος μως διακρίθηκε π τος λλους. γαποσε τ νηστεία. γαποσε τν προσευχή· προσευχόταν μέρα – νύχτα, διαλείπτως. κανε δ κα γονυκλισίες τόσο πολλές, στε τ γόνατά του εχαν γίνει σν τς καμήλας.
ταν πιστς κα γαπητς στν κκλησία. Τν ναγνώριζαν λοι. τσι γινε κα πρτος πίσκοπος τς κκλησίας τν εροσολύμων.
λλ᾿ πως πάντοτε μία δρσι προκαλε ντίδρασι, τσι κα γιος άκωβος μισήθηκε π τος ουδαίους. Τν συνέλαβαν κα τν δήγησαν στ δικαστήριο. Κι πως δίκασαν ο βραοι τ Χριστ κα τν πρωτομάρτυρα Στέφανο, τσι δίκασαν κα τν γιο άκωβο. Τν κατεδίκασαν σ θάνατο, κα πέθανε μαρτυρικς. Τν δήγησαν στ πτερύγιο το ναο, δηλαδ στ κρο τς στέγης, κι π ᾿κε τν ρριξαν κάτω. Κα ν ταν κόμη ζωντανός, τν θανάτωσαν κτυπώντας τον μ᾿ να ξύλο. Προτο ν ξεψυχήσ παρεκάλεσε τ Θε ν συχωρέσ τος δημίους του.
http://www.augoustinos-kantiotis.g

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά