ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 4. † ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΕ΄ (Ι΄ ΛΟΥΚΑ)
4. † ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΕ΄ (Ι΄ ΛΟΥΚΑ). Βαρβάρας
μεγαλομάρτυρος (†306), ᾿Ιωάννου ὁσίου τοῦ Δαμασκηνοῦ (†760). Σεραφεὶμ
Φαναρίου ἱερομ. (†1601). ῏Ηχος πλ. δ΄, ἑωθινὸν γ΄.
Εἰς τὴν θ΄.
᾿Απολυτίκιον «᾿Απόστολοι, μάρτυρες», Δόξα, «Μνήσθητι, Κύριε»·
κοντάκιον «῾Ως ἀπαρχάς».
Εἰς τὸν
ἑσπερινόν. Ὁ προοιμιακὸς καὶ τὸ Ψαλτήριον.
ΕΙΣ ΤΟ «ΚΥΡΙΕ,
ΕΚΕΚΡΑΞΑ», ἀναστάσιμα 4, τῆς ἁγίας προσόμοια 3 καὶ τοῦ ὁσίου ἕτερα 3,
Δόξα, τῆς ἁγίας «Πατρίδα, γένος, ὕπαρξιν», Καὶ νῦν, «῾Ο βασιλεὺς τῶν
οὐρανῶν».
ΕΙΣΟΔΟΣ, «Φῶς
ἱλαρόν», τὸ προκείμενον τῆς ἡμέρας.
ΑΠΟΣΤΙΧΑ τὰ
ἀναστάσιμα, Δόξα, τοῦ ὁσίου «῞Οσιε πάτερ», Καὶ νῦν, θεοτοκίον ὁμόηχον
«῾Ο ποιητὴς καὶ λυτρωτής μου» (Παρακλ., Σαβ. ἑσπέρας, ἦχος πλ.
β΄).
ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΑ «᾿Εξ
ὕψους κατῆλθες», «Βαρβάραν τὴν ἁγίαν», Δόξα, «᾿Ορθοδοξίας ὁδηγέ», Καὶ
νῦν, «῾Ο δι᾿ ἡμᾶς γεννηθείς».
Εἰς τὸ
μεσονυκτικόν. Μετὰ τὸν ν΄ ψαλμὸν ὁ τριαδικὸς κανὼν τοῦ ἤχου, τὰ τριαδικὰ
«῎Αξιον ἐστί», τρισάγιον κ.λπ. καὶ ἡ ὑπακοὴ τοῦ
ἤχου.
Εἰς τὸν
ὄρθρον. Μετὰ τὸν ἑξάψαλμον, εἰς τὸ «Θεὸς Κύριος» τὰ ἐν τῷ ἑσπερινῷ
ἀπολυτίκια ὡς προεγράφησαν. [Τὸ Ψαλτήριον καὶ ὁ
ἄμωμος.]
ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ τὰ
ἀναστάσιμα κατὰ σειράν καὶ τὰ εὐλογητάρια. Ἡ ὑπακοή, οἱ ἀναβαθμοὶ καὶ τὸ
προκείμενον τοῦ ἤχου.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ἑωθινὸν
(γ΄) μετὰ πάσης τῆς συνήθους τάξεως αὐτοῦ.
ΚΑΝΟΝΕΣ, ὁ
ἀναστάσιμος μετὰ τῶν εἱρμῶν εἰς 4 καὶ ὁ ἐν τῷ Μηναίῳ κοινὸς τῶν ἁγίων ἄνευ τῶν
εἱρμῶν εἰς 6· ἀπὸ γ΄ ᾠδῆς τὰ μεσῴδια καθίσματα τοῦ Μηναίου· ἀφ᾿ ϛ΄ τὸ
ἀναστάσιμον κοντάκιον μετὰ τοῦ οἴκου καὶ τὸ
συναξάριον.
ΚΑΤΑΒΑΣΙΑΙ οἱ
εἱρμοὶ «Χριστὸς γεννᾶται»· «Τὴν τιμιωτέραν», «[Μεγάλυνον, ψυχή μου...]
Μυστήριον ξένον».
ΕΞΑΠΟΣΤΕΙΛΑΡΙΑ
«῞Αγιος Κύριος», τὸ γ΄ ἀναστάσιμον «῞Οτι Χριστὸς ἐγήγερται» καὶ τὰ
τοῦ Μηναίου μετὰ τοῦ θεοτοκίου αὐτῶν.
ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΝΟΥΣ
στιχηρὰ ἀναστάσιμα 2*, τῆς ἁγίας ἰδιόμελα 3 (τὰ τοῦ β΄ ἤχου)
«᾿ῌσχύνθη ὁ βάσκανος ἐχθρός», «῾Η θεόκλητος μάρτυς», «Τὴν πανήγυριν
σήμερον», καὶ τοῦ ὁσίου προσόμοια 3 «Πάτερ ᾿Ιωάννη πάνσοφε» κ.λπ., ἃ
ζήτει εἰς τὰ ἀπόστιχα τοῦ ἑσπερινοῦ, εἰς τοὺς πρὸ αὐτῶν στίχους τὰ δύο
τελευταῖα, Δόξα, τὸ γ΄ ἑωθινὸν «Τῆς Μαγδαληνῆς Μαρίας», Καὶ νῦν,
«῾Υπερευλογημένη». Δοξολογία μεγάλη, «Ἀναστὰς ἐκ τοῦ
μνήματος» (ἢ «Σήμερον σωτηρία»).
Εἰς τὴν
λειτουργίαν. Τὰ ἀντίφωνα [ἢ τὰ τυπικὰ μετὰ μακαρισμῶν] (βλέπε ἔμπροσθεν
γεν. τυπ. διατάξεις §§64-66).
ΕΙΣΟΔΙΚΟΝ
«Δεῦτε προσκυνήσωμεν... Σῶσον ἡμᾶς... ὁ
ἀναστάς».
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟΝ
ἀπολυτίκια «᾿Εξ ὕψους κατῆλθες», «Βαρβάραν τὴν ἁγίαν», «᾿Ορθοδοξίας
ὁδηγέ», καὶ τοῦ ναοῦ, κοντάκιον «῾Η παρθένος σήμερον τὸν προαιώνιον
Λόγον».
ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ.
᾿Απόστολος –μετὰ τοῦ ἐν τῷ μηνολογίῳ προκειμένου– τῆς ἁγίας, ζήτει τῇ Πέμ. ιε΄
ἑβδ. ἐπιστ., «Πρὸ τοῦ ἐλθεῖν τὴν πίστιν» (Γαλ. γ΄ 23-δ΄ 5)· ἀλληλουιάριον
τοῦ ἤχου· Εὐαγγέλιον Κυρ. ι΄ Λουκᾶ, «῏Ην διδάσκων ὁ ᾿Ιησοῦς ἐν μιᾷ τῶν
συναγωγῶν» (Λκ. ιγ΄ 10-17).
Εἰς τὸ
᾿Εξαιρέτως «Ἄξιον ἐστίν».
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΝ
«Αἰνεῖτε»· καὶ τὰ λοιπὰ τῆς λειτουργίας ὡς
συνήθως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά