Πέμπτη, Ιανουαρίου 05, 2012

Η «TΕΧΝΗ» ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΧΡΟΝΟΣ







Οταν θέλουμε νά μιλήσουμε γιά κάτι πού ντέχει στό χρόνο
καί τόν ξεπερνάει, τό χαρακτηρίζουμε κλασσικό. να ργο
εναι κλασσικό ταν γγίζει τήν τελειότητα το μέτρου, τς
ρμονίας, τς καλαισθησίας καί γίνεται κανόνας γιά τό εδος του.
Ο μόδες μπορε νά ρχονται καί νά φεύγουν,  ασθητική μπορε
νά λλάζει νάλογα μέ τήν ποχή, κάθε τι κλασσικό μως ρίζει τό
τέλειο καί δέν ρίζεται πό τίς προσωρινές παροδικές τρέλες. Τό διο
καί να κλασσικό βιβλίο, ποια ποχή κι ν χει γραφε, διαβάζεται
πό νθρώπους κάθε τρόπου ζως καί κάθε νοοτροπίας, γιατί περιέχει
λήθειες πού γγίζουν τόν βαθύτερο νθρωπο, σχετα πό
καιρούς καί χρόνους. Κι πειδή,  ρμονία,  καλαισθησία, τό μέτρο,
πηγάζουν πό τή δημιουργία το Θεο πού θεσε τούς κανόνες στά
πάντα, κλασσικό ργο εναι αύτό πού κλείνει μέσα του να –μικρό 
μεγάλο κομμάτι– πό τήν τελειότητα τς δημιουργίας το Θεο.


Τίς παραμονές τν Χριστουγέννων,  πρωθυπουργός τς Βρετανίας
κάλεσε τούς πολίτες νά πιστρέψουν στόν «κλασσικό» τρόπο
ζως, δηλαδή στίς χριστιανικές θικές ξίες καί παραδέχτηκε τι 
κρίση πού περνάει  χώρα του σέ λα τά πίπεδα –πό τίς λεηλασίες
καί τίς ταραχές το καλοκαιριο μέχρι τίς οκονομικές τασθαλίες
τν βουλευτν του– φείλεται στήν παρακμή τς θρησκευτικς
Πίστης. Καί τόνισε τι  Βρετανία διαμορφώθηκε τσι πως εναι
σήμερα πό τίς χριστιανικές ξίες στίς ποες στηρίχθηκε.
Εναι διαίτερα σημαντικές ατές ο πισημάνσεις το συγκεκριμένου
πρωθυπουργο, γιατί  Βρετανία εναι να κράτος που 
θεΐα, χι μόνον νθελλά κατοχυρώνεται θεωρητικά καί διδάσκεται
συστηματικά σέ λες τίς λικίες καί σέ λους τούς διαφορετικούς
τρόπους ζως τν πολιτν της. Θά μπορούσαμε νά πομε τι εναι
 “παράδεισος” τς φαρμοσμένης θεΐας, νας διαίτερα μορφος
τόπος που  νθρωπος ζε τόσο καλά, στε νά μήν χει καμμιά
νάγκη τό Θεό. Κι μως, στερα πό τόσους κόπους καί τόσους
γνες πού καναν γιά νά σβήσουν τή χριστιανική τους σφραγίδα και νά “πελευθερωθον” πό τά “δεσμά” το Θεο, φτάνουν τώρα να Τόνναζητήσουν.


Σημαντική πίσης ταν καί μιά πιστολή πού δημοσιεύτηκε,
νός γνωστο θέου συμπατριώτη μας,  ποος νοσταλγε κι κενος
τόν «κλασσικό» παραδοσιακό τρόπο ζως, που –νάμεσα στά λλα
πού ναφέρει– ο γιαγιάδες εναι γιαγιάδες πού λένε παραμύθια καί
στορίες, πού ξεκουράζουν καί παρηγορον καί τά παιδιά καί τά
γγόνια τους, ντί νά ξενυχτον παίζοντας χαρτιά καί νά ντύνονται
σάν «συνταξιοχες πόρνες»! (sic). Μόνο πού,  συμπατριώτης μας,
σο κι ν νοσταλγε τίς παραδοσιακές γιαγιάδες, πιλέγει νά γνοε
τι ο γιαγιάδες κενες σαν τσι, γιατί τό καντήλι στό σπίτι τους δέν
σβηνε, γιατί ζύμωναν μέ τά χέρια τους τό πρόσφορο κάθε βδομάδα
καί ξεκινοσαν γιά τήν κκλησία προτο χαράξει  μέρα.


 δικός μας λαός, δυστυχς, παρ’ λο πού βλέπει τά δεινά
στά ποα μς δηγε  κατάρρευση τν θικν ξιν, δέν θέλει νά
παραδεχτε τι γίναμε τσι γιατί γκαταλείψαμε τό Θεό τν Πατέρων
μας. Δέν χουμε, δυστυχς, παλλαγε πό τά κόμπλεξ το
παρχιωτισμο πού μς σπρώχνουν νά τρεφόμαστε πό τά ποφάγια
τς Ερώπης γιά νά παρουσιαζόμαστε –τάχα– προοδευτικοί. Καί
φτάσαμε
στό κατάντημα –πως μο διηγήθηκε νας πατέρας–
καθηγήτρια Γυμνασίου, νά κατηγορε τούς γονες νός παιδιο γιατί
τό κράτησαν θο(!), σάν νά καναν κάτι ντιπαιδαγωγικό! Πς θά
ζήσει, λέει, στόν κόσμο τσι βγαλτο καί θο! Ο καλοί παιδαγωγοί,
δηλαδή, στήν Πατρίδα μας, εναι ατοί πού μεγαλώνουν λτες καί
κουκουλοφόρους. Σέ λίγο θά πεμβαίνει καί  Πρόνοια νά παίρνει
τά παιδιά πό τούς γονες πού θέλουν νά κρατήσουν τήν θωότητα
τν παιδιν τους σο περισσότερο γίνεται, καί νά τούς τιμωρε σάν
γκληματίες!


 δική μου εχή πάντως, εναι, ατή τή χρονιά, ντί νά
καταστρέφουμε τήν θωότητα τν θώων, νά ψάξουμε στό βάθος
μας νά νασύρουμε τή δική μας θωότητα –ν πάρχει πιά! Κι ν
δέν πάρχει, νά τή ζητήσουμε. Νά τή ζητήσουμε στόν τρόπο πού
βλέπουμε τό διπλανό μας, νά κάνουμε τό βλέμμα μας πλό κι θο
καί τήν καρδιά μας νοιχτή καί φιλόξενη. Νά βρομε τήν θωότητα
τς γάπης πού εναι γάπη κι χι κρατος ρωτισμός. Τς φιλίας
πού μπιστεύεται καί σκεπάζει κι γκαλιάζει καί παρηγορε χωρίς
στεροβουλία. Τήν θωότητα τς οκογένειας πού εναι καταφύγιο
κι σφάλεια καί γαλήνη μέσα στό πέλαγος τς κακίας το κόσμου.


Νά νεβάσουμε τό πίπεδο, τήν ποιότητα τς ζως μας στόν «κλασσικισμό». Μήν ξεχνμε τι εμαστε  γ πού γέννησε ατόν τόν ρο,
 λαός πού φτασε στόν «κλασσικό» τρόπο ζως, δηλαδή στήν τόσο
ρμονική καί τέλεια ζωή, πού δέν πάρχει πιά κάτι καλύτερο νά
πετύχεις, λλά τό μόνο πού χεις νά κάνεις εναι νά διατηρήσεις ατό πού πέτυχες. μες δέν τό διατηρήσαμε. μες, μετά τήν κορυφή, πιάσαμε πάτο.


Ατή τή χρονιά, νας λλοεθνής –καί λίγο διάφορος στά περί
τς θρησκείας– νθρωπος, μς δωσε να μεγάλο μάθημα καί μς ντρόπιασε, μς, τό ρθόδοξο καί εεργετημένο πειρες φορές πό τό Θεό Γένος.


Εχομαι, στό χρόνο πού ξεκινάει, νά νοιώσουμε λοι
μας ατή τήν ντροπή καί νά ξυπνήσουμε καί νά ποζητήσουμε πό
τό βάθος μας τόν τρόπο ζως πού κάποτε μς ταν τόσο φυσικός, σο
κι  ναπνοή μας, λλά κάπου στή διαδρομή, τόν χάσαμε.
Γιά νά δες τό μέλλον, λέει  σοκράτης, πρέπει νά ψάξεις τό
παρελθόν.
Γι’ ατό κι γώ δέν σς εχομαι καλή χρονιά  καλή ρχή,
πως συνήθως εχόμαστε.
Μς εχομαι –σέ λους μας– καλή στροφή
στό παρελθόν.
Καλό ψάξιμο τς ρχς μας, τς προσωπικς καί τς
θνικς.
Γιατί κάπου κε πίσω πάρχει  πρόοδος,  λπίδα καί 
λύση λων τν δεινν μας!


Νινέττα Βολουδάκη__


Ελευθερη Πληροφορησι Ιανουαριου 2012κ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά