Κυριακή, Μαρτίου 04, 2012

ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ «μποροῦν καὶ πρέπει ἄμεσα νὰ συνεργαστοῦν» (μον. Μωυσῆς Ἁγιορ.)



ΕΙΣ. ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»:
 Ἡ φωνὴ ἀπὸ τὸ Ἅγιον Ὄρος ὑπογραμμίζει ὅτι «γιὰ τὴν ἐθνική μας κατάντια εὐθύνεται ἡ πικράτηση το εδαιμονισμονάρκωση τς καλοπέρασης, ἡ πίδραση τς κκοσμίκευσης, ἡ ξυνση τονεοπλουτισμοξαρση τς διασκέδασης,  φλεγμον τς δονοθηρίας».
.            Ὁ Νεοέλληνας νόμισε πς μπορε ν ζήσει δίχως καρδιά. Αὐτὴ χρειάζεται πάνω ἀπ᾽ ὄλα. Καὶ ἡ Ἐκκλησία ἔχει ἀστείρευτα ἀποθέματα καρδιᾶς.

Ἐκκλησία καὶ πολιτεία

Γράφει ὁ μοναχὸς Μωυσῆς, Ἁγιορείτης

.        Οἱ δυσκολίες τῶν καιρῶν θὰ μποροῦσαν νὰ ὁδηγήσουν τὴν πολιτεία στὴν ὑποστήριξη θεσμῶν ἱερῶν, ὅπως εἶναι ἡ ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, τῆς ὁποίας ἀναγνωρίζουν ἐπιφυλακτικὰ μόνο τὸ φιλανθρωπικὸ ἔργο.
.        Ἡ Ἐκκλησία ἔχει δύναμη νὰ ἑνώνει, νὰ ἐμπνέει, νὰ παρηγορεῖ, νὰ δίνει ἐλπίδα. Ἐν τούτοις συχνὰ πυκνὰ τὴν χτυποῦν καὶ θέλουν νὰ τὴν ἀπαξιώσουν. Ἡ Ἐκκλησία βεβαίως δὲν φοβᾶται διόλου τὸν πόλεμο. Πολεμουμένη νικᾶ, κατὰ τὸν ἱερὸ Χρυσόστομο. Εἶναι ἡ Ἐκκλησία τῶν μαρτύρων, τῶν ὁμολογητῶν, τῶν ὁσίων, τῶν ἀγωνιστῶν. Ἡ πολεμικὴ αὐτὴ ὑπῆρχε πάντοτε, σήμερα ὅμως ἔχει ἐνταθεῖ. Ἡ Ἐκκλησία εἶναι τὸ φῶς καὶ ἡ ἀλήθεια. Δὲν τὴν ἐπηρεάζει τὸ σκοτάδι καὶ τὸ ψέμα.
.           Ἡ Ἐκκλησία, τὸ Ἅγιον Ὄρος, οἱ κληρικοί, οἱ μοναχοὶ καὶ οἱ πιστοὶ δὲν θὰ πρέπει συνεχῶς νὰ ἔχουν μία ἀμυντικὴ θέση, ἕναν φόβο, μία ἡττοπάθεια. Ἡ Ἐκκλησία παντοῦ καὶ πάντοτε θὰ πρέπει νὰ ὁμολογεῖ τὴν ἀλήθεια, νὰ κηρύττει Χριστὸ Σταυροαναστηθέντα, νὰ προσφέρει θάρρος, ἐλπίδα καὶ αἰσιοδοξία. Ὁ λόγος νὰ ἔχει ἐμπειρία καὶ βίωμα. Ὁ βίος καθαρότητα καὶ ἀνυποκρισία, ὥστε νὰ ἐπηρεάζει. Στὸν πόλεμο δὲν ἀπαντᾶμε μὲ πόλεμο, οὔτε στὸ κακὸ μὲ κακό. Ὁ ἀγώνας μᾶς δοκιμάζει, μᾶς ὡριμάζει, μᾶς καλλιεργεῖ, μᾶς ὡραιοποιεῖ. Ποτ Ἐκκλησία δν θ χρησιμοποιήσει κοσμικ μέσα γι ν πιβληθε. Μερικὲς φορὲς διδάσκει μὲ τὸ παράδειγμα, τὴν διακριτικὴ σιωπή, τὸν νηφάλιο λόγο, τὶς πράξεις καὶ τὰ ἔργα, καὶ ὄχι μὲ τὰ παχιὰ καὶ βροντώδη λόγια.
.         πονεμένη πατρίδα μας,  ρωικ λλάδα, χει μεγάλη νάγκη ποσιαστικς κοινωνικς κα πνευματικς λλαγές. Μόνο ἔτσι θὰ μπορεῖ νὰ ἐμποδιστεῖ ἡ κάθε χρεωκοπία ποὺ τόσο ταλαιπωρεῖ. Ἡ κατάσταση ἔχει φτάσει σὲ ὅρια τραγικά. Ἄνθρωποι παραμιλοῦν, ἔχουν χάσει τὸν ὕπνο τους, παιδάκια λιποθυμοῦν ἀπὸ πείνα, νέοι αὐτοκτονοῦν. Δν φτάνει  Ἐκκλησία ν μοιράζει χιλιάδες πιάτα φαγητό. Δυστυχς πάρχει σοβαρ λλειψη παιδείας ἀπό, ὑποτίθεται, ὑπεύθυνους ἀνθρώπους, ποὺ κινοῦνται δίχως ὑψηλοὺς στόχους καὶ ὁράματα. Ἄνθρωποι σὲ θέσεις-κλειδιὰ δίχως ἔμπνευση, φιλότιμο καὶ μεράκι. Ὅλοι αὐτοὶ ποὺ θὰ μποροῦσαν νὰ ἀνακόψουν τὴν ἐξαθλίωση τοῦ τόπου μας καὶ τῶν ταλαίπωρων ἀνθρώπων.
.        Ὅπως λέει εὔστοχα σύγχρονος ἁγιορείτης ἡγούμενος, «στὸ ἐπίπεδο τῆς ἐθνικῆς καὶ κοινωνικῆς συνοχῆς, τῆς θυσίας καὶ τῆς προσφορᾶς, ἡ Ἐκκλησία θὰ εἶχε διαδραματίσει σπουδαῖο ρόλο, ἐὰν ἡ Πολιτεία δὲν ἦταν τόσο στενόκαρδη καὶ κοντόφθαλμη στὴν ἀξιοποίηση τοῦ δυναμικοῦ τῆς Ἐκκλησίας». Πράγματι αὐτὴ ἡ ἐπιφυλακτικότητα τῆς Πολιτείας ἔναντι τῆς Ἐκκλησίας εἶναι λίαν λυπηρή. Ἡ κρίση εἶναι πρώτιστα πνευματική. Ἔτσι εἶναι ἀπαραίτητη ἡ συμβολὴ τῆς Ἐκκλησίας.
.        Δυστυχῶς ἡ ἀπερίσκεπτη ἀπόρριψη τῶν ἠθικῶν καὶ παραδοσιακῶν ἀξιῶν μας εἶχε σοβαρὲς συνέπειεςλληθωρισμς πρς τ ξένα, μιμητισμς πρς τλλότρια, στροφ πρς τ θολά, δὲν φέρνουν καλό. Πληγωθήκαμε ἀπὸ τὸ ἀνίερο, τὸ μοντέρνο, τὸ ξένο. Οἱ παραδοσιακὲς ἀξίες εἶναι γερὲς βάσεις, ἰσχυρὰ θεμέλια, δυνατὴ ἐνέργεια. Ἡ πικράτηση το εδαιμονισμο νάρκωση τς καλοπέρασης, ἡ πίδραση τς κκοσμίκευσης, ξυνση το νεοπλουτισμο,ἡ ξαρση τς διασκέδασης,  φλεγμον τς δονοθηρίας, τορπίλισαν τν γεία τς κοινωνίας. Τὴν ἔθεσαν στὸ κρεβάτι τοῦ πόνου καὶ τῆς δυστυχίας. Θέλησε Νεοέλληνας ν ζήσει δίχως Θεό. Νόμισε πς μπορε ν ζήσει δίχως καρδιά.Δίχως Θεὸ ἡ ζωὴ εἶναι ἄχαρη, θολή, σκοτεινή, μαύρη. Ὁ Θεὸς χαρίζει ἁπλόχερα εἰρήνη, χαρά, εὐλογία, ἰσορροπία, ἁπλότητα, ἐγκράτεια, ταπείνωση καὶ ὑπομονή.
.        Μόνο ἕνας ἀληθινὸς χριστιανὸς μπορεῖ νὰ εἶναι ἱκανοποιημένος στὰ λίγα, τὰ λιτά, τὰ ἀπαραίτητα. Χαίρεται νὰ σέβεται, νὰ τιμᾶ. Νὰ βοηθᾶ, νὰ συνομιλεῖ εὐγενικά. Ἡ Ἐκκλησία ἔχει παράδοση φιλανθρωπίας, φιλαδελφίας καὶ φιλοτεκνίας. Σέβεται καὶ τιμᾶ τὸ κάθε πρόσωπο ὡς μοναδικό, ἱερὸ καὶ ἀνεπανάληπτο. Ὁ ἀτομισμός, ἡ ἰδιοτέλεια, ἡ ἔπαρση, τὸ συμφέρον καὶ ἡ ὑποκρισία εἶναι ἀδύνατον νὰ ἀνήκουν σὲ ἕνα πιστὸ τέκνο τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ ἀλληλεγγύη, ἡ συλλογικότητα, ἡ ἑνότητα εἶναι τὸ γλυκὸ κρασὶ ποὺ χαρίζει «νηφάλια μέθη» στοὺς πιστούς. Οἱ μακρὰν γεύονται πικρὰ ποτά, ἀποτελέσματα τῶν αὐθαίρετων ἐπιλογῶν τους.
.        Εἶναι καιρὸς ἀκόμη ἡ πολιτεία νὰ δεῖ ἀνεπιφύλακτα τὴν Ἐκκλησία. Σήμερα, ποὺ τόσο μεγάλη εἶναι ἡ ἀνάγκη τῆς ἀλληλοβοήθειας καὶ τῆς συνοχῆς, γιὰ τὴν διατήρηση βασικῶν ἀξιῶν. Εἶναι ἀπαραίτητη ἡ ἑκατέρωθεν γνήσια ἐμπιστοσύνη, εἰλικρίνεια καὶ ὁμοψυχία. Ἡ μικρὴ Ἑλλάδα μπορεῖ ξανὰ νὰ μεγαλουργήσει μὲ τὴν συμφιλίωση.  Ἐκκλησία καλε σ νότητα τος πάντες. Εναι πολυτέλεια οδιοτροπίες, ο διαχωρισμοί, ο ντιπαλότητες κα ο γκρίνιες. Μὴ καὶ ἡ Ἐκκλησία γίνει κόμματα μὲ περίεργες ἀντιφάσεις. Ἐκκλησία καὶ πολιτεία, ἰδιαίτερα σήμερα, μποροῦν καὶ πρέπει ἄμεσα νὰ συνεργαστοῦν, νὰ συγκλίνουν, νὰ συμφωνήσουν. Ὁ πολιτισμός, ἡ πίστη καὶ ἡ ἀγάπη θὰ δημιουργήσουν ἰσχυρὸ τεῖχος γιὰ ἀνάπτυξη καὶ πραγματικὴ πρόοδο.

ΠΗΓΗ: ἐφημ. «Μακεδονία», 04.02.2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά