Τετάρτη, Απριλίου 11, 2012

Τυπικόν της 12ης Ἀπριλίου 2012 +ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΜΠΤΗ


Μεγάλη Πέμπτη: Ἐν ᾗ ἑορτάζομεν τόν Ἱερόν Νιπτῆρα, 
τόν Μυστικόν Δεῖπνον, τήν Ὑπερφυᾶ Προσευχήν καί τήν 
Προδοσίαν.  Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Βασιλείου,
 Ἐπισκόπου Παρίου. Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν 
Σεργίου Β΄ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως.
 
Τῇ Μ. Πέμπτῃ πρωΐ: ΟΡΘΡΟΣ
Ἑξάψαλμος.
Εἰς τό· «Ἀλληλούϊα».
Ἀπολυτίκια: Τό Τροπάριον· «Ὅτε οἱ ἔνδοξοι μαθηταί...», δίς ἀργῶς καί ἅπαξ σύντομον.
Εὐθύς·
Εὐαγγέλιον Ὄρθρου: Μ. Πέμπτης· «Ἤγγιζεν ἡ ἑορτή τῶν ἀζύμων...» (Λουκ. κβ΄ 1-39).
Ὁ Ν΄ Ψαλμός: (Χῦμα).
Κανών: «Τμηθείσῃ τμᾶται...» ἄνευ στίχων, εἰς 6. Εἰς τό τέλος ἑκάστης ᾨδῆς ἐπαναλαμβάνεται ὁ Εἱρμός αὐτῆς.
Ἀπό γ΄ ᾨδῆς·
Μεσῴδια Καθίσματα: 1.– «Ὁ λίμνας καί πηγάς...». 2.– Δόξα· «Ταπεινούμενος δι’ εὐσπλαγχνίαν...» καί 3.– Καί νῦν· «Συνεσθίων, Δέσποτα...».
Ἀφ’ ς΄ ᾨδῆς·
Κοντάκιον – Οἶκος: Τοῦ Τριῳδίου.
Συναξάριον: Τῆς ἡμέρας (12ῃ Ἀπριλίου) καί τό Ὑπόμνημα τοῦ Τριῳδίου.
Ἡ Τιμιωτέρα: Οὐ στιχολογεῖται, ἀντ’ αὐτῆς ἡ θ΄ ᾨδή τοῦ Κανόνος.
Ἐξαποστειλάριον: «Τόν νυμφῶνά σου βλέπω...», τρίς.
Αἶνοι: 
Τά 4 Στιχηρά Ἰδιόμελα·
 «Συντρέχει λοιπόν... 
– Ἰούδας ὁ παράνομος... 
– Ἰούδας ὁ προδότης... 
– Ἰούδας ὁ δοῦλος...».
Δόξα, Καί νῦν:
 Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν· «Ὅν ἐκήρυξεν ἀμνόν 
 Ἠσαΐας...».
           «Σοί δόξα πρέπει...».
Δοξολογία:
 (χῦμα).
Ἀπόστιχα:
 Τά 4 Στιχηρά Ἰδιόμελα·
 «Σήμερον ὁ κατά τοῦ Χριστοῦ...
 – Σήμερον ὁ Ἰούδας... – Ὁ τρόπος σου δολιότητος γέμει...
 – Μηδείς, ὦ πιστοί...»,
 μετά τῶν πρό αὐτῶν στίχων εἰς τά τρία τελευταῖα: α΄
.– «Ὁ ἐσθίων ἄρτους μου ἐμεγάλυνεν ἐπ’ ἐμέ πτερνισμόν.». β
΄.– «Ἐξεπορεύετο ἔξω καί ἐλάλει ἐπί τό αὐτό· κατ’ ἐμοῦ 
πάντες οἱ ἐχθροί μου, κατ’ ἐμοῦ ἐλογίζετο κακά μοι». γ΄
.– «Λόγον παράνομον κατέθεντο κατ’ ἐμοῦ· μή ὁ 
κοιμώμενος οὐχί προσ­θήσει τοῦ ἀναστῆναι».
Δόξα: 
Τό 3ον Ἰδιόμελον· «Ὁ τρόπος σου δολιότητος γέμει...».
Καί νῦν:
 Τό ἕτερον Ἰδιόμελον· «Μυσταγωγῶν σου, Κύριε...».
           «Ἀγαθόν τό ἐξομολογεῖσθαι...».
Τρισάγιον.
   Τό Τροπάριον τῆς Προφητείας, ἡ Προφητεία, Ἐκτενής.
Ἀπόλυσις: 
«Ἐρχόμενος ὁ Κύριος...».
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ὁ Πατριάρχης φέρων Σταυρόν στήθους καί ἐπανωκαλύμαυχον
 κατέρ­χεται εἰς τόν Νάρθηκα, ἔνθα περιβάλλεται μανδύαν καί 
εἰσέρχεται εἰς τόν Ναόν. Εἰς τό μέσον τοῦ Σολέα· εὐλογεῖ τόν 
λαόν, τῶν Χορῶν ψαλλόντων τό· «Εἰς πολλά ἔτη, Δέσποτα» 
καί ἀνέρχεται εἰς τόν Θρόνον.
Προοιμιακός.
Εἰς τό· «Κύριε, ἐκέκραξα...».
Ἑσπέρια: 
Τά 5 Στιχηρά Ἰδιόμελα τῶν Αἴνων· 
«Συντρέχει λοιπόν...
 – Ἰούδας ὁ παράνομος... 
– Ἰούδας ὁ προδότης... 
– Ἰούδας ὁ δοῦλος... 
– Ὅν ἐκήρυξεν Ἀμνόν...»εἰς 6, τό πρῶτον δίς.
Δόξα, Καί νῦν:
 Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν· «Γέννημα ἐχιδνῶν...».
Εἴσοδος:
\ Μετ’ Εὐαγγελίου· «Φῶς ἱλαρόν...». Τά Ἀναγνώσματα.
Εὐθύς·
Ὁ Διάκονος:
 «Τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν».
Ὁ Ἱερεύς: 
«Ὅτι ἅγιος εἶ ὁ Θεός ἡμῶν...».
Τρισάγιον.
Ἀπόστολος:
 Μ. Πέμπτης· «Ἐγώ παρέλαβον ἀπό τοῦ Κυρίου...» (Α΄ Κορ. ια΄ 23-32).
Εὐαγγέλιον:
 Ὁμοίως· «Οἴδατε ὅτι μετά δύο ἡμέρας τό Πάσχα γίνεται...» 
(Ματθ. κς΄ 2-20, Ἰω. ιγ΄ 3-17, Ματθ. κς΄ 21-39, Λουκ. κβ΄ 43-44 
καί Ματθ. κς΄ 40-75, κζ΄ 1-5).
Καθεξῆς ἡ Θ. Λειτουργία τοῦ Μεγάλου Βασιλείου.
Ἀντί τοῦ Χερουβικοῦ ὁ ὕμνος:
 «Τοῦ Δείπνου σου τοῦ μυστικοῦ...». Ἡ Εἴσοδος τῶν Τιμίων Δώρων
 γίνεται μετά τήν φράσιν· «οὐ φίλημά σοι δώσω, καθάπερ ὁ Ἰούδας...»
 καί εὐθύς ὁ β΄ Χορός συμπληρώνει τόν ὕμνον ἀπό τοῦ σημείου·
«ἀλλ’ ὡς ὁ λῃστής...» καί ἑξῆς.
Εἰς τό Ἐξαιρέτως: 
«Ἐπί σοί χαίρει...».
Κοινωνικόν:
 «Τοῦ Δείπνου σου τοῦ μυστικοῦ...». 
Ἐπίσης καί ἀντί τοῦ· «Εἴδομεν τό φῶς...».
Ἀπόλυσις:
 «Ὁ δι’ ὑπερβάλλουσαν ἀγαθότητα ὁδόν ἀρίστην τήν
 ταπείνωσιν ὑποδείξας ἐν τῷ νῖψαι τούς πόδας τῶν
 Μαθητῶν καί μέχρι Σταυροῦ καί ταφῆς 
συγκαταβάς ἡμῖν, Χριστός ὁ ἀληθινός Θεός...».
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά