Σάββατο, Μαΐου 19, 2012

Κυριακή του τυφλού (Ιω. θ', 1-38) κήρυγμα επί του Ευαγγελίου του Ιωάννη Δήμου Θεολόγου - Φιλολόγου


από την ιστοσελίδα του: www.sostikalogia.com

Η σημερινή Κυριακή ονομάζεται του τυφλού, γιατί αναφέρεται στη θεραπεία ενός, από τη  γέννησή του, τυφλού  ανθρώπου που έκανε ο Χριστός. 
Νύχτα χωρίς ξημέρωμα ήταν η ζωή του ανθρώπου αυτού, αλλά ευτυχώς συναντήθηκε με τον ιατρό των ψυχών και των σωμάτων. Συναντήθηκε, δηλαδή  με Εκείνον που ήρθε να κηρύξει «αιχμαλώτοις άφεσιν και τυφλοίς ανάβλεψιν». Συναντήθηκε με Εκείνον που ήρθε στον κόσμο   για να χαρίσει το φυσικό και το ηθικό φως στους ανθρώπους, να τους μεταφέρει από το σκοτάδι στο φως και από την εξουσία του σατανά στην κυριαρχία του φιλάνθρωπου Θεού.
Ο Χριστός πέρασε ολόκληρο το βίο Του ευεργετώντας και θεραπεύοντας όλους τους ανθρώπους. Μία από τις πολλές Του ευεργεσίες ήταν και η θεραπεία του τυφλού της γνωστής σημερινής Ευαγγελικής περικοπής.  Η θεραπεία αυτή που έγινε μέσω της κολυμβήθρας του Σιλωάμ, έγινε   η αιτία ώστε  ο τυφλός να χρωστάει αιώνια ευγνωμοσύνη   στον ευεργέτη του.
Ας μη νομισθεί όμως ότι είναι ο τυφλός και ο μόνος που οφείλει ευγνωμοσύνη προς το σωτήρα Χριστό, γιατί η ευεργεσία του Θεού δεν περιορίσθηκε μόνο σ' αυτόν, αλλά επεκτάθηκε σε παγκόσμιο ακτίνα και προς όλα τα δημιουργήματά Του. Αυτό πιστοποιεί ο θεόπνευστος ψαλμωδός λέγοντας, «ανοίξαντός Σου την χείρα τα σύμπαντα πλησθήσονται χρηστότητας» και «Ανοίγεις συ την χείρα Σου και εμπιμπλάς παν ζώον ευδοκίας».  Πράγματι  ο Θεός «εσκόρπισεν, έδωκεν τοις πένησι, η δικαιοσύνη αυτού μένει εις τον αιώνα». Άρα δεν υπάρχει άνθρωπος που να μη έχει ευεργετηθεί από το Θεό, γιατί τίποτα δεν έχουμε που να μη είναι δώρο της φιλανθρωπίας Του. Έτσι είμαστε επιφορτισμένοι με το καθήκον της μονίμου ευγνωμοσύνης απέναντι Του.
Η μεγαλύτερη δε ευεργεσία που μας πρόσφερε είναι το ότι μας άνοιξε τα μάτια της ψυχής και μας φώτισε για να δούμε το φως το αληθινό, να περπατάμε στο φως του Χριστού και να προσπαθούμε να κάνουμε το θέλημα Του. Όπως είναι γνωστό δεν υπάρχουν μόνο τα σωματικά μάτια αλλά υπάρχουν και τα μάτια της ψυχής. Βέβαια για τον άνθρωπο είναι αναγκαία και τα μάτια του σώματος  αλλά, εάν πρόκειται κανείς να έχει   μόνο τα μάτια του σώματος ανοιχτά και τα μάτια της ψυχής κλειστά, καθόλου δεν οφελείται. Ενώ εάν έχει ανοιχτά τα μάτια της ψυχής τότε αναπληρώνει και τα μάτια του σώματος και βγαίνει αληθινός ο λόγος του Κυρίου, «Εις κρίμα εγώ εις τον κόσμον τούτον ήλθον, ίνα οι μη βλέποντες βλέπωσι και οι βλέποντες τυφλοί γένωνται».
Το ότι λοιπόν είμαστε μέσα στη λογική ποίμνη της Εκκλησίας του Χριστού αυτό φανερώνει ότι  η πολυποίκιλη σοφία του Θεού εργάσθηκε και μας φώτισε τα μάτια της ψυχής, και μας χορήγησε την πίστη σε ένα βαθμό, για να μη πλανηθούμε μέσα στο ηθικό σκοτάδι αλλά για να βαδίσουμε την οδό της αλήθειας και καταντήσουμε στο φως της αιώνιας  ζωής.
Η ευγνωμοσύνη που χρωστάμε στο Θεό δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σε τυπικά λόγια, αλλά πρέπει να αποδείχνεται και με έργα. Και βέβαια ο άνθρωπος σώζεται με τη χάρη του Θεού διά της πίστεως και όχι από τα έργα του. Αυτό όμως δε μειώνει σε καμία περίπτωση την αξία των καλών έργων ούτε τα καταργεί, αλλά αντιθέτως τα καλά έργα αποτελούν απαράβατη προϋπόθεση της νέας εν Χριστώ ζωής.
Όταν η πίστη συνοδεύεται από καλά έργα, τότε ο πιστός βαδίζει προς την τελειότητα και εξασφαλίζει την είσοδόν του στη Βασιλεία του Θεού την οποίαν βασιλεία είθε να κληρονομήσουμε όλοι μας. Αμήν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά