Πέμπτη, Μαΐου 24, 2012

Τυπικόν της 25ης Mαΐου 2012



 Παρασκευή. ῾Η γ΄ εὕ­ρε­σις τῆς τιμίας κεφαλῆς τοῦ Προ­δρό­μου 
καὶ βαπτιστοῦ ᾿Ιω­άν­νου (850).










Κατὰ τὰς διατάξεις τοῦ Τ.Μ.Ε. (25 Μαΐου, §5· πρβλ. 8ῃ Μαΐου §26, καὶ 21ῃ Μαΐου §10),
 ἡ ἀκολουθία τοῦΜηναίου συμ­ψάλ­λεται μετὰ τῶν μεθεόρτων τῆς ᾿Αναλήψεως
 (Πέμπτῃ ᾿Αναλήψεως ἑσπέρας καὶ Παρα­σκευῇ πρωί).
Εἰς τὸν ἑσπερινόν
Μετὰ τὸν προοιμιακόν, εἰς τὸ «Κύριε, ἐκέκραξα» τῆς ἑορτῆς
 3 ἰδιόμελα «᾿Ανελθὼν εἰς οὐρανοὺς» κ.λπ. καὶ τοῦ Προδρόμου
 προσόμοια 3, Δόξα, «Θησαυρὸς ἐν­θέων δωρεῶν»
Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς τὸ ἰδιόμελον τῆς σειρᾶς «᾿Ετέχθης ὡς αὐτὸς ἠθέλησας».
 Εἴσοδος, «Φῶς ἱλαρὸν» καὶ τὸ μέγα προκείμενον «῾Ο Θεὸς ἡμῶν ἐν τῷ οὐρανῷ»
κατὰ τὴν τάξιν τοῦ Πεντηκοσταρίου. 
᾿Απόστιχα τὰ 3 προσόμοια τοῦ Μη­ναίου μετὰ τῶν στίχων αὐτῶν,
 Δόξα, «῾Η τῶν θείων ἐν­νοιῶν», Καὶ νῦν, τὸ τῆς σειρᾶς τῆς 
ἑορτῆς «᾿Εν τοῖς ὄρεσιν». ᾿Απολυτίκια «῾Ως θεῖον θη­σαύ­ρισμα»
Δόξα, Καὶ νῦν, τῆς ἑ­ορ­τῆς «᾿Ανελήφθης ἐν δόξῃ».
Εἰς τὸν ὄρθρον
῾Ο ἑξάψαλμος. Εἰς τὸ «Θεὸς Κύριος» ἀπο­λυ­τίκια «῾Ως θεῖον θη­σαύ­ρισμα»,
 Δόξα, τὸ αὐτό, Καὶ νῦν, τῆς ἑορ­τῆς «᾿Ανελήφθης ἐν δόξῃ»
[Τὸ Ψαλτήριον καὶ ὁ πολυέ­λε­ος.] Καθίσματα, εἰς τὴν α΄ στι­χο­λο­γίαν
 τὸ τοῦ προδρόμου «᾿Εκ γῆς ἀνατείλασα», Δόξα, Καὶ νῦν, τὸ μεθέορτον 
«᾿Επὶ τοῦ ὄρους ἀνελθών» (Παρασκευῇ πρωί)· εἰς τὴν β΄ στιχο­λο­γί­αν 
τὸ τοῦ προ­δρόμου «᾿Α­να­δο­θεῖσα ὡς χρυ­σός», Δόξα, Καὶ νῦν, 
τὸ μεθέορτον «᾿Επιβὰς ἐν νεφέλαις»· διὰ δὲ τὸν πολυέ­λε­ον τὸ τοῦ 
προδρό­μου «῾Ο ῾Η­ρῴ­δης, πρόδρο­με», Δόξα, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς,
 ἦχος α΄, «Τοῦ λίθου σφραγισθέντος»·
Ἀγγέλων θαυμαζόντων τῆς ἀνόδου τὸ ξένον ׀ καὶ μαθητῶν
 ἐκπληττομένων τὸ φρικτὸν τῆς ἐπάρσεως, ׀ ἀνῆλθες μετὰ δό­ξης
 ὡς Θεός, ׀ καὶ πύλαι σοι ἐπήρθησαν, σωτήρ· ׀ διὰ τοῦτο αἱ δυνάμεις
 τῶν οὐρανῶν ἐθαύμαζον βοῶσαι· ׀ Δόξα τῇ κα­τα­­βάσει σου, σωτήρ, 
׀ δόξα τῇ βασιλείᾳ σου, ׀ δόξα τῇ ἀνα­λή­ψει σου, μόνε φιλάνθρωπε.
Οἱ ἀναβαθμοὶ «᾿Εκ νεότητός μου» κ.λπ. καὶ τὰ τοῦ Εὐ­αγ­γελίου
 τοῦ ὄρ­θρου τοῦ Προδρόμου, ὁ ν΄ ψαλμὸς χῦμα, κ.τ.λ. ὡς ἐν τῷ Μηναίῳ.
 Κα­νό­νες, ὁ α΄ τῆς ἑορτῆς (μετὰ τῶν εἱρμῶν) καὶ ὁ τοῦ Προ­­δρό­μου. 
᾿Απὸ γ΄ ᾠδῆς τὸ κοντάκιον τῆς ἑορ­τῆς, εἶτα ψάλλον­ται τὸ με­σῴδιον
 κάθισμα τοῦ Μηναίου «᾿Ε­πε­φάνη σήμερον», Δόξα, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς, 
ἦχος γ΄, πρὸς «Τὴν ὡραιότητα»·
Ὁ προαιώνιος Θεὸς καὶ ἄναρχος׀ ἥν περ ἀνείληφε φύσιν ἀνθρώπειον
 ׀ θεοποιήσας μυστικῶς, σήμερον ἀνελήφθη· ׀ ἄγ­γε­λοι προτρέχοντες
 ἀποστόλοις ἐδείκνυον ׀ τοῦτον πορευ­ό­με­νον εἰς οὐρανοὺς μετὰ δόξης πολλῆς· 
׀ αὐτῷ δὲ προσ­κυ­νή­σαντες ἔλεγον· ׀ Δόξα Θεῷ τῷ ἀναληφθέντι.
᾿Απὸ ϛ΄ ᾠδῆς τὸ κοντάκιον καὶ ὁ οἶκος τοῦ Προ­δρό­μου καὶ τὸ συναξάριον.
 Καταβασίαι οἱ εἱρμοὶ «Θείῳ καλυφθείς»·
 «Τὴν τιμιωτέραν», καὶ ὁ εἱρμὸς «Χαίροις, ἄνασσα»
᾿Εξα­πο­στειλάρια, τὸ τοῦ προδρόμου «᾿Εν τῇ εὑ­ρέσει, Πρόδρομε» 
καὶ τὸ τῆς ἑορτῆς «Τῶν μαθητῶν ὁρώντων σε»
Εἰς τοὺς αἴνους τὰ 3 στιχη­ρὰ προσό­μοια τοῦ Προ­δρό­μου
 «Χαίροις ἡ ἱερὰ κεφα­λὴ» κ.λπ. εἰς 4, Δόξα, τὸ ἰδιό­μελον τοῦ Μηναίου
 «Τὴν παν­σε­βά­­σμιον κάραν», Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς
 «Φωτισθέν­τες, ἀδελ­φοί». Δο­ξο­λογία μεγάλη καὶ τὸ ἀπολυτίκιον τῆς ἑορτῆς.
Εἰς τὴν λειτουργίαν
᾿Αντίφωνα τῆς ἀναλήψεως· εἰσοδικὸν
 «Δεῦτε προσκυνήσωμεν... ὁ ἐν δόξῃ ἀναληφθείς...»· 
μετὰ τὴν εἴσοδον ἀπολυτίκια «᾿Ανελήφθης ἐν δόξῃ»,
 «῾Ως θεῖον θη­σαύ­ρισμα» καὶ τοῦ ναοῦ, κοντάκιον
 «Τὴν ὑπὲρ ἡμῶν πλη­ρώ­σας». ᾿Απόστολος τοῦ Προδρόμου,
 Κυρ. ιε΄ ἐπιστ., «῾Ο Θεὸς ὁ εἰπὼν ἐκ σκό­τους» (Β΄ Κορ. δ΄ 6-15)·
 Εὐαγγέλιον ὁμοίως, 
Δευτ. δ΄ ἑβδ. Ματθ. «᾿Ακούσας ὁ ᾿Ιωάννης ἐν τῷ δεσμωτηρίῳ» 
(Μτθ. ια΄ 2-15). Εἰς τὸ᾿Εξαιρέτως «Ἄξιον ἐστί»
Κοινω­νι­κὸν «Εἰς μνημόσυνον»· ἀντὶ τοῦ Εἴδομεν τὸ φῶς 
τὸ«᾿Ανελήφθης ἐν δόξῃ» ἅπαξ· καὶ τὰ λοιπὰ τῆς λειτουργίας.







                                                    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά