Δευτέρα, Μαΐου 07, 2012

Τυπικόν της 8ης Mαΐου 2012


Τρίτη: Ἀπόδοσις τῆς ἑορτῆς τοῦ Παραλύτου.  
Τοῦ Ἁγίου ἐνδόξου Ἀποστόλου καί Εὐαγγελιστοῦ, 
ἐπιστηθίου φίλου, ἠγαπημένου καί παρθένου, 
Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου· 
ἤτοι, ἡ σύναξις τῆς Ἁγίας Κόνεως, τῆς ἐκ­πεμπομένης
 ἐκ τοῦ τάφου αὐτοῦ, ἤγουν τοῦ μάννα. 
Τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Ἀρσενίου τοῦ Μεγάλου.
 
Τῇ Δευτέρᾳ ἑσπέρας: Θ΄ ΩΡΑ
Ἀπολυτίκια:
 1.– «Εὐφραινέσθω τά οὐράνια...». 
2.– Δόξα˙«Τοῦ Σταυροῦ σου ὁ τύπος...». 
Κοντάκιον:
 «Τήν ψυχήν μου, Κύριε...».
Ἀπόλυσις:
 Μικρά. Ἡ Ἀναστάσιμος.
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
Προοιμιακός – Ψαλτήριον.
Εἰς τό˙ «Κύριε, ἐκέκραξα...».
Ἑσπέρια:
 1.– Τά 2 Στιχηρά Ἰδιόμελα τοῦ Παραλύτου· 
«Ὁ τῇ παλάμῃ τῇ ἀχράντῳ... 
– Ἄταφος νεκρός ὑπάρχων...» εἰς 3, τό πρῶτον δίς καί
 2.– Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τοῦ Εὐαγγελιστοῦ˙ 
«Ὁ θεατής τῶν ἀῤ­ῥήτων... 
– Ἡ θεοκίνητος λύρα... 
– Τῇ βροντοφώνῳ σου γλώττῃ...».
Δόξα:
 Τό Ἰδιόμελον τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Τόν υἱόν τῆς βροντῆς...».
Καί νῦν:
 Τό Ἰδιόμελον τοῦ Παραλύτου˙ «Ἀνέβη ὁ Ἰησοῦς εἰς Ἱεροσόλυμα...».
Εἴσοδος: 
«Φῶς ἱλαρόν...». Τό Προκείμενον τῆς ἡμέρας καί τά Ἀναγνώσματα, 
εἰς τό ὕφος τοῦ Ἀποστόλου.
Ἀπόστιχα: 
Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τοῦ Εὐαγγελιστοῦ˙ 
«Δεῦτε τῆς σοφίας τόν βυθόν...
 – Ὄντως σύ ἐφάνης ἀληθῶς... 
– Χαίροις, Θεολόγε, ἀληθῶς...», μετά τῶν πρό αὐτῶν στίχων
 εἰς τά δύο τελευταῖα: α΄.
– «Εἰς πᾶσαν τήν γῆν ἐξῆλθεν ὁ φθόγγος αὐτοῦ, καί εἰς τά 
πέρατα τῆς οἰκουμένης τά ῥήματα αὐτοῦ». β΄.
– «Οἱ οὐρανοί διηγοῦνται δόξαν Θεοῦ, ποίησιν δέ χειρῶν
 αὐτοῦ ἀναγγέλλει τό στερέωμα».
Δόξα:
 Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν˙ «Ἀπόστολε Χριστοῦ...».
Καί νῦν:
 Τό ἕτερον Ἰδιόμελον τοῦ Παραλύτου· «Ἐν τῇ στοᾷ τοῦ Σολο­μῶν­­τος...».
Τρισάγιον.
Ἀπολυτίκια: 
1.–Τό Ἀναστάσιμον·«Εὐφραινέσθω τά οὐράνια...».
2.– Δόξα, τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Ἀπόστολε, Χριστῷ τῷ Θεῷ...» καί 
3.– Καί νῦν, τό ὁμόηχον Θεοτοκίον αὐτοῦ· «Πάντα ὑπέρ ἔννοιαν...».
Ἀπόλυσις:
«Ὁ ἀναστάς ἐκ νεκρῶν...».
Τῇ Τρίτῃ πρωΐ: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ
Μετά τόν Ν΄ Ψαλμόν, τά διά τήν Λιτήν
 Στιχηρά Ἰδιόμελα τοῦ Εὐαγγελιστοῦ
˙«Ποταμοί θεολογίας...»,
 κτλ. μετά τοῦ Δόξα αὐτῶν, Καί νῦν, τό Ἰδιόμελον τοῦ
 Παραλύτου·
«Ἐπί τῇ προβατικῇ κολυμβήθρα...»,ζήτει 
τοῦτο εἰς τήν Λιτήν, τῇ Κυριακῇ πρωΐ. Τρισάγιον 
καί τό Ἀπολυτίκιον τοῦ Εὐαγγελιστοῦ˙
 «Ἀπόστολε, Χριστῷ τῷ Θεῷ...».
ΟΡΘΡΟΣ
Ἑξάψαλμος.
Εἰς τό· «Θεός Κύριος...».
Ἀπολυτίκια: 
Τά τοῦ Ἑσπερινοῦ.
Καθίσματα:
 Τό Ἀναστάσιμον τῆς α΄ Στιχολογίας τῆς ἡμέρας,
 μετά τοῦ Θεοτοκίου 
αὐτοῦ. Τῆς β΄ Στιχολογίας τοῦ Εὐαγγελιστοῦ καί τό μετά τόν 
Πολυέλεον καί ἀντί Θεοτοκίων εἰς τό Δόξα, 
Καί νῦν, ἀνά ἕν τοῦ Παραλύτου·«Ῥῆμα παράλυτον...» 
καί˙ «Πάρεσιν εὕραντο...», ζήτει ταῦτα ἀντιστοίχως, τῇ 
Κυριακῇ καί τῇ Τρίτῃ πρωΐ.
Ἀναβαθμοί:
 Τό α΄ Ἀντίφωνον τοῦ δ΄ ἤχου˙ «Ἐκ νεότητός μου...».
Προκείμενον: 
«Εἰς πᾶσαν τήν γῆν ἐξῆλθεν ὁ φθόγγος αὐτοῦ, καί 
εἰς τά πέρατα τῆς οἰκουμένης τά ῥήματα αὐτοῦ».
Στίχος:
 «Οἱ οὐρανοί διηγοῦνται δόξαν Θεοῦ· ποίησιν δέ χειρῶν
 αὐτοῦ ἀναγγέλλει τό στερέωμα».
Εὐαγγέλιον Ὄρθρου:
 Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ˙ «Ἐφανέρωσεν ἑαυτόν ὁ Ἰη­σοῦς...» (Ἰω. κα΄ 15-25), 
τό ΙΑ΄ Ἑωθινόν.
«Ἀνάστασιν Χριστοῦ...».
Ὁ Ν΄ Ψαλμός:
 (Χῦμα). Δόξα˙ «Ταῖς τοῦ Ἀποστόλου...». 
Καί νῦν· «Ταῖς τῆς Θεοτόκου...» καί τό Ἰδιόμελον˙
 «Τήν τῶν Ἀποστόλων ἀκρότητα...», 
ζήτει τοῦτο εἰς τήν Λιτήν.
Κανόνες:
 1.– Τοῦ Παραλύτου˙ «’Ενεργῶν σημεῖα...», μετά τῶν Εἱρμῶν αὐτοῦ,
 μετά στίχου˙ «Δόξα σοι, ὁ Θεός ἡμῶν, δόξα σοι» καί
 2.– Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ˙ «Ὡς καθαρός ἠγαπημένος γέγονας...»
 μετά στίχου˙ «Ἀπόστολε τοῦ Χριστοῦ, πρέσβευε ὑπέρ ἡμῶν», 
ἀμφότεροι εἰς 4.
Ἀπό γ΄ ᾨδῆς˙
Τό Κοντάκιον καί ὁ Οἶκος τοῦ Παραλύτου (χῦμα) καί τά·
Μεσῴδια Καθίσματα: 
1.– Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ˙ «Τῆς σοφίας τῷ στήθει ἀναπεσών...» καί 
2.– Δόξα, Καί νῦν, τοῦ Παραλύτου˙ «Πάρεσιν εὕ­ραντο...».
Ἀφ­’ ς΄ ᾨδῆς˙
Κοντάκιον – Οἶκος: 
Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ.
Συναξάριον:
 Τῆς ἡμέρας.
Καταβασίαι: 
«Ἀναστάσεως ἡμέρα...».
Ἡ Τιμιωτέρα.
Εἱρμός θ΄ ᾨδῆς:
 «Ὁ Ἄγγελος ἐβόα... – Φωτίζου, φωτίζου...».
Ἐξαποστειλάρια: 
1.– Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Θεολογῶν ἐβρόντησας...» καί
 2. Τοῦ Παραλύτου· «Ἐπέστη ὁ φιλάνθρωπος...».
Αἶνοι:
 Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τοῦ Εὐαγγελιστοῦ·
 «Μάκαρ Ἰωάννη πάνσοφε...
 – Τό παρθενίας ἀπάνθισμα...
 – Θεολογίας τά νάματα...» εἰς 4, τό πρῶτον δίς.
Δόξα: Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν˙ «Εὐαγγελιστά Ἰωάννη...».
Καί νῦν:
 Τό ὁμόηχον Ἰδιόμελον τοῦ Παραλύτου· «Κύριε τόν Παράλυτον...»,
 ζήτει τοῦτο εἰς τό Δόξα, Καί νῦν, τῶν Αἴνων τῆς σήμερον,
Δοξολογία: 
Μεγάλη.
«Ἀπόστολε, Χριστῷ τῷ Θεῷ...»
ΕΙΣ ΤΗΝ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΝ
Ἀντίφωνα-Εἰσοδικόν: 
Τοῦ Πάσχα.
Μετά τήν Εἴσοδον.
Ἀπολυτίκια: 
1.– Τό Ἀναστάσιμον· «Εὐφραινέσθω τά οὐράνια...». 
2.– Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Ἀπόστολε, Χριστῷ τῷ Θεῷ ἠγαπημένε...» καί 
3.– Τοῦ Ναοῦ.
Κοντάκιον: 
Τοῦ Πάσχα· «Εἰ καί ἐν τάφῳ...».
Τρισάγιον.
Ἀπόστολος:
 Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Ὅ ἦν ἀπ’ ἀρχῆς...» (Α΄ Ἰω. α΄ 1-7).
Εὐαγγέλιον: 
Ὁμοίως· «Εἱστήκεσαν παρά τῷ Σταυρῷ...» (Ἰω. ιθ΄ 25-27, κα΄ 24-25).
Εἰς τό Ἐξαιρέτως:
 «Ἄξιόν ἐστιν...».
Κοινωνικόν:
 «Εἰς πᾶσαν τήν γῆν...».
«Χριστός ἀνέστη...», κτλ.
Ἀπόλυσις: 
Ἡ τοῦ Ἑσπερινοῦ.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά