Τρίτη, Σεπτεμβρίου 25, 2012

Διδάσκει η Αγία Γραφή για εκκλησία ‘’καθαρών’’?


πηγή

To βασικό επιχείρημα όλων των αιρέσεων είναι ότι η ιστορική εκκλησία που άφησε ο Χριστός αποστάτησε κατά τους πρώτους αιώνες . Η ‘’αποστασία’’, σύμφωνα με τις διδασκαλίες τους, συνίσταται στην απομάκρυνση της εκκλησίας από την διδασκαλία των αποστόλων και στην απομάκρυνση των πιστών από την εν Χριστώ ζωή. Αυτά βέβαια δεν μπορούν να τα αποδείξουν από την ίδια την Αγία Γραφή. Μπορείτε να δείτε σχετικό διάλογο εδώ
Στο παρόν άρθρο, θα ήθελα να δείξουμε ότι όχι μόνο δεν είναι σωστές οι απόψεις αυτές που προβάλλουν άλλωστε για να δικαιολογήσουν την ύπαρξή τους, αλλά τα ΑΝΤΙΘΕΤΑ διδάσκει η Αγία Γραφή που επικαλούνται.
Σαφώς η εκκλησία είναι το σώμα του Κυρίου Ιησού Χριστού. Όπως ο Κύριος που είναι η κεφαλή της είναι ‘Άγιος, έτσι και η εκκλησία πρέπει να είναι αγία. Ο σκοπός είναι η ένωση του πιστού με τον Κύριο που φέρει και τον αγιασμό στην ζωή του ανθρώπου. Την θεραπεία δηλαδή κατά της αμαρτίας. Ο Κύριος είπε ότι δεν έχουν ανάγκη γιατρού αυτοί που είναι καλά , αλλά οι ασθενείς. Συνεπώς, είναι ένα πνευματικό νοσοκομείο. Όμως, η εκκλησία αποτελείτε από ανθρώπους ‘’καθαρούς’’ μόνο? Και τι σημαίνει ‘’καθαρός’’? Σημαίνει αυτός που προσπαθεί να διατηρήσει μια καλή ΜΟΝΟ εξωτερική εμφάνιση, όπως οι Φαρισαίοι την εποχή του Κυρίου, ή αυτός που αγωνίζεται με την χάρη του Θεού να μείνει στον καλό αγώνα της πίστεως? Οι σύγχρονοι Φαρισαίοι ευσεβιστές, προκειμένου να φανούν άγιοι, ΚΡΥΒΟΥΝ από τα θύματά τους τις παρανομίες τους και τις αμαρτίες τους, και προβάλλουν μια εικόνα ψεύτικη. Η έννοια του ‘’καθαρού’’ και του ‘’αγίου’’ δεν έχει καμία σχέση με αυτό που θέλουν εκείνοι να προβάλλουν. Και αυτό θα δείξουμε στο παρόν άρθρο. Ότι δηλαδή, η Αγία Γραφή και ο Χριστός, δεν μας καλούν να κρύβουμε τις αμαρτίες μας, αλλά να τις φανερώνουμε για να λαμβάνουμε και το κατάλληλο πνευματικό φάρμακο ώστε να τις αποβάλλουμε από την ζωή μας με την δύναμη του Θεού. Εφόσον ,λοιπόν, αυτός είναι ο αγώνας μας, επομένως και η εκκλησία (το σύνολο των πιστών) αποτελείται από ανθρώπους που άλλοι βρίσκονται μπροστά πνευματικά, άλλοι στην μέση, και άλλοι δεν έχουν ξεκινήσει καν, όντες χαμένες δραχμές ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Τα επιχειρήματα των ‘’καθαρών’’ περί τέλειας και ιδανικής εκκλησίας πέφτουν στο κενό με μια προσεχτική μελέτη της Αγίας Γραφής.
Θα ήθελα λοιπόν, να ξεκινήσουμε με ένα εισαγωγικό χωρίο που βρίσκεται στην δεύτερη επιστολή του απ Πέτρου και συνδέει την πορεία της εκκλησίας του Χριστού με αυτήν του λαού Ισραηλ στην παλαιά διαθήκη. Αναφέρει ο απ Πέτρος λοιπόν…
«Υπήρξαν όμως και ψευδοπροφήται μεταξύ του λαού, καθώς και μεταξύ σας θέλουσιν είσθαι ψευδοδιδάσκαλοι, οίτινες θέλουσι παρεισάξει αιρέσεις απωλείας, αρνούμενοι και τον αγοράσαντα αυτούς δεσπότην, επισύροντες εις εαυτούς ταχείαν απώλειαν· και πολλοί θέλουσιν εξακολουθήσει εις τας απωλείας αυτών, διά τους οποίους η οδός της αληθείας θέλει βλασφημηθή· και διά πλεονεξίαν θέλουσι σας εμπορευθή με πλαστούς λόγους, των οποίων η καταδίκη έκπαλαι δεν μένει αργή, και η απώλεια αυτών δεν νυστάζει». (Β Πέτρου β 1-3)
Μεταξύ του λαού στην Παλαιά διαθήκη υπήρξαν ψευδοπροφήτες. ΕΤΣΙ, προφητεύει ο απ Πέτρος και ΜΕΤΑΞΥ ΣΑΣ (ανάμεσα στην εκκλησία του Χριστού την ιστορική) θα υπάρξουν ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ που θα κάνουν τα εξής κακά για τους πιστούς και την εκκλησία· α) θα παρεισάξουν (πλαγίως και δολίως) αιρέσεις απωλείας, β) θα αρνηθούν τον Χριστό, γ) θα εμπορευτούν τους πιστούς χάρη ΠΛΕΟΝΕΞΙΑΣ. Μην ξεχνάμε ότι όλες οι αρχαίες αιρέσεις ξεκίνησαν από ανθρώπους που ΗΤΑΝ εντός της εκκλησίας. Οι οποίες αιρέσεις καταπολεμήθηκαν και δεν κατάφεραν να εισχωρήσουν στην εκκλησία. Μάλιστα θα σηκωθούν άνθρωποι ΠΛΕΟΝΕΚΤΕΣ που θα ΕΜΠΟΡΕΥΟΝΤΑΙ τις ψυχές και πολλούς θα παρασύρουν και θα βλασφημηθεί η οδός της αλήθειας. Και όλα αυτά ΜΕΣΑ στην εκκλησία του Χριστού. Αν διαβάσετε όλο το κεφάλαιο, ΠΟΥΘΕΝΑ δεν προτρέπει ο απ Πέτρος τους πιστούς να φύγουν από αυτήν την εκκλησία και να φτιάξουν άλλη, αυτήν των ‘’καθαρών’’. Διότι απλά κάτι τέτοιο είναι ΑΔΥΝΑΤΟ. Η ύπαρξη τέτοιων φαινομένων κατά καιρούς, δεν σημαίνει ότι η εκκλησία αποστάτησε. Η αλήθεια είναι ότι ΑΥΤΟΙ αποστάτησαν από την εκκλησία (και ας βρίσκονται σωματικά εκεί), και όχι ότι αποστάτησε η εκκλησία από την αλήθεια που της παραδόθηκε.
Ας δούμε μερικά μόνο συγκεκριμένα παραδείγματα τέτοιων ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΩΝ- ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΩΝ από την Παλαιά διαθήκη.


Ο στασιασμός του Κορέ και των διακοσίων πενήντα αρχηγών της συναγωγής του Θεού.
Στο βιβλίο των Αριθμών, στο κεφάλαιο ιστ, αναφέρεται ότι κάποτε στασίασαν οι αρχηγοί που έθεσε ο Κύριος με επικεφαλής τον Κορέ, κατά του Μωυσή και του Ααρών, θέλοντας ουσιαστικά να πάρουν την θέση του Μωυσή. «Ο δε Κορέ ο υιός του Ισαάρ, υιού του Καάθ, υιού του Λευΐ, και Δαθάν και Αβειρών οι υιοί του Ελιάβ, και Ων ο υιός του Φαλέθ, υιοί Ρουβήν, εστασίασαν,
και εσηκώθησαν εναντίον του Μωϋσέως μετά διακοσίων πεντήκοντα ανθρώπων εκ των υιών Ισραήλ, αρχηγών της συναγωγής, συγκλήτων της βουλής, ανδρών ονομαστών·
και συνήχθησαν εναντίον του Μωϋσέως και εναντίον του Ααρών και είπον προς αυτούς, Αρκεί εις εσάς, διότι πάσα η συναγωγή, πάντες είναι άγιοι και ο Κύριος είναι μεταξύ αυτών· και διά τι υψόνεσθε υπεράνω της συναγωγής του Κυρίου;».(Αριθμοί ιστ 1-3)
Αυτοί οι άνθρωποι, που κατά τα λόγια του Μωυσή, ο ίδιος ο Θεός έθεσε στην υπηρεσία… « Μικρόν πράγμα είναι τούτο εις εσάς, ότι εξεχώρισεν εσάς ο Θεός του Ισραήλ από της συναγωγής του Ισραήλ, διά να σας φέρη πλησίον αυτού να κάμνητε την υπηρεσίαν της σκηνής του Κυρίου και να στέκησθε έμπροσθεν της συναγωγής, διά να υπηρετήτε εις αυτούς;» (εδ. 9)…και ηταν ΥΠΗΡΕΤΕΣ του Κυρίου, αυτοί οι ίδιοι ΣΤΑΣΙΑΣΑΝ κατά του Μωυσή και του Θεού με το πρόσχημα ότι όλοι μπορούν να κάνουν αυτά που κάνει ο Μωυσής. Ότι μπορούσαν να ιερατεύσουν, αφού ηταν και εκείνοι άγιοι. Προσπάθησαν λόγο υπερηφάνειας να χαλάσουν την τάξη και την σειρά που έθεσε ο θέος. Πόσοι άραγε δεν θα παρασύρθηκαν από τα λόγια των ‘’αρχηγών της συναγωγής’’ και των ‘’ συγκλήτων της βουλής, ανδρών ονομαστών’’, ώστε να εναντιωθούν στην βουλή του Θεού? Και όμως, ο θεός δεν θεωρεί αποστατημένο τον λαό χάρη των ΑΝΑΞΙΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ, αλλά επεμβαίνει και δίνει την λύση Του. Κατά αναλογία, μήπως όταν σηκώνονται ΑΝΑΞΙΟΙ εργάτες στην εποχή της Νέας Διαθήκης, μήπως σημαίνει τάχα ότι αποστάτησε η εκκλησία? Όπως υπήρχαν τότε στασιασμοί και τάσεις αυτοπροβολής, έτσι μπορεί να υπάρξει ΚΑΙ στην εκκλησία του Χριστού. Επομένως, δεν είναι δείγμα αποστασίας της εκκλησίας!



Οι κακοί ποιμένες
Άλλο παράδειγμα ψευδοπροφητών και ψευδοδιδασκάλων είναι η ύπαρξη κακών ποιμένων την εποχή που έδρασε ο Ιερεμίας και οι λοιποί προφήτες…. « Ήκουσα τι λέγουσιν οι προφήται, οι προφητεύοντες εν τω ονόματί μου ψεύδος, λέγοντες, Είδον ενύπνιον, είδον ενύπνιον. Έως πότε θέλει είσθαι τούτο εν τη καρδία των προφητών των προφητευόντων ψεύδος; ναι, προφητεύουσι τας απάτας της καρδίας αυτών·
οίτινες στοχάζονται να κάμωσι τον λαόν μου να λησμονήση το όνομά μου, διά των ενυπνίων αυτών τα οποία διηγούνται έκαστος προς τον πλησίον αυτού,καθώς ελησμόνησαν οι πατέρες αυτών το όνομά μου διά τον Βάαλ». (Ιερεμίας κγ 25-27)
Οι ψευδοπροφήτες με τις ψεύτικες οράσεις τους και ενύπνια, πρότρεπαν τον λαό του θεού στην ειδωλολατρία. Τον δίδασκαν ψεύτικες διδαχές, τάχα του αληθινού θεού. Προσέξτε όμως ότι ο θεός αποκαλεί τον Ισραήλ (που είχε παρασυρθεί κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος- θα το διαπιστώσετε αν διαβάσετε τον Ιερεμία) λαό ΤΟΥ. Μήπως το ίδιο δεν αποκαλεί ο θεός την εκκλησία Του όταν σε καιρούς πνευματική κρίσης λίγοι είναι όσοι κρατούν στο θέλημα του θεου΄? Μήπως απορρίπτει ο θεός τον άνθρωπο σε περιόδους πνευματικής απομάκρυνσης? Μη γένοιτο!!
«Υιέ ανθρώπου, προφήτευσον επί τους ποιμένας του Ισραήλ· προφήτευσον και ειπέ προς αυτούς, Ούτω λέγει Κύριος ο Θεός προς τους ποιμένας· Ουαί εις τους ποιμένας του Ισραήλ, οίτινες βόσκουσιν εαυτούς· οι ποιμένες δεν βόσκουσι τα ποίμνια;
3 Σεις τρώγετε το πάχος και ενδύεσθε το μαλλίον, σφάζετε τα παχέα· δεν βόσκετε τα ποίμνια.
4 Δεν ενισχύσατε το ασθενές και δεν ιατρεύσατε το κακώς έχον και δεν εκάμετε επίδεσμα εις το συντετριμμένον και δεν επανεφέρατε το πεπλανημένον και δεν εζητήσατε το απολωλός· αλλά εν βία και εν σκληρότητι εδεσπόζετε επ' αυτά.
5 Και διεσκορπίσθησαν, επειδή δεν υπήρχε ποιμήν, και έγειναν κατάβρωμα εις πάντα τα θηρία του αγρού και διεσκορπίσθησαν.
Τα πρόβατά μου περιεπλανώντο επί παν όρος και επί πάντα λόφον υψηλόν, και επί παν το πρόσωπον της γης ήσαν διεσκορπισμένα τα πρόβατά μου, και δεν υπήρχεν ο ερευνών ουδέ ο ζητών.
7 Διά τούτο, ακούσατε, ποιμένες, τον λόγον του Κυρίου·
8 Ζω εγώ, λέγει Κύριος ο Θεός, εξάπαντος, επειδή τα πρόβατά μου έγειναν λάφυρον και τα πρόβατά μου έγειναν κατάβρωμα πάντων των θηρίων του αγρού δι' έλλειψιν ποιμένος, και δεν εζήτησαν οι ποιμένες μου τα πρόβατά μου αλλ' οι ποιμένες εβόσκησαν εαυτούς και δεν εβόσκησαν τα πρόβατά μου,
9 διά τούτο, ακούσατε, ποιμένες, τον λόγον του Κυρίου·
10 Ούτω λέγει Κύριος ο Θεός· Ιδού, εγώ είμαι εναντίον των ποιμένων, και θέλω εκζητήσει τα πρόβατά μου εκ της χειρός αυτών και θέλω παύσει αυτούς από του να ποιμαίνωσι τα πρόβατα· και δεν θέλουσι πλέον βόσκει εαυτούς οι ποιμένες, διότι θέλω ελευθερώσει εκ του στόματος αυτών τα πρόβατά μου και δεν θέλουσιν είσθαι κατάβρωμα εις αυτούς». (Ιεζεκιήλ λδ 2-10)
Τον πιστό λαό ο θεός τον θεωρεί ‘’πρόβατα΄΄ ΔΙΚΑ ΤΟΥ! Ασχέτως των κακών εργατών.



Το κακό παράδειγμα του Ηλεί και των γιών του.

Την εποχή του Ελ Κανά και της Άννας, ιεράτευε ο Ηλεί και οι δύο γιοί του. Από την μία οι γιοί του πόρνευαν με τις γυναίκες που πρόσφεραν θυσία, που είχε ως αποτέλεσμα οι άνθρωποι να αποστρέφονται την προσφορά της θυσίας. Από την άλλη ο Ηλεί πολύ ελαστικός με τα παιδιά του σχεδόν αδιάφορος. Ο Θεός όμως, αν και δεν δέχονταν τις πράξεις αυτών, παρόλα αυτά δέχονταν τις θυσίες του πιστού λαού. Μήπως ο θεός θεωρούσε αποστάτες την Άννα και τον Ελ Κανά εξ αιτίας των αχρείων ιερέων? Όχι βέβαια. Ίσα ίσα που ευλόγησε την Άννα χαρίζοντάς της παιδί από τον Ελ Κανά, τον Σαμουήλ που ηταν πολύ ευλογημένος ενώπιον του Κυρίου.
Πολλά θα μπορούσαμε να αναφέρουμε από την Παλαιά Διαθήκη. Άλλωστε είναι παράλληλη η πορεία του Ισραήλ και της εκκλησίας. Η διαφορά είναι στην οικονομία.
«Δεν θέλω δε να αγνοήτε, αδελφοί, ότι οι πατέρες ημών ήσαν πάντες υπό την νεφέλην, και πάντες διά της θαλάσσης διήλθον,
2 και πάντες εις τον Μωϋσήν εβαπτίσθησαν εν τη νεφέλη και εν τη θαλάσση,
3 και πάντες την αυτήν πνευματικήν βρώσιν έφαγον,
4 και πάντες το αυτό πνευματικόν ποτόν έπιον· διότι έπινον από πνευματικής πέτρας ακολουθούσης, η δε πέτρα ήτο ο Χριστός·
5 αλλά δεν ευηρεστήθη ο Θεός εις τους πλειοτέρους εξ αυτών· διότι κατεστρώθησαν εν τη ερήμω.
Ταύτα δε έγειναν παραδείγματα ημών, διά να μη ήμεθα ημείς επιθυμηταί κακών, καθώς και εκείνοι επεθύμησαν». (Α Κορινθίους ι, 1-6)


Αναφορές στην Καινή Διαθήκη.
Ο ίδιος ο Κύριος αναφέρει ότι η βασιλεία των ουρανών (και η εκκλησία επομένως) «…ομοία είναι η βασιλεία των ουρανών με δίκτυον, το οποίον ερρίφθη εις την θάλασσαν και συνήγαγεν από παντός είδους· το οποίον, αφού εγεμίσθη, ανεβίβασαν επί τον αιγιαλόν και καθήσαντες συνέλεξαν τα καλά εις αγγεία, τα δε αχρεία έρριψαν έξω. Ούτω θέλει είσθαι εν τη συντελεία του αιώνος». (Ματθαίος ιγ 47-49)
Η εκκλησία λοιπόν, είναι σαν δίκτυ που πιάνει ΟΛΑ τα ‘’είδη’’ των ανθρώπων (καλούς και αχρείους). Η διαλογή θα γίνει στο τέλος.
«Θέλει αποστείλει ο Υιός του ανθρώπου τους αγγέλους αυτού, και θέλουσι συλλέξει εκ της βασιλείας αυτού πάντα τα σκάνδαλα και τους πράττοντας την ανομίαν,
και θέλουσι ρίψει αυτούς εις την κάμινον του πυρός· εκεί θέλει είσθαι ο κλαυθμός και ο τριγμός των οδόντων». (Ματθαίος ιγ 41-42)
Τα ίδια και εδώ. Μάλιστα τα σκάνδαλα στην εκκλησία του Χριστού (που στις ευσεβιστικές ομάδες που βλέπουν την βιτρίνα τα ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ και τα ΚΟΥΚΟΥΛΩΝΟΥΝ) είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να μην έρθουν, κατά τα λόγια του Χριστού. Αλλοίμονο όμως σε εκείνον δια του οποίου έρχονται. (Λουκάς ιζ 1).
Ο απ Παύλος δεν αποκρύπτει την ύπαρξη κακών εργατών στην αποστολική εποχή. Αντιθέτως, δηλώνει με έμφαση ότι οι πιστοί πρέπει να αγρυπνούν και να προσέχουν από αυτούς. Κακοί εργάτες στην εκκλησία του Χριστού!! Ο απ Παύλος δεν το κουκουλώνει!! Μάλιστα κάποιοι από αυτούς κηρύττουν ΟΧΙ ΑΠΟ ΑΓΑΠΗ στον Χριστό και στις ψυχές, αλλά από ΑΥΤΟΠΡΟΒΟΛΗ!! Τι σημαίνει? Ότι η εκκλησία ΑΠΟΣΤΑΤΗΣΕ?
«Προσέχετε τους κύνας, προσέχετε τους κακούς εργάτας…» (Φιλιππισίους γ 2)
«Θέλω δε να εξεύρητε, αδελφοί, ότι τα συμβάντα εις εμέ συνέτρεξαν μάλλον εις πρόοδον του ευαγγελίου, ώστε τα διά τον Χριστόν δεσμά μου έγειναν φανερά εις όλον το πραιτώριον και εις πάντας τους λοιπούς, και οι πλειότεροι των εν Κυρίω αδελφών πεποιθότες εις τα δεσμά μου τολμώσι περισσότερον να κηρύττωσιν αφόβως τον λόγον. Τινές μεν και διά φθόνον και έριδα, τινές δε και από καλής θελήσεως κηρύττουσι τον Χριστόν· οι μεν κηρύττουσιν εξ αντιζηλίας τον Χριστόν, ουχί εν καθαρότητι, νομίζοντες ότι προσθέτουσι θλίψιν εις τα δεσμά μου· οι δε εξ αγάπης, εξεύροντες ότι είμαι τεταγμένος εις απολογίαν του ευαγγελίου».
(Φιλιππισίους α 12-17)
Στις επιστολές προς Κορινθίους, ο απ Παύλος φανερώνει την εξουθένωση προς το πρόσωπό του που προσπαθούσαν να επιτύχουν κάποιοι από τους εργάτες στην Κόρινθο!! Στην Κόρινθο με τα χαρίσματα!!
Ο Κύριος στην Αποκάλυψη ονομάζει τον ποιμένα των Σάρδεων ΝΕΚΡΟ! Στην Αγία Γραφή σημαίνει τον πνευματικά νεκρό ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ. Μάλιστα, είχε παρασύρει και μέρος της εκκλησίας! Όμως ο Κύριος τον αποδέχεται ακόμα ως λειτουργό Του, και την εκκλησία τω Σάρδεων ως εκκλησία δική Του. (Αποκάλυψη γ 1-6)
Ο Διοτρεφής (λειτουργός σε εκκλησία) ηταν φιλοπρωτεύων και μάχονταν τον απ Ιωάννη. Όποιος δέχονταν τον απ Ιωάννη, τον έδιωχνε από την εκκλησία!!
«Έγραψα προς την εκκλησίαν· αλλ' ο φιλοπρωτεύων αυτών Διοτρεφής δεν δέχεται ημάς. Διά τούτο, εάν έλθω, θέλω υπενθυμίσει τα έργα αυτού, τα οποία κάμνει, φλυαρών εναντίον ημών με λόγους πονηρούς· και μη αρκούμενος εις τούτους, ούτε αυτός δέχεται τους αδελφούς, αλλά και τους θέλοντας να δεχθώσιν εμποδίζει και από της εκκλησίας εκβάλλει». (Ιωάννου Γ 9-10)
Δεν φταίει η πίστη αν κάποιοι δεν την έχουν εννοήσει σωστά. Δεν σημαίνει ότι αποστάτησε η εκκλησία επειδή κάποιοι με την ζωή τους γίνονται αιτία σκανδαλισμού των ψυχών. Ας βλέπουμε στον Κύριο και στην πίστη της εκκλησίας, ακολουθώντας την συμβουλή του απ Ιωάννη… «Αγαπητέ, μη μιμού το κακόν, αλλά το αγαθόν»
(Γ Ιωάννου 11)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά