Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 12, 2012

Περί αμαρτίας λόγος...


πηγή

       Διαλέγω μέσα απο το Βασιλειανό Αποθησαύρισμα, λόγους εκλεκτούς του αγίου Βασιλείου, που έχουν να κάνουν με την αμαρτία του ανθρώπου στη καθημερινότητα του και κατ'επέκταση, στη σχέση του με τον Δημιουργό. Ας διδαχθούμε, απο τον μέγα αυτόν Διδάσκαλο και άγιο της Εκκλησίας μας. 


       
       «Το πλοίο φαίνεται μέχρι ποιού σημείου μπορεί να σηκώσει το βάρος των εμπορευμάτων. Το παραπάνω απ'το κανονικό το καταβυθίζει. Να φοβηθείς μήπως κι εσυ πάθεις παρόμοια και, αφού κάνεις μεγαλύτερα αποο τη συγχώρεση τα αμαρτήματα, υποστείς το ναυάγιο μπροστά στα λιμάνια της ελπίδας» (Απ'την ομιλία του «Προτρεπτική εις το Άγιον Βάπτισμα»).

       «Ούτε όταν η φωτιά αγγίξει εύφλεκτη ύλη είναι δυνατόν να μην εξαπλωθεί σ'ολόκληρη την ύλη, ιδίως όταν επιτύχει ευνοϊκό άνεμο που διαδίδει τη φωτιά, ούτε όταν ο ένας αγγίζει την αμαρτία είναι δυνατόν να μή μεταδοθεί σε όλους όσοι πλησιάζουν, και μάλιστα όταν τη φλογίζουν τα πνεύματα της πονηρίας» (Απ'την ομιλία του «Εις τον Α'Ψαλμόν»).

       «Αυτό που συμβαίνει με τος χρόνιες ασθένειες, ότι δηλαδή αναμένουμε τη θεραπεία για πολύ χρόνο και με μεθόδους αλγεινές και ποικίλες, μας διδάσκει ότι και τα αμαρτήματα της ψυχής οφείλουμε να επανορθώσουμε με κοπιώδη προσευχή και πολυχρόνια μετάνοια και αυστηρή πειθαρχία, την οποία ο λόγος θα μας υποδείξει ως επαρκή για την θεραπεία» («Όροι κατά πλάτος Β'», ερώτ. 55η).

       «Αυτοί που έζησαν στην αμαρτία πρέπει να είναι περισσότερο προσεκτικοί. Πρώτον μεν, γιατί η ψυχή που συνήθισε την αμαρτία είναι συνήθως περισσότερο επιρρεπής προς αυτήν, έπειτα δε, γιατί οι άρρωστοι στην ψυχή χρειάζονται πολύ μεγαλύτερη παρακολούθηση και φροντίδα, όπως ακριβώς συμβαίνει μ'αυτούς που ασθενούν στο σώμα, όπου η φροντίδα τους απαιτεί ακριβότερη παρακολούθηση, ώστε ν'απέχουν πολλές φορές και απο εκείνα που ωφελούν τους υγιείς» (Απ'το «ΌΡΟΙ ΚΑΤ'ΕΠΙΤΟΜΗΝ», ερώτη. 20η). 

       «Όπως η σκιά στο σώμα, έτσι και οι αμαρτίες συνοδεύουν την ψυχή και εξεικονίζουν ολοκάθαρα τις πράξεις» (Απ'την ομιλία του «Προς τους Πλουτούντας»). 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά