Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 21, 2012

H Ἐκκλησία θά ὑπάρχει πάντα. Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης




Ἡ ἀπόφαση τοῦ Θεοῦ γιά τή θέωση τοῦ ἀνθρώπου εἶναι προαιώνια καί ἦταν ἀδύνατον νά μήν ἐκπληρωθεῖ. Ἐκπληρώθηκε διά τοῦ Χριστοῦ.
Γράφει ὁ Ἅγιος Νικόδημος στήν Εἰσαγωγή του στήν Φιλοκαλία: «Ἐπειδή ὅμως ἡ ἀπόφασι τοῦ Θεοῦ πού ἔχει γίνει γιά τή θέωσι τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως-γιά νά μιλήσω σύμφωνα μέ τίς θεῖες προφητεῖες-μένει εἰς τόν αἰῶνα καί οἱ λογισμοί τῆς καρδίας Του ἀπό γενεά σέ γενεά1, δηλαδή οἱ λόγοι τῆς Προνοίας καί τῆς Κρίσεως [τοῦ Θεοῦ], οἱ ὁποῖοι κατατείνουν πρός αὐτόν ἐδῶ τόν σκοπό [τῆς θεώσεως τοῦ ἀνθρώπου] ἔχουν ἑδραιωθῆ ἀμετάτρεπτοι κατά τόν παρόντα καί κατά τόν μέλλοντα αἰῶνα, σύμφωνα μέ τήν ἀνάπτυξι τοῦ Ἱεροῦ Μαξίμου, [ἐπειδή λοιπόν ἡ ἀπόφασι τοῦ Θεοῦ, γιά τή θέωσι τοῦ ἀνθρώπου μένει εἰς τόν αἰῶνα] εὐδόκησε ὁ ἴδιος ὁ Θεαρχικώτατος Λόγος τοῦ Πατρός στίς ἔσχατες ἀπό τίς ἡμέρες ἐξ αἰτίας τοῦ σπλαχνικοῦ [Του] ἐλέους, νά ἀθετήσῃ τίς ἀποφάσεις τῶν ἀρχόντων τοῦ σκότους [τῶν δαιμόνων], καί νά περατώσῃ καί νά προωθήσῃ σέ ἔργο τήν ἀρχαία μαζί καί ἀληθινή ἀπόφασι, τήν ὁποία ὅρισε» 2
Εἶναι ἀδύνατον νά μήν ἐκπληρωθεῖ ὁ λόγος, ἡ βούληση, ἡ ἀπόφαση τοῦ Θεοῦ.
                       Διαβάζουμε στόν Προφήτη Ἡσαΐα:
  «σ. 55,10 ς γρ ν καταβ  ετς  χιν κ το ορανο κα ο μποστραφως ν μεθύσ τν γν, κακτέκ κα κβλαστήσκα δ σπέρμα τσπείραντι κα ρτον ες βρσιν, 
 σ. 55,10 Διότι, πως ταν κατεβ π τν ορανν βροχ   χιών, δν θπιστρέψ πάλιν, ως του ποτίσ πλουσίως τν γν, φυτρώσ  σπαρείς σπόρος, βλάστησ κα καρποφορήσχάριν το γεωργο, πο τνσπειρε, κα δώσει ες ατνρτον πρς τροφήν,
 
σ. 55,11 οτως σται τῥῆμά μου,  ἐὰν ξέλθκ το στόματός μου, ομ ποστραφ, ως ν τελεσθ σα ν θέλησα κα εοδώσω τς δούς μου κα τ ντάλματάμου.
σ. 55,11 τσι θ γίν καμ κάθε λόγον μου, ποος θ βγ π τστόμα μου. Δν θ πέσστ κενόν, δν θπιστρέψπραγματοποίητος, μέχριςτου κτελεσθον λα σαγ θέλησα κα θέλω.Θκατευοδώσω γ λους τους τρόπους νεργείας μου καθ μεταβάλω εςπραγματικότητα κενα, τποα διέταξα» 3

Τό μέσο γιά τήν ἐκπλήρωση τῆς προαιώνιας βούλησης τοῦ Θεοῦ γιά τήν θέωση τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἡ ἁγία μας Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Γιαυτόν τόν λόγο ὁ Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ πῆρε τήν ἀνθρώπινη φύση: Γιά νά ἐγκαθιδρύσει στήν γῆ τήν Ἐκκλησία Του, πού δέν εἶναι παρά ὁ «χῶρος» καί ὁ «τρόπος» καί ἡ κοινωνία τῆς θεώσεως. Σ’ Αὐτήν ἐντασσόμενος ἐλεύθερα καί παραμένων αὐτοπροαίρετα ὁ ἄνθρωπος καθαρίζεται, φωτίζεται καί θεώνεται.
Ἐπειδή ἡ ἀμετάτρεπτη βούληση-ἀπόφαση τοῦ Θεοῦ γιά τή θέωση τῶν ἀνθρώπων ἰσχύει γιά ὅλους τούς ἀνθρώπους πού ὑπῆρξαν, ὑπάρχουν καί θά ὑπάρξουν μέχρι τήν συντέλεια τῶν αἰώνων- ἀφοῦ ὁ Θεός δέν κάνει διακρίσεις, οὔτε μεροληπτεῖ- γιαυτό καί τό «ἐργαστήριο τῆς θεώσεως», δηλαδή ἡ ἁγία μας Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, θά ὑπάρχει γιά πάντα ὡς εὐκαιρία καί δυνατότητα σωτηρίας καί θεώσεως ὅλων ἐκείνων πού θά θελήσουν.
Ὁ λόγος τοῦ Κυρίου στόν ἅγιο Ἀπόστολο Πέτρο τό ἐπιβεβαιώνει: «Καὶ ἐγὼ δὲ σοῦ λέγω τοῦτο· ὅτι σὺ εἶσαι Πέτρος καὶ ἐπάνω εἰς αὐτὴν τὴν πέτραν τῆς ὁμολογίας σου θὰ οἰκοδομήσω ἀσάλευτον τὴν Ἐκκλησίαν μου, καὶ πύλαι Ἅδου (δηλαδὴ ὅλαι αἱ κακαὶ δυνάμεις τοῦ πονηροῦ διαβόλου καὶ τῶν διεστραμμένων ἀνθρώπων, δὲν θὰ ὑπερισχύσουν καὶ δὲν θὰ κατορθώσουν τίποτε ἐναντίον της»4.
 
ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ Τῼ ΘΕῼ ΔΟΞΑ!
1Ψαλμ.32,11: «Ἡ δὲ βουλὴ τοῦ Κυρίου εἰς τὸν αἰῶνα μένει, λογισμοὶ τῆς καρδίας αὐτοῦ εἰς γενεὰν καὶ γενεάν».
Ἁγίων Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου καί Μακαρίου τοῦ Νοταρᾶ, Φιλοκαλία τῶν Ἱερῶν Νηπτικῶν συνερανισθεῖσα παρά τῶν Ἁγίων καί Θεοφόρων Πατέρων, ἐν ᾗ διά τῆς κατά τήν πράξιν καί θεωρίαν ἠθικῆς φιλοσοφίας ὁ νοῦς καθαίρεται, φωτίζεται καί τελειοῦται καί εἰς ἥν προσετέθησαν τά ἐκ τῆς ἐν Βενετίᾳ ἐκδόσεως ἐλλείποντα κεφάλαια τοῦ μακαρίου Πατριάρχου Καλλίστου,ἔκδοσις Α΄, Ἐπιμέλεια ἀδελφῶν Ἱεροῦ Κοινοβίου Μονῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου Μπούρα-Λεοντάρι Ἀρκαδίας, Ἔκδοσις Α΄ 2010 (στό ἑξῆς:Φιλοκαλία),τόμος Α΄, Προοίμιον εἰς τήν παροῦσαν βίβλον, σελ. 57-58: «Ἐπεί δέ κατά τούς θείους φάναι χρησμούς, ἡ ἐπί θεώσει τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως γεγονυῖα βουλή τοῦ Θεοῦ εἰς τόν αἰῶνα μένει, λογισμοί τε τῆς καρδίας αὐτοῦ εἰς γενεάν καί γενεάν , οἱ τῆς Προνοίας, δηλαδή, καί Κρίσεως λόγοι οἱ ἐπί τουτονί τείνοντες τόν σκοπόν, κατά τε τόν παρόντα κατά τε τόν μέλλοντα αἰῶνα ἀμετατρέπτως βεβήκασι, κατά τήν τοῦ Ἱεροῦ Μαξίμου ἀνάπτυξιν. Ηὐδόκησεν ἐπ ἐσχάτων τῶν ἡμερῶν διά σπλάγχνα ἐλέους αὐτός ὁ τοῦ Πατρός Θεαρχικώτατος Λόγος ἀθετῆσαι μέν τάς βουλάς τῶν Ἀρχόντων τοῦ σκότους, περᾶναι δέ καί εἰς ἔργον προαγαγεῖν, ἥν προέθεντο βουλήν ἀρχαίαν τε καί ἀληθινήν ».
3Ἑρμηνεία Κολιτσάρα.
Ματθ.16,18. :«κἀγὼ δέ σοι λέγω ὅτι σὺ εἶ Πέτρος, καὶ ἐπὶ ταύτῃ τῇ πέτρᾳ οἰκοδομήσω μου τὴν ἐκκλησίαν, καὶ πύλαι ᾅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς».
 ΣΧΟΛΙΟ : Άς δούμε όμως ποιά εκκλησία θά είναι αυτή πού θά υπάρχει γιά πάντα, γιατί σήμερα κυκλοφορούν πολλές εκκλησιολογίες.
Άς τό δούμε στήν συνέχεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά