Εισιτήριο ζητούσε ο νέος της Ευαγγελικής περικοπής κά. Πόσο κάνει ένα εισιτήριο στο λεωφορείο; Λίγα ευρώ. Πόσο κάνει ένα αεροπορικό εισιτήριο; Μερικές δεκάδες ευρώ. Πόσο κάνει το εισιτήριο για την αιώνιο ζωή; Είναι το πιο αναγκαίο εισιτήριο. Όλοι το χρειαζόμαστε, όλοι μπορούμε να το αποκτήσουμε, λίγοι όμως το ζητάνε. Διότι λίγοι μιλάνε για την αιώνιο ζωή. Εισιτήριο για την αιώνιο ζωή ζητούσε ο νέος εκείνος. Από ποιόν το ζητούσε; Από το Πρόσωπο, που μόνο αυτό εκδίδει εισιτήρια για την βασιλεία των ουρανών. Είναι ο Ιησούς Χριστός. Σε αυτόν προσήλθε ο νέος. Δεν έκανε λάθος την διεύθυνση. Να τη ζητάει από τον Κύριο: «Διδάσκαλε αγαθέ, τι ποιήσας ζωήν αιώνιον κληρονομήσω;» τελικά τι έγινε; Δεν κατόρθωσε να αποκτήσει το εισιτήριο. Γιατί; Διότι δεν ήθελε να πληρώσει το αντίτιμο. Χρήματα είχε, και πολλά μάλιστα. Ήταν πλούσιος. Όλα μπορούσε να τα ακριβοπληρώσει. Δεν ήθελε όμως να διαθέσει κάποιο ποσό, κάτι από τα πλούτη του, για το εισιτήριο, που ποθούσε. Ποιο είναι το εισιτήριο για τον ουρανό; Η αγάπη. Και το τίμημα της αγάπης εν προκειμένου ήταν η ελεημοσύνη. Την ελεημοσύνη υπέδειξε ο Χριστός, που ο ίδιος είναι ο Θεός του ελέους. Η ελεημοσύνη εξασφαλίζει το εισιτήριο για τη αιώνιο ζωή στον παράδεισο του Θεού. η διπλή ελεημοσύνη: Η ελεημοσύνη του Θεού, που είναι μεγάλη, και η ελεημοσύνη η δική μας, που είναι μικρή. Ο Θεός μας ελεεί με τον πλούσιο του έλεος, όταν εμείς ελεούμε με το μικρό μας έλεος. Όταν ελεούμε, δανείζουμε το Θεό, που ως ευλογημένο τόκο της δικής μας αγάπης χαρίζει τον παράδεισο στην ατέλειωτη αιωνιότητα. Αν αγγίζεις τα προβλήματα των άλλων, θα αγγίξεις και την κορυφή του Θεού. αν μπαίνεις με διάθεση προσφοράς στο σπίτι του φτωχού, θα μπεις και στο παλάτι του Θεού. τελικά ο πλούσιος της περικοπής έμεινε έξω από την βασιλεία των ουρανών, διότι δεν είχε διάθεση να επισκεφθεί τους φτωχούς. Έχασε το Χριστό, διότι δεν είχε διάθεση να χάσει τα πλούτη του. Έχασε το Θεό για το «χαμοθεό». Δυσκόλεψε και τελικά απέκλεισε τη λύση του μεταφυσικού του προβλήματος με τη σκληρότητα και την ασπλαχνία του. Έτσι ανάγκασε τον Κύριο, σαν τον είδε να φεύγει λυπημένος και να χάνεται μια για πάντα, να επισημάνει το πόσο δύσκολο, μέχρι αδύνατο, είναι να σωθούν όσοι έχουν πολλά χρήματα. Πόσο δύσκολη υπόθεση είναι η σωτηρία μας! Υπάρχουν δυσκολίες , για να επιτύχουμε τον υψηλότερο των στόχων, την αιώνιο ζωή. Αιώνιος ζωή!Δύσκολη υπόθεση, όχι φυσικά αδύνατη. Και δύσκολη την κάνουν τέσσερις επί μέρους δυσκολίες, όπως φαίνονται στο περιστατικό της Ευαγγελικής περικοπής. Τις δύο από αυτές τις είχε ξεπεράσει ο νέος εκείνος. Πολύ φοβάμαι, ότι εμείς δεν έχουμε ξεπεράσει καμία. Και αν εκείνος χάθηκε, που στα δύο θέματα ήταν εν τάξει, πόσο μάλλον εμείς! Θεωρούμε εύκολη την υπόθεση της σωτηρίας μας. Πηγαίνουμε στην Εκκλησία λεγόμαστε χριστιανοί, αλλά ας προσέξουμε τις τέσσερις δυσκολίες, τα τέσσερα εμπόδια για την σωτηρία μας, για την αιώνιο ζωή. Πρώτη δυσκολία: Η πίστης στην αιώνιο ζωή. Πιστεύουμε, ότι υπάρχει άλλη ζωή; Ότι μετά θάνατο η ζωή συνεχίζεται; Ότι η ζωή είναι αιώνιος; Ότι υπάρχει παράδεισος και κόλαση; Ο πλούσιος νεανίσκος πίστευε στην αιώνιο ζωή. Την έχασε βέβαια, όχι όμως γιατί δεν πίστευε, αλλά γιατί δεν αγωνίσθηκε. Πίστευε στην αιώνιο ζωή και την ποθούσε. «Τι ποιήσας ζωήν αιώνιον κληρονομήσω;» Η δεύτερη δυσκολία είναι η τήρησης και εφαρμογή των δέκα εντολών του Θεού. προϋπόθεσης της τηρήσεως είναι η γνώσης των εντολών. Είναι σίγουρος ο Χριστός ότι ήξερε ο νέος εκείνος τις εντολές. Εμείς τις ξέρουμε; Τον ποινικό κώδικα του κράτους δεν τον γνωρίζουν όλοι. Τον ποινικό κώδικα όμως του θεού πρέπει όλοι να τον γνωρίζουν. Είναι φυτεμένος στα βάθη του είναι μας. Η Τρίτη δυσκολία , το ένα πάθος, αυτό, που μας έχει κυριεύσει, το πάθος της φιλαργυρίας. Δεν θέλησε να το κόψει, δεν δέχτηκε την χειρουργική επέμβαση της αγάπης και της ελεημοσύνης που του υπέδειξε ο Χριστός. Έτσι κόπηκε από την λίστα των υποψηφίων της βασιλείας των Ουρανών. Ο χριστός θέλησε να τον ελευθερώσει, γιατί είναι ο μόνος ελευθερωτής των αμαρτωλών παθών. Αλλά εκείνος προτίμησε να παραμείνει σκλάβος. Πόσο δύσκολα απαλλάσσεται κανείς από το πάθος, ιδίως από το πάθος της φιλαργυρίας.Αμήν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά