Σάββατο, Ιανουαρίου 12, 2013

Κυριακή μετά τα Φώτα«Ο λαός ο καθήμενος εν σκότει είδε φως μέγα» π.Μιχαήλ Μεγαγιάννης





«Ο λαός ο καθήμενος εν σκότει είδε φως μέγα»
                    Αγαπητά μου πνευματικά παιδιά και αγαπητοί συγχωριανοί , πριν  έλθει  ο Ιησούς Χριστός στο δικό του Μαρτυρικό Πάσχα  των παθών της σταυρώσεως και της σωτηρίου Αναστάσεως και πριν από το Πάσχα του λαού του εισέρχεται στην έρημο δια να δαμάσει τον διάβολον από τα πάθη της σάρκας του μυαλού και της εξουσίας . Και όπως ο παλαιός Ισραήλ με τον Μωυσή έμεινε σαράντα ολόκληρα χρόνια,  έτσι και ο Ιησούς Χριστός μένει σαράντα ημέρες μέσα στη μεγάλη  δοκιμασία της ερήμου, όπου αντιμετωπίζει από τον διάβολο τρεις μεγάλους πειρασμούς.
Α) Ο πρώτος πειρασμός του διαβόλου προς τον σωτήρα του κόσμου Ιησού Χριστό ήταν , ο πειρασμός της πείνας και της δίψας . Ο πονηρός σατανάς , μετά σαράντα ημέρες νηστείας και άσκησης του Χριστού μας , του λέγει: «Εάν είσαι ο υιός του Θεού, κάνε τότε τις πέτρες ψωμί για να χορτάσεις την πείνα σου και την πείνα του κόσμου. Ξεκινάς για το έργο Σου και ξεχνάς ότι ο κόσμος πεινά. Ικανοποίησε πρώτα τις υλικές σου ανάγκες και μετά προσπάθησε να τους οδηγήσεις στην πνευματική ζωή που έχεις κατά νου ».
Ο Ιησούς Χριστός στην πρόκληση του πονηρού διαβόλου αρνείται να κάνει το θέλημα του πράξη και να μετατρέψει τις πέτρες σε ψωμί. Και η απάντηση του προς τον διάβολο είναι αποστομωτική «Ο άνθρωπος είπε ο Ιησούς Χριστός δε ζει μόνο με το ψωμί και τα υλικά αγαθά, αλλά με τον λόγο του Θεού που δίδει περιεχόμενο στη ζωή του».  Έτσι αγαπητά μου παιδιά και αγαπητοί μου συγχωριανοί ο κύριος μας ποδοπατά την πονηρή επιθυμία του διαβόλου ώστε να υποκύψει ο κύριος ας στην βιολογική του ανάγκη για φαγητό και νερό.
Β) Ο δεύτερος πειρασμός του Ιησού Χριστού στην έρημο ήταν ο πειρασμός «αυτοσυνειδησίας». Ο πονηρός διάβολος παραλαμβάνει τον Ιησού Χριστό , και τον οδηγεί μέσα στον Ναό, όπου μέσα σε ιερό μάλιστα χώρο εκτελεί τον σατανικό του πειρασμό λέγοντας : «Εάν είσαι υιός του Θεού, πέσε κάτω από τη στέγη του Ναού, γιατί είναι γραμμένο ότι δε θα πάθεις τίποτε, αφού ο Θεός θα δώσει εντολή για Σένα στους αγγέλους Του και θα σε σηκώσουν στα χέρια τους» .
Ο διάβολος εδώ αγαπητά μου παιδιά και αδελφοί μου προκαλεί τον Ιησού Χριστό να κάνει κάποιο θαύμα, για να αποδείξει που στον σατανά τη θεία Του προέλευση. Αντιλαμβάνεσθε αδελφοί μου τί θα σήμαινε, εάν έστω και για δευτερόλεπτα, αμφέβαλε ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός για τη φύση του προσώπου του και της αποστολής του· εάν ήθελε, σύμφωνα με τον πειρασμό, να δοκιμάσει, τη σχέση Του με τον Θεό Πατέρα και να βεβαιωθεί για τον εαυτό Του και τις δυνατότητές Του. Αν τώρα σήμερα που είμαστε όλοι εδώ ο πειρασμός του διαβόλου μεταφερθεί στον χώρο του ανθρώπου και της ανθρώπινης πληγωμένης κοινωνίας, τότε μπορούμε να καταλάβουμε όλοι μας  γιατί ο κόσμος και ο άνθρωπος σήμερα βρίσκονται σε κατάσταση ελλείψεως αυτογνωσίας και αυτοσυνειδησίας. Πόσες φορές ο άνθρωπος αδελφοί μου αλλά και ο κόσμος δεν αναζητά από την πίστη θαύματα για να πιστέψει; Ο Κύριος μας όμως  , δεν κάνει χάρη στον διάβολο και στον μεγάλο αυτό πειρασμό- γιατί θέλει η πίστη του ανθρώπου να μη στηρίζεται σε θαυματουργικές πράξεις ή εξωτερικά τεκμήρια. Η πίστη στον Θεό μας αδελφοί μου , που είναι καρπός του Αγίου Πνεύματος, είναι ουσιαστικά μια ελεύθερη αποδοχή που δικαιώνεται μόνο από τους καρπούς της.
Γ) Ο τρίτος πειρασμός αγαπητά μου παιδιά και αδελφοί μου της ερήμου είναι ο πειρασμός της εξουσίας και της δυνάμεως. Εδώ ο διάβολος δείχνει το πρόσωπο του λέγοντας προς τον κυριον μας  «Εάν πέσεις και με προσκυνήσεις, θα σου δώσω όλα τα βασίλεια του κόσμου» . εδώ βλέπουμε την πονηριά του διαβόλου και είναι πολύ χαρακτηριστικό πως στην έρημο ο διάβολος δεν έρχεται ν’ αποτρέψει τον Ιησού από τη σωτήρια  αποστολή του και να τον απομακρύνει από την άσκηση μιας κάποιας εξουσίας αλλά  Ο Ιησούς Χριστός καλείται από τον σατανά να γίνει Μεσσίας του διαβόλου και να ασκήσει την εξουσία αυτή επάνω σ’ όλους τους λαούς της γης στο όνομα του σατανά . αλλά λαμβάνει την φοβερή απάντηση του από τον κυριον μας και θεον μας << ύπαγε οπίσω μου σατανά>>
Ο τρίτος αυτός πειρασμός αδελφοί μου κατά τρόπο ωμό μας δείχνει την τραγική ιστορία του ανθρώπου διά μέσου των αιώνων, μια Ιστορία μαχών πολέμων και βιαιοτήτων, μια ιστορία αρπαγών και διεκδικήσεων. Μια ιστορία ασκήσεως εξουσίας όχι εν ονόματι της αλήθειας και του Θεού, αλλά εν ονόματι του ψεύδους και του διαβόλου. Μια ιστορία που δεν οδήγησε ποτέ τον άνθρωπο σε ελευθερία αλλά σε χίλιες δυό μορφές δουλείας.
Ο Χριστός, μέσα στο Ευαγγέλιο, δίδει το μέτρο και το νόημα της ηγεσίας. Η εξουσία συνδέεται όχι με την καταδυνάστευση αλλά με τη διακονία και την προσφορά. «Ξέρετε ότι οι άρχοντες καταδυναστεύουν τα έθνη και οι μεγάλοι τα καταπιέζουν. Αυτό δε θα γίνεται σ’ εσάς, αλλά εκείνος που θέλει να γίνει μεγάλος ανάμεσά σας θα είναι διάκονός σας, και εκείνος που θέλει να είναι πρώτος, αυτός θα είναι δούλος σας, όπως ακριβώς ο Υιός του Ανθρώπου δεν ήλθε να υπηρετηθεί, αλλά να διακονήσει και να δώσει τη ζωή του λύτρο αντί πολλών».
Μ’ αυτές τις τρεις αρχές ο Χριστός ξεκινά το τρίχρονο θείο έργο Του και συντελείται πραγματικά κάτι θαυμαστό: Ο λαός που βρισκόταν στο σκοτάδι και την απειλή του θανάτου είδε να ανατέλλει μέγα και λαμπρό Φως. Το Φως αυτό είναι η Χάρη του Θεού, το Φως της Θεότητας. Ο Κύριος καλεί σε μετάνοια και αλλαγή τον άνθρωπο, γιατί η Βασιλεία του Θεού δεν είναι πια ένα μακρινό όραμα, αλλά μια πραγματικότητα που είναι απτή στο πρόσωπο του Μεσσία Χριστού και βιώνεται μέσα στη Θεία Ευχαριστία και την Εκκλησία. Ας παρακαλάμε, λοιπόν, τον άγιο Θεό να φωτίζει το σκότος του νου μας, γιατί, όταν φωτιστεί το σκοτάδι του νου μας, τότε γινόμαστε ολοκληρωμένοι άνθρωποι. Άνθρωποι της μετανοίας άνθρωποι της αγάπης άνθρωποι αληθείαςάνθρωποι ευλογημένοι από τον Ιησού χριστό τον σωτήρα και λυτρωτή του κόσμου.
Εκτός της εκκλησίας και της πίστεως μας αδελφοί μου υπάρχει ένα χάος και ο διάβολος των σκέψεων και των πράξεων οδηγεί τον άνθρωπο προς τον αφανισμό του .
Έχει ο διάβολος ως σκοπό του να κάνει τον άνθρωπο να συρθεί στα πόδια του και να τον προσκυνήσει ας τουχαλάσουμε όλοι μας τα σχέδια του απαντώντας προς τον διάβολο ως την φωνή του κυρίου μας << ύπαγε οπίσω μου σατανά >> ας αναφωνήσουμε , και παράλληλα να ζητωκραυγάσουμε εν παντί καιρό το Κύριε Ιησού χριστέ ελέησον με  .
Να είσθε όλοι καλά
Πρωτοπρεσβύτερος Μιχαήλ Μεγαγιάννης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά