Τετάρτη, Μαρτίου 13, 2013

Αναφέρει ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων γενική αποστασία της εκκλησίας στην εποχή του;



«Έντρομος ο Κύριλλος Ιεροσολύμων (315-386) έγραφε, 
«…Ο Παύλος μας έδωσε φανερό σημείο…τώρα δε υπάρχει η αποστασία…
αυτή λοιπόν είναι η αποστασία…(15η Κατήχηση Φωτιζομένων)» 
(Ελευθέρα Αποστολική Εκκλησία Πεντηκοστής, Η ιστορία της, Τι πιστεύει, Πως πολιτεύεται, σελ 1)

Ακριβώς έτσι, αναφέρει στο απόσπασμα ο συγγραφέας του συγκεκριμένου βιβλίου। 
Έτσι, με τις τελίτσες….

Το επίμαχο απόσπασμα από τις κατηχήσεις του αγίου Κυρίλλου। Κατήχηση ΙΕ (15) για τους

 Φωτιζομένους.
«Και τι γίνεται μετά από αυτόν; Λέει στη συνέχεια «Όταν λοιπόν, δείτε το βδέλυγμα της

 ερημώσεως, για το οποίο ο προφήτης Δανιήλ, να στέκεται στον άγιο τόπο- ο αναγνώστης 
ας εννοήσει». Και παρακάτω «Τότε, αν κάποιος σας πει  Να, εδώ είναι ο Χριστός ή εκεί, 
να μην πιστέψετε». Το μίσος, λοιπόν, μεταξύ των αδελφών δίνει τόπο στον Αντίχριστο. 
Δηλαδή ο διάβολος, προκαλεί τις διαιρέσεις των λαών, για να γίνει ευπρόσδεκτος 
ο ερχόμενος Αντίχριστος. Μακάρι κανένας δούλος του Χριστού, που βρίσκονται εδώ, 
ή και σε άλλα μέρη, να μην ακολουθήσει τον εχθρό. 

Για το θέμα αυτό γράφοντας ο Παύλος, έδωσε φανερό σημείο λέγοντας ότι 
«αν δεν έλθει πρώτα η αποστασία, και δεν φανερωθεί ο άνθρωπος της παρανομίας, 
ο υιός της απωλείας, ο αντίπαλος, αυτός που υπερυψώνει τον εαυτό του επάνω από 
κάθε άλλον, που θα φέρει το όνομα Θεός, ή προσκυνείται με σεβασμό, και εγκατασταθεί 
στον ναό του Θεού δείχνοντας ότι αυτός είναι θεός. Δεν θυμάστε ότι σας τα έλεγα αυτά, 
όταν ήμουν ακόμη μαζί σας; Και τώρα γνωρίζετε εκείνο που τον συγκρατεί να φανερωθεί
 πριν από τον καιρό του, διότι η ανομία ήδη ενεργεί μυστικά, μέχρι να φύγει από τη μέση
 εκείνος που τώρα εμποδίζει, και τότε θα φανερωθεί ο άνομος τον οποίο ο Κύριος Ιησούς
 θα καταστρέψει με ένα φύσημα του στόματος Του και θα τον εκμηδενίσει με την
 εμφάνιση της έλευσής Του. Η παρουσία του ανόμου θα γίνει με την ενέργεια του σατανά
 με κάθε δύναμη και με ψεύτικα σημεία και τέρατα και κάθε άδικη απάτη ανάμεσα στους 
ανθρώπους που χάνονται».

Αυτά λοιπόν, λέει ο Παύλοςκαι υπάρχει ήδη η αποστασία στην εποχή μας, διότι έφυγαν
 οι άνθρωποι απο την ορθή πίστη, και άλλοι μεν διακηρύττουν οτι ο Υιός είναι και Πατέρας, 
άλλοι πάλι τολμούν να λένε, ότι ο Χριστός ήλθε στην ύπαρξη εκ του μηδενός
Και προηγουμένως, τουλάχιστον οι αιρετικοί ήταν φανεροί, ενώ τώρα είναι γεμάτη 
η Εκκλησία από κρυφούς αιρετικούς. Οι άνθρωποι έφυγαν δυστυχώς μακριά από την
 αλήθεια, και ευχαριστιούνται να ακούνε λόγια ευχάριστα. Προσφέρεται λόγος αληθοφανής
 και όλοι τον ακούνε ευχάριστα. Διδάσκεται λόγος μετανοίας, και όλοι κλείνουν τα αυτιά τους. 

Οι περισσότεροι έφυγαν μακριά από τα ορθά λόγια και έργα και προτιμούν μάλλον να

 φαίνονται παρά να είναι. Αυτή, λοιπόν, είναι η αποστασία, και πρέπει να περιμένουμε 
τον εχθρό. Τελευταία μάλιστα άρχισε κάπως αμυδρά να στέλνει τους προδρόμους του,
 για να έλθει έτοιμος για τα θηράματά του. Γι΄ αυτό πρόσεχε τον εαυτό σου, άνθρωπέ μου,
 και ασφάλιζε την ψυχή σου. Σε διαβεβαιώνει για όλα αυτά η Εκκλησία τώρα, μπροστά 
στον ζωντανό Θεό, και σου προαναγγέλλει τα σχετικά με τον Αντίχριστο πριν να έρθει
Αν αυτό θα γίνει όσο ζείς εσύ, ή μετά από εσένα, δεν το ξέρουμε. Είναι όμως καλό, 
γνωρίζοντας αυτά, να ασφαλίζεσαι απο πριν.
 (Κατηχήσεις, Τόμος Β, Γ। Μαυρομάτης, σελ 393-394).

Παρατηρήσεις

1। Το συγκεκριμένο είναι απόσπασμα από την 15η κατήχηση. Είναι το επίμαχο σημείο

 που αναφέρει για την αποστασία. Γενικά σε όλη την 15η μυσταγωγική κατήχηση, 
ο Κύριλλος Ιεροσολύμων ερμηνεύει την φράση του Συμβόλου της Πίστεως 
«και ερχόμενον κρίναι ζώντας και νεκρούς’’. Και κάνει εκτενή αναφορά στον Αντίχριστο.

2। Οι πεντηκοστιανοί επικαλούνται το συγκεκριμένο απόσπασμα για να δείξουν οτι 

η εκκλησία δήθεν αποστάτησε. Δηλαδή, λένε αντίθετα από αυτά που υποσχέθηκε ο
 Κύριος στην εκκλησία Του, οτι θα είναι μαζί της μέχρι την συντέλεια και ότι ούτε οι
 πύλες του άδη δεν θα ισχύσουν κατ΄αυτής.

3. Οι πεντηκοστιανοί (και γενικά όλοι οι προτεστάντες), επικαλούνται αποσπασματικά 

χωρία διαφόρων αγίων και φωτισμένων ανθρώπων, διαστρέφοντας τα λόγια τους, 
προκειμένου να περάσουν τα δικά τους. Όμως παράλληλα, δεν δέχονται και 
αποκρύπτουν στους ειλικρινείς ανθρώπους ΠΛΗΘΟΣ στοιχείων που έρχονται σε αντίθεση
 με τις διδαχές τους। Στο συγκεκριμένο πχ, ας μας βρουν έστω και μία αναφορά του 
Κυρίλλου στην αρπαγή της εκκλησίας ΠΡΙΝ τον Αντίχριστο. Βασικό δόγμα μερίδας 
πεντηκοστιανών. Και βέβαια, δεν δέχονται ούτε την ειδική ιεροσύνη, ούτε την αποστολική 
διαδοχή, που δέχονταν εκείνοι. Αυτή η μέθοδος, δεν είναι χριστιανική, αλλά το λιγότερο 
που μπορώ να πω, απατεωνίστικη.

4. Προχωρώντας στο κείμενο, παρατηρούμε ότι λέγοντας «αποστασία», δεν εννοεί 

ότι θα αποστατήσει όλη η εκκλησία. Αυτό το καταλαβαίνουμε από τρία σημεία που 
φαίνονται στο κείμενο.
α) «και υπάρχει ήδη η αποστασία στην εποχή μας, διότι έφυγαν οι άνθρωποι απο

 την ορθή πίστη, και άλλοι μεν διακηρύττουν ότι ο Υιός είναι και Πατέρας, άλλοι 
πάλι τολμούν να λένε, ότι ο Χριστός ήλθε στην ύπαρξη εκ του μηδενός».

Δηλαδή, κατά τα λόγια του αγίου, η αποστασία έχει να κάνει με τους αιρετικούς

Με τους αιρεσιάρχες που φυσικά προέκυψαν ΜΕΣΑ απο την εκκλησία. 
Αυτοί έφυγαν και έκαναν δικές τους αιρέσεις.

Η ορθή πίστη είναι η πίστη της εκκλησίας. Η μη ορθή, η πίστη της αιρέσεως

Οι πεντηκοστιανοί όμως θεωρούν ασεβώς (χωρίς αποδείξεις) ότι η εκκλησία ήταν
 σε αποστασία την εποχή εκείνη। Έρχονται σε αντίθεση με τον άγιο Κύριλλο
, του οποίου τα γραπτά χρησιμοποιούν διαστρεβλωμένα.

β) «Οι περισσότεροι έφυγαν μακριά από τα ορθά λόγια και έργα και προτιμούν

 μάλλον να φαίνονται παρά να είναι. Αυτή, λοιπόν, είναι η αποστασία, και πρέπει 
να περιμένουμε τον εχθρό’’.

Εδώ, αναφέρεται σε ανθρώπους εντός της εκκλησίας (οι κρυφοί αιρετικοί που λέει). 

Όμως και πάλι ΔΕΝ μιλάει για γενική αποστασία της εκκλησίας. 
Ακόμα και αν μιλούσε για γενική αποστασία, δεν βλέπουμε τον άγιο να παίρνει τους 
«καθαρούς» και να φτιάχνει άλλη «εκκλησία» ασεβώντας προς τον Κύριο, όπως κάνουν
 οι προτεστάντες. Απόδειξη ότι δεν μιλάει για αποστασία της εκκλησίας αλλά για αποστάτες
 που έμειναν εντός αυτής, είναι τα λόγια του ίδιου του αγίου όπου αναφέρει…
 «Γι΄ αυτό πρόσεχε τον εαυτό σου, άνθρωπέ μου, και ασφάλιζε την ψυχή σου. 
Σε διαβεβαιώνει για όλα αυτά η Εκκλησία τώρα, μπροστά στον ζωντανό Θεό, και σου 
προαναγγέλλει τα σχετικά με τον Αντίχριστο πρίν να έρθει».

Ποιος σε διαβεβαιώνει; Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ। Επομένως, αν ο άγιος μιλούσε για γενική αποστασία 

της εκκλησίας, η εκκλησία δεν θα μπορούσε να διαβεβαιώσει τον πιστό για την ορθή πίστη.

Στην πραγματικότητα, ο άγιος αναφέρεται στα ζιζάνια που θα έχει ο αγρός του Κυρίου, 

σύμφωνα με τα λόγια του ίδιου του Ιησού στην παραβολή των ζιζανίων, και που δεν
 είναι δείγμα αποστασίας της εκκλησίας । Μάλιστα, αν διαβάσετε την παραβολή,
 ο Κύριος είπε ΟΧΙ στους δούλους εκείνους που ήθελαν ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ τους να «καθαρίσουν» 
τον αγρό. Ο Ιησούς τους είπε ότι ηταν δικιά του δουλειά, που θα γίνει στο τέλος, στον θερισμό.

Ουδεμία σχέση με τις θεωρίες των πεντηκοστιανών.

 Να γιατί ΔΕΝ ΠΑΡΕΘΕΣΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ. Ιδού απάτη, ιδού διαστρέβλωση.

Αγαπητοί πεντηκοστιανοί, ανοίξτε το φόρουμ που κλείσατε για να τα πούμε με περισσότερες 

ακόμα ΑΡΧΕΓΟΝΕΣ πηγέςΓια να δούμε επιτέλους ποια είναι η χριστιανική πίστη.
 Η αλήθεια δεν φοβάται την έρευνα. Είναι καιρός να συνέλθετε και να έρθετε και εσείς
 στην πίστη όπου άπαξ παραδόθηκε στους αγίους, και που βρίσκεται στην ορθόδοξη εκκλησία
 που τόσο πολεμάτε πίσω από τις δήθεν αγαπολογίες σας.

Μελέτη: Στυλιανός Μπαφίτης
Επιμέλεια: Sophia Siglitiki Drekou




Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης - 
Η Δευτέρα Παρουσία κατά τον Άγιο Κύριλλο Ιεροσολύμων 
(Video-2013)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά