Σάββατο, Μαρτίου 23, 2013

Κυριακή Α' Νηστειών: Η Ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία αλλά ο χώρος της Αλήθειας και της Σωτηρίας. π. Στυλιανός Μακρής




 πρώτη Κυριακ τν Νηστειν εναι φιερωμένη στος γνες κα τν νίκη τς κκλησίας κατ τς εκονομαχίας. Θεσπιστηκε, γι ν νθυμούμαστε πς τ οκοδόμημα τς κκλησίας εναι θεμελιωμένο πάνω στν πέτρα κα τνρχηγ τς πίστεως, τν ησο Χριστό, κα πς «πύλαι δου ο κατισχύσουσιν ατς».

Παρ τ γεγονς τι  πεικόνιση το σαρκωμένου Θεο τεκμηριώνεται ν τος πράγμασιν κα τι  πεικόνιση τν γίων συνιστ στν ρθόδοξο χροναγνώριση τς δυνατότητας το γιασμο, μ ποτέλεσμα ο ερς εκόνες νποτελον κφραση το ρθοδόξου δόγματος, ντούτοις  σημεριν μέρα εναι μία εκαιρία ν διατρανωθ  συνέχεια τς πίστης τν ποστόλων, Πατέρων, μαρτύρων, μολογητν, σίων κα λοιπν γίων μας, σ σχέση μ τς ποικίλες αρέσεις πο ταλαιπώρησαν τ κκλησιαστικ σμα κα παρέσυραν πολλοςξω π ατό, ξω π τν κκλησία, τν Μία κα γία κα Καθολικ καποστολική, δηλαδ τν ρθόδοξη.
φείλουμε, δελφοί μου, ν κατανοήσουμε τι ατ  ρθόδοξη πίστη μς φυλάσσει π τν πλάνη τς θρησκείας κα μς σώζει π τν πνευματικθάνατο κα πς φείλουμε κι μες μ τ σειρά μας ν τν διαφυλάξουμε. Ατμς στηρίζει πρωτίστως, «ατη τν οκουμένην στήριξεν», κι μες τν βοηθομε ν στηρίξ τς περχόμενες γενεές, ταν ποκτομε τ θος τν γίων κα τεκμηριώνουμε ν αυτος τν ρθ πίστη μέσα π τν ρθ πράξη.  
 ρθοδοξία δν εναι μία θρησκεία· εναι  δς τς φανέρωσης τοληθινο Θεο στν στορία κα  πάνοδος τς νθρωπότητος πρς Ατόν.ρθοδοξία σημαίνει κοκάλυψη Θεο μέσα π τν νθρώπινη φύση, λλ καθέωση το νθρώπου μέσα π τν συναρμογή της μ τν θεία ζωή. Γι’ ατ κα ρθοδοξία δν εναι πλς μία προσπάθεια διάπλασης θικν χαρακτήρων, οτε μυσταγωγία στν πνευματικ σωτερισμό τύπου νατολικν θρησκειν· δν εναι μόνον  πνευματικ κφραση τς διαιτερότητας τς βυζαντινς κουλτούρας σ να πολυσύνθετο κόσμο, οτε να θεσμικ στοιχεο πολιτισμοτς νατολς· δν εναι μία δέα, μία θεωρία, λλ ζωντανό σμα, Σμα Χριστο, δηλαδ  κκλησία Του.
 ρθοδοξία εναι  μοναδικς χρος τς λήθειας κα σωτηρίας, γιατ Θεός της εναι  μόνος πο πάρχει κα  μόνος πο σώζει. κτς ρθοδοξίας, δηλαδ κτς τς ρθοδόξου κκλησίας, τς Μίας, γίας, Καθολικς καποστολικς κκλησίας, δν πάρχει σωτηρία, γιατ νας εναι  Σωτήρ, να τΣμα Του, μία  ποίμνη Του. Ατ δν συνεπάγεται βεβαίως ατόματη σωτηρία γι τος ρθοδόξους· ρθόδοξος δν εναι ατς πο βαπτίζεται  στω φαρμόζει τυπικος κανόνες ρθόδοξης πνευματικς ζως, λλ ατς πο συνειδητκολουθε τ παράδειγμα τν ρθοδόξων γίων.
Τ τελευταα χρόνια  ρθοδοξία ρχεται σ στενότερη κοινωνικ παφ μτς χριστιανικς αρέσεις, τν παπισμ κα τ παρακλάδια το προτεσταντισμο,πειδ χει πλέον γίνει κατανοητ τι  διάλογος μπορε ν φελήσ τος αρετικος δελφούς μας κα ν τος βοηθήσ ν ναθεωρήσουν τς πλάνες τους. νέκαθεν  ρθοδοξία εχεται πρ σωτηρίας το σύμπαντος κόσμου κατς νώσεως λων τν νθρώπων στ σώμα της, στ Σμα δηλαδ το Χριστο. Βεβαίως ρισμένες φορς δίνονται δικαιώματα π σεβες κληρικος καλαϊκούς, πο χουν χαλαρ κκλησιολογικ κα θεολογικ συνείδηση, μποτέλεσμα ν κατηγορεται στ σύνολό της  κκλησία τι τάχα προδίδει τν πατροπαράδοτη πίστη. Χρειάζεται διάκριση, πομον κα καλ γνώση τν πατερικν κριτηρίων, γι ν μπορέσουμε ν κρίνουμε νέργειες κα ποφάσειςκκλησιαστικές. Δν εναι λίγοι ο νίδεοι, ο φανατισμένοι πο πιδεικνύουν ζλον ο κατ γνσιν κα πίγνωσιν, κενοι πο θέλουν π γωϊσμό, αταρέσκεια κα περηφάνεια ν γίνουν πώνυμοι τν μολογητν, βλέποντας παντο προδότες. π τν λλη πλευρ πάρχουν κα κενοι πο τσοπεδώνουν λα, ο μπελοφιλοσοφοντες κα θεολόγητοι θεολόγοι κακαθητητές, πο ποδεικνύονται νοητότεροι π τος νίδεους καφανατισμένους, ατο πο βάζουν τν ρθοδοξία στν δια πλευρ μ τν παπισμό, μ τν προτεσταντισμό, προδίδοντας ς νέοι οδες τν μία καμοναδικ λήθεια τς ν ρθοδόξ κκλησί σωτηρίας.
Σ να κόσμο πο δεύει πρς τν παγκοσμιοποίηση μ ,τι φαινομενικ καλ τρομακτικ ατ συνεπάγεται, ο ρθόδοξοι χριστιανο χουμε μπροστά μας τδιαρκ πρόκληση ν ποδείξουμε τν λήθεια κα τ δύναμη τς ρθοδόξου πίστεώς μας μέσα π τν δυναμία μας ν διαφορήσουμε πρ τς σωτηρίας το κόσμου, ν ποδείξουμε τ μεγαλεο της μέσα π τν οκειοποίηση τοταπεινο γιοπατερικο φρονήματος, ν ποδείξουμε τν γιότητά της μέσαπ τν δική μας μετάνοια, πάντοτε κρατώντας παρέγκλιτα καδιαπραγμάτευτα τ πανάγια δόγματα κα τος πανίερους κανόνες τςκκλησίας.
 ρθοδοξία θ κυριαρχήσ παγκοσμίως χι ς δέα, λλ ς ζωντανμαρτυρία τς πίστεως κείνων πο συσταυρώνονται μ τν Χριστ καθυσιάζονται πως ο γιοι μάρτυρες κα μολογητές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά