Σάββατο, Απριλίου 27, 2013

Κυριακὴ τῶν Βαΐων - Οἱ ζητωκραυγές εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας



Εκόνα ντυπωσιακή. Καθαρ πρωινό. Στν μεγάλη πόλη λοι χουν βγε νπολαύσουν τ λιακάδα τς νοιξης. λλοι μέριμνοι περπατον, λλοι συζητον γι τ τρέχοντα κα τ αώνια, μητέρες χαίρονται τν μορφι τς φύσης, παιδι παίζουν εχαριστημένα. Τίποτε δν φαίνεται καν ν διαταράξει τν μεριμνησία το κόσμου. μως, σν π κάπου μακριά, μ κα ταυτόχρονα τόσο κοντά, ρχίζει ν κούγεται μία πόκωφη βοή. Στν ρχ κανες δν μπορε ν διακρίνει τί λέγεται, μως ταν ο χοι πλησιάζουν, μαζ κα ο πρτοι δρομες, τότε τ λόγια κούγονται πι ξεκάθαρα.

Εναι  Μεσσίας,  βασιλις το κόσμου, πο ρχεται στν πόλη του θριαμβευτής, καθισμένος π πώλου νου. Τν συντροφεύουν ο πιτελες του,κενοι ο φτωχο κα καταφρονεμένοι, λοι σοι κουσαν τ «μακάριοι» στρος, λοι σοι Τν κολούθησαν στν πορεία τν θαυμάτων, λοι σοι μαγεύτηκαν π τ δύναμη τν λόγων Του, λοι σοι τν εδαν ν νασταίνει τΛάζαρο. ταν σίγουροι, τι εχαν βρε Ατν πο πιθυμοσαν, Ατν πο θτος δινε τν λευθερία, Ατν πο θ τος βοηθοσε ν ξαναφέρουν τ δύναμη τς Ζως στν Κόσμο.
Κα κανένας π τος κατοίκους τς πόλης, πο κενο τ πρωινπολάμβαναν τς κτίνες τς νοιξης, δν μεινε συγκίνητος μπροστ στοςχους το «σαννά», μπροστ στ θέαμα νας βασιλις ν συντροφεύεται χιπ πάνοπλους πηρέτες, λλ π νθρώπους πο τ μόνο τος πλο ταν γάπη κα  λπίδα τς μεταμόρφωσης το κόσμου, π κόσμο δικίας,πιβολς τν συμφερόντων τν σχυρν, κμετάλλευσης, σ κόσμο ληθινς κοινωνίας, λευθερίας π τς νάγκες, κόσμο πο  Θες κα  νθρωπος συμφιλιωμένοι, ξαν θ πορεύονταν μαζ μέχρις σχάτων της γς!
Αθόρμητη  ζητωκραυγή, αθόρμητο τ κόψιμο τν κλαδιν τν φοινίκων,πλα πι γίνονταν τ βάγια, πλα ερήνης, πλα καινούριας ζως, πλα πισχυρ κα π τ δυνατότερη πολεμικ μηχανή, γιατ ταν πλα το μέσανθρώπου, τ πλα τς δίψας τς νθρώπινης φύσης γι τν φθαρσία, τδικαιοσύνη κα τν γάπη. Κα σ᾿ ατν τ νέο κόσμο, λοι στρώνουν τ μάτιά τους, μοιράζονται μ τν ρχηγ τς Ζως ,τι πι πολύτιμο χουν, τοπροσφέρουν τν καρδιά τους!
Δν θ κρατήσει γι πολ ατ τ νοιξιάτικο νειρο. Γρήγορα οζητωκραυγς θ γίνουν ρές. Γρήγορα ο ρχοντες το λλου κόσμου, κείνου πο  προπαγάνδα βαφτίζεται «λήθεια», κείνου πο  δύναμη το σχυροβαφτίζεται «δικαιοσύνη», κείνου πο  τυραννία βαφτίζεται «φιλελευθερισμός»,κείνου πο τ χρμα βαφτίζεται «νθρώπινο δικαίωμα», κείνου πο τ πλα το πολέμου βαφτίζονται «νθρωπιστικ παρέμβαση», θ κρίνουν πς «συμφέρει ναν πρ το λαο πολέσαι». Κα θ τ πετύχουν, θ πιβάλουν τδική τους τάξη. Κα πως θ πε  ποιητς «που κούω γι τάξη, νθρώπινο κρέας μου μυρίζει».
2000 χρόνια τώρα ο κάστοτε κφραστς τς παγκόσμιας τάξης πνίγουν τέτοια νοιξιάτικα πρωιν στ δική τους δύναμη. μως, πως τίποτα τελικ δν μπόρεσε ν κρατήσει στν τάφο τν ρχηγ τς Ζως, τσι κα  κάθε νέα τάξη πραγμάτων, πιστ ντίγραφο κάθε παλαις, θ βρίσκει τν νατροπ τς σ᾿κείνη τν μυριόστομη ζητωκραυγ «σαννά». Γιατ  ντίσταση κα  λπίδα εναι σωτερικ πόθεση το καθενς π μς. σων πιμένουν νντιστέκονται. Κι εναι πολλο ατοί! Κα θ κρατον πάντοτε. Γιατ τ βάγια κα  νοιξη, σο κι ν ργον, πάντοτε θ ρχονται. ρκε  κάθε τάξη, ν μν μπορέσει ν διαλύσει τ μέσα μας.  πιλογ δική μας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά