Κυριακή, Απριλίου 28, 2013

Κυριακὴ των Βαΐων: «Εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος» και μετά τὰ «Σταυρωθήτω». π. Στυλιανός Μακρής



Μ νθουσιασμ κα ζητοκραυγς να πλθος βραίων ποδέχονται σήμερα τν Κύριο· κρατον στ χέρια κλαδιπ φοίνικες· στρώνουν τ μάτιά τους, γι ν περάσ  ποχούμενος στταπειν ποζύγιο Μεσσίας. Τ δάκρυ το Ναζωραίου Διδασκάλου γι τν λαπο δίδασκε τρισήμισυ χρόνια φαντάζει δάκρυ συγκίνησης.  σιωπή Του φοβίζει τος φαρισαίους ποπαρακολουθον συγκρατημένοι ππόσταση, τος δίνει τν ντύπωση τι εναι δόλια σιωπή, πο θ ξεσπάσ ςργ σφαγιάζουσα. Τ ποζύγιο δν εναι ατ πο περίμεναν. Ο βασιλιάδεςρχονται πάνω σ λογα, σύμβολασχύος, ππεύοντας, χι καθήμενοι, μ τπόδια τους κατέρωθεν τς άχης τνλόγων. Ο φαρισαοι μπερδεύονται.  λας λαλάζει, γι ν καθυποβάλαυτν στν δέα το πελευθερωτικο γώνα πο εναι κοντά. αχς καελογίες κάνουν τν τμόσφαιρα νθουσιώδη.  ούδας τοίμασε καλ φιέστα. Ο διασυνδέσεις του ποδείχθηκαν κανς ν προετοιμάσουν τν μεγάλη συγκέντρωση γι τν ποδοχ το πολλ ποσχόμενου γέτη. 
Σ λίγες μέρες ο ντυπωσεις θ κατάῤῥεύσουν. « Μεσσίας ατς δν μς κάνει», θ πον σοι νίδεοι περίμεναν να Χριστ σφαγέα τν ωμαίων, σοι λάθεψαν στς κτιμήσεις τους γι τ ταπειν πρόσωπο το πράου ησο.

τσι εναι κι τσι συμπεριφέρεται  χλος, δελφοί μου. Κι μες σχεδν πάντοτε ς χλος νεβοκατεβάζουμε μεσσίες στν πολιτική, γεροντάδες στνκκλησιαστική, στέρια στν καλλιτεχνικ ζω το τόπου μας. Σήμερα μς κάνουν; τος ποθεώνουμε· αριο δν μς κάνουν; τος καθαιρομε. ς περάσ πόμενος! ποιος χει σειρά; Θ περιμένουμε τν ρχόμενο, μέχρι ν κανοποιήστς νάγκες μας. ν δν ταιριάξ μ τς παιτήσεις μας, θ τν λλάξουμε. λλτι εδους μεσσία πιζητ  κόσμος; Θέλει μεσσία πο εαγγελίζεται να παραδεισένιο κόσμο στ γ; θ ποῤῥίψ τότε τν Χριστ πο λέγει «ν τκόσμ θλίψην ξετε». Θέλει μεσσία πο θ φέρ τ τέλειο οκονομικ σύστημα; θ ποῤῥιψ τότε τν Χριστ πο μιλ γι κούσια πτωχεία. Θέλει μεσσία νκαθυποτάξ λους τος λαος σ μία παγκόσμια κυβέρνηση κα μία θρησκεία; θ ποῤῥίψ τότε τν Βασιλέα τς Δόξης, πο μιλ γι οράνια Βασιλεία καλευθερία τν τέκνων το Θεο Πατρός. Χαρακτηριστικ τ προλέγει  διος Κύριος μ παράπονο. «γ ρθα στ νομα το Πατρός Μου κα δν μδεχθήκατε· ἑὰν λλος ρθ ξ νόματός του, κενον θ τν δεχθτε».
Γι μι στιγμ πίστεψαν πς  Χριστς ταν  λυτρωτς πο περίμεναν. Μεττ «Ελογημένος  ρχόμενος» τ «Σταυρωθήτω». Μετ τ στρωμένα μάτια κόκκινη χλαμύδα. Μετ τ ψωμένα βάγια  ψωμένος Σταυρός ς τιμωρία κακαταδίκη γι τς διαψευθεσες προσδοκίες. Τ διο νόητοι κα σήμερα ατοπο κόμα περιμένουν να μεσσία θνικιστή, πανίσχυρο, πρόθυμο ν θυσιάστ ζωή του γι τν νθρωπο, μοιάζουν μ κείνους πο δν διέκριναν μέσα πτ θαύματα, τς θαυμαστς θεραπεες κα νεκραναστάσεις, μέσα π τν πνευματικ λόγο, ποιος ταν  Χριστός,  πραγματικς Μεσσίας το σραήλ. Γεμάτοι πατηλ νειρα γι κάποιο πίγειο βασιλέα, νυποψίαστοι γι τννσαρκη παρουσία το Θεογονται κα φέρονται π τν νεμο τς πλάνης γι να φθαρτ κα θνητ Μεσσία.
Δν ργησε  χλος ξω π τν ερουσαλμ ν καταλάβ τι δν το ταίριαζενας βασιλέας ταπεινός, νας γεμόνας καρδις, νας λυτρωτς παθν, νας Μεσσίας δύναμος ν πιβάλ τν τιμωρία, πο διαλαλοσε τν γάπη πρς τος χθρος κα τ συγχωρητικότητα πρς τος μαρτωλούς, γι’ ατ κα δνργησε ν Τν σταυρώσ. Κατ τν διο τρόπο, πως λένε προφητικ ο πατέρες τς κκλησίας, θ καταλάβουν κα σοι κόμη ναμένουν τν Μεσσία τι ατς πο θ νακηρύξουν παγκόσμιο γέτη θ ποδειχθ τελικψευδομεσσίας κα πς μόνον  Μεσσίας τν ρθοδόξων χριστιανν εναι ληθινς κα μοναδικός Σωτήρας κα Λυτρωτής.
λλ δυστυχς κα γι κάποιους ρθοδόξους  Σωτήρας δν χει ρθει κα οτε χρειάζεται. Χλιαρο κα νερόβραστοι χριστιανοί, νυποψίαστοι  εθυνόφοβοι,διάφοροι  κνηροί, κάποιοι π σους ρθαν σήμερα στν κκλησία κακονε ατ τ λόγια τούτη τν ρα θ διαφορήσουν γι τ περχόμενο πάθος Του, θ χαρον περισσότερο γι τ ναστάσιμο τραπέζι παρ γι τν νάστασή Του, θ εναι δ μλλον ο νέοι σταυρωτές Του, πο θ Τν ξανασταυρώσουν στπρόσωπα τν συνανθρώπων τους, πο θ Τν θάψουν μέσα στ πάθη τους καθ Το παγορεύσουν ν ναστηθ στν καρδιά τους. σοι μως Τνποδέχθηκαν ς Σωτρα κα Τν ναγνωρίζουν ς Θεό τους, ς Θε το λέους κα τν οκτιρμν, ς Τν ποδεχθον μ τ ελογημένα βάγια τς πακος, ς στρώσουν τ μάτια τς καρδις τους, γι ν περάσ ταπεινς κα προς, καθς θ νακράζουν «Ελογημένος  ρχόμενος ν νόματι Κυρίου». 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά