Σάββατο, Ιουνίου 15, 2013

Κυριακὴ των Αγίων Πατέρων της Α΄ Οἰκ. Συνόδου: Ευχόμαστε για την ενότητα πάντων, όμως... π. Στυλιανός Μακρής



Στ σημεριν εαγγελικ νάγνωσμα, δελφοί μου, φείλουμε ν σταθομε σδύο κρως ποκαλυπτικ κα θεολογικ σημεα, τ ποα ποστομώνουν τος αρετικος χιλιαστς πο ρνονται τν θεότητα το ησο Χριστολλ καγενικς σους αρετικος κα ρθοδόξους τάχα στ νομα τς γάπηςμβλύνουν τς μφοτέρωθεν δογματικς κα κκλησιολογικς διαφορές.

Λέγει  Κύριός μας: «Κα νν δόξασόν Με, Σ Πάτερ, παρ Σεαυτ τ δόξεχον παρ Σοί πρ το τν κόσμον εναι». Δηλαδ «Τώρα δόξασέ Με σύ, Πατέρα Μου, μ τν δόξα πο εχα κοντά Σου προτο ν δημιουργηθ  κόσμος». διος  ησος Χριστς μολογε τι πάρχει πρν τν δημιουργία το κτιστοκόσμου, πρν κόμη κα π τος κτιστος γγέλους. πάρχουν μως κασήμερα πολλο νόητοι κα σεβες, πο λένε τι  ησος Χριστς δν νέφερε ποτ πς εναι  Θεός. Τ σημεριν εαγγελικ νάγνωσμα διαψεύδει ατος κατος μοίους τους, αρετικος το τετάρτου αἰῶνος. Τ λόγια το Κυρίου μαςποδεικνύουν περίτρανα τι εχε πλήρη συνείδηση το ποιός ταν κα ποιό ταν τ ργο πο πρεπε ν πιτελέσ γι τν σωτηρία μας, ποδεικνύουν τι ησος Χριστς εναι  συνάναρχος μ τν Θε Πατέρα Θες Λόγος, ποβρισκόταν κοντά Του πρν κα κατ τν δημιουργία το κόσμου, συνδημιουργς μ κενον κα μ τ γιο Πνεμα. Ατ ποδεικνύεται κα λίγο παρακάτω, στφράση «να σιν ν, καθς μες», δηλαδ «γι ν εναι να (δηλαδ νωμένοι),πως κι μες».
ν  Χριστς ταν νας νθρωπος πλός, νας καλς κοινωνικς διδάσκαλος δρυτς μις καινούριας θρησκείας κα τίποτε περισσότερο, τότε πς θ ταν δυνατν ν σχυρίζεται τι εναι να μ τν Θε Πατέρα, τι προϋπάρχει τς δημιουργίας κα τι λα σα νήκουν στν Πατέρα εναι κα δικά Του;  θπρεπε ν εναι σεβς  τρελός, στε ν ξεστομίσ τέτοια λόγια! λλ’ πάγετε,δελφοί μου, τς βλασφημίας! Φεύγετε μακρυ π τέτοιες νόητες ποθέσεις. Χριστς εναι  αώνιος Θεός,  ληθινς κα ταπεινς Θεός, πο γινε νθρωπος γι χάρη μας, πειδ  νθρωπότητα δν εχε τ δυνατότητα ν σωθ π μόνη της. Διότι, ἐὰν δν εναι Θες  Χριστός, λλ νθρωπος ποταγμένος κι Ατς στ φθορ τν ντων, τότε πς μπορε ν μς σώσ; Μία τέτοια θεώρησηδηγε τ πάντα στν ματαιότητα. «Ἐὰν  Χριστς δν ναστήθηκε, τότε εναι μάταιη  πίστη μας», λέγει  πόστολος Παλος. Ἐὰν  Χριστς δν εναι Θεός, τότε ατ  πίστη εναι δυ φορς μάταιη.
λλ κα πάλι  φράση «να σιν ν, καθς μες» ποτελε μέτρο ρθόδοξηςκκλησιολογίας, φο  νότητα τς οσίας τν τριαδικν προσώπων εναι κανότητα θελήσεως. πάρχει, δελφοί μου, στν Πατέρα κα στν Υἱὸ κα στγιο Πνεμα μία βουλή, μία θέληση, μία πόφαση, μία, ς τ πομε τσι, γνώμη. Δν εναι δυνατν λλα ν θέλ  Πατρ κα λλα ν θέλουν  Υἱὸς κα τ γιο Πνεμα. Θ π κάποιος: «Καλά, ντάξει! λλ ατ τί μς νοιάζουν κα γιατί τόση πιμον στ ν γνωρίζουμε τόσο βαθεες θεολογικς λήθειες περ Θεο;».
χει μεγάλη σημασία, γαπητοί μου, τ θέμα ατό, διότι π κάτι τέτοιες λεπτομέρειες διασφαλίζεται τ ρθόδοξο πλήρωμα. Σήμερα πάρχουν χριστιανοπο πιστεύουν λανθασμένα πς  κκλησία πο δρυσε  Χριστς μοιάζει μδέντρο ποτελούμενο π πολλ κλαδιά, τν ρθοδοξία, τν παπισμό, τςκατοντάδες προτεσταντικς παραφυάδες, τι δηλαδ καμία π ατς τςμολογίες δν κατέχει τν λήθεια, λλ λες μαζ ποτελον τ Σμα τοΧριστο, τν Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία. μως  ποψη ατ δν εναι πλς λανθασμένη, εναι κα δαιμονική, ν ναλογιστομε μάλιστα κα τν μεγάλη παγίδα το ωσφορικο οκουμενισμο, πο πιδιώκειμβλυνση τν θεολογικν διαφορν, σοπέδωση τν δογματικν ληθειν κανωση λων τν χριστιανν στ νομα τς γάπης κα χι τς ληθείας.
Εναι μως ποτ δυνατν ν πάρξ νότητα κατ τ τριαδικ πρότυπο, τανπάρχ διαφορ στν τρόπο πο ντιλαμβάνεται κάθε μολογία τν λήθεια;ταν λλα πιστεύουν κα θέλουν ο ρθόδοξοι κα λλα πιστεύουν κα θέλουν ολοιπο χριστιανοί; ταν ο πρτοι μολογον τι  θεία κοινωνία εναι ατ τΣμα το Χριστο κα ο λλοι τι ατ εναι παραμύθια τν ρθοδόξων; Πς μπορον ν συνυπάρξουν σ μία νότητα ποδέκτες κα ρνητς τς θεότητος το Χριστο; Τί θ πρεπε ν κάνουν ο πατέρες τς πρώτης οκουμενικς συνόδου, τος ποίους ορτάζουμε σήμερα, ταν  ρειος λεγε πς  Λόγος, Υός,  ησος Χριστός, δν εναι Θεός, λλ τ πρτο δημιούργημα το Θεο; Πς θ μπορούσαν κόμη κα στ νομα τς γάπης ν ναρμονίσουν τν εσέβεια κα τν λήθεια μ τν σέβεια κα τ ψέμα; 
Εχόμαστε βεβαίως ς κκλησία κα καλς γι τν νότητα τν πάντων·μως ατ δν μπορε ν πάρξ σ τερόγνωμους χριστιανούς.  λήθεια δν εναι παιχνιδότοπος, γι ν διαλέγ  καθένας τ παιχνίδι του.  λήθεια εναι μία κα ρθόδοξη. Γι’ ατν γωνίστηκαν ο πατέρες τς κκλησίας κι μεςχουμε εθύνη ν τν διαφυλάξουμε κέραιη. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά