Τετάρτη, Ιουνίου 19, 2013

Τό παράξενο δάνειο



Ή Γραφή λέγει ότι, «εκείνος πού δίνει ελεημοσύνη στο φτωχό, δανείζει στο Θεό» (Παροιμ. 19,17). Παρατηρείτε την περίεργη και παράξενη φύση του δανείου; ’Άλλος είναι εκείνος πού δέχεται καί άλλος είναι υπεύθυνος για το δικό του δάνειο. Και όχι μόνον αυτό, αλλά και στην περίπτωση του δανείου αυτού, δεν μπορεί να συμβεί κάποια αδικία, ούτε κάποια άλλη ζημία.
Ούτε, βέβαια, ό­ πως συμβαίνει εδώ, υπόσχεται να δώσει μόνον το δέκα τοις εκατό, αλλά εκατό φορές περισσότερα από αυτά πού έχουν δοθεί και δε σταματά μέχρις εδώ, αλλά αυτά θα τα δώση στον παρόντα αιώνα’ στον μέλλοντα, όμως, αιώνα θα δώσει την αιώνια ζωή. Και στην παρούσα ζωή, εάν κά­ποιος μας υποσχόταν ότι θα μας έδινε διπλάσια από αυτά, πού του δώσαμε, θα ριψοκινδυνεύαμε πρόθυμα όλη μας τήν περιουσία – τη στιγμή, μάλιστα, πού υπάρχει πολλές φορές μεγάλη αχαριστία και πολλές υπερβολές των πλεονεκτών – . Διότι και πολλοί από τούς πιο κοντινούς συγγενείς, πολλές φορές, δεν επέστρεψαν αυτό πού δανείσθηκαν, στους δανειστές, ή επειδή το υπέμειναν από την αχαριστία τους, ή επειδή, πολλές φορές, εμποδίστηκαν από τη φτώχεια.
Για τον Κύριο, όμως, των πάντων δεν μπορεί ποτέ να απολογισθει ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο- αλλά και το δάνειο παραμένει ακέραιο και υπόσχεται ότι θα δώσει εκατό φο­ρές περισσότερα γι’ αυτά πού καταβάλλονται, αλλά και την αιώνια ζωή στον μέλλοντα αιώνα.
Ποια λοιπόν, απολογία μένει για μας, οι οποίοι δε σπεύδουμε και δεν βιαζόμαστε να πάρουμε αντί για τα λίγα, αυτά που είναι εκατό φόρες περισσότερα, και αντί για τα παρόντα, τα μέλλοντα, και αντί για τα πρόσκαιρα, τα αιώνια; Αλλά με ευχαρίστηση απομονώνουμε τα χρήματα με πόρτες και μοχλούς και δεν θέλουμε να δανείσουμε τώρα σε αυτούς, που έχουν ανάγκη από αυτά, (τα οποία είναι αποθηκευμένα χωρίς κανένα σκοπό), για να απολαύσουμε στη μέλλουσα ζωή την προστασία τους;
(Εις την Γενισιν, Γ ΕΠΕ 2,72-74. PG 53,39)


Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου – Χρυσοστομικός Άμβων Δ’Εκδόσις: Συνοδία Σπυρίδωνος Ιερομονάχου Νέα Σκήτη Αγ. Όρους\\

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά