Σάββατο, Ιουνίου 01, 2013

Κυριακή Σαμαρείτιδος:Άλλο "οικουμενισμός" και άλλο πίστη ελεύθερη από τύπους και φαρισαϊκά δεσμά αποκλειστικοτήτων.π. Στυλιανός Μακρής
























Πλούσιο σ νοήματα τ σημερινεαγγελικ νάγνωσμα μς παρουσιάζει νοικτος τος κρουνος τς θείας χάριτος, δι τν ποίων έει τ ζωνταν δωρ τς σωτηρίας τννθρώπων.  Κύριος συνομιλε στπηγάδι το ακβ μ μία Σαμαρείτιδα κα τς ποκαλύπτει μεγάλα μυστικτς νέας ποχς πο νατέλει στπρόσωπό Του, τι κενος εναι  πηγτς ζως, τι  Θες λατρεύεται ν πνεύματι κα ληθείτι εναι Μεσσίας πο ναμένεται ν λυτρώστν σραήλ, λλ κα μυστικ π τν προσωπική της ζωή, τι εχε παλαιότερα πέντε συζύγους κα τικενο τν καιρ διατηροσε κρυφσχέση μ κάποιον μ νόμιμο σύζυγο. Σαμαρείτιδα εδοποιε τος κατοίκους τς πόλης, ο ποοι διαπιστώνουν καμολογον τι Ατς εναι πραγματικ  ναμενόμενος Χριστός.

ξίζει ν σταθομε στ σημεο κενο πο  Κύριος γνωρίζει στν Σαμαρείτιδατι  πουράνιος Θες κα Πατέρας μας εναι πνεμα κα πρέπει νπροσκυνεται ν πνεύματι κα ληθεί, δηλαδ στ πλαίσιο τς πνευματικς ζως κα τς ληθινότητος πο ρμόζει στος πραγματικος πιστούς, τουτέστιν στ πλαίσιο τς ρθόδοξης πνευματικότητος. Κα σς τ θέτω τσι τ ζήτημα,δελφοί μου, διότι πάρχουν πολλο τρόποι κα πολλς κφάνσεις στ λατρεία πρς τ θεον, σες κα ο θρησκεες το κόσμου κα ο χριστιανικς αρέσεις. Ττι  Χριστός, σπάζοντας τ στεν δογματικ ρια το βραϊσμο κα κάθελλου φονταμενταλιστικο θρησκευτικο μοτίβου, παντ μ ερύτηταντίληψης στν πορία τς γυναικς γι τν νδεδειγμένο τόπο κα συνεπς τρόπο τς λατρείας το Θεο, δν συνεπάγεται ατομάτως δικαίωση τς προσωπικς πίστης το κάθε νθρώπου. Σς ξηγ μέσως τι ννο.
Πολλο νθρωποι πιστεύουν στν παρξη το Θεο, θεωρώντας τι Ατς εναι ποκομμένος π τν ζω κα τ καθημεριν προβλήματά μας. λλοι πιστεύουν τι  Χριστς εναι να θεϊκ πλσμα, κατώτερο π τν Θεό,  γις το Θεονας νθρωπος δηλαδ πο γινε μ τν θυσία Του τ καλ παιδί Του.λλοι πιστεύουν τι  Χριστς εναι νας μεγάλος διδάσκαλος κα δρυτς θρησκείας, πως  Κομφούκιος,  Βούδας,  Μωάμεθ, κα λλοι, πο μίλησε γιτν γάπη κα τν συγχωρητικότητα κα πέθανε γι ατ τ δανικά. Διάφοροι πιστεύουν διάφορα κα σ διαφορετικος θεούς.  πλειονότητα λων ατν τν δοξασιν συνίσταται στ τι  Θες εναι να πνευματικ ν κα πς  ζω τοπιστο πρέπει ν κανονίζεται π βασικς λήθειες συμπεριφορς στς σχέσεις τν νθρώπων, μ ποτέλεσμα ν δίνεται  ντυπωση πς  φράση το Κυρίου τεκμηριώνει τς παραπάνω δοξασίες, πικροτε τν διαφορετικότητα καπιβραβεύει τν γενικότητα τν περ Θεο ντιλήψεων. Στν παγίδα ατπέφτουν κόμη κα ο χριστιανο πο μ παῤῥησία κα ασθηση δθεν λευθέρου κα νοικτο πνεύματος ποστηρίζουν πς  Θες νεργε μέσα π λες τς θρησκεες κα πς  σωτηρία δν εναι ποκλειστικ προνόμιο τς ρθόδοξηςκκλησίας, λλ κα πς δν εναι ναγκαος  κκλησιασμς κα  συμμετοχστ θεα μυστήρια, φο  Θες εναι πνεμα, καθς επε κα  διος  Χριστός. παγίδα ατ εναι σήμερα διαιτέρως μφανς κα σ παγκόσμιο πίπεδοκούει στ νομα «οκουμενισμός».  οκουμενισμς εναι  παγκόσμια πλάνη, τέκνο το ωσφορισμο ποία κμηδενίζει τν μοναδικότητα τς ληθείας περ Θεο, πο κατέχει μόνον  ρθόδοξη κκλησία.
Ατ πο λέγει  Κύριος στ Σαμαρείτιδα γι τν τόπο κα τν τρόπο λατρείας το Θεο, δν τ λέγει μ σκοπ ν μβλύν τος ρίζοντες το πνεύματός της,λλ γι ν τος ξύν κα ν τν παρακινήσ σ μία πίστη λεύθερη π τδεσμ τν φαρισαϊκν ποκλειστικοτήτων κα τν πολυτότητα διατάξεων κανόμων κάθε λλης θρησκείας, συνάμα πίστη συναρμοσμένη μ τν σαρκωμένηλήθεια. ταν  Χριστς μιλ γι πνεμα κα λήθεια ς παραίτητα, γι νδηγηθ  νθρωπος στν Θε Πατέρα, παραπέμπει σ δύο στοιχεα, στ γιο Πνεμα κα στν αυτό Του, πο εναι, πως  διος μολογε λήθεια κα Ζωή. Δηλαδ  Κύριος μς παρακινε ν γί Πνεύματι δι’ Ατο ν γνωρίσουμε τν Πατέρα, συνάμα καθορίζοντας τ εδος τς φιστάμενης σχέσεώς μας μ τν Θε μέσα π τν μπειρία μις πνευματικς κα ληθινς ζως, δηλαδ μις πορείας πο θ περιλαμβάνει τν ν Ατ πνευματικότητα κα τν περ Ατοδογματικ λήθεια.
Ατ τ δύο παραπάνω στοιχεα τ βίωσε κα τ μολόγησε μ τν ζωή της πολ καλ  Σαμαρείτιδα τς σημερινς περικοπς,  μετέπειτα γία Φωτεινή.γινε σαπόστολος κα μάρτυς Χριστο, μάρτυς το ζντος δατος πο τς προσέφερε  Κύριος ες δροσισμν αώνιον, τν ποον δι πρεσβειν της εχομαι ν πολαύσουμε λοι ο νθρωποι. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά