Σάββατο, Ιουνίου 22, 2013

Κυριακή της Πεντηκοστής π. Στυλιανός Μακρής


 ορτ τς Πεντηκοστς θεωρεται γενέθλιος μέρα τς κκλησίας μας. Τργο τς σωτηρίας τν νθρώπων δν σταματ στν νάληψη· ρχεται  λλος Παράκλητος, τ λλο θεο πρόσωπο, τ Πανάγιο Πνεμα, γι ν παρατείν τν Χριστ στος αἰῶνες, ν ντάξ τν νθρωπο σ να καινούριο Σμα, νχορηγήσ σ λους τν ζω το Χριστο κα ν τος κάν μετόχους τςπουρανίου Βασιλείας.

        Πεντηκοστ εναι  φετηρία μις νέας ποχς,  παρχ το γιασμο.στορικ λαβε χώρα μία φορά. Λειτουργικ μως λαμβάνει χώρα σ κάθε μυστήριο, σ κάθε γιαστικ πράξη κα τελετ τς κκλησίας, πο δνποτελον παναλήψεις ατς, λλ φανερώνουν τν πέρβαση τς στορίας κα τν εσοδο το κόσμου στ διάσταση νς καινούριου, φθαρτου χρόνου. Εναι  δια Πεντηκοστ πο συντελεται στ θεία λειτουργία, στ βάπτιση, στχειροτονία, στ γάμο, στν γιασμό κα στ λοιπ μυστήρια.
       πως κομε στ διόμελο το σπερινο τς ορτς,  Παράκλητος χορηγε τ πάντα μέσα στν κκλησία· ναβλύζει ς στείρευτη πηγ τς προφητεες, τελειοποιε τος ερες, διδάσκει τ θεϊκή Του σοφία στοςγράμματους, ναδεικνύει θεολόγους τος πλος ψαράδες τς Γαλιλαίας,νακαινίζει δι’ δατος τν παλαι νθρωπο, νώνει «ες σάρκα μίαν» τνδρόγυνο, μεταβάλλει σ Σμα κα Αμα Χριστο τ ψωμ κα τ κρασί, μεταμορφώνει τν μαρτωλ σ γιο, θεώνει τν γωνιστή, κα γενικς συγκροτε λόκληρο τ θεσμ τς κκλησίας.
       Τ νάγνωσμα π τς Πράξεις τν ποστόλων μς λέγει τι, ταν φθασε ορτ κείνη,  βραϊκ Πεντηκοστή, κατ τν ποία γινόταν νάμνηση τς παραλαβς το μωσαϊκο νόμου πενντα μέρες μετ τν ξοδο π τν Αγυπτο, ο μαθητς ταν συγκεντρωμένοι μ μοψυχία στ διο μέρος στνερουσαλήμ. Ξαφνικ ρθε π τν οραν μία βο κα γέμισε τ σπίτι, πουσαν συγκεντρωμένοι. Τότε μφανίσθηκαν πύρινες γλσσες πο κάθισαν πάνω στος μαθητές, τος ποίους κουγαν ν μιλον στς διαίτερές τους γλσσες κα διαλέκτους ουδαίοι πο βρίσκονταν κε π διάφορα μέρη το κόσμου γιτν ορτ τς βραϊκς Πεντηκοστς, κ τν ποίων λλοι τος θαύμασαν καβαπτίστηκαν κι λλοι τος θεώρησαν μεθυσμένους.
       Τ καταπληκτικ ατ γεγονς ποτελε τν ναρξη τς δράσης τνποστόλων πρς εαγγελισμ τς οκουμένης. Ο πρώην δύναμοι, φοβισμένοι κα ντροπαλο ψαράδες τς ουδαίας γίνονται δυνατοί, λαμβάνουν «δύναμιν ξψους» κα τν κπλήρωση τς πόσχεσης το Κυρίου, νοίγουν τ στόμα τους, γι ν διακηρύξουν τ μήνυμα τς νέας τάξης πραγμάτων, τς πραγματικς νέας ποχς, κατ τν ποία  νθρωπος καλεται ν γίν κατ χάριν θεός,μοιάζοντας μ τν μοναδικ Λυτρωτ κα Σωτρα του, τν ναστάντα ησοΧριστό.
       ταν  Κύριος, τ Πανάγιον Πνεμα, κατέβηκε στ Βαβλ κα συνέχεε τςνθρώπινες γλσσες, τότε πλθε  διάσπαση στς νθρώπινες σχέσεις καδημιουργήθηκαν τ διάφορα θνη. Σήμερα μως πανέρχεται γι ν καλέσ σνότητα, ν πανενώσ λα τ θνη στν νότητα κα κοινωνία το Σώματος το Χριστο, τν κκλησία, κα δείχνει θαυμαστ σημεο. Κατεβαίνει ς πύρινες γλσσες στ κεφάλια τν μαθητν κα νακαλε τν βαβελικ σύγχυση, διδάσκοντας καινούρια γλσσα, κοιν γι λους, τ γλσσα τς γάπης. Θεραπεύει τν ποια δυναμία τν μαθητν κα ναπληρο τς λλείψεις τους,νισχύοντάς τους μ δύναμη ξ ψους κα ποστέλλοντάς τους στν οκουμένη, γι ν εαγγελιστον τ χαρμόσυνο μήνυμα τς λεύσεως το Θεο στν κόσμο κα τς σωτηρίας το νθρώπου μέσα π τ σταυροαναστάσιμο πρίσμα ζως.
       στόσο ο μαθητς δν εναι ο μόνοι ποδέκτες τν δωρημάτων Του. λοι καλούμεθα ν ζήσουμε ν Πνεύματι κα ληθεί, ν προσκολληθομε σ Ατκα ν γίνουμε να πνεμα μαζί Του. Καλούμεθα ν γκρεμίσουμε τος σύγχρονους βαβελικος πύργους τς σεβείας, ν καθαριστομε «π πάσης κηλίδος», ν οκειωθομε Ατ τ Θεον Πνεμα τς συνέσεως, ν ρνηθομε κάθε λλο πνεμα, «πνεμα πλάνης, πονηρίας, ψεύδους, πλεονεξίας κα πάσηςκαθαρσίας».
       ς μν λυπήσουμε μ τν μαρτία μας, δελφοί μου, τν Παράκλητο, τγιο Πνεμα, γιατ χωρς τ δική Του χάρη κα τ λεος θ γίνουμε μες αωνίωςξιολύπητοι. ορτάζει σήμερα κα κερνάει. Κερνάει χαρίσματα! ς Τν παρακαλέσουμε σήμερα διαιτέρως ν μν μς στερήσ τν πλουσίων δωρεν Του, λικν κα πνευματικν, πο εναι τόσο παραίτητα γι τν σωτηρία μας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά