Δευτέρα, Ιουνίου 03, 2013

O ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΗΡΘΕ ΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΔΕΝ ΓΥΡΙΣΑΝ

Ανταπόκριση Βρυξέλλες για το"Αγιορείτικο βήμα" 


"Κανένας από τους 15 Πατριάρχες και Αρχιεπισκόπους των Ελληνορθόδοξων Εκκλησιών ανά τον κόσμο δεν τόλμησε να έρθει στη Δαμασκό για να παραστεί στην ενθρόνιση (14/02 /13) του νέου Πατριάρχη Αντιοχείας Ιωάννη 10ουόπως προβλέπει το πρωτόκολλο και η θρησκευτική δεοντολογία" (o μαρονίτης αρχιεπίσκοπος Δαμασκού Σαμάρ Νασάρ στο fides). Δύο μήνες μετά, εκδηλώνεται η απαγωγή.

"Η ανησυχία κορυφώνεται για την τύχη των δύο επισκόπων.Είμαστε πάντα χωρίς νέα "( France 24, 31/05/13 ). Γιατί τόσο μυστήριο γύρω απ΄αυτήν την εξαφάνιση ; (Χαμπίμπ Αφράμ, πρόεδρος της Συριακής Λίγκας στο l’ orient le jour -31/05/13 ). 

Σε μια αντίστοιχη υπόθεση στον φάκελο απαγωγής και δολοφονίας τριών επισκόπων που διαπράχθηκε στη Ρουάντα το 1994 , είκοσι χρόνια αργότερα άρχισε η διελεύκανση της . H κα Εsperance Μukashema αυτόπτης μάρτυρας της δολοφονίας που σήμερα ζει στην Ολλανδία, καταγγέλει και αποκαλύπτει τους πρωταίτιους. Διαβεβαιώνει ότι διαθέτει αδιάσειστα στοιχεία που αποδεικνύνουν ότιη διαταγή εκτέλεσης των επισκόπων προερχόταν άμεσα από τον σημερινό πρόεδρο της χώρας Paul Kagame.

Όπως αποκαλύπτει , (jambonews.net 9/04/13) όλα άρχισαν στις 3 Ιουνίου το 1994 όταν οι τότε αντάρτες του Πατριωτικού Μετώπου της Ρουάντα απαγάγουν τους επισκόπους υπό την καθοδήγηση του τότε στρατηγού και τωρινού συνταγματάρχη Fred Ibingira.Τους μετακινούν στο Ruhango και τρεις μέρες αργότερα στο Gakuzazo όπου και τους εκτελούν. Οι φυσικοί αυτουργοί είναι ξένοι. Προέρχονται από την Ουγκάντα και ενεργούν υπό τις διαταγές του τότε αντικαθεστωτικού και νυν προεδρου Paul Kagame. «Τους θάψαν σ ένα λάκκο όλους μαζί σαν τα ζώα» , αναφέρει η μάρτυρας.

Δημοσιεύματα, πηγές της Συριακής κυβέρνησης ,της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας, αλλά και το πρώτο δελτίο τύπου της Συρορθόδοξης που επικαλείται αυτόπτη μάρτυρα (το 4° πρόσωπο) κάνουν λόγο για τσετσένους τζιχαντιστές επομένως για αλλόχθονες.Ενώ από συγκλίνουσες πληροφορίες πιστοποιείται ανάλογη μετακίνηση των επισκόπων.Η ηθική νομιμοποίηση και σ΄ αυτήν την απαγωγή πηγάζει από την πολιτική διανόηση της διασποράς που ασκεί καθοδηγητικό ρόλο ως επίσημα αναγνωρισμένο όργανο της μεταβατικής κυβέρνησης ;

Στο ιστολόγιο του "Fondation Institut Kurde” καταχωρούνται οι πολιτικές απόψεις του Αμπντούλ Αχάντ Στέιφο όπως κατατέθηκαν κατά το Διεθνές Συνέδριο για την Συρία (3.2.2012 , διοργάνωση : Κουρδικό Ινστιτούτο στο Παρίσι, όπου στις 09/01/13 δολοφονήθηκαν από αγνώστους τρεις γυναίκες ακτιβίστριες της Κουρδικής Κοινότητας). Εκεί, ο επιτετραμένος του « Εθνικού Συριακού Συνασπισμού » ( πολιτικό σκέλος του « Ελεύθερου Συριακού Στρατού », FSA) για τη διερεύνηση της απαγωγής, υπενθυμίζει στους συνέδρους : « Ο διορισμός των θρησκευτικών αξιωματούχων, χριστιανών και μουσουλμάνων στο καθεστώς Άσσαντ, περνάει από το φιλτράρισμα των Μυστικών Υπηρεσιών. » Eυθέως μέμφεται και τους ορθόδοξους εκκλησιαστικούς ηγέτες ως εγκάθετους, αρεστούς των καθεστωτικών υπηρεσιών υπονοώντας την πολιτική τους χειραγώγηση και απαξιώνοντας τον καθαρά πνευματικό τους ρόλο.Τέλος τους στοχοποιεί ως συνεργάτες του αντιπάλου και « εχθρούς του λαού » σ’ αυτήν την « επαναστατική περίοδο », όπως αρέσκεται να αποκαλεί την Συριακή τραγωδία.

Ο συριακής καταγωγής συγγραφέας, ιστορικός,δημοσιογράφος και ειδικός αναλυτής θρησκευτικών ζητημάτων κ.Ναμπίλ Φαγιάντ θύμα τόσο του εξτρεμιστικού ισλάμ ( είχε εκδοθεί φετφά εναντίον του μ΄αφορμή βιβλίο του -al arabiya news- 27/01/2008) όσο και της κυβέρνησης(εξέτισε ποινή κάθειρξης) αλλά και ο ίδιος θύμα απαγωγής το 2004, δίνει μια ανατρεπτική εκδοχή των γεγονότων.

Σε τηλεοπτική του παρέμβαση στο αραβόφωνο sky news (19/05/2013) εκτιμώντας την γενικότερη πολιτική κατάσταση στη Συρία αναφέρεται καταληκτικά και στο περιστατικό της απαγωγής των επισκόπων.Εκθέτοντας ένα παρασκήνιο εκκλησιαστικής και πολιτικής δολοπλοκίας, καταγγέλει σχέδιο αποδυνάμωσης των ορθόδοξων κοινοτήτων με τελικό σκοπό την μετεγκατάσταση των ορθόδοξων Πατριαρχείων Αντιοχείας από την Δαμασκό στην Τουρκία όπου και η ιστορική πόλη Αντιόχεια που μετενομάστηκε σ΄Αντάκεια.Τονίζει ότι οι επίσκοποι όντας κατηγορηματικά αντίθετοι σε μια τέτοια προοπτική υπέστησαν τις συνέπειες.Yποδεικνύει τον κ. Ζορζ Σάμπρα πρόεδρο του « Εθνικού Συνασπισμού της Συρίας » και τις τουρκικές αρχές ως ενορχηστρωτές αυτής της απαγωγής.

Στο όλο σχέδιο διαμετακόμισης της έδρας εμπλέκει και δύο Συρορθόδοξους εκκλησιαστικούς παράγοντες.Δια του Συρορθόδοξου Πατριαρχείου Αντιοχείας ,ο ένας εκ των δύο ο επίσκοπος κ.Μάττα Ροχάμ ,εκδίδει ανακοινωθέν με το οποίο ζητά από τον κ.Φαγιάντ ν΄ανακαλέσει τα λεγόμενά του καθώς όπως υποστηρίζει « οι απαγωγές είναι έργο σατανικών ανθρώπων και ονομαστικά δεν είναι άλλοι από ασχημονούντες πολιτικούς.»31/05/2013.Μ΄αυτή τη λακωνική δήλωση δεν διαψεύδει ωστόσο τους ισχυρισμούς του κ.Φαγιάντ , ίσως τους επιβεβαιώνει ,περί άμεσης εμπλοκής της Τουρκίας και του ηγέτη της συριακής αντιπολίτευσης .

Καθώς η κατάσταση είναι τεταμένη ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών κ.Κύριλλος πραγματοποιεί επίσκεψη στην ουδέτερη ζώνη των Αθηνών.Την ίδια στιγμή χιλιάδες χριστιανοί της πνευματικής δικαιοδοσίας του Ρώσοι,Λευκορώσοι,Ουκρανοί και Μολδαβοί στρατιωτικοί εθελοντές ανταποκρίνονται στο μιντιακό κάλεσμα του αντισυνταγματάρχη Σεργκέι Ραζουμόβσκι στρατιωτικού βετεράνου των πληροφοριών της Ουκρανίας. Σπεύδουν να στελεχώσουν στο συριακό έδαφος το προσωπικό χειρισμού των αντιαρματικών και αντιαεροπορικών πυραύλων ρωσικής προέλευσης που καταφθάνουν στη Συρία (Novil Region) .

Μέσα σ΄αυτό το κλίμα κινητικότητας στην Εγγύς και Μέση Ανατολή ο Πατριάρχης Αντιοχείας και πάσης Ανατολής κ.Ιωάννης ο 10ος έχει μεταβεί στη Κωνσταντινούπολη αποφασισμένος να μην γυρίσει στη Συρία χωρίς πειστικές αυτή την φορά απαντήσεις.




Ο Πατριάρχης Αντιοχείας σε δηλώσεις του στο αεροδρόμιο του Λιβάνου πριν την πτήση για Κωνσταντινούπολη.





Ο Πατριάρχης σ΄αποστολή στο Φανάρι





Ο διανοούμενος Νabil Fayad στην καταλυτική τoυ παρέμβαση στο sky news.




Στο κέντρο ο νυν πρόεδρος του Εθνικού Συνασπισμού της Συρίας στην
Κωνσταντινούπολη το 2012.φωτό REUTERS






Πηγή  /αντιγραφή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά