Σάββατο, Ιουλίου 27, 2013

Κυριακὴ Ε΄ Ματθαίου: Ή θα ζούμε με τον Χριστό ή με τον διάβολο. π.Στυλιανός Μακρής


«Τί μν κα Σοί, ησο, Υἱὲ το Θεολθες δε πρ καιρο βασανίσαι μς;». «Γιατί νακατεύεσαι στς δουλειές μας, ησο, Υἱὲ το Θεορθες πρν τν ρα Σου, γι ν μς βασανίσς;».
Μ ατ τ δύο ρωτήματα ποδέχεται, δελφοί μου, τν Κύριο  λεγεώνα τν δαιμόνων στν πολίχνη Γάδαρα τς περιοχς τν Γεργάσων, νατολικ τς λίμνης τς Γαλιλαίας. Γνώριζαν καλ τ δαιμόνια πς  Χριστς θεράπευε δαιμονισμένους, κβάλλοντας π μέσα τους τ πνεύματα τς πονηρίας ποκαταδυνάστευαν τ δυστυχισμένα νθρώπινα πλάσματα.

Τί κοιν ραγε χει  Χριστς μ τ δαιμόνια; τί κοιν χει τ φς μ τσκοτάδι;  σωτηρία μ τν πώλεια;  λευθερία μ τ δεσμά;  χαρ μ τν λύπη;  λήθεια μ τ ψεδος;  ζω μ τν δη; «Τί μν κα Σοί;», τουτέστιν «τί κοιν χουμε μες μ Σένα, ησο, κα ρχεσαι π νωρς ν μς βασανίσς;». Τί μεγάλη  κακία τν δαιμόνων κα πόση κπληξη μς προκαλε τ ρώτημα γιτν βασανισμό; Εδατε πουθεν σες, δελφοί μου, στ σημεριν εαγγελικνάγνωσμα ν βασανίζ  Κύριος τος δαίμονες; Εδατε πουθεν ν τοςπιτιμ, ν τος πιτίθεται, ν τος τιμωρε; Κι μως ατο βασανίζονται! Δετε τ μέγεθος τς δαιμονικς πλάνης. Βασανίζονται στ θέα κα μόνον το θεϊκοΤου προσώπου! Ταλαιπωρονται κα μόνον στ κουσμα τι κενος εναι κοντά· Το ζητον τν λόγο τς κε παρουσίας Του· διεκδικον τ δίκαιο οπαράνομοι κα πευθύνονται μ αθάδεια στν Δίκαιο Κριτή. Σταθερ πλέονμετανόητοι, γνωρίζοντας τι  μέρα το Κυρίου θ εναι φς, καυστικ τνργων τους κα βασανιστικ τν συνειδήσεών τους, χαίρονται μ τν προσωρινκαταδυνάστευση το νθρώπου κα γωνίζονται γι τν χαμ σων περισσοτέρων εναι δυνατόν. Συνεργάζονται γι τ καταστροφικό τους ργο, νμισον  νας τν λλο, κόμη κα τν διο τους τν αυτό. Χωρς λπίδα σωτηρίας ξουδετερώνουν τ ποθέματα λπίδος τν νθρώπων κα τοςδηγον στν πνευματικ ατοκτονία μέσα π τ μαρτωλ πάθη κα στν σωματικ ατοκτονία δι τς ατοχειρίας. δύναμοι, πως κούσαμε, νξουσιάσουν τ λογα ζα, γίνονται τύραννοι κα ξουσιαστς τς ζως σων συμπεριφέρονται χειρότερα κα π κενα κα παραδίδονται σ λογα πάθη.
Δν χουν μως ξουσία κα οτε μπορον ν πιδράσουν σ νθρώπους ποβρίσκονται νωμένοι μ τν Χριστό, σ σους χουν πνευματικ ζωή, ζον μμετάνοια κα ξομολόγηση, προσευχ κα νηστεία. Τος καίει  μετάνοια, τος ντροπιάζει  ξομολόγηση, τος ποστομώνει  προσευχή, τος ξασθενε νηστεία τν χριστιανν. Βασανίζονται μ σα μς πελευθερώνουν, βασανίζονται μ ατ πο μς λυτρώνουν π τ βάσανα, γιατί πιθυμον τντίθετα π τν φύση μας κα μισον σα εναι σύμφωνα μ ατήν κα τν σωτηρία μας. χουν πύθμενη κακία κα περίγραπτη μαεστρία στν κακουργία κα τν δολιότητα, τόση, στε σχεδν λοι ο νθρωποι ν γνοομεκόμη κα τν λαθραία παρξή τους πίσω π σα φαντάζουν σήμαντες λεπτομέρεις τς πνευματικς μας καταστάσεως. Εναι μφανες σ περιπτώσεις δαιμονισμολλ κρύβονται καλ πίσω π να λογισμό, μία φαντασία, μία εκόνα, μία πράξη πο πιθανν ν μν χ ντίκτυπο στν συνάνθρωπο, λλν στρέφεται κατ το δίου μας το αυτο, δίχως ν τ καταλαβαίνουμε.
χουμε, γαπητοί μου δελφοί, μία πάλη ναντίον τους, να μεγάλο κασπουδαο γώνα κατ’ ατν, π τν ποον πρέπει ν ξέλθουμε νικητές, γιατεναι γώνας τελικς γι τ πρωτάθλημα τς ψυχς μας. Δν δικαιολογεταιττα σ τοτο τν γώνα κα δν πάρχουν περιθώρια πανάληψής του. Σ κάθενθρωπο συμβαίνει «παξ ποθανεν» κα μετ  δικαία κρίση τν πράξεών μας. Γι’ ατ κα πρέπει ν κάνουμε τν πιλογή μας.  θ ζομε μ τν Χριστ θ ζομε-λίμονο- μ τν διάβολο.
Μ τν θάνατό του  Κύριός μας τν κατήργησε, δηλαδ τν κατέστησε ργό,νενεργό, τουτέστιν νύμπορο ν κατέχ πλέον τν νθρωπο. πιτρέπει στόσο Χριστς γι παιδευτικος λόγους ν κυριεύ  διάβολος τν νθρωπο, ταν τελευταος το παραχωρήσ δικαιώματα μέσα π τν μαρτωλ ζωή του. Γι’ ατ ς προσέξουμε, δελφοί μου, γιατί, πως  λεγεώνα φώναζε στν Χριστ «Τίμν κα Σοί;», τσι κι μες δν χουμε κα δν πρέπει ν χουμε οδεμία σχέση μτν διάβολο. ς φροντίζουμε γι τν αώνια ψυχή μας, γι τν σωτηρία μας, μένοντας προσκολλημένοι στ ρμα τς γάπης το γαθο κα πάντοτεγαθοποιοντος Θεο μας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά