Τετάρτη, Ιουλίου 10, 2013

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ “μενού” ΤΩΝ ΥΨΗΛΩΝ ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΧΙΛΛΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΗΣ




Αγώνας - Εφημερίδα Αγωνιζομένων Χριστιανών Λαρίσης Α.Φ.192 
ΑΓΩΝΑΣ :  ΨΑΛΤΙΚΑ ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΥ Α.Φ.192
«Στον ΧΛΙΔΑΤΟ κρατικό ξενώνα του Πεκίνου Ντιαογιουτάι διέμενε ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, απολαμβάνοντας τις αντίστοιχες τιμές με παγόδες… Υπερπαραγωγή ήταν και το επίσημο γεύμα που παρατέθηκε στην κυβερνητική αποστολή. Ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί που τον ακολούθησαν στην Κίνα γεύτηκαν οκτώ πιάτα από σούπες και ψαρικά. Το “κλου”, ήταν το ρεπερτόριο της κινέζικης μπάντας, που έπαιζε το “Μαρία με τα κίτρινα”, το “Πέρα, στους πέρα κάμπους” και έκλεισε με το “Σαμιώτισσα με τις ελιές”» .
(Εφημ. ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ)
Αυτά ζήλωσε και ο Ιγνάτιος Λάρισας και, προκειμένου η φιλοξενία του ν’ αποτελέσει κάτι, ιστορικά εφάμιλλο με το των Κινέζων, δεξιώθηκε τους υψηλούς προσκεκλημένους (δεσποτάδες, συνοδούς κ.α.) σε υπερπολυτελή ξενοδοχεία. Το δείπνο που παρέθεσε την Τρίτη προς Τετάρτη διήρκησε πέραν του… «Μεσονυκτικού» – πρώτη πρωινή –, το δε γεύμα, ανήμερα της Τετάρτης, αποτελούμενο από εκλεκτά ψαρικά (συναγρίδες, σολομό, γαρίδες κ.α.) ευλογούμενο μεταβλήθηκε σε νηστήσιμο (λαδερό) όπως το επέβαλλε η ημέρα (Τετάρτη γαρ). Ως προς το “κλου”, δεν γνωρίζουμε αν περιελάμβανε στο ρεπερτόριό του τον «αμάραντο», εκτελούμενο από καλλικέλαδο ρασοφόρο, όπως παλαιότερα.
Φέτος είχαμε και άλλο παράδοξο! Το φαγοπότι πραγματοποιήθηκε σε δύο διαφορετικούς χώρους: στον εμφανή και επίσημο (κέντρο) και στον αφανή καιανεπίσημο (επισκοπείο). Στον μεν πρώτο (υπερπολυτελές κέντρο) δεξιωθήκανε – παραμονή και ανήμερα – τους κατά κόσμον επισήμους (δεσποτάδες, πολιτικές και στρατιωτικές αρχές, Μ.Μ.Ε. και μερικούς «μεγαλόσχημους»). Στον δεύτερο δε (επισκοπείο) τον «κόσμο» (συνοδούς δεσποτάδων, ακόλουθους επισήμων κ.α.). Δυσκόλεψε λίγο η μεταφορά των φαγητών από το κέντρο στο επισκοπείο αλλά ξεπεράστηκε. Εκείνο που παραξένεψε τους καθ’ οδόν διερχόμενους ήταν ημυρωδιά. Δεν έφτανε στη μύτη τους μυρωδιά νηστήσιμου φαγητού (μπάμιες, φασολάκια, μελιτζάνες …) αλλά αρτήσιμα (ψάρια αχνιστά) με αποτέλεσμα να σκανδαλίζονται, γιατί άλλα τους λένε περί νηστείας και άλλα οι ίδιοι κάνουν. Αλλά και να αναλογίζονται αν γνωρίζουν τα λόγια του Κυρίου που απευθύνει στους σκανδαλοποιούς (Ματθ. 18,6).
Επειδή ο εορτασμός του αγίου Αχιλλείου και κάθε αγίου αποτελεί δημόσια εκδήλωση και περιλαμβάνει ιερές ακολουθίες, που σκοπό έχουν την ωφέλεια του πιστού, ας μας επιτραπεί – ενεργώντας πάντα καλοπροαίρετα – να υποβάλουμε κάποιες ερωτήσεις προς τους διοργανωτές των «Αχιλλείων»  προκειμένου αυτές να μας βοηθήσουν στον αυτοέλεγχο.
Ρωτούμε:
Ανεβάσατε πνευματικά τους πιστούς, όπως θα ήθελε ο άγιός μας ή τον απογοητεύσατε κι εφέτος με την αμετανόητη εν γένει ζωή σας;
Γιατί κι αυτή τη φορά υπήρξατε αρνητικοί ως ποιμένες;
Γιατί δεν φροντίσατε να γίνετε παράδειγμα προς μίμηση;
Γιατί κλονίσατε την πίστη των αδυνάτων;
Γιατί, ενώ βρισκόμαστε σε περίοδο παντοειδούς κρίσης, εσείς αυξάνετε αυτήν με σπατάλες, κοσμικότητες και στέρησης προς τους ενδεείς αγάπης;
Δεν μας είπατε με πόσες «φτωχές» μερίδες ταΐσατε (300) τους χορτάτους ενώ χιλιάδες «λιμώ απόλυνται»;
Πού βρήκατε τα χρήματα να αντιμετωπίσετε τις δαπάνες των πλούσιων γευμάτων, των δώρων σε δεσποτάδες (κατά το έθος), των ξενοδοχείων για προσκεκλημένους και συνοδούς;
Μήπως η φετινή διάσπαση των καλεσμένων σε εμφανείς και αφανείς αποτελεί προσπάθεια κάλυψης του αριθμού των συνδαιτυμόνων προκειμένου να αποφύγετε την οργή του λαού;
Επειδή, αγαπητοί αναγνώστες, απάντηση δεν θα πάρουμε από τους αρμόδιους – μάλλον δε και θα μισηθούμε – γι’ αυτό και οποιαδήποτε δική σας διευκρινιστική απάντηση στα ερωτήματά μας θα μας ήταν χρήσιμη…


ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΕ

(Το μεταφέρουμε όπως δημοσιεύτηκε σε αθηναϊκή εφημερίδα)

Δεν είμαστε οι μόνοι που το επισημαίνουμε. Όμως θεωρούμε πως πρέπει και εμείς να υψώσουμε τη φωνή μας για να σταματήσει αυτό το εν μέσω κρίσεως και γενικής φτώχειας φαινόμενο της εορτής ονομαστηρίων ή επετείων «αρχιερατικής διακονίας» διάφορων μητροπολιτών. Θρησκευτικές τελετές, μαζώξεις ιεραρχών από όλη τη χώρα, βαρύτιμα δώρα, πολυτελή τραπέζια, φωτογραφίες, φιλμ, αλληλοευλογίες στην ημερησία διάταξη. Τη μια βδομάδα ο ένας πάει στη μητρόπολη του άλλου. Κουβαλάει μαζί του αρχιερατικούς, επιτρόπους, διάκους, σοφέρ, βαρύτιμα εγκόλπια ως δώρα. Την επόμενη βδομάδα ο άλλος πηγαίνει στη μητρόπολη του πρώτου με την ίδια συνοδεία και ίδιας αξίας δώρα. Και βεβαίως, ανταποδίδοντας τους πνευματικούς λόγους του πρώτου, αναλίσκεται σε ύμνους. Και αυτή η ιστορία τραβάει μήνες τώρα. Μήπως είναι καιρός να σταματήσει αυτό το εξοργιστικό φαινόμενο και να κοπεί με το μαχαίρι ακόμη και με μια αυστηρή απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου;



Και οι εννέα (9) ηταν… υπέροχοι!
ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ
(δεσπότης Κομοτηνής)
Στον εσπερινό χοροστάτησε και μίλησε ο νεοεκλεγείς αστέρας της Κομοτηνής που θέλησε «να μοιραστεί με τους πιστούς της Λάρισας

τον πόνο και την αγωνία για την δύσκολη πορεία της πατρίδας μας το τελευταίο διάστημα», και κάλεσε «τον πιστό λαό της Λάρισας να περιφρουρήσει την Πίστη και την Πατρίδα του και να τις υπερασπιστεί από οποιονδήποτε τις επιβουλεύεται…».
Εμείς δεν θα προσθέσουμε τίποτε δικό μας. Θα αρκεσθούμε σ’ αυτά που δημοσίευσαν εφημερίδες και τα οποία αποκαλύπτουν την τραγικότητα της κατάστασης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
(Δημ/μα  «Π» 10-3-13)
«Ούτε ένας ούτε δύο … πενήντα τέσσερις μητροπολίτες δήλωσαν πως θα παρευρεθούν στην ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη Κομοτηνής Παντελεήμονα Μουτάφη. Τα προβλήματα του κόσμου δεν σταματούν (ανεργία, φτώχεια, πείνα, εξαθλίωση…), κι όμως οι μητροπολίτες συνεχίζουν να απολαμβάνουν την τρυφηλή ζωή με τις αρχιερατικές φιέστες. Είπαμε, άγιοι μητροπολίτες, λίγη ταπείνωση δεν θα έβλαπτε στην δύσκολη περίοδο που περνάει ο λαός και την οποία προφανώς δεν έχετε αντιληφθεί στην πράξη αλλά μόνο στα λόγια…».
Και για την Πατρίδα.
(Δημ/μα «Π» 17-3-13). Πριν καλά-καλά πατήσει τα χώματα της Κομοτηνής ο νέος Μητροπολίτης της κ. Παντελεήμονας υπέπεσε σε σφάλμα… αναφέροντας το τοπωνύμιο που είχε η πόλη-Κομοτηνή – επί… Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. “Ήρθα – δήλωσε – στην Κιουμουλτζίνα”… Μα το ποίμνιό σας Σεβ/ε είναι χριστιανοί και ξέρουν την πόλη ως Κομοτηνή… Μήπως, πρέπει να σηκώσουν και την ημισέληνο στο επισκοπικό μέγαρο, για να ικανοποιηθεί το μουσουλμανικό αίσθημα…»;
ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ
(δεσπότης Σάμου)
Ο πιο απολαυστικός από τους εννέα (9) μητροφόρους υπήρξε ο Σάμου Ευσέβιος – μόνο κατ’ όνομα –, ο οποίος, για να μην ξεχάσει τον ειρμό των λόγων, που κνήθουν την ακοή των αυτάρεσκων, μίλησε από χειρογράφου και πολύ συγκινημένος είπε: «… Σήμερα, που ζούμε και αγωνιζόμαστε μέσα στην έρημο της κοινωνικής και οικονομικής εξαθλίωσης…».
Και να φαντασθεί κανείς ότι τόσο ο ίδιος όσο και οι άλλοι οκτώ, πόρρω απέχουν από τις εξαθλιωμένες μορφές των ποιμενόμενων, και ευχάριστα περιμένουν ανάλογες  προσκλήσεις για να εκφράσουν τα… βαρυσήμαντα και λίαν αποκαλυπτικά: «Η ευγενής και επίμονος πρόσκληση του Λαρίσης Ιγνατίου μας κατέστησε συνεορταστές του αγίου Αχιλλείου».

Καλά, «άγιοι πατέρες», δεν ανοίξατε ποτέ την Παλαιά Διαθήκη (Ιωνάς γ΄ 5-8) για να πληροφορηθείτε τί έπραξαν οι Νινευήτες, ο βασιλιάς, οι μεγιστάνες (και αυτά τα ζώα) σε ανάλογη με τη σημερινή κατάσταση; Ότι ο ίδιος ο βασιλιάς «εξανέστη από του θρόνου αυτού και περιείλατο την στολήν αυτού αφ’ εαυτού και περιεβάλετο σάκκον και εκάθισεν επί σπουδού» (Ιωνάς 3,6), δηλαδή σηκώθηκε (ο βασιλιάς) από το θρόνο του, έβγαλε τη βασιλική στολή από πάνω του, φόρεσε ένα τρίχινο σάκκο σε ένδειξη μετανοίας και κάθισε πάνω σε στάχτη…
Τί περιμένατε, δυστυχείς (;), να πληρώσει το «μάρμαρο» της δικής σας ευωχίας και αφροσύνης η κ. Μέρκελ;
Τα ψαρικά, οι σουίτες στα πολυτελή ξενοδοχεία, τα «φτωχικά» δωράκια, πάλι τα παγκάρια των ναών θα επωμισθούν με τους ταλαίπωρους επιτρόπους να διέρχονται και την κρίση συνειδήσεως.
Μιλάτε για οικονομική κρίση, ενώ μετατρέπετε τα ακριβά ψαρικά (    ) σε νηστήσιμα – λόγω Τετάρτης, δίδοντας αφορμή σε παρευρισκόμενους να σχολιάζουν την «καλή σας όρεξη».
Υ.Γ.Με τους υπόλοιπους εκ των «υπερόχων» λειτουργών θα
ασχοληθούμε στο επόμενο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά