Σάββατο, Σεπτεμβρίου 14, 2013

Κυριακὴ μετὰ τὴν Ὕψωσιν του Τιμίου Σταυρού.π. Στυλιανός Μακρής




λπιδοφόρος γι τος ποφασισμένους κα ληθινος πιστος  σημερινς λόγος το Κυρίου: «ποιος χάσ τν ζωή του γι χάρη Μου κα γι χάρη τοΕαγγελίου ατς θ τν σώσ»· πιβεβαιωμένος στ μαρτύριο το αματοςκατομμυρίων μαρτύρων, παλαιν κα συγχρόνων, πο χασαν τ ζωή τους, γιν μν ρνηθον Ατν πο τος τν χάρισε· προκλητικς γι να κόσμο προκλητικς νηθικότητος· διαμφισβήτητος, ποσχετικ ληθινς γι τοςγωνιστς τς πνευματικς ζως, τος ωμαλέους κα φόβους μονομάχους στν ρένα το πόνου, ατος πο δν δειλίασαν κα δν δειλιάζουν στκουσμα κα στέκονται μ νδρεία κα σεβασμ στ μυστήριο το θανάτου.

Ο χριστιανο βιώνουμε καθημεριν τν θάνατο στπρόσωπο το ρχηγο τς πίστεώς μας, πο πεθαίνει κανασταίνεται μυστηριακμέσα στ θεία λειτουργία, γιν μς χαρίσ τν ζωή Του.σοι εναι νωμένοι μ τν Χριστ δν φοβονται τν θάνατο, γιατ  Χριστς δν κρατ τν νάσταση μόνο γι τν αυτό Του, φο «οχαυτ ρεσεν», δν κανε τίποτε γωϊστικά,  γάπη Του «ο ζητε τ αυτς». Γι’ ατ κα  πρ Χριστοθάνατος, τεκμηριώνει φ’ νς τν ν Χριστ ζωή, μι κα δν μπορες νπεθάνς γι τν Χριστό, ν δν ζς ν Χριστφ’ τέρου σφραγίζει ατν τν ζω ες τ διηνεκές, τν κατοχυρώνει αωνίως, δικαιώνοντας τν πρ Χριστοθανόντα.
ν ρωτούσαμε τος φέροντας τν διότητα το χριστιανον θελαν νμαρτυρήσουν γι τν Χριστ  ν χουν να θάνατο ερηνικ σ βαθειγεράματα,  συντριπτικ πλειοψηφία θ προτιμοσε τν δεύτερη πιλογή, τνντικατοπτρίζουσα σαφς κα τ εδος τς ν Χριστ ζωή τους.  διαφορία, λιγοπιστία,  χαλαρότητα,  πνευματικ τεμπελιά,  γάπη γι ατν τν ζωκα  νάγκη γι τν ξασφάλισή της μέχρι τέλους,  τρόμος στ νδεχόμενο τςπώλειά της, ποκαλύπτουν τ σωτερικό μας περιεχόμενο κα τν τρόπο ποντιλαμβανόμαστε κα διαχειριζόμαστε κα τν ζω κα τν θάνατο. 
Σαφέστατα λοι συμφωνομε πς  θάνατος εναι ξένος πρς τν φύση μας,ρα κα καθολικς ποῤῥιπτέος. ντούτοις, κα φ’ σον «πόκειται τοςνθρώποις παξ ποθανεν», φ’ σον δηλαδ λοι ο νθρωποι θ πεθάνουν κα μετ κολουθε  φοβερ κρίσις το Θεο, εναι προτιμώτερο γι τος θερμς πιστεύοντας στν Χριστ ν σώσουν τν ψυχή τους, ν περισώσουν τν ζωή τους, ταν τος δοθ  εκαιρία τς μολογίας κα το μαρτυρίου. Ο ρνητς το Χριστο εναι ραστς το βίου κα ο ραστς το Χριστο εναι ρνητς τοβίου γι χάρη Του. Κα ο μν κα ο δ γαπον τν ζωή, πργμα διόλου μεμπτό.μως ο τελευταοι τν βάζουν σ δεύτερη μορα, γι ν ξασφαλίσουν νωρίτερα τ πρτο κα νώτερο, π τ ποο τίποτε δν μπορε ν τος χωρίσ, οτε θλψις, οτε στενοχωρία  διωγμς  λιμς  γυμνότης  κίνδυνος  μάχαιρα,πως λέγει  πόστολος Παλος, λλ κα τίποτε τερπν κα μάταιο το κόσμου τούτου. κολουθον τν Χριστ κα αρουν τν Σταυρ τς μολογία Του. Ξέρουντι, κι ν πεθάνουν βιολογικά, θ ζήσουν ληθιν κοντά Του.
Τν τελευταο καιρ παρακολουθε κοιν γνώμη τν σφαγ ρθοδόξων καχριστιανν λλων μολογιν σ χρες,που κυριαρχε  σλαμισμός. Τ μσος κα κακία τν πλανεμένων φανατικν θτος κατατάξ ατομάτως καατοδικαίως στν αώνια κόλαση, π’που θ βλέπουν λάμποντες πρ τνλιον τος γίους μάρτυρες δίπλα στν Θεό. Στ σχατα χρόνια  πόλεμος τν δαιμόνων κατ τς ληθείας γίνεταιλοένα κα σκληρότερος μ τάσεις κορύφωσης σ μέρες ποκαλύψεως. φθόνος το πονηρο κατ τν ρθοδόξων μεγαλώνει, καθς πλησιάζει τ τέλος τςστορίας. Δν θ σς χαϊδέψω τ ατιά,δελφοί μου, δν θ σς π ομαντικλόγια. Πρέπει πιτέλους ν νδρωθτε πνευματικ κα ν κοιτάξετε τν λήθεια κατάματα, τν λήθεια πο εναι πολ σκληρή! Δν θ ντραπ κα δν θ φοβηθ ν π τι κάποιοι π σς θμαρτυρήσουν γι τν Χριστό, σως ρισμένοι -λίμονο- ν Τν παρνηθον. 
Ο καιρο εναι πονηροί, δύσκολοι, κα χρειάζεται γενναιότητα κα σωστπιλογή, ν θέλουμε ν σωθομε. Κάποιοι θ γίνουν γιοι, κάποιοι π σς, κάποια π τ παιδιά σας κα τ γγόνια σας, ν λλοι θ κατακριθον κα θκαταδικαστον σ κόλαση αώνια. Τ πράγματα μ τν Χριστ εναι ξεκάθαρα. Δν πάρχει τρίτη πιλογή.  μ τν Χριστό μας  μ τν διάβολο.  μ τν Σταυρό μας  μ τν κοσμικ ζωή μας. Σαφς κα δν θ κληθον λοι ν Τνμολογήσουν μ τ αμα τους, σαφς κα  μολογία το Χριστο γιότητα, σωτηρία, δν ξαντλονται στν θάνατο. Μπορομε κα πρέπει πρωτίστως νΤν μολογομε μ τν ζωή μας, μ τν μετάνοιά μας, μ τν συμμετοχή μας στθεα μυστήρια, μ τν στάση μας πέναντι στν κόσμο, μ τν τρόπο ποπολιτευόμαστε μέσα σ’ ατόν. πωσδήποτε μως, ν κληθομε, ν Τνμολογήσουμε κα μ τ αμα μας. 
 Χριστς μς διεκδικε· μς διεκδικε γι τ δικό μας καλό, γι ν μς χαρίστν σωτηρία. Μακάρι λοι ν νταποκριθομε θετικς, στε ν διεκδικήσουμε κι μες τν θεότητά Του κατ χάριν.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά