Τετάρτη, Οκτωβρίου 16, 2013

Οι Εβραίοι θα μετανοήσουν στους «έσχατους Χρόνους»!



Οι Ιουδαίοι θα πιστέψουν στον Ιησού Χριστό

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

Η επιστροφή του Ισραήλ στον Χριστό έχει σαφή και στέρεη αγιογραφική βάση και μαρτυρείται από πλήθος Πατέρων. Πιο συγκεκριμένα, η βιβλική βάση πάνω στην οποία οικοδομήθηκε η σχετική πατερική διδασκαλία είναι τα Ησ. 59,20-21 – επαναλαμβάνονται και από τον Παύλο στην προς Ρωμαίους –, Μαλ. 4,4, Ρωμ. 11,25-27, και Απ. 14,1. Η επιστροφή του Ισραήλ στην αλήθεια κατά τους έσχατους χρόνους στηρίζεται από κάποιους Πατέρες και στην αλληγορική ερμηνεία κάποιων λόγων του Κυρίου και στην τυπολογική θεώρηση και ερμηνεία κάποιων γεγονότων του βίου του.

Ο χρόνος εκπλήρωσης αυτής της προφητείας τοποθετείται την εποχή που εξετάζουμε, την εποχή του τέλους των καιρών. « Ἐν ἐσχάτοις καιροῖς », κατά τον Άγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας, « κατὰ τὸν καιρόν τῆς παρουσίας τῆς δευτέρας καὶ τῆς συντελείας », κατά τον ιερό Χρυσόστομο. Πιο συγκεκριμένα, όμως, ο χρόνος της επιστροφής του Ισραήλ εξαρτάται από δύο παραμέτρους. Η πρώτη από αυτές είναι η σωτηρία του « πληρώματος των εθνών » και η δεύτερη είναι η έλευση του Προφήτη Ηλία, ο οποίος θα συντελέσει στην αποκατάσταση του Ισραήλ στην αρχική πνευματική του δόξα.

Η επιστροφή του Ισραήλ στην αλήθεια θα επισυμβεί μετά τη σωτηρία του πληρώματος των εθνών. « Πώρωσις ἀπὸ μέρους τῷ Ἰσραήλ γέγονεν ἄχρις οὗ τὸ πλήρωμα τῶν ἐθνῶν εἰσέλθῃ, καὶ οὕτω πᾶς Ἰσραήλ σωθήσεται », γράφει ο Απόστολος Παύλος. Ο Ισραήλ ήταν ο πρώτος λαός που κλήθηκε απ’ τον Θεό στη σωτηρία. Και επί αιώνες αυτός ήταν ο εκλεκτός του Θεού λαός, ενώ τα έθνη είχαν αποκλείσει τον εαυτό τους απ’ τη σωτηρία. Με την έλευση του Κυρίου στη γη, οι όροι αντιστρέφονται. Ο Ισραήλ αποκηρύττει τον Κύριο, απορρίπτει την σωτηρία, και τίθεται μόνος του μακράν της χάριτος του Θεού, με την εξαίρεση ενός « κατ’ ἐκλογὴν χάριτος λείμματος ». Το παράπτωμα του Ισραήλ σήμανε την αρχή της κλήσης των εθνών. Οι εξ εθνών προερχόμενοι Χριστιανοί συναποτελούν πλέον τό « ἔθνος ἅγιον », τον εκλεκτό λαό του Θεού. Όταν λήξει αυτή η πορεία της κλήσης των εθνών στη σωτηρία και της ένταξής τους στο λυτρωτικό σχέδιο του Θεού, τότε, και μόνο τότε, ο Ισραήλ στο σύνολό του θα επιστρέψει στην αλήθεια. « Μετὰ γὰρ τὸ καθίσαι τὸν Χριστὸν ἐπὶ τὰ ἔθνη, τότε ἥξουσι κακεῖνοι παραζηλοῦντες… », γράφει ο ιερός Χρυσόστομος. Όταν ο Ισραήλ δει τα είδωλα γκρεμισμένα και όλη την οικουμένη να έχει δεχτεί το Ευαγγέλιο του Χριστού, όταν δει « κεκλημένην τὴν ὑπ’ οὐρανόν », τότε θα « παραζηλώσει » και θα επιστρέψει. Ο Ισραήλ θα είναι ο τελευταίος λαός που θα δεχτεί τη λύτρωση που κήρυξε ο Χριστός. « Σωθήσεται δὲ Ισραὴλ ἔσχατος », γράφει ο Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας. Η φυλή του Ισραήλ θα σωθεί « κατόπιν τρέχουσα τῶν ἐθνῶν ». Και, τότε, όλοι μαζί οι εξ εθνών και οι εξ Ιουδαίων Χριστιανοί θα αποτελέσουν « μίαν πόλιν ἁγίαν ».

Ένα άλλο σημείο το οποίο πρέπει να εξετάσουμε είναι, τί ακριβώς εννοούν ο Απόστολος Παύλος και οι Πατέρες της Εκκλησίας, όταν λένε « το πλήρωμα των εθνών »· αν εννοούν όλα τα έθνη, ή τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών· και, αν το κάθε έθνος δεχτεί στο σύνολό του ή κατά ένα μόνο μέρος του την αλήθεια. Σχετική μ’ αυτό το θέμα είναι η φράση του Κυρίου « κηρυχθήσεται τὸ εὐαγγέλιον ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσι », στην ερμηνεία της οποίας ήδη αναφερθήκαμε. Άλλο πράγμα είναι το κήρυγμα και άλλο η αποδοχή του κηρύγματος. Αυτά τα δύο συνδέονται αλλά δεν ταυτίζονται. Σχετίζονται, πάντως, μεταξύ τους.

Ένα εύλογο σχετικό ερώτημα είναι πώς είναι δυνατόν να συμβούν τα δύο γεγονότα, η επιστροφή του Ισραήλ στο Χριστό και η στήριξη του Ισραήλ στον Αντίχριστο την ίδια, περίπου, χρονική περίοδο.

Κατά τον Άγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας, όπως δεν σώθηκαν όλοι οι εθνικοί, έτσι δεν θα σωθούν και όλοι οι Ισραηλίτες. Οι Ιουδαίοι που δεν θα πιστέψουν στον Χριστό θα είναι αυτοί που θα βοηθήσουν τον Αντίχριστο στην κατάληψη της εξουσίας. Εξάλλου, θα πρέπει να τονιστεί πως οι περισσότεροι Πατέρες δεν αναφέρονται στη χρονική σειρά με την οποία θα συμβούν αυτά τα γεγονότα. Απλά, λένε πως θα συμβούν στους έσχατους χρόνους. Σύμφωνα, πάντως, με τον Άγιο Αυγουστίνο, πρώτα θα έρθει ο Προφήτης Ηλίας και θα επιτύχει την επιστροφή του Ισραήλ στον Χριστό και, κατόπιν, θα έρθει ο Αντίχριστος. Πάντως, είναι χαρακτηριστικό ότι και ο Αυγουστίνος που αναφέρεται σ’ αυτό το θέμα διευκρινίζει πως εκθέτει την προσωπική του άποψη. Γράφει χαρακτηριστικά: « Ιδού τα τεκμήρια: η άφιξις Ηλία του Θεσβίτου, η μεταστροφή των Ιουδαίων, ο διωγμός του Αντιχρίστου, η κρίσις του Χριστού, η ανάστασις των νεκρών, ο χωρισμός των αγαθών από τους κακούς, η ανάφλεξις και η ανακαίνισις του κόσμου. Ας πιστεύσωμεν, ότι όλα αυτά θα συμβούν. Αλλά πώς; Κατά ποίαν τάξιν; Τούτο θα διδάξει η πείρα περισσότερον παρά η νόησις των ανθρώπων. Πάντως, φρονώ ότι ταύτα θα συμβούν καθ’ ήν τάξιν εξέθεσα ».

Συναφές ζήτημα με το προηγούμενο είναι το ποσοστό, ο αριθμός των Ιουδαίων που θα πιστέψουν στον Χριστό, ο προσδιορισμός του « πᾶς Ἰσραήλ ». Κατά τους Αγίους Ιωάννη Χρυσόστομο και Κύριλλο Αλεξανδρείας αλλά και κατά τον Θεοδώρητο Κύρου, ο « πᾶς Ἰσραήλ » που θα σωθεί στα έσχατα αντιδιαστέλλεται προς το « λεῖμμα κατ’ ἐκλογὴν χάριτος » των Εβραίων που έχει ήδη πιστέψει στον Χριστό. Η έκφραση « πᾶς Ἰσραήλ » σημαίνει την πλειοψηφία, την πλειονότητα των Ιουδαίων, το εβραϊκό έθνος στο σύνολό του. « Εἰ γὰρ ὅτε, φησί, προσέκρουσαν, τοσοῦτοι σωτηρίας ἀπήλαυσαν, καὶ ἐν τῷ ἐκβληθῆναι ἐκείνους, τοσοῦτοι ἐκλήθησαν, ἐννόησον, τί ἔσται, ὅταν ἐπιστρέψωσιν. Οὐ γὰρ εἶπε, πόσῳ μᾶλλον ἡ ἐπιστροφὴ αὐτῶν, οὐδὲ ἡ μεταβολὴ αὐτῶν, οὐδὲ τὸ κατόρθωμα αὐτῶν, ἀλλά, πόσῳ μᾶλλον τὸ πλήρωμα αὐτῶν, τουτέστιν, ὅτε πάντες εἰσιέναι μέλλουσι », γράφει ο ιερός Χρυσόστομος.

Οι ίδιες απόψεις αναφέρονται και στην ευρύτερη Χριστιανική γραμματεία. Ο Οικουμένιος επισημαίνει πως, ήδη απ’ την εποχή της Καινής Διαθήκης, οι Ιουδαίοι που πίστεψαν στον Χριστό ήταν « πολλοὶ καὶ ἀριθμὸν ὑπερβάλλοντες », και επικαλείται γι’ αυτό και τους σχετικούς λόγους των πρεσβυτέρων των Ιεροσολύμων προς τον Απόστολο Παύλο: « Θεωρεῖς, ἀδελφέ, πόσαι μυριάδες εἰσὶ τῶν πεπιστευκότων Ἰουδαίοι; ». Και, αν τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους πίστεψαν μυριάδες Ιουδαίων στον Χριστό, είναι προφανές πως στα έσχατα αυτό θα συμβεί σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό.

Κατά τον Αρέθα Καισαρείας, οι 144.000 Ιουδαίοι που αναφέρονται στην Αποκάλυψη δηλώνουν τους Ιουδαίους που θα πιστέψουν κατά την εποχή των εσχάτων. Βέβαια, ο αριθμός δεν ερμηνεύεται κατά κυριολεξίαν αλλά κατά μεταφοράν. Ο αριθμός 144.000 που προκύπτει απ’ τον πολλαπλασιασμό του αριθμού 12 επί τον εαυτό του και στην συνέχεια επί τον αριθμό 1000, δηλώνει « τον πολλαπλασιασμό του αποστολικού σπόρου ».

Όπως, ήδη, αναφέραμε, η αποκατάσταση του Ισραήλ στην αλήθεια και τη σωτηρία συνδέεται άμεσα και με το πρόσωπο του Προφήτη Ηλία. Αυτός θα είναι το πρόσωπο που θα διαδραματίσει τον κύριο και πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτό το γεγονός. Αυτός θα φέρει εις πέρας την διαδικασία της αποκατάστασης της συμφωνίας μεταξύ των Ιουδαίων και των δικαίων προγόνων τους. Η επιστροφή του Ισραήλ στον Χριστό θα είναι προσωπική του επιτυχία.

( Απόσπασμα – χωρίς τις υποσημειώσεις – από το βιβλίο του Βασιλείου Ταμιωλάκη Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ )


 πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά