Σάββατο, Οκτωβρίου 05, 2013

Κυριακὴ Γ΄ Λουκᾶ: Ο Κύριος περιμένει και τα δικά μας δάκρυα μετανοίας ώστε να πει: «Ἡ Ἑλλάς, σοὶ λέγω· ἐγέρθητι».


 ησος Χριστς εναι  ρχηγς τς ζως κα το θανάτου. Στ χέρια Του βρίσκονται τ πάντα· προνοε κα οκονομε τ κτιστ ντα· φροντίζει καπιμελεται μ φιλοστοργία τν σωτηρία λων τν νθρώπων, καλντας τους ν ρθουν κοντά Του, στν πηγ τς ζως. Τ σημεριν θαμα ποτελεπροανάκρουσμα τς δικς Του ναστάσεως, λλ κα τς κοινς ναστάσεως κατ τν δεύτερη παρουσία Του. 

Πς λλωστε θ ταν δυνατν ν μν εχε πιτελέσει να τέτοιο θαμα, ταν διος κουσίως πορευόταν πρν τν Σταυρό, χοντας ρθει μ σκοπ ν νικήστν θάνατο; Κα πς θ ταν δυνατν π τν λλη πλευρ ν μν εχε τν δύναμη ν νικήσ τν θάνατο δι το θανάτου Του, ταν νέσταινε λλους; Παρόντες ταν ο μαθητές Του στν Ναΐν· κι μως, ταν Τν σταύρωσαν κα Τν κατέβασαν πνουν π τν Σταυρ κα Τν θαψαν στν μνημεο, κενοι,πέλπιδες πλέον, σκανδαλίστηκαν κα διεσκορπίστηκαν ς πρόβατα «μχοντα ποιμένα». λεγαν χλευαστικ ο ρχοντες τν βραίων: «λλους σωσε· τν αυτό Του δν χει τν δύναμη ν σώσ» κα ντ ο μαθητς ν ντιτάξουν τν λπίδα, κπηγάζουσα π τ σημεριν θαμα, νίσχυαν τν πογοήτευσή τους.
Στν δια μορα κα  λαός μας, δελφοί μου, πογοητευμένος μ ατ πο τοσυμβαίνουν τν τελευταο καιρό.  πατρίδα πεθαίνει κα μαζ μ ατν  λπίδα τς ναστάσεως. Τί χρειαζόμαστε στν παροσα φάση; να χέρι! Ναί, να χέρι ν γγίξ τν σορ τς λλάδος κα ν τν προστάξ: « λλάς, σο λέγω·γέρθητι». να χέρι ζωοπάροχο, να χέρι ελογίας, πνος, ναδημιουργίας,ναστάσεως. Κα ατ τ χέρι, δελφοί μου, εναι το Χριστο μας, το Κυρίου μας· εναι τ χέρι πο φήσαμε, γιατ νομίσαμε τι, κρατντας Το, μς περιόριζε τάχα τν λευθερία· εναι τ χέρι πο φήσαμε, γιατ νομίσαμε πς μεγαλώσαμε κα πς θ μπορούσαμε πιτέλους μόνοι μας ν διαχειριστομε τν τύχη μας. Κιμως· «φάγαμε τ μοτρα μας» κατ τ κοινς λεγόμενον, δηγηθήκαμεθελούσια στν κηδεμονία τς γχόνης πο μς τοίμασε  πονηρς κα τργανά του, φθάσαμε στν θάνατο τς λπίδας, θαφτήκαμε στ μνημεο τςστορίας κα κατεβήκαμε στν δη τς χρεωκοπίας μ τος φαρισαίους τοκόσμου ν μς χλευάζουν κα ν πανηγυρίζουν γι τν φανισμό μας.
μως, δελφοί μου,  νεκρς δν χάνεται, δν φανίζεται, ταν πιστεύ στνναστάντα Χριστό. Κα σως  δόξα τς νάστασης το πιστο ν περν μέσαπ τν ξευτελισμ το θανάτου του. σως, πειδ φθάσαμε στ τέρμα, Χριστς μς τοιμάζει μι καινούρια ρχή, μι φετηρία, πο θ σημάν τνιζικ λλαγ τν δεδομένων. Θυμηθετε, δελφοί μου, ατ πο λεγε κενος,τι, γι ν καρποφορήσ  σπόρος πο πέφτει στ γ, πρέπει ν μπ στ χμα, ν ταφ κα ν πεθάν χώρα πέθανε κα τάφη κα τ δάκρυα τν πολιτν τν ποτίζουν καθημεριν πλέον, μως βλάστηση πουθενά...
«Κα δν ατν  Κύριος σπλαγχνίσθη π’ ατ κα επεν ατ· Μ κλαε». Μ τί λέγεις δ, Κύριε; Πς ν μν κλάψη  μάνα γι τ νεκρ σπάχνο της; Πς ν μν κλάψουμε κι μες γι τς τόσες ατοκτονίες, γι τς δεσμευθεσες περιουσίες, γι τς πωλεσθεσες ργασίες, γι τς ρπαγεσες οκίες; Πς νμν κλάψουμε γι τ ζοφερ παρν κα τ ζοφερότερο μέλλον τς νεργης νεολαίας μας; Πς ν μν κλάψουμε γι τς πολύσεις τν παλλήλων, γι τπαχθ κα πεχθ χρέη, γι τν νοσοσα γειονομικ περίθαλψη, γι ατ τκράτος πο φτιάχτηκε μ τ αμα κα τς θυσίες ρώων;
Ν κλάψουμε, δελφοί μου! Ν κλάψουμε μ δάκρυα μετανοίας, γι νεσπλαγχνισθ κι μς  Κύριος, πως εσπλαγχνίσθη τν χήρα τς Ναΐν. Δνταν κατακριτέα τ δάκρυά της. Δν τς επε τι εναι κακ ν κλας. Κι κενος δάκρυσε, ταν πληροφορήθηκε τν θάνατο το Λαζάρου, το γαπημένου Του φίλου. Γι’ ατ κα  λόγος Του «Μ κλαε» δν ταν λόγος λεγκτικς τν δακρύων τς χήρας. ταν λόγος λπίδος κα βεβαίας παρηγορις. ταν σν ντς λεγε: «Δν χρειάζεται λλο ν κλας, γιατ γ θ ναστήσ τ παιδί σου».ν δν κλαιγε κείνη, σως ν μν ξέφραζε τν εσπλαχνία Του μ τ θαμα. Κιν μες δν κλάψουμε κα δ ν μετανοί, δν θ ζήσουμε τ θαμα τς εσπλαγχνίας Του.
λεγε  σύγχρονος γιος Παΐσιος  γιορείτης τι ο φίλοι μας θέλουν ν μς τσαλακώσουν, ο δ χθροί μας ν μς ξαφανίσουν, γιατ εμαστε ρθόδοξοιλληνες. Περάσαμε μπόρες κα μπόρες ς θνος. νάδελφοι, μόνοι, βοήθητοι, πολεμούμενοι π πάντων, ντέξαμε στ χρόνο κα φθάσαμε δ πο φθάσαμε. Χριστς ξέρει κα π θάνατο κα π νάσταση. Περιμένει τν μετάνοιά μας, τ δάκρυά μας, γι ν πλώσ τ χέρι Του στ σορ τν προδομένων νείρων μας κα ν μς ναστήσ.

π. Στυλιανός Μακρής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά