Σάββατο, Δεκεμβρίου 21, 2013

Κυριακὴ Πρὸ Χριστοῦ γεννήσεως: ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.



Στ σημεριν εαγγελικ νάγνωσμα εχαμε τν εκαιρία ν κούσουμε τνόματα τν προπατόρων π τν βραμ μέχρι τν ωσήφ, τν μνηστήρα τςπεραγίας Θεοτόκου, σύμφωνα μ τ νδρικ γενεαλογικ δένδρο πο σχυεντς το μωσαϊκο νόμου,  ποος κατωχύρωνε νομικ τ γενεαλογικσυνέχεια κα τ δικαιώματα τς γενες τν τέκνων ντς τς μνηστείας, ν κα δια  περαγία Θεοτόκος, ς «κ τς ίζης εσσαί», το πατρς το Δαβίδ, κρατ κα  δια τν καταγωγή της π τν προφητάνακτα.

σα ποσχέθηκε  Θες στος προπάτορες βρκαν φαρμογ στ πρόσωπό Του, ταν σαρκώθηκε. Στν βραμ ποσχέθηκε πς θ τν ναδείκνυε πατέραθνν κα τ τέκνα του θ κληρονομοσαν τ γ τς παγγελίας. Στν Δαβδποσχέθηκε πς  θρόνος τς βασιλείας του θ εναι κλόνητος, καθς πόγονός του θ βασίλευε παντοτινά. Στος αχμαλώτους τς Βαβυλνοςποσχέθηκε τι θ συγκέντρωνε τν διασκορπισμένο ελογημένο Του λαό, τνποο θ νακαίνιζε, χαρίζοντάς του νέο πνεμα κα νέα καρδιά. λοι οπροπάτορες το Χριστο εναι κα δικοί μας προπάτορες, φο κι μες συγγενεύουμε μ Ατν πο μς νωσε στ Σμα Του κα μς κανε περιούσιο λαό Του, θνος γιο. λεύθεροι π κάθε αχμαλωσία, συγκεντρωμένοι π τατ στν γία ρθόδοξη κκλησία, μ νέα καρδι κα πνεμα, κατ τν προφητεία το εζεκιήλ, συμμέτοχοι στ βασιλικό Του ξίωμα, κατ τνπόσχεση πρς τν Δαβίδ, γίναμε ο χριστιανο κα κληρονόμοι τς νωπαγγελίας, τς πουρανίου Βασιλείας Του, κατ τν πόσχεση πρς τνβραάμ.  Θες εναι μαζί μας. Ατ δηλώνει λλωστε τ νομα μμανουήλ, τποο προφητεύθηκε π τν μεγαλοφωνότατο σαΐα κα παρεχε στος προπάτορες τν λπίδα τς σαρκώσεως το Θεοταν κενοι μέσα στσκοτειν κελι το δη νέμεναν μ γωνία τν κπλήρωση τν προφητειν κα τν θείων ποσχέσεων.
 Θες εναι μαζί μας· εναι δ· ρατός, ψηλαφητός, χειροπιαστός, μ σάρκα κα αμα κα ψυχή. Δν εναι κατ τρόπο το λέγειν μαζί μας. Εναι πραγματικνάμεσά μας κα ς νθρωπος· πιζητ τν συναναστροφή μας, γενόμενος τροφή μας· πιζητ τν δική μας ναγέννηση, γιατ  γέννησή Του γινε γι τν δική μας θέωση. ρθε στν κόσμο μας, μ σκοπ ν νταλλάξ ατ πο χει ματ πο χουμε. Πρε τ γ μας, γι ν πάρουμε τν ορανό Του. λαβε σμα, γι ν λάβουμε Πνεμα γιο.
Σ λίγες μέρες θ ορτάσουμε τν λευση το Θεο στν κόσμο μας. Πόσοι καπς προετοιμαζόμαστε ν Τν ποδεχθομε; Στολίσαμε π μέρες δρόμους κασπίτια, λλ τν ψυχή μας τν φήνουμε προετοίμαστη. Μς συγκινε εκόνα τς φάτνης, σως γιατ χει κάτι κοιν μ τν καρδιά μας· Ναί! μετατρέψαμε ατν τν καρδι σ φάτνη λόγων παθν. Πς ναμένουμε σατν τν γέννηση το Θεανθρώπου; Μς ντυπωσιάζει  πόθεση το στέρος τς Βηθλεέμ, σως γιατ λαμπυρίζουν στ μάτια μας τ πολύχρωμα φωτάκια τν χριστουγεννιάτικων δένδρων, ο φωτεινς βιτρίνες τν καταστημάτων, λλ τπότε θ σταθ πάνω μας  στέρας το κτίστου φωτισμο δν φαίνεται νμς πασχολ κα τόσο. ν εχαμε κα τν οκονομικ δυνατότητα, θξενυχτούσαμε ς λλοι γραυλοντες ποιμένες στ εβεγιόν, συναγωνιζόμενοι στ νυκτεριν κέντρα τος ψάλλοντες γίους γγέλους. Πόσο ηχς νας τέτοιοςορτασμς τν Χριστουγέννων!
Εναι πρς τιμν το χριστιανο ν προετοιμάζεται πνευματικς γι τν μεγάλη πανήγυρη, πο νοιξε τν δρόμο τς σωτηρίας μας. Δν εναι λίγο πράγμα ν γίνεται νθρωπος  Θεός. Μ κατάνυξη, πλότητα κα ταπείνωση, μδιάθεση εχαριστιακ κα δοξολογική, θέλει  Χριστς ν ορτάζουμε τν γέννησή Του. Δν χρειάζεται ν στολίσουμε κάποιο λατο, λλ ν επρεπίσουμε τν καρδιά μας, καθαρίζοντάς την κόμη κα π τ λάττονα πάθη. «Χριστς γεννται» ντς λίγων μερν κα σπαργανώνεται Ατς πο γι χάρη μας θτυλιχθ μ τ νεκρικ θόνια, γι ν μς λευθερώσ π τ δεσμ τοθανάτου.
 ορτ τν Χριστουγέννων εναι τ προανάκρουσμα τς ναστάσεως. Γεννται Χριστός, γι ν πεθάν, κα πεθαίνει, γι ν ναστηθς χουμε γιτ μεγάλο γεγονς πο πλησιάζει τν χαρ τν προπατόρων, ο ποοι μέσα πτν δραματικ γώνα τς στορίας το λαο το Κυρίου μας συμπλήρωσαν τνλυσίδα τς γενες Του. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά