Σάββατο, Δεκεμβρίου 28, 2013

Κυριακὴ Μετὰ τὴν Χριστοῦ γέννησιν:Οι του κόσμου Ηρώδεις, η Ελλάδα και ο Χριστός.π.Σπυρίδων Μακρής

Στν ταπειν φάτνη τς πατρίδος μας ναμέναμε, δελφοί μου, τ φετινΧριστούγεννα ν γεννηθ τ θαμα. μως ρώδεις μανιώδεις σφάξανε τς νεογέννητες λπίδες νς λαο περήφανου. Θρνος κα κλαυθμς κα δυρμός! Κα μι λλάδα «κλαίουσα τ τέκνα ατς κα οκ θελε παρακληθναι, τι οκ εσί». Βοσκο τς νημέρωσης κατηύθυναν τν κοιν γνώμη τν λογικν προβάτων στς στάνες τν συμφερόντων τους κα γγελοι μερικάνοι φρόντισαν ν προπαγανδίσουν παντο τν δική τους π γς ερήνη, τν πξ μερικάνα. Τ λογα τ ζωηρ τς νέας τάξης πραγμάτων κατέστειλαν τν γανάκτησησων ντιδροσαν στ σχέδια μις ποχριστιανισμένης παγκοσμιοποίησης. Καινούριοι πεγράφησαν κατ τ δόγμα Καίσαρος μ λεκτρονικ φακέλωμα.στέρια το συστήματος, το λεγομένου στρ σύστεμ, φώτισαν τν πορεία τν μαγεμένων κα ποχαυνωμένων νέων κα τ δήγησαν μακρυ π τν Χριστό. Μάγοι τς πολιτικς, λαοπλάνοι, προσέφεραν τ πονηρά τους δρα,νταλλάγματα στν μπιστοσύνη νς εγενος χριστιανικο λαονειρα εδαν λοζώντανα ο νεργοι μνήστορες τς ζως, περιμένοντας κόμη νκούσουν τν εδηση, τι «τεθνήκασι ο ζητοντες τν ψυχν» ατο το λαο.

Βουλιάξαμε, δελφοί μου, στ τέλμα. Προσπεράσαμε τν Βηθλεέμ,διαφορντας γι τν Χριστό, πήραμε λάθος δρόμο κα περιπλανηθήκαμε στνρημο τς διαφθορς. δελφοί,  διάβολος μαίνεται, τ βιός μας χάνεται,  γία μας κκλησία μς καλε σ μετάνοια. χουμε μεγάλο πόλεμο μ τν ρχοντα τοκόσμου τούτου, τ περιθώρια τς ζως μας στενεύουν μέρα μ τν μέρα, οντοχς λιγοστεύουν,  πελπισία χει κτυπήσει τν πόρτα λων μας, χιλιάδες τ θύματα τς ρώδειας κακίας, μως πρέπει ν ναθαῤῥήσουμε. Κα ατ θτ καταφέρουμε, ν ποφασίσουμε ν νακατευθύνουμε τν παρξή μας πρς τν πορεία πο φωτίζει  στέρας τς πνευματικς ν Χριστ ζως.  Χριστς μς νοίγει μ τ γέννησή Του τς πύλες τς σωτηρίας. ν Ατ λα μας τπροβλήματα βρίσκουν λύση, τακτοποιονται ο ποθέσεις τς καθημερινότητος,ναγεννται κάθε λπίδα, ρκε ν στρέψουμε τ  βλέμμα στ ταπειν σπήλαιο τς Βηθλεέμ, κε που νέτειλε  λιος τς δικαιοσύνης.
Δν ταν λα καλ κα εκολα γι τν τεχθέντα νέο Βασιλέα. Δν γεννήθηκε μέσα σ πορφυρ φάσματα, πειλήθηκε  ζωή Του, γινε μωρ παιδμετανάστης, ταλαιπωρήθηκαν σ ξένη γ  μητέρα Του κα  φροντιστής Του μνηστήρας της. Τ σχέδιό Του προχώρησε μέσα π φτώχεια, στερήσεις, διώξεις, φόνους θώων, κακουχίες, καταστάσεις θλιβερς πο βιώνουμε κι μες σήμερα, μέχρι ν βρεθομε στν σφαλ Ναζαρτ τς πιστροφς μας πρς τν Θεό.
Εσοδεύουμε ντς λίγου σ να καινούριο τος. Δν εναι λίγοι κενοι ποπροβληματίζονται γι τ τί μέλλει γενέσθαι, κενοι πο φοβονται πς τπράγματα θ χειροτερεύσουν, κενοι πο εναι πλέον πεπεισμένοι τι «κάθε πέρυσι κα καλύτερα».  πογοήτευση δν πρέπει ν μς καταβάλπάρχει λύση σ λα. πάρχει Χριστός, « καιρος κα χρόνους ν τ δί ξουσίθέμενος». λλ δν θ Τν συναντήσουμε στ πρωτοχρονιάτικα εβεγιν κα τξεφαντώματα, οτε θ Τν δομε ναπαυόμενο στν πολυτέλεια. Θ Τν συναντήσουμε ν σπαργάνοις πτωχείας μέσα στν κκλησία, εχαρίστωςποδεχόμενο τ δρα τν μετανοημένων, τν χρυσ τς γάπης, τν σμύρνα τς ξομολογήσεως, τν λίβανο τς προσευχς, θ Τν συναντήσουμε κυνηγημένο, διωκώμενο στ πρόσωπα τν δικουμένων δελφν μας.
Μ νομίσετε τι, σα συμβαίνουν τν τελευταο καιρό, γίνονται ρήμην τς θείας προνοίας, ρήμην το Κυριάρχου τς ζως.  Χριστς πιτρέπει μέχρις νς σημείου τς θλίψεις στ ζωή μας, ταν ατς μπορον ν γίνουν δι τςπομονς πρόξενοι στεφάνων. λλωστε  διος χει τν περα το νθρώπινου βίου, γνωρίζει κα π πενα κα π διώξεις κα π πειρασμος κα π πόνο κα π θάνατο. σα βίωσε στν κόσμο μας τ βίωσε ξολοκλήρου καποκλειστικς μ τν νθρώπινη φύση Του, γι’ ατ κα μπορε ν μς νιώσ, ν καταλάβ τς δικές μας θλίψεις. Μς προειδοποίησε λλωστε γι’ ατές, λλταυτόχρονα μς κάλεσε κοντά Του, λους τος «κοπιντας καπεφορτισμένους», γι ν μς ξεκουράσ. Γι μς γεννήθηκε κα εναι κοντά μας,σο μες δν πομακρυνόμαστε π Ατόν. Κι ν κόμη μς πειλον ο τοκόσμου ρώδεις,  Χριστς πάντα θ μς καλ ν προσβλέπουμε πρς τν φάτνη τς Βηθλεμ κα ν προστρέχουμε πρς τν Ναζαρέτ, που κενος ς νεογέννητος, ς βρέφος, ς νήπιο, ταπείνωσε τν σχ το ρατο κα τνλαζονεία το οράτου ρχοντος το κόσμου τούτου.
Ο εχς τς κκλησίας ς μς συνοδεύουν κατ τ νέα χρονιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά