Σάββατο, Ιανουαρίου 18, 2014

Κυριακὴ ΙΒ΄ Λουκᾶ:Η αχαριστία είναι δαιμονική! π. Στυλιανός Μακρής
















 εγνώμων πρώην λεπρς το σημερινο εαγγελικο ναγνώσματος τανλλογενής. Δν νκε στ βραϊκ θνος. Ατ δν τν μπόδισε ν γίνποδέκτης τς χάριτος το Κυρίου κα ν πιστρέψ στος δικούς τουνθρώπους γιής. Γιατ σίγουρα ζοσε μακρυά τους, συναυλιζόμενοςμοιοπαθες, τος ποίους  κοινωνία πέβαλε π τς τάξεις της ξαιτίας τςπικινδυνότητος τς σθενείας τους.

 λέπρα ταν  νίατη σθένεια,  φόβος κα  τρόμος τς ποχς, μ τμέτρητα θύματα στος αἰῶνες μέχρι κα λίγο μετ τν δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, πότε κα νακαλύφθηκε  θεραπεία της. Ο λεπρο ζοσανπομονωμένοι καί, ποτε παρουσιαζόταν νάγκη ν πικοινωνήσουν μ τνπόλοιπο κόσμο, ταν ποχρεωμένοι ν φορον συγκεκριμένα οχα κα νφέρουν πάνω τους μεγάλα κουδούνια, γι ν τος ποφεύγουν ο γιες.ναλογιστετε, δελφοί μου, κτς π τ συμπτώματα τς ἀῤῥώστιας κα τφοβερ ψυχολογικ μαρτύριο το ασθήματος τς γκατάλειψης, πο νιωθαν ολεπροί. Δν ταν μόνον  σωματικός, λλ’ ταν κα  ψυχολογικς πόνος ποπέτεινε τν πελπισία τν σθενν.
Μ πόση λαχτάρα ρθαν κα στάθηκαν λίγο μακρυ π τν Χριστό! Μ πόσηντοχ Το φώναξαν δυνατά, ν τος λεήσσως κα ν πελπίστηκαν, τανπ μακρυ κι κενος τος δωσε τν ντολ ν μφανιστον στος ερες.σως ν θελαν ν βάλ τ χέρι Του πάνω τους κα ν τος γιατρέψμως Κύριος οτε τος πέφυγε, οτε τος βδελύχθηκε. Τος στειλε στος ερες, γιατκενοι ταν ρμόδιοι ν πιστοποιήσουν τν θεραπεία, τν ρση τς μαρτίας πο εθυνόταν γι τν νόσο, κα ν ξασφαλίσουν τσι γι τος σθενες τν κοινωνική τους πανένταξη. λλ τος στειλε στος ερες κα γι να κόμη λόγο. Γνώριζε τ κρύφια τς καρδις τους κα τος δωσε χρόνο ν παραμείνουν συνεπες μ τν χαρακτήρα τους. ν τος θεράπευε π τόπου, θ ναγκάζονταν ν Τν εχαριστήσουν κι κενοι π τόπου.  ποστολ πρς τος ερες κα πιστροφ μόνον το νς φανέρωσε τι ο ννέα δν ταν διαθέσιμοι νποβληθον στ θυσία τς πεζοπορίας πρς εγνωμοσύνην το σωτρα τους.σως δν θελαν ν βρεθον πίσω στ μέρη πο θ τος πενθύμιζαν τν τραγικ θλίψη τς πομόνωσης· κα μαζ μ’ ατν ξέχασαν κα τν ατιο τς θεραπείας.
 εγνώμων λεπρς ξεχώριζε πάντως γι τ θος του. Γιατ ταν  μόνος ποπέστρεψε, χι γι ν εχαριστήσ τν εεργέτη του ς ατρό, λλ γι ν Τν εχαριστήσ ν Θε. Σαφς δν ξερε ποιόν εχε μπροστά του, ταν Τν προσκυνοσε, λλ ταν σίγουρος τι ν δυνάμει Θεο κανε κενος τ θαμα. Ο ννέα λεπρο ταν ουδαοι· πρεπε ν συλλογίζονταν μ ποιανο δύναμηγινε τ θαμα.  νας ταν λλοεθνής, προφανς εδωλολάτρης. μως μπροστ στν διαμφισβήτητη κα χειροπιαστ λήθεια θεραπείας του, δν μποροσε παρ ν ναγνωρίσ τν θεϊκ πέμβαση. Ατ συμβαίνει κασήμερα. Κάποιοι χριστιανοί, ταν γίνονται μάρτυρες νς θαύματος, τποδίδουν σ χίλιες δυ ατίες κτς π τν Θεό, ν κα θεοι κόμηπιστρέφουν στν κκλησία κα πέφτουν στ πόδια το Χριστοπως εγνώμων λλογενής.
Ο θεες εεργεσίες εναι καθημερινές, δν σταματον, προορίζονται γι λους, γιατ  Χριστς προσκαλε καθολικς τν νθρωπότητα στν λήθεια. ς θυμηθομε τ θαμα μ τν κόρη τς χαναναίας, λλοεθνος κα λλοθρήσκου οσης.  Χριστς εδε τν καρδιά της, κρινε τ σωτερικό της περιεχόμενο, δνλαβε π’ ψιν Του τν καταγωγή της, μολονότι στν ρχ τς πεσήμανε πρς δοκιμν τ τοπον το ατήματός της.  εγνωμοσύνη πρς τν εεργέτη Χριστό Τν παρακιν ν μς χαρίζ περισσότερα γαθά. Τίποτα δν Τν συγκινε καεφραίνει περισσότερο π ατήν, διαιτέρως ταν κφράζεται γι θλίψεις καπειρασμούς.  δ χαριστία εναι δαιμονικ...ρετή· κα δυστυχς ο ννέα λεπρο πλήθυναν νάμεσα στος χριστιανούς, πο βλασφημον τ θεα δίχως ντροπ κα συναίσθηση τς συνεχος θείας προνοίας. Λέγει  γιος Νικόδημος γιορείτης τι δν πάρχει τίποτε γιώτερο π τν γλσσα πο δοξάζει καεχαριστε τν Θε μέσα σ δυσάρεστες περιστάσεις. Στεφανώνεται κι ατή,πως ο μάρτυρες, γιατ κι ατ χει π πάνω της να δήμιο, τν διάβολο, ποος τν ναγκάζει ν ρνηθ δι τς βλασφημίας τν Θεό.
ν παιδευόμαστε, δελφοί μου, σήμερα ς λαός, εναι γιατ  Κύριος μς δίνει τν χρόνο, πως στν περίπτωση τν δέκα λεπρν, ν πιλέξουμε, ν θπιστρέφουμε πρς κενον  χι, ν ποκαλύψουμε τ περιεχόμενο τς καρδις μας ετε δι τς εγνωμοσύνης, ετε δι τς γνωμοσύνης. Μακάρι ν κάνουμε τν καλύτερη κα συμφερότερη πιλογή.

π. Στυλιανός Μακρής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά