Πέμπτη, Ιανουαρίου 30, 2014

Ὑπαπαντή τοῦ Κυρίου π. Γεώργιος Ρ. Ζουμῆς


Ἡ ὑπαπαντή τοῦ Κυρίου, γαπητοί μου, εναι ορτή δεσποτική, πό τίς μεγαλύτερες τς κκλησίας μας.   Τρία σημεα θά πάρουμε πό ατήν, γιά νά τά σχολιάσουμε πό λίγο.  
Α). Πολλές φορές ὁ Κύριος τόνισε, τι δέν ρθε νά καταλύσει, νά καταργήσει τόν Νόμο καί τούς Προφτες, λλά νά τόν κπληρώσει, νά τόν φαρμώσει.Τήν γδοη μέρα μετά τήν γέννησή του περιετμήθη τήν σάρκα, πως ριζε ὁ Νόμος καίλαβε τό νομα ησος, πως επε ὁ ἄγγελος στήν παναγία μητέρα του, πρίν κόμη συλληφθεῖ στήν κοιλιά της.
μες παίρνουμε τό νομα μετά τήν γέννησή μας, νῷ ὁ Ἰησος πρε τό νομά του προτοῦ γεννηθε, γιατί πρχε καί πρίν πό τήν γέννησή του. νομάσθηκε δέ ησος,πειδή τό ργο του ταν ργο σωτρος.
ταν συμπληρώθηκαν οἱ ἡμέρες τοῦ καθαρισμο, σύμφωνα πάντα μέ τόν Νόμο, παρότι δέν πρχε λόγος καί νάγκη γιά τήν Παναγία, λλά γιά νά κπληρώσει τόν Νόμο,νέβηκε μέ τόν ωσήφ στά εροσόλυμα καί πρόσφεραν τόν Κύριο, πως ριζε ὁ Νόμος.
Λέει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμς: Ἡ διάταξις τοῦ Νόμου φοροσε γονες καί παιδιά πού γεννντο πό συζυγική νωση. Ατοί χρειάζοντο καθαρισμό. Στήν περίπτωση τοΧριστοῦ δέν πρχαν γεννήτορες, λλά μόνο μητέρα καί ατή Παρθένος. χουμε γέννηση μέ σπορη σύλληψη, πότε δέν πρχε λόγος καί νάγκη καθαρισμο. Ατό πούκαναν ταν ργο πακος. Μέ ατήν τήν πακοή στό Νόμο τοῦ Θεοῦ καί Πατρός Κύριος θεράπευσε τόν νθρωπο πό τήν ρρώστεια  πού προκάλεσε ἡ ἀνυπακοή τν Πρωτοπλάστων. 
νέβηκαν γιά νά προσφέρουν τήν θυσία, να ζεγος τρυγόνων ἤ δύο νεουσούς περιστερν. Ἔγιναν λα τυπικά καί σύμφωνα μέ τόν Νόμο. Τόν φαρμόζουν πιστά μέ τό νί καί μέ τό σίγμα. Τά τρυγόνια καί τά περιστέρια εναι πό τά πιό καθαρά πτηνά. Καθαρά καί πό τά καλύτερα πάντοτε προσφέρουμε στόν Θεό.πρεπε νά εναι δύο, γιατί δύο εναι οἱ φύσεις τοῦ Χριστο. Τό να τό θυσίαζαν καί τό λλο τό φηναν λεύθερο. Ἡ ἀνθρώπινη φύσις τοῦ Χριστοῦ ἔπαθε πάνω στό σταυρό, νῷ ἡ θεία φύσις παθής διέμεινε.
Τό δίδαγμα μέχρι τώρα εναι, τι, ταν ὁ Ἰησος Χριστός, ὁ Κύριος καί Δημιουργός τοσύμπαντος κόσμου, κπληρώνει πρόθυμα τόν Νόμο, ταν ἡ Παναγία Μητέρα του Θεομας φαρμώζει λες τίς διατάξεις τοῦ Νόμου, πόσο περισσότερο μες εμαστεποχρεωμένοι καί ναγκασμένοι νά ζομε σύμφωνα μέ τό θέλημα τοῦ Θεο. Δέν θά λέμε στό Πάτερ μν πλς καί μόνο "γενηθήτω τό θέλημά σου", λλά θά τό φαρμόζουμε καί θά τό κολουθομε πιστά σέ λη μας τήν ζωή.
Β). Ὁ πρεσβύτης Συμεών δέχθηκε τόν Χριστό στήν γκαλιά του. Δόξασε τόν Θεό καίπευθυνόμενος στήν Παναγία τς επε λόγια σοβαρά καί ξιοπρόσεκτα. Τήν ψυχή σου θά διαπεράσει ρομφαία, μαχαίρι δίκοπο καί κοφτερό. Δέν θά μείνεις καί σύ κτός πειρασμοπειδή συμφώνησες νά γίνεις μητέρα τοῦ δημιουργοῦ σου, πειδή δέχθηκες νά γεννήσεις τόν Υόν τοῦ Θεοπειδή κρινες καλό νά τοῦ δανίσεις τήν σάρκα σου, πειδήἡ κοιλιά σου γινε δοχεο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, πειδή συνέλαβες χωρίς πείρα γάμου. Οτε σύ θά μείνεις κτός πειρασμολλά καί σένα τήν δια μία ρομφαία θά διαπεράσει τήν ψυχή σου. 
Ἡ προφητεία ατή ναφέρεται στόν πόνο καί στήν θλίψη τς Θεοτόκου, ταν θάβλεπε νά καταδιώκεται ὁ Χριστός πό τόν ρώδη. ταν θά τόν συκοφαντον ογραματες καί οἱ φαρισαοι. Κυρίως καί πρό πάντων ταν θά τόν βλεπε πάνω στόν σταυρό, νά πάσχει καί νά ποφέρει σάν κακοργος. Ἡ Παναγία δέν πόνεσε κατά τήν γέννηση τοῦ Χριστο, γιατί κριβς τόν συνέλαβε σπόρως καί τόν γέννησε φθόρως. Πόνεσε μως πολύ κατά τόν καιρό τς ξόδου του πό τόν κόσμο ατό. Ατή εναι ρομφαία πού θά διεπερνοσε τήν ψυχή της. 
Σύμφωνα μέ τήν προφητεία τοῦ δικαίου Συμεών κανένας δέν μεινε κτός πειρασμοΠέτρος, ὁ κορυφαος τν μαθητν, τόν ρνήθηκε τρες φορές. Οἱ ἄλλοι τόνγκατέλειψαν. λοι τους φυγαν καί ὁ Χριστός μεινε μόνος κρεμασμένος καί περιφρονημένος πάνω στόν Σταυρό σάν κριάρι τοιμο γιά θυσία. λοι δέχονται πειρασμούς, κόμη καί ατός ὁ Χριστός καί ἡ Παναγία. Κανείς γιος δέν μεινε χωρίς πειρασμό, γιατί λοι ατοί εναι πάντοτε χρήσιμοι καί φέλιμοι στή ζωή μας.
Τό δεύτερο δίδαγματαν ὁ δίκαιος καί ναμάρτητος Κύριος εχε τούς πειρσμούς του,ταν ἡ Παναγία δέχθηκε φοβερούς πειρασμούς, μες γιατί διαμαρτυρόμαστε, τανντιμετωπίζουμε πειραμούς; Καί μάλιστα ζητομε τόν λόγο καί ρωτμε τόν Θεό, θέλουμε νά τόν νακρίνουμε, γιατί Θεέ μου, νά χω πειρασμούς στή ζωή μου; 
Λέγουν οἱ ἅγιοι Πατέρες, βγάλε τούς πειρασμούς καί κανείς δέν σώζεται. Μή γογγύζουμε λοιπόν στούς πειρασμούς, λλά νά ζητομε τήν βοήθεια τοῦ Θεο, γιά νά τά βγάλουμε πέρα. Μεγάλο φελος θά προκύψει πό τούς πειραμούς. Μόνο νά τούς δεχώμαστε μέ πομονή, μέ καρτερία καί ταπείνωση.
Γ) καί τελευταο. φοῦ ὁ δίκαιος καί πρεσβύτης Συμεών πρε τόν Χριστό βρέφος τεσσακονθήμερο στήν γκαλιά του, επε κενον τόν θαυμάσιο μνο, πού λέμε κάθε μέρα στό τέλος τοῦ ἑσπερινοΝν πολύεις τόν δολον σου, Δέσποτα, κατά τό ρμα σου ν ερήν... Τώρα, Κύριε, μπορῶ νά πεθάνω. Τώρα μπορες νά μέ πάρεις πό τόν κόσμο ατό, φοῦ εδα τόν σωτήρα τοῦ κόσμου. σύ μοῦ ὑποσχέθηκες, τι δέν θά πεθάνω προτοῦ δῶ τόν Χριστό. Τώρα πού λα πραγματοποιήθηκαν καί τά εδα, τώρα μπορῶ νάναχωρήσω ναπαυμένος, ετυχισμένος καί μέ ερήνη γιά τό οράνιο ταξίδι.
Διδάγματα: Σύμφωνα μέ στορικά στοιχεα, ὁ δίκαιος Συμεών πέθανε σέ λικία περίπου 280 τν. τσι θέλησε ὁ Θεός στήν δική του περίπτωση. Γιά τόν καθένα κάτιχει ρίσει ὁ Θεός, γιά λους χει τό πρόγραμμά του. Κάποιοι θά φύγουν πό ατόν τόν μάταιο κόσμο νωρίς, κάποιοι λλοι ργά καί κάποιοι πολύ ργά. πως θέλει ὁ Θεός. Σέ κανέναν δέν πιτρέπεται νά παραπονιέται, γιατί χει βάσανα στή ζωή του, γιατί κάποιον τόν ξέχασε καί δέν τόν παίρνει ἤ γιατί κάποιος νά φεύγει νέος πό τήν ζωή, πολύ δέ περισσότερο κανείς δέν χει δικαίωμα νά θέτει τέρμα στή ζωή του. Ατήν τήν ξουσία τήνχει μόνο ὁ Θεός.
Κάποτε συζητούσαμε στό γιον ρος μέ ναν μοναχό. Μεταξύ τν λλων μοῦ επε: Παλαιότερα παρακαλοσα τόν Θεό νά μέ πάρει νέο πό τήν ζωή, ποτίθεται πρίν προλάβω νά μαρτήσω. Ετυχς καί δέν μέ κουσε. Τώρα παρακαλάω τόν Θεό, πρτα νά τόν γαπήσω καί μάλιστα νά τόν γαπήσω πολύ καί μετά νά μέ πάρει. ν φύγουμε χωρίς νά γαπήσουμε τόν Θεό, χαθήκαμε. Ετυχς πού πολλές φορές δέν μς κούει ὁ Θεός, γιατί δέν ξέρουμε τί λέμε καί τί ζητμε.
τσι καί μέ μς, γαπητοί μου, δέν χει καμιά σημασία πόσα χρόνια θά ζήσουμε καί πς θά πεθάνουμε, λλά πς ζομε καί τί θά γίνει μετά πού θά πέλθουμε πό ατόν τόν μάταιο κόσμο. 
Νά γαπήσουμε τόν Θεό. Νά φαρμόζουμε τό γιο θέλημά του καί νά παρακαλομε νά μς δίνει καιρόν μετανοίας. Τόν πόλοιπον χρόνον τς ζως μν νά τόν περάσουμε ν ερήν (ν γίνεται) καί μετανοί (πωσδήποτε), γιά νά χουμεχριστιανά τά τέλη τς ζως μν, καλήν πολογίαν, σωτηρίαν ψυχς καί καλόν παράδεισον. μήν.-
                                                                                                                     π. Γεώργιος Ρ. Ζουμῆς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά