Πέμπτη, Ιανουαρίου 30, 2014

ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΔΟΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΕΙΣ ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ «ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ»;

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj9HHpc8QgxJnIJ9EZeYZTQkgsk9S2zbsWf5OUD3AS91cmuMa29arrfzMUutpOaX3ocd5GZ_zsW4DhdZzlKLzlSlpu9Bb-P2s6nWt-7n1byOLbiAM5Cp4KtFsPpbsusovrldIaVFlWdkKM/s1600/%CF%80+%CE%98%CE%B5%CF%8C%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%BF%CF%82.png

Το πρωτοπρεσβυτέρου π. Θεοδώρου Ζήση
1. Δν θέλουν ν γνωρίζη  λας τ ποφασιζόμενα 
http://www.paros-restaurants.gr/images/logo.gif
ΕΙΝΑΙ φοβερ  συντελούμενηκκλησιολογικ καταστροφ στ πλαίσια τς Ψευδοοικουμενικς Κινήσεως κα τς παναιρέσεως το Οκουμενισμοσοι π να αώνα πατεώνα, τν προηγούμενο 20αώνα, σχεδίασαν κα φήρμοσαν μεθοδικά, στν ρχ κρυφ κα συνεσκιασμένα, τν σατανοκίνητο κα μασονοκίνητο διαθρησκειακ κα διαχριστιανικ συγκρητισμό, μ τν πολυδιαφημισθεσα καπολυεπαινεθεσα Οκουμενικ Κίνηση, μπορον τώρα ν πιχαίρουν, διότι ορθόδοξες ντιστάσεις μειώνονται, διαίτερα στ ψηλ γετικ κλιμάκια τςκκλησίας κα τς θεολογικς πιστήμης, πλν λαχίστων ξαιρέσεων.
Μόνο θλίψη κα κατήφεια γι τν λόγο ατ προκαλον τ ποφασισθέντα στν 10η Γενικ Συνέλευση το «Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν», ρθότερα το Παγκοσμίου Συμβουλίου Αρέσεων, τ ποα δέχθηκανμόφωνα ο ντιπρόσωποι λων τν ατοκεφάλων ρθοδόξων κκλησιν, πλν βεβαίως τν κκλησιν Γεωργίας κα Βουλγαρίας, ο ποες ξιεπαίνως κα πατερικς δν συμμετέχουν σ ατν τν πανσπερμία τς πλάνης κα τςκκλησιολογικς
σύγχυσης.
 Συνέλευση ατ τν αρετικν, Προτεσταντν κα Μονοφυσιτν, μ τοςποίους κκλησιολογικ ταυτίζεται κα ετελίζεται  Μία, γία, Καθολικ καποστολικ κκλησία, λαβε χώρα στν πόλη Πουσν τς Ν. Κορέας π τς 30 κτωβρίου μέχρι τς 8 Νοεμβρίου τρέχοντος τους. Εναι βέβαια κόμηνωρς γι τν καταμέτρηση τν ντιδράσεων κ μέρους τς πισήμουκκλησίας, το γίου ρους κα μεμονωμένων κληρικν, μοναχν καλαϊκν. ξιοσημείωτη κα πολ νδιαφέρουσα γι τς πισημάνσεις της εναι μία πρώτη Μον Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου,  ποία δη κυκλοφορήθη διαδικτυακς μ τν εστοχο τίτλο «“Συγγνώμη πο εμαστε ρθόδοξοι”: 10η Γενικ Συνέλευση το ΠΣΕ στ Πουσάν».
Εναι βέβαιο πς στ συνέχεια θ πάρξουν κα λλες ντιδράσεις κατοποθετήσεις, τς ποες μως φαίνεται τι θέλουν ν ποτρέψουν ομετέχοντες κα ο π κεφαλς των, γι ατ κα οσιαστικ ποκρύπτουν τποφασισθέντα. 
πάρχει στ σημεο ατ μία λοφάνερη ντίφαση μεταξ σων λέγουν κα σων πράττουν ατο πο νστερνίζονται τ το Οκουμενισμο.ταν συναντνται σ πίσημες διαβουλεύσεις, διαπιστώνουν τι οποφάσεις τους παραμένουν μόνον μεταξ ατν πο τς ποφασίζουν κα λαχίστων λλων περ ατούς, ν  λας γνοε τ ποφασιζόμενα, κα πομένως οσιαστικ πρόκειται γι μία ριστοκρατικ κίνηση εδικν κα παγγελματιν, χωρς λαϊκ ρει- σμα. Δν πράττουν μως κα τίποτε, γι ν ποτρέψουν ατν τν λιγαρχικ ντιλαϊκ εκόνα, χι γιατ δν μπορον, λλ γιατ θέλουν ν κρατον σ γνοια τος πολλος κ τνπισκόπων κα περισσότερο τ πλήρωμα τν πιστν, πο διαμορφώνουν διαχρονικ τν συνείδηση τς κκλησίας,  ποία ποτρέπει τς αρέσεις κατς πλάνες.
ν πιθυμοσαν ν φέρουν στ φς τ ποφασιζόμενα,  πρώτη κί- νηση πο πρεπε ν κάνουν, γι ν προβάλουν σα “ρθά” κα “νεπί- ληπτα” πογράφουν, ταν ν δώσουν ερεα δημοσιότητα μμεταφράσεις τν κειμένων στ πίσημα κκλησιαστικ κα στ λλα χριστιανικ ντυπα κα φημερίδες, κόμη δ κα ν διανείμουν τςποφάσεις ες λους τος πισκόπους, τος ερες, τος μοναχος κατος λαϊκούς. Ατο πο κόπτονται πρ τς μεταφράσεως τν λειτουργικν κειμένων, γι ν τ κατανοε  λαός, γιατί δν μεταφράζουν κα δν διαδίδουν τς ποφάσεις τν Γενικν Συνελεύσεων το «Παγκοσμίου Συμβουλίουκκλησιν», στε ν τς γνωρίσει  λας κα ν τοποθετηθε π ατν; Ψάξτε ν βρετε στ πίσημα ντυπα τς κκλησίας  στ τν ερν Μητροπόλεων τκείμενα τν προηγουμένων Συνελεύσεων. Παντελς σιωπ κα πόκρυψη. ερ Σύνοδος θ ρκεσθε στν σχετικ κθεση πο θ ποβάλει ντιπροσωπεία, μ τς δικές της βέβαια θετικς κτιμήσεις, φοσυνδιαμόρφωσε τ ποφασισθέντα, χωρς κν ν συζητήσει γι ατ οτε σπίπεδο Διαρκος ερς Συνόδου, οτε σ πίπεδο εραρχίας. Ατς εναι κα λόγος γι τν ποο ρωτώμενοι πολλο πίσκοποι γι τ ποφασιζόμενα δηλώνουν γνοια, χωρς βέβαια ατ ν τος θωώνει, γιατ μέσα στν ποιμαντική τους εθύνη κα γωνία πρεπε προτεραιότητα ν χουν τ θέματα τς πίστεως κα τς νοθεύσεώς της π τος αρετικος κα τος αρετίζονταςδικούς μας, πως τ πράττουν ρθς ρκετο ξ ατν.
2. Παραδείγματα προδοτικν ποφάσεων, πο δν γνωρίζουν οτε οπίσκοποι
Μέχρι τώρα στος διαχριστιανικος διαλόγους, διμερες κα πολυμερες,χουν γίνει δεκτ παράδεκτα κείμενα, τ ποα προσβάλλουν τν ρθόδοξη ατοσυνειδησία, ναιρον ποφάσεις κόμη κα Οκουμενικν Συνόδων καθωώνουν παλαις κα νέες αρέσεις. Κα τ κείμενα ατ γιναν δεκτ πντιπροσώπους κκλησιν. Τοποθετήθηκαν συνοδικ ο ατοκέφαλεςκκλησίες πέναντι ατν τν ντισυνοδικν κα ντιπατερικν ποφάσεων,στε ν τς γκρίνουν  ν τς πορρίψουν;
Μερικς κκλησίες τς χουν γκρίνει, πως πραξε συνοδικ  κκλησία τς Ρουμανίας,  ποία δέχθηκε τ πορίσματα το διαλόγου μ τος Μονοφυσίτες, βάσει τν ποίων ατο εναι ρθόδοξοι, κα πως πράττει στν πράξη  κκλησία ντιοχείας,  ποία βάσει τν πορισμάτων ατν χει μυστηριακ κα εχαριστιακ κοινωνία μ τος Συροϊακωβίτες Μονοφυσίτες, κα πως κόμη πράττει π τη τό «Παγκόσμιο Συμβούλιο κκλησιν», πο μς βάζει στν διο σάκκο, μς τσουβαλιάζει, μς τος ρθοδόξους μαζ μ τος Μονο- φυσίτες,νομάζοντάς μας λους ρθοδόξους. Στς πιτροπς το «Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν», μετέχουμε κα δεχόμαστε ν νομαζόμαστερθόδοξοι κα μες κα ο αρετικο Μονοφυσίτες, κα κανένας δν διαμαρτύρεται.
Στ θέματα πίστεως κα αρέσεων δν πάρχουν τοπικ ρια κα τοπικς δικαιοδοσίες, στε ν δικαιολογεται  διαφορία   μ νάμειξη ς πράξη ποδθεν πορρέει π τν ποχρέωση ν μ ναμειγνυόμαστε στς δικαιοδοσίεςλλων τοπικν κκλησιν.  πίστη,  λήθεια κα τ δόγματα δν χουν σύνορα· εναι κοιν κα νιαα. Κα ταν προσβάλλονται πουδήποτε, προσβολ θίγει τν νότητα τς κκλησίας. Διαμαρτυρήθηκε ποτ κκλησία τς λλάδος γι τν μυστηριακ κοινωνία μ τος Μονοφυσίτες καγι τν συνοδικ ποδοχ τν ποφάσεων το Διαλόγου;
3.  εραρχία, πλν ξαιρέσεων, φωνη κα πραγη
 μόνη ρθ ντίδραση τς κκλησία τς λλάδος τς τελευταες δεκαετίεςταν ν μ ποστείλει ντιπροσώπους στν Γενικ Συνέλευση τς Μικτςπιτροπς το Θεολογικο Διαλόγου μεταξ ρθοδόξων καΡωμαιοκαθολικν στ Balamand το Λιβάνου τ 1993, π ρχιεπισκόπου Σεραφείμ, κα ν μ μετάσχει τσι, μαζ μ πέντε λλες ατοκέφαλες κκλησίες (εροσολύμων, Σερβίας, Βουλγαρίας, Γεωργίας, Τσεχοσλοβακίας), στν σύνταξη κα ποδοχ νς παίσχυντου προδοτικο κειμένου, τ ποο χι μόνο θωώνει τν Ονία, δικαιολογώντας κα τν στορική της προέλευση κα τν σημερινή της παρξη, λλ πρ παντς γι πρώτη φορρθόδοξοι ντιπρόσωποι τν ννέα ατοκεφάλων κκλησιν πολαβαν μέρος (Κωνσταντινουπόλεως, λεξανδρείας, ντιοχείας, Μόσχας, Ρουμανίας, Κύπρου, Πολωνίας, λβανίας, Φιλλανδίας)ρνονται πισήμως σ θεολογικ διάλογο τι  ρθόδοξη κκλησία εναι  Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία κα δέχονται τι συναποτελε μ τν Ρωμαιοκαθολικ κκλησία τν Μία, γία (Unam Sanctam), στν ποία Ρωμαιοκαθολικ κκλησία ναγνωρίζουνποστολικ διαδοχ κα γιαστικ Χάρη στ μυστήριά της 1.
Τ διάβασαν κα τ μελέτησαν κα τ ποδέχονται λα ατ ο ρθόδοξοιπίσκοποι, σ ντίθεση μ λη τν προηγουμένη συνοδικ κα πατερικπαράδοση; Μολονότι λαφρύνεται κάπως  θέση σων ατοκεφάλωνκκλησιν δν λαβαν μέρος στ Balamand, δν πρεπε στ συνέχεια συνοδικ ν ντιδράσουν κα ν πορρίψουν τ κείμενο, πως πραξανρκετο κληρικοί, μοναχο κα λαϊκοί, μερικο π τος ποίους τιμωρήθησαν γι ατήν τους τν ντίδραση;
Κα χι μόνον δν ντέδρασαν τότε, πρν π εκοσι χρόνια, λλ στσυνέχεια λαβαν παρόμοιες ποφάσεις στ χρο το Παγκοσμίου Συμβουλίουκκλησιν, πως γινε στν προηγούμενη 9η Γενικ Συνέλευση στ Πόρτολέγκρε τς Βραζιλίας τν Φεβρουάριο το 2006, που ο μετέχοντεςντιπρόσωποι τν ρθοδόξων κκλησιν, κα τς κκλησίας τς λλάδος, πλν τν κκλησιν Γεωργίας κα Βουλγαρίας, ρνήθηκαν, πως στBalamand, τι  ρθόδοξη κκλησία εναι  Μία γία, Καθολικ καποστολικ κκλησία. Δέχθηκαν τι λόγ το χωρισμο κα τς διαιρέσεως καμμία κκλησία δν εναι καθολική· πως π λέξει γράφει τ κείμενο τοΠόρτο λέγκρε «κάθε κκλησία κπληρώνει τν καθολικότητά της, ταν εναι σ κοινωνία μ τς λλες κκλησίες» (§ 6) κα τι «χωρισμέ- νοι π λλήλων εμαστε πτωχευμένοι». Βάσει ατν τώρα δέν πάρχει πουθεν  Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία, πειδ πάρχουν διαιρέσεις, πειδ κκλησία εναι διηρημένη κατ τν πρωτοφαν κκλησιολογία Μητροπολίτου, ποος κπροσωπε τν κκλησία τς λλάδος σ λες ατς τς συναντήσεις, κα τ χειρότερο τι εναι πτωχ  κκλησία πειδ τς λείπουν οαρετικοί.
 «Σύναξη ρθοδόξων Κληρικν κα Μοναχν» τ πισημάναμε τότε ατά, μεταξ πολλν λλων, σ νοικτ πιστολ πο στείλαμε στν Οκουμενικ Πατριάρχη κ. Βαρθολομαο,  ποος σ πίσκεψή του στνερ Μον Μεγίστης Λαύρας γίου ρους προσπάθησε μιλν ν τδικαιολογήσει κα ν συστήσει στος μοναχος ν πακούουν κα νδέχονται σα ο κκλησιαστικς γεσίες ποφασίζουν, σν ν εναι πρώτη φορ στν στορία τς κκλησίας πο σύνοδοι, πατριάρχες καπίσκοποι διατυπώνουν αρέσεις, πο καταδικάζονται πρωτοστατούντων τν μοναχν 2.
Τς διες κκλησιολογικς θέσεις πιβεβαίωσε κα νίσχυσε κα  πρόσφατη10η Γενικ Συνέλευση το Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν στΠουσν τς Ν. Κορέας. Δν ντέδρασε γι τς ποφάσεις το Πόρτο λέγκρε πρν π πτ χρόνια οτε  Διαρκς ερ Σύνοδος οτε  εραρχία τςκκλησίας τς λλάδος, ν πάρχει μεγάλος σκανδαλισμς κα ναταραχστς συνειδήσεις τν πιστν. Δν ζήτησε ξηγήσεις π τος ντιπροσώπους της κληρικος κα λαϊκούς. Τί καναν στ Συνέλευση; κοιμντο,διαφοροσαν, τ θεωρον ατ σήμαντα, δν χουν τν νάλογη θεολογικπαιδεία, τος χουν καθοδηγήσει ν τ δέχονται λα χωρς ντίρρηση, γιαττσι εναι προαποφασισμένο; Τί π λα ατ  τί λλο συμβαίνει; Δν πρέπει ν γνωρίζουν ο πίσκοποι, πο τος ρίζουν ς ντιπροσώπους, δν πρέπει νμάθει τ ρθόδοξο πλήρωμα, πο εναι ποίμνιο λογικ κα χι λογο; Τόσο λογικ μάλιστα κα ποφασιστικό, στε πολλς φορς καταργε τος ναξίους ποιμένες κα σώζει ατ τν ρθοδοξία.
Εναι πλέον καιρς ,τι δν πραξαν ο πίσκοποι μετ τ Balamand κα μετ τPorto Alegre κα φησαν τν αρεση ν θριαμβεύει κα ν ξευτελίζει τν Μία,γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία, ν τ πράξουν τώρα, μετ τΠουσάν, πο παναλαμβάνει τ δια κα προχωρε σ χειρότερα, πως θδομε σ πόμενο ρθρο μας. Γιατί ο ντιπρόσωποί μας δν χρησιμοποίησαν τ δικαίωμα πο τος δίνουν ο νέες ρυθμίσεις στ καταστατικ το«Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν» ν κφράσουν τν κκλησιολογική τους διαφοροποίηση; Μς ταύτισαν, λοιπόν, λόγ γνωσίας, δειλίας στοχευμένης διαφορίας, μ τος αρετικος κα ποφάσισαν ξ νόματος κατν γίων Πατέρων ν ζητήσουμε συγγνώμη κα ν μετανοήσουμε μαζ μ τς αρέσεις, ντ κολουθώντας τος γίους Πατέρες ν καλέσουν τος αρετικούς, Προτεστάντες κα Μονοφυσίτες, ν μετανοήσουν κα ν νωθον μ τν Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία. Τ γνωρίζουν λα ατο σεβαστο κατ τ λλα πίσκοποι κα ποιμένες, κα διαίτερα ο μστρατευμένοι στς τάξεις το Οκουμενισμο;
ποσημειώσεις:
1. Περισσότερα βλ. ες Πρωτοπρεσβυτέρου ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ, Ονία. καταδίκη κα  θώωση (στ Freising κα στ Balamand), Θεσσαλονίκη 2002, σελ. 148-152. 
2. Βλ. τ κείμενα τς ΣΥΝΑΞΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΑ- ΧΩΝ, «ργ το Οκουμενικο Πατριάρχου στ Μεγίστη Λαύρα γίου ρουςποκαλύπτει πολλά» κα ΤΩΝ ΑΥΤΩΝ, «“Οκ σμν τν Πατέρων σοφώτεροι”.ναίρεση τς πιχειρηματολογίας το Οκουμενισμο μ φορμ τν μιλία τοΟκουμενικο Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στ Μεγίστη Λαύρα», ν Θεοδρομί 13 (2011) 592-639. Τ δια κείμενα μ ντυπωσιακ φωτογραφικλικ π τς συναντήσεις τν Οκουμενιστν στ ξαιρετικ ντυπο: Φώτης Κόντογλου. φιέρωμα στν ναίρεση τς πιχειρηματολογίας τοΟκουμενισμοκδοση τς Συνάξεως ρθοδόξων Ρωμην «Φώτης Κόντογλου», Τρίκαλα, Χριστούγεννα 2011.

 Το είδαμε εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά