Σάββατο, Φεβρουαρίου 15, 2014

Κυριακή του Ασώτου: Δεν αρκεί η νοσταλγία του παραδείσου, χρειάζεται η έμπρακτη μετάνοια.


















σωτος σημαίνει μ σωζόμενος. 
λλ  σωτος τς παραβολς σώθηκε. Κασώθηκε, ταν γκατέλειψε τς σωτίες, ταν πέστρεψε στν πατέρα του, ποος τν γαποσε, κόμη κι ταν κενος πομακρύνθηκε π κοντά του. Κατ νδιαφέρον το πατέρα ταν σίγουρα μεγαλύτερο, ταν  γιός του βρισκόταν σ ξένη γτσι εναι συχν ο γονες· χαίρονται, σο τ παιδιά τους εναι κοντά, κα πονον, γωνιον γι’ ατά, ταν κενα τος γκαταλείπουν. Πικραίνονται, μ περιμένουν...

Δν τν μάλωσε, πο ζήτησε τ μισ κληρονομιά· δν τν μπόδισε ν νοίξτ φτερά του κα ν πετάξ· γνώριζε καλύτερα π τν καθένα τν παρορμητισμ κα σως τν πιπολαιότητα το γιο του παιδιόθεν κα πιθανς ν ποψιαζόταν τν οκονομικό του κα κοινωνικ κατήφορο, μως δν τνμπόδισε ν φύγ, κι ς καταλάβαινε τι λα τ χρήματα πο δινε στν γιό τουργ  γρήγορα θ ταν χαμένα. Γι’ ατ κα τν περίμενε στ κατώφλι τοσπιτιο· κι ταν τν εδε, τρεξε ν τν καταφιλήσ. Δν πολόγισε οτε τπαλιά, οτε τ καινούρια ξοδα. ταν  νας γιός του, πολύτιμη περιουσία του πο χάθηκε κα ξανακερδίθηκε.
Περιουσία το Θεο εμαστε ο νθρωποι, δελφοί μου. Κα ατν τν περιουσία ρχεται  διάβολος ν κλέψ κα ν τιμάσ. Περιουσία νεκτίμητη, μ τν ποία τίποτε δν μπορε ν συγκριθ, γιατ εναι αώνια κα ποτ δν χάνει τν ξία της, κόμη κι ν βρεθ νάμεσα σ καθαρσίες. Ατν τν περιουσία τν πανάκριβη  Θες τν ντάλλαξε μ τν μονάκριβο θησαυρό Του, τν Συνάναρχο κα μονογεν Υό Του, τσι στε ν τν ποθησαυρίσ στ μέχρι τότε δεια ταμεα το ορανο.
 εσπλαχνος πατέρας προσκαλε σ πανηγύρι τος φίλους κα συγγενες. Παραθέτει πλούσιο τραπέζι μ ρχήστρα κα χορό. Τέτοιο πανηγύρι γίνεται καστν ορανό, ταν νας μαρτωλς πιστρέφ στν Θεό Πατέρα. Κα τπανάκριβα οχα, τ πολύτιμο δαχτυλίδι, τ καινούρια ποδήματα, ρχονται νπιβεβαιώσουν τι  πατρικ γάπη εναι συνεχς κα ληθινή, πως τέτοια εναι κα  γάπη το Θεο πρς τν καθένα μας. λλ πάρχει νας παράγοντας πο καθορίζει, ν ατ  γάπη θ μείν νεκμετάλλευτη  ν θξιοποιηθ πρς φελος το γαπημένου· κι ατς  παράγοντας εναι μπρακτη πόφαση. Ναί! μπρακτη πόφαση ν πιστρέψουμε μ μετάνοια πρς τν Θε χρειαζόμαστε, δελφοί μου, γι ν πολαύσουμε ατν τν γάπη·μπρακτη πόφαση πο ξεκιν, μόλις λθ  σωτος αυτός μας «ες αυτόν» μέσα στ λάσπη τν χοίρων παθν κα τ ξυλοκέρατα τς δονς, κα φτάνειως τν μόσχο τν σιτευτό.
Δν ρκε ν νοσταλγομε τν παράδεισο·  ζωή μας,  σωτηρία μας, χρειάζεται κίνηση, θηση, νακατεύθυνση.  σωτος νοσταλγοσε τνσφάλεια κα θαλπωρ το πατρικο του σπιτιολλ σο βοσκε χοίρους, νοσταλγία δν τν χόρταζε. Βουτξτε, δελφοί μου, τ παξιμάδι τς νοσταλγίας το παραδείσου στ λασπωμένο τσάϊ τς μαρτίας κα θ δτε τι ατ πο θμείν στ στόμα θ εναι  παίσια γεύση τς λάσπης. σο μένουμε στβρωμι τς μαρτίας, δν μς καθαρίζει  λαχτάρα το παραδείσου. Θέλει ναποφασιστικ «κλίκ», να γενναο δευτερόλεπτο, μι μεγαλειώδη στιγμ τοχρόνου, γι ν γίν  καλ ρχή. π‘κε κα πέρα τ τέρμα εναι κοντά.  Θες συντέμνει τν διαδρομή, πλώνει τ χέρια Του, τρέχει κα γκαλιάζει τ χαμένα παιδιά Του.
 σωτος μλλον δν ξερε καλ τν πατέρα του· δν περίμενε τι θ τν δεχόταν ς υό, οτε ταν σίγουρος τι θ τν δεχόταν ς μίσθιο, ς μμισθοργάτη, γιατ δν επε: « πατέρας μου σίγουρα θ μ δεχθ ς να τν μισθίων του», λλ «θ το ζητήσ ν μ κάν μμισθο ργάτη του». σως ν εχε κατνο ν πιστρέψ μέσα π τν μμισθη ργασία σα εχε πρν παιτήσλλ’ ατς δν εναι βέβαια  λόγος, γι τν ποο θέλει ν γυρίσ σπίτι· εναι νάγκη,  προσωπικ νάγκη τς πιβίωσης, τ θλιβερ γεγονς τι «λιμπόλλυται». Ο χριστιανο δν γνωρίζουμε καλ τν Θεό. χουμε πιφυλάξεις κανδοιασμος γι τν γάπη Του, νομίζουμε πώς, ν πιστρέψουμε κοντά Του, θμς πιπλήξ, θ μς ζητήσ ν δουλέψουμε ς ργάτες Του, θ παιτήσ νπληρώσουμε στ κέραιο τ χρέη μας. κενος μως δν ζητ τίποτε λλο, παρμονάχα κα μόνο ν βρεθομε κοντά Του, χι γι δικό Του φελος, ς κτς πάσης νάγκης, λλ γι φελος δικό μας.
μπρς λοιπόν, ς σηκωθομε π τν λάσπη τς μαρτίας, ς φήσουμε τξυλοκέρατα τν χοίρων δονν, τν χειρόνων παθν, κι ς λάβουμε τνμπρακτη πόφαση, τν πόφαση γι μπρακτη μετάνοια κα πιστροφή μας πρς κενον, πο μς γαπ, μς συγχωρε, μς ξαναδέχεται ς υούς Του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά