Σάββατο, Φεβρουαρίου 01, 2014

Εορτή της Υπαπαντής: Ο Χριστός στα χέρια μας.



Σήμερα  γία μας κκλησία πανηγυρίζει τν παπαντ το Χριστο, τνποδοχή Του δηλαδ στ να το Σολομντα π τν πρεσβύτη Συμεών. πως μς διηγεται  Εαγγελιστς Λουκς, ταν συμπληρώθηκαν ο σαράντα μέρες καθαρισμο τς Παναγίας μετ τν γέννηση το Κυρίου, προσλθαν στ ναό, γι ν φιερώσουνν τν ησο στν Θε κα ν φαρμόσουν τς τυπικς διατάξεις πο προέβλεπε  μωσαϊκς νόμος. 
Τότε νας γέροντας,  Συμεών, πο εχε λάβει τν θεία πόσχεση τι δν θπέθαινε, ἐὰν δν βλεπε τν Μεσσία, βαστάζοντας στ γεροντικά του χέρια τν Κτίστη κα Δημιουργ το παντός, μπνεόμενος π τ γιο Πνεμα, ναγνώρισε τν Λυτρωτ το λαο το Θεο κα Τν δοξολόγησε μ τ ξς λόγια: «Τώρα μπορες ν φήσς τν δολο Σου ν πεθάν ερηνικά, Κύριε, σύμφωνα μ τνπόσχεσή Σου, διότι εδαν τ μάτια μου τν σωτηρία πο τοίμασες γι τννθρωπότητα, τ φς τς ποκαλύψεώς Σου κα τν ατία ν δοξάζεται ελογημένος λαός Σου,  σραήλ». Κα στν Θεοτόκο επε: « Υός σου θ εναι ατιος πτώσης κα νάστασης πολλν, ν τν δική σου ψυχ θ διαπεράσξίφος». χοντας τ μάτια τς ψυχς του στραμμένα πρς τν Γολγοθά, τν στιγμ τς φρικτς θυσίας,  γέροντας Συμεν προφήτευσε μ κρίβεια τμελλούμενα.

        ησος Χριστς πραγματικ κεται «ες πτσιν κα νάστασιν πολλν». Δι’ κείνου «πεπτώκασι δαίμονες κα νέστησαν νθρωποι»· δι’ κείνουποκαλύφθηκε τ ληθιν φς πο φωτίζει κα γιάζει τ σύμπαντα· δι’κείνου δοξάζεται  σραήλ, δηλαδ  γία κκλησία Του·  δι’ κείνου ρχεται λύτρωση π τ δειν τς μαρτίας, φο καταπατήθηκε  μεγάλος χθρς τν νθρώπων,  θάνατος.
       Μ τν παπαντή Του  Κύριος πέδειξε τι πρξε πόδειγμα ταπείνωσης στ νόμο πο  διος εχε δώσει στος βραίους.  πακοή Του ατφανερώνει τ θεο μεγαλεο Του, διότι  Θες δν πιβάλλεται στν νθρωπο μτ βία. Μέσα στ να  Συμεν ναγκαλίζεται τν Νομοθέτη το σραήλ, ποος δν ρθε ν καταργήσ τν νόμο, λλ ν τν λοκληρώσ. Γι’ ατξάλλου κα κατ τν πίγεια δράση Του τηροσε παρέγκλιτα τς διατάξεις ποποχρεώνονταν ν φαρμόζουν ο ουδαοι. Κι ν κενος ποτάχθηκε σ νόμο πο δν δηγοσε στ σωτηρία, μες ο χριστιανο δυσανασχετομε, ταν κκλησία μς καλ ν φαρμόσουμε τ Εαγγέλιο, γι ν πετύχουμε τν σωτηρία μας. Ασθανόμαστε βαρ φορτίο τν εαγγελικ νόμο, πειδ ζομε μέσα στν χλιαρότητα, λλ κα ταν τν φαρμόζουμε, συχν τ κάνουμεντελς τυπολατρικά, χωρς συναίσθηση, συμμετέχουμε στ μυστήρια τςκκλησίας μ πολιθωμένη, τυπολατρικ κα νεκρ συνείδηση. μως κκλησία καταργε τος νόμους κα τς τυπικότητες, ταν ατς δν δηγον στν λευθερία κα τν χάρη, ταν τ ζητούμενο δν εναι  πέρβαση τν στερεοτύπων.
        πρεσβύτης Συμεν πρε στ χέρια Του Ατν πο πλασε μ τ χέρια Του τν δάμ· κα  χαρά του ταν περίγραπτη. Μπορομε ν φανταστομε τμέγεθος τς χαρς του, ἐὰν θ εχε τότε τν δυνατότητα πο χουμε μες οχριστιανοί; Κα ποιά εναι ατ  δυνατότητα; χι μόνον ν γγίξουμε τ Σμα το Θεανθρώπου, λλ ν Τ νώσουμε μ τ δικό μας Σμα μέσ τς θείας Εχαριστίας.  παπαντ το Χριστο μας εναι να γεγονς μ διάρκεια. Διότι καθημεριν παντομε, δηλαδ ποδεχόμαστε τν Κύριο μέσα μας κατ τν διάρκεια τς θείας λειτουργίας, γι’ ατ κα  συγκίνηση,  χαρ κα γαλλίαση, εναι συναισθήματα πο πρέπει ν μς διακατέχουν κάθε φορ ποΤν κοινωνομε κα Τν δεχόμαστε μέσα στς γκάλες τς καρδις μας.
       Τ καλ συναπάντημα μ τν ησο Χριστ εναι μία ελογημένη αώνια γιορτή.  νθρωπος συναντται μ τν Θε μέσα σ μία σχέση θεωτική, που Θες δωρίζει λο Του τ εναι στ πλσμα Του, το παρέχει τ πάντα γι τν σωτηρία του. Ατν τν σωτηρία εδαν τ γερασμένα μάτια το Συμεών, λλκα τς προφήτιδος ννης,  ποία περίμενε κα ατ τν ρχομ το Μεσσία μέχρι τ βαθι γεράματά της.
       μες, δελφοί μου, ς μν περιμένουμε ν γεράσουμε, γι ν πομε «Ννπολύεις».  εκαιρία ν πάρουμε στ χέρια μας τν Χριστ μς δίνεται σήμερα. Τώρα!  παπαντή Του εναι μία γιορτ το σήμερα, το κάθε σήμερα· Χριστς εναι δ, μέσα στ Ναό Του! προσφέρεται καθημεριν στος Ναος ς «προσφέρων κα προσφερόμενος», σαραντίζει καθημεριν μέσα στς κκλησιές μας ς βρέφος, τοιμος γι θυσία, Τν βαστάζουν καθημεριν ο πρεσβύτεροι στν θεία λειτουργία, προτείνοντας «Τ για τος γίοις». Καθημεριν κι μες οπιστο μπορομε κα πρέπει ν Τν κοινωνομε, γι ν ασθανόμαστενυπέρβλητα μεγαλύτερη χαρ π ατν το Συμεν κα τς ννης κα ν λέμε μ γαλλίαση ψυχς «Νν πολύεις τν δολόν Σου, Δέσποτα, κατ τ ῥῆμά Σουν ερήντι εδον ο φθαλμοί μου τ σωτήριόν Σου,  τοίμασας κατπρόσωπον πάντων τν λαν, φς ες ποκάλυψιν θνν κα δόξαν λαο Σουσραήλ». 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά